ktm_srpen




JvB-moto přestavělo XSR900, kit nabídne veřejnosti

Yamaha ve svém projektu Yard Built ukazuje, že jsou její motorky z řady Sport Heritage vhodné k dalším úpravám. Většinou osloví nějakou známou dílnu, ta se vytáhne, postaví pěkný showbike a tím to končí. Čas od času se to ale povede natolik, že úpravce s posvěcením Yamahy rovnou připraví přestavbový kit do prodeje, stejně jako se to JvB-moto chystají udělat s jejich CP3.

Kapitoly článku

První přestavbou, kterou jste si mohli podobně udělat doma, byla XJR1300 od dánských Wrenchmonkees. Ten klasický „big four“ motor si sám o sobě říká o nějakou pěknou stavbu, ale když se podíváte na XJR, asi vás hned nenapadne lehký caferacer. Jenže dánští opičáci mají představivosti dost, povedlo se a kity nabídli veřejnosti. Druhá přestavba byla z úplně opačného spektra, když v Deus přestavěli SR400. Z jedné třetiny teréňák, z jedné scrambler a z jedné XT500. Jednoduchý jednoválec jste si mohli pořídit buď komplet postavený od Deus, nebo koupit samotný kit a přeházet to doma. Další stavba je z letošního jara a postarala se o ní dílna Hookie Co. Motorka s názvem Grasshopper vznikla v rámci projektu Back to the Dirt, kde se představilo několik zástupců upravujících XSR 700 a spojuje retro a flat track s moderními technologiemi.

Přestavba JvB-moto je z trochu jiného těsta, hodně totiž připomíná sériovou motorku a vůbec by se Yamaha nemusela stydět takhle poslat do světa faceliftovanou XSR900. JvB-moto v projektu Yard Built není žádným nováčkem, už se ukázali třeba s decentní XSR700, která by snad prošla i na naší STK, hlavně pak ale s brutáním VMaxem Infrared. Všechny JvB motorky mají několik společných znaků. Jsou jednoduché, neprochází žádným radikálním řezáním a vařením a vpředu často najdete zapuštěné světlo mezi vidlicemi. Stejně tak to je v případě CP3, která staví na stejnojmenném osvědčeném tříválci. Už od pohledu je jasné, že se tady makalo hlavně na vzhledu, který nemá moc cenu komentovat. Místo toho stačí vyjádření Jense vom Braucka, autora stavby: „Retro motorku ovlivňuje maximálně v liniích a celkových proporcích. Jsem velký fanda automobilových konceptů 70. a 80. let, odkud jsem pro tuhle stavbu bral spoustu inspirace. Motorka má umírněný, čistý vzhled a spíš než klasickou přestavbu připomíná právě koncept. Chtěl jsem, aby to vypadalo rychle, aniž by to bylo agresivní, zároveň aby to bylo oproti XSR méně retro a víc minimalistické.“

To se povedlo na jedničku s hvězdičkou. Sériové XSR, které působí trošku neučesaně a divoce, se povedlo Jensovi dokonale vyhladit a sjednotit, čemuž pomohla i matná tmavě modrá barva s decentní grafikou. Šmrnc úpravě dodávají karbonové kryty kol a minimalistické LED osvětlení. Nechybí ani trocha toho technického tuningu, když se dopředu nastěhovaly kotouče Beringer, standardní výfuk nahradila otevřená roura Termignoni a stupačky vystřídalo přepákování od firmy Lightech. Abychom byli kompletní, tak na CP3 krom jiné karoserie a zmíněných dílů najdete také jiné sedlo, tachometr dostal nové místo, jsou tu vyšší kónická řídítka a samozřejmě potřebný držák značky. Tohle všechno by pro zájemce o podobnou přestavbu mělo být k dispozici na začátku příštího roku, kdy JvB-moto předpokládá zahájení prodeje kitu. Cena zatím není známá, ale vzhledem k tomu, že jde o ruční výrobu, tak to nebude za hubičku.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist