yamaha_demo_tour




Eight Ball: Yamaha XJ 400 Cafe Racer

Po delší době zase jedna z těch lepších zpráv z Ukrajiny. I zde jsou zarytí fandové do úprav schopní estetického cítětí. Yamaha XJ400 vznikla v dílně s názvem Gazzz Garage, jejíž zakladatel Nazar Poznyakovsky jezdí na motorkách od čtrnácti let a od sedmnácti je předělává a opravuje. Například tuhle Yamahu koupil již více než před deseti lety ve špatném stavu, opravil ji a prodal. Loni ji na inzerátu našel znova, tentokrát po nehodě. Neváhal a vyrazil pro ni.

XJ400 z roku 1979 se dostala Nazarovi podruhé do ruky a tentokrát se měla dát řádně do pucu. Jel pro ní se svým kamarádem 250 kilometrů, aby ji naložil do kufru malého auta a následně vyložil u sebe doma na dílně. Velmi málo dílů se ponechalo, jelikož byla motorka po nehodě pěkně dolámaná. Rám je sice původní, ale proběhly na něm úpravy už z důvodu, že motor byl nefukční a poškození jak vnitřní tak vnější byla natolik vážná, že se nakonec rozhodl použít jiný. Své místo tu nakonec našel silnější motor z XJ600.

Motor je napojen na výfukový systém v podání čtyři do jednoho, zakončen koncovkou značky Sebring. Pod sedlem je umístěno veškeré elektrické centrum a těsně před ním jsou vzduchové filtry. Přední vidlice se propůjčila z FZ600 a byla lehce poupravena, respektive její tlumení. Yamaha FZ darovala i brzdový systém vylepšený o pancéřové hadice. Vzadu pracuje tlumení z Kawasaki Zephyr spojené s kyvnou vidlicí z Hondy XL600R. Z Hondy pak pochází i zadní bubnová brzda. Obě kola jsou sedmnáctky pocházející z motocyklu Honda XL600RM. Pneumatiky jsou od Pirelli MT60 vpředu a MT90 vzadu.

Palivovou nádrž dodala Kawasaki KZ650, jinak ostatní detaily jako jsou přední blatník, stupačky, držák RZ a kryt řetězu si vyrobil Nazar sám v dílně. Přiznává, že to nebylo jednoduché a některé díly musel dělat dvakrát, jelikož jejich funčnost nebyla tak dobrá. Celkový vzhled motocyklu je pak typický příklad odhaleného rámu, čistého designu a minimalistických blatníků. Ano, efektivní, ale do prvního deště, nicméně aspoň je tady nějaký náznak praktického myšlení. Lakování pak navrhl společně s kamarádem, který vystřihl logo na nádrž a pod sedlo se vešel název motocyklu ve zkrácené podobě, tedy "osmička". Práce na motocyklu trvala Nazarovi dva roky a to i díky nepokojům na Ukrajině z posledních dní.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):
Motokatalog.cz



TOPlist