globalmoto_duben_nolan




Bernhard Naumann ukazuje customový potenciál nového BMW R 18

Datum prodeje prvních kousků očekávaného cruiseru BMW R 18 se nezadržitelně blíží. Prvním důkazem je pozvánka, kterou jsme dostali na 22. 9. do Mnichova na jeho novinářskou premiéru. Druhým jsou přestavby. Po nedávno představeném dragsteru od Rolanda Sandse tu máme originálně tvarovanou motorku od Blechmanna, při jejíž tvorbě se do sériové motorky vůbec neřízlo.

Kapitoly článku

Roland Sands to vzal z gruntu, když uříznul zadní kyvnou vidlici, vyhodil tlumič a místo toho tam navařil trubky, takže vznikl opravdový dragsterový hardtail. Krásný showbike, o kterém se určitě bude mluvit, ale úplná inspirace pro běžné zákazníky to asi nebude. Tou by ale mohla být R 18 od úpravce s přezdívkou Blechmann. Bernhard Naumann, jak zní jeho celé jméno, se totiž rozhodl zasahovat do původní konstrukce jenom minimální a veškerou kapotáž dokonce připevnil na původní montážní body. „Má práce začíná odmontováváním originálních dílů z původního stroje do té doby, než zůstane pouze základ. S tím se současně začíná vytvářet samotný nový design. Sám to nazývám rychlá-výroba-prototypů-stylem-Blechmann,“ vysvětluje úpravce.

Přitom si nic předem nekreslí ani nemodeluje, kompletní design vzniká během samotné výroby. „Vytvářím svůj design přímo na objektu při použití konečných materiálů. To mi umožňuje přímo reagovat na dané možnosti a neustále mít v oku správné proporce,“ vysvětluje. U této motorky ale začal z druhé strany motocyklu, než by většina lidí předpokládal. Nejprve totiž modeloval zadní část stroje. I tam zůstal základ stroje původní, takže tu je sériová zadní část rámu, kyvná vidlice, podsedlový rám a držák blatníku. Nad tím je už ale všechno nanovo a je to velká paráda. Hlavně to, jak je kožené sedlo přichycené přezkami k zadní krovce, to je moc pěkný detail. A vlastně i samotné kožené křesílko je dokonalá řemeslná práce.

Od zadní části se Neumann přesunul k nádrži, kterou řádně předělal. Jednak ji zúžil, protože chtěl dát ještě víc vyniknout dominantnímu boxeru, potom do ní udělal prolisy v prostoru kolen a nakonec na ní dal dlouhý hliníkový panel přecházející ve vzpěry přední kapotáže. Ta nese jasný Blechmannův rukopis, který jsme si mohli prvně prohlédnout na jeho „kuřeti na steroidech“. Originalita se kapotáži rozhodně nedá upřít s tím, že přední světlo má symbolizovat spojené ledvinky, typické pro automobily BMW. Ostatně tenhle motiv byl k vidění také na jeho předchozím dílku s modrobílým logem.

Na závěr už je to jenom o drobnostech, jako jsou černý lak s bílými linkami nebo dvojdílná řídítka. Dokonce i hlavy válců mají úplně sériové kryty a s designem pasují i standardní koncovky výfuku. I tak strávil Bernhard na této přestavbě 450 hodin práce.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist