hsq_cervenec_enduro




Co takhle moderní Kawasaki ZXR900?

Že je retro v kurzu, to dávno víme. A taky už víme, že to dávno není jenom o šedesátkách a sedmdesátkách. Youngtimery se líbí čím dál víc a dá se očekávat, že si toho brzy všimnou i samotní výrobci. Do té doby je tu prostor pro úpravce, třeba jako v případě španělského kitu, který promění sériovou Z900 v supersport ZXR.

Kapitoly článku

Hadicák, jak se také slavné Kawasaki ZXR750 říká, letos slaví 30 let. Tuhle legendu bychom v naší garáži také uvítali, a je jedno, jestli by šlo o pěkně udělaný originál nebo vyladěnou bestii na způsob té od amerických Church of Choppers (čekali byste takovou parádní závodničku z dílny, která si říká chrám čoprů?). Jisté řešení pro zájemce o ZXR má španělská dílna Japan Legends. Ta se právě u příležitosti 30letého výročí rozhodla vypustit do světa kit, který dokonale promění sériového naháče Z900 ve sportovní kapotovanou motorku raných devadesátých let.

Porovnávač fotek
Ovládání - nemazat

 

Při pohledu na agresivního naháče člověka může napadnout, že výsledkem bude jakýsi paskvil, ale Španělům se to povedlo moc pěkně. Nic samozřejmě nejde udělat s moderním rámem, který má kolem motoru divoce tvarovanou odlévanou část, tady by byl lepší hliníkový rám, ale i tak podle nás dokázali tyhle dva zdánlivě nesourodé stroje šikovně skloubit a vůbec bychom se nedivili, kdyby s něčím podobným přišla samotná továrna. Je to přesně v duchu dnešní doby – retro šmrncnuté modernou.

Přední kapota je klasika, to je ZXRo jak vyšité. To, že nejde o originál, při pohledu zpředu prozrazují ledkové světlomety a originální blatník z naháče, co do celého konceptu paradoxně zapadá moc pěkně. Oproti originálu z přelomu osmdesátých a devadesátých let tu nejsou velké kapoty vcelku, přední kapotu doplňuje jenom spodní kryt motoru, tak jak je to často k vidění u upravených ZXR. Součástí sady jsou také kryty nádrže a pěkně tvarovaný podsedlový kryt, který je připravený pro použití originálního zadního světla. K úplnosti nám chybí už jenom retro zrcátka, držák SPZ od LSL, řídítka stejného výrobce a můžeme vyrazit. Tedy s tím vyrážením bychom byli opatrní, protože by s krásnou přestavbou nemuseli mít pochopení četníci, technici STK a likvidátoři pojišťoven…

Pokud by vám ani tenhle fakt nesebral ani kousek z nadšení a chtěli byste něco podobného doma, musíte si nejprve vybrat barvu. Nejklasičtější zeleno-modro-bílé zbarvení znamená, že vám navíc musí nastříkat nádrž, ostatní zeleno-černo-stříbrné a červeno-černo-stříbrné si vystačí se standardní černou nádrží. K dispozici je i sada v černé barvě připravená pro vlastní barevné kreace. Od zvolených barev se také odvíjí cenovka, která není vůbec lidová. Startuje na 1500 eurech v případě závodní varianty, což jsou jenom kapoty, za výroční barvy dáte rovnu o tisícovku víc. Vše je počítáno bez daně a dopravy, takže jsme ve finále na skoro osmdesáti tisících. Předběžné rezervace probíhají na emailu info@japan-legends.com.

Úplně nejlepší by podle nás na téhle úpravě bylo, kdyby se nás rozhodlo vedení Kawasaki překvapit nějakou konkurencí pro zmiňovanou Katanu, která by se inspirovala touto přestavbou. Loňské novinky Z900 RS byly trefou do černého a kdyby to v Japonsku dotáhli do konce (jiné budíky, hadice na sání, základ v RSu s pěkným motorem, nebo rovnou v některém modelu s deltaboxem…), nemělo by to chybu. K těmhle spekulacím nahrává i fakt, že od počátku šlo o projekt podporovaný španělskou Kawasaki a celoevropskému zastoupení se to zalíbilo natolik, že byl motocykl vystavený na stánku zelených při letošním veletrhu EICMA v Miláně…

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 54 Kč od 18 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist