yamaha_demo_tour




Dvě přestavby R 18 od italského zastoupení BMW

Bavorská značka pokračuje ve svých promo aktivitách ke cruiserové řadě R 18. I když ne vždy úplně přímo. Tyhle dvě přestavby totiž vznikly na popud silného italského zastoupení BMW a byly představeny na tradičním lednovém veletrhu Verona Motor Bike Expo, který proběhl o tomto víkendu. Jak se vám líbí?

Kapitoly článku

BMW R 18 M

Ani tu motorku nemusíte vidět a je vám jasné, že tady to nebude o třásních. Písmeno M u BMW vždycky znamenalo sport, v posledních pár letech tohle platí už i v motocyklové divizi. Er-osmnáctka ovšem samozřejmě bude trochu jiný příběh než superbike, nicméně sportovní je ažaž. Jde ale především o vzhled a podvozek a vlastně jen lehké úpravy, žádnou agresivní řezničinu.

Té je přitom tvůrce téhle přestavby schopen ve velkém stylu. Jenomže on ji nenavrhoval, ten návrh pochází od italského customového magazínu LowRide, přičemž skici dělal známý designér Oberdan Bezzi, jenž na sebe upozorňuje dlouhá léta svými „fejkovými“ obrázky nových modelů, nad jejichž nerealizací si často povzdychneme. Ovšem výrobu jako takovou dostala za úkol společnost American Dreams, s níž jste se na našich stránkách setkali již před dvěma lety, a to prostřednictvím ultimativního baggeru Bloody Mary s obrovským 32“ předním kolem. Tihle kluci kolem zakladatele Alda Lanciana mají blízko k radikálním customům a především té americké lince, vždyť fungují vlastně více na Floridě než v rodné Itálii, ale jak je vidět, cizí jim není ani tvorba evropského sportovce.

Přestavba sériové motorky podporovaná samotným výrobcem (a je jedno, jestli přímo, nebo prostřednictvím nějaké dceřiné společnosti) může být dvojího druhu. Buď necháte customizéra, aby šokoval svět svým uměním a vznikne něco jako socha, která jitří emoce, anebo si zadáte spíše decentnější stavbičku, jejímž úkolem je ukázat, že se daný stroj hodí i na jednodušší operace, které jej přitom výrazně promění, a v zákazníkovi by to mohlo vyvolat touhu, aby si to také sám zkusil. R 18 M patří jednoznačně do té druhé kategorie. Mechanika a elektronika jsou nezměněny a celá motorka vypadá pořád jako R 18. Akorát že chromy a černá s linkami zde byly nahrazeny agresivním sportovním lakováním v barvách divize M od Dox Art Factory a zadní sedlová a podsedlová část nemá s cruisery nic společného. Vidíte, stačí málo… Přední vidlice přišla o svůj kryt, namísto vyplétaných kol jsou tady litá z katalogu příslušenství. Karbonové kryty hlav válců, sání apod. dodala společnost Carbon Italy, pěkně pod motorku uklizené výfuky nesou značku ER Exhaust Revolution a malý štítek a především to nejzásadnější, celou sklolaminátovou podsedlovou část s blinkry a světly, vytvořila společnost Elaboratorio, jež se specializuje na prototypování a modelování. Až se člověk diví, kolik rukou na téhle celkem jednoduše se tvářící motorce zanechalo svůj otisk…

VIDEO: BMW R 18 M

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

BMW R 18 Aurora

Když slyším slovo Aurora, coby dítě odkojené lampionovými průvody u příležitosti ikstého výročí VŘSR vždycky trochu znejistím. Ale tady jsem se hodil do klidu hned po prvním pohledu, tohle je dokonce Aurora, která by mi domů opravdu směla. Na popud římského dealerství BMW ji vytvořila společnost Garage 221, za níž stojí Pier Francesco Marchio. Stejně jako Aldo, i Pier Francesco už má na krku nějaký křížek a spoustu zkušeností ze světa motorů, kromě jedné stopy pracoval i na formulových monopostech. U R 18 bral inspiraci v 70. letech a jejich estetické vyváženosti.

Typickými prvky Aurory jsou hodně ke kolům přilepené blatníky a přední kapotáž typu Batwing. Jestli si myslíte, že základem je model R 18 B, tedy bagger, jste na omylu, tohle je standardní R 18 a ta kapotáž rozhodně z béčka není. Prostě normální aftermarket. Jinak je ale většina dílů z jiných BMW, třeba sedlo je z modelu R 1200 C z roku 2005 a na držáky Batwingu tvůrci použili část zadního rámu R 75 a držáky blinkrů z R 100 z roku 1982. O rok mladší model R 100 RT potom dodal to velmi dobře známé barevné provedení v kombinaci červené přecházející do tmavé hnědé. Na Auroře vypadá skvěle.

K očesanému zadku a kapotovanému předku dobře pasuje celá střední svalnatá část. V Garage 221 použili retro kryty hlav a výfukové potrubí Leo Vince, jehož svařovaná kolena určitě nepřehlédnete a zvuk z koncovek prý nepřeslechnete. Prvkem, na který je Marchio hodně pyšný, je potom kryt olejového chladiče ve spodní části rámu, jenž prý svými ledvinkami a provedením připomíná čumáky sportovních BMW ze 60. let.

VIDEO: BMW R 18 Aurora

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mark09 přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist