globalmoto_unor2




Bloody Mary od American Dreams: Bagger s předním kolem jak od parníku

Čím se vyznačuje bagger? Velkým předním kolem a sníženou zádí s kufry. To, na co koukáte, je bagger non plus ultra, když má přední kolo průměr těžko uvěřitelných 32 palců! A dost překvapivý je i fakt, že tenhle stroj s oturbeným motorem H-D nevznikl v USA, nýbrž v Itálii. Navíc to není žádný obývákový artefakt, dá se na něm prý celkem pohodlně jezdit.

Kapitoly článku

Je těžké uvěřit, že Aldo Lanciano, který je zakladatelem a šéfem značky American Dreams, oslavil už předloni šedesátku. Narodil se v Castrovillari, malém městečku v Kalábrii a původně ho braly hlavně sportovní motorky. Do nich se zamiloval již v mládí a v 15 letech měl Laverdu 750 SFC! Patřil do jednoho milánského závodního týmu a často jezdil do Monzy, která se ukázala být pro další život důležitá. Závodění se ale nevěnoval dlouho, přeci jen je to žumpa na peníze, a tak se po čase vrátil do rodné Kalábrie a před 40 lety si tam otevřel motoobchod specializovaný na americké motocykly. Ty totiž byly jeho tajnou láskou a USA se nakonec staly jeho finální destinací. Ale předtím se ještě musíme vrátit k té Monze, kde se seznámil s Maurem Vallim, expertem na americká auta, a společně začali dovážet a customizovat americké motorky. Tam také vznikl druhý motoobchod, v Lissonu nedaleko Monzy, kde je dnes oficiální sídlo společnosti American Dreams. Ovšem nejvíce času tráví Aldo ve svém třetím krámku, který má na Floridě, kde je spolu se svými syny Andreou a Angelem, kteří se výrazně potatili. Aldo jezdí (na motorce, jak jinak) po celých Státech a sbírá inspiraci a zajímavé stroje pro dovoz do Itálie, kluci se specializují na customy – Andrea vyrábí speciální díly, Angelo vede tým mechaniků.

I Bloody Mary, jak se tenhle rudo-fialový bagger s úchvatným lakem od Dox Art Factory nazývá, je rodinným výtvorem. Ten lak je vážně skvělý, hlubokánský, s těžko postřehnutelnými lebkami na bocích nádrže a na zadním blatníku. Úplně to vypadá, jako by byly někde hluboko uvnitř, a prostředek nádrže je zdoben obrázkem páteře. Tedy on je to vlastně rám, ale k tomu se dostaneme. A vlastně můžeme rovnou. Rám je samozřejmě vlastní výroby, Aldo jej nazývá American Dreams Super Stretch, a již zmiňovaná nádrž je jeho součástí – je vevařená dovnitř a ručně dělaná speciálně pro tento stroj. I když úhel hlavy řízení nevypadá nijak dramaticky, Aldo udává, že je 42°, ale skoro bych řekl, že se o deset stupňů sekl.

Tím se ale dostáváme k tomu nejvýraznějšímu prvku celého stroje. Přední kolo. „Nedali jsme velké kolo na hotovou motorku, my jsme postavili motorku kolem předního kola!“ říká Aldo a má pravdu. Lidi, to vám je kormidlo! Na fotkách to tolik nevyzní, ale když stojíte vedle té motorky, je to fakt úlet. Třicet dva palců! Přiznám se, že jsem ani nevěděl, že se takovéhle pneumatiky normálně vyrábějí, tohle je VeeRubber VRM302F v rozměru 140/40-32. Sto čtyřicet milimetrů bych tedy taky netipnul, vypadá jako docela žiletka, ale v tomhle rozměru se nějak všechny dojmy deformují… To parádní šroubované přední kolo s tlustými dráty je italské JoNich vyrobené na zakázku, brzdová soustava s šestipístkovým třmenem pochází od Performance Machine, ovšem pozor, kotouč je jako spousta dalších věcí na tomto stroji vlastní výroby

A jaký má rozměr zadní kolo? Tak to vám bohužel neřeknu, protože o zadním kole víme jenom to, že tam je. Musí tam být. Občas jde zahlédnout. Ale není to žádná ultra široká bambule, vypadá to jako celkem normální kolo z Harleye, akorát prostě není vidět. Je totiž ukryté pod jednolitou zádí, která má integrované harykovské kufry, pěkně protažené dozadu do typického baggerovského ocasu. Vršky kufrů zdobí obrovské reproduktory, audio souprava v kufrech je ovládaná ze řídítek, stejně jako třeba tempomat. Na to je Aldo obzvláště pyšný, celý elektrický svazek je totiž vlastní výroby, a přitom celá motorka působí dojmem, že tam snad ani žádné elektrické kabely nejsou. Světla jsou pěkně maskovaná – vpředu je malý kruhový reflektor v dlouhém čumáku, vzadu jsou světýlka v kufrech v takových dlouhatánských štěrbinkách.

Sedátko (Aldo má dvě verze) je hodně nízké, jak se na pravý bagger sluší a patří a je dokonce pro dva – přeci jen na tohle se holky v Daytoně chytají samy. Jak přesně je nízké, to záleží na tom, jak moc je právě nafoukané zadní odpružení Dirty Air. U těchto staveb celkem běžné, že boční stojan zcela chybí a motorka se parkuje vyfouknutím zadního odpružení tak, že si sedne na „břicho“, v případě Bloody Mary na malé výstupky na spodních rámových trubkách. A není to tak, že by stroj většinu svého života strávil právě v této poloze. Aldo si zakládá na tom, že staví exkluzivní stroje pro jízdu, nikoli na výstavku, na jeho facebookovém profilu najdete spoustu obrázků, jak se on nebo jeho synové na Bloody Mary prohánějí po Americe.

Mohlo by se zdát, že na téhle motorce je toho speciálního tolik, že motor vlastně ani není důležitý. Jenže rodina Lancianů se vyřádila i tady. Twin Cam je tady ve své tuningové verzi 107 krychlových palců, a protože ani tohle posílení Italům nestačilo, ještě ho doplnili o velké turbo! Prý nešlo ani tak o nějaký šokující počet koní, jako hlavně o sílu v těch nejpoužívanějších otáčkách. Motor na to byl samozřejmě od začátku stavěn, to turbo není přidané jen tak na okrasu, takže má třeba nižší kompresi nebo jiné vačky. Aby ty kruťácké newtonmetry šly vůbec přenést, dostal silnější spojku Barnett. Když oturbený dvouválec zařve při otočení plynové rukojeti z těch kratičkých laufů a Bloody Mary vystřelí kupředu, musí to být pro jezdce moc pěkný zážitek. Vyzkoušeli bychom rádi, co si budeme povídat…

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist