Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Objektivní je porovnávat váhu bez paliva, jenže tu málokdo udává (třeba KTM ano). Pak je blíže pravdě tzv. "suchá" hmotnost, neboť náplně, kromě paliva, se váhově zas tak neliší. A nejméně objektivní je srovnávat pohotovostní hmotnost, neboť objem palivových nádržím se liší dost. V námi porovnávaném případě asi o 10 L. Samozřejmě, jestliže chceme zjistit skutečnou hmotnost motorky. Stejně mi to trochu nevychází, páč 10 L benzinu není 10 kg a pohotovostní váha vychází o 10 kg navíc rozdílná, než suchá. Přitom náplně oleje a chladiva v Hondě, podle mě, musí být těžší, než v třindě. Oleje v motoru bude nejspíš stejně nebo víc u Hondy, ve vidli totéž a navíc je tam chladicí kapalina. S těmi hmotnostmi je to zkrátka těžké. Muselo by se to zvážit.
Ano, přesně tak to je, bledemone. SuperSic58 nějak neumí počítat. Stává se. O kyvku se nechci hádat, dnes jsem to mohl ověřit, páč Hondu 250 jsem měl zrovna v ruce, ale motárda. Je opravdu dost těžký.
Abych se přiznal, tento stroj je takové to střední enduro. Nemá cenu zde popisovat CFR 250 Hondu, která je tak akorát vhodná do lesa na hříbky Spíše toto AJP by se mělo srovnávat s Kawasai KLR 250 nebo Yamahou WR 250.
Kawasaki se spíše přibližuje pojetí CRF 250, kdežto WR 250 se přibližuje více ostrým strojům. O konkurenci KTM EXC 250 a jí podobné zase nemá cenu psát, lebo strojí přes 200 000 kč. Tohle je, dle mého názoru, výborný stroj a za rozumné peníze
Otázka je spolehlivost, dostupnost motorových dílů atd. Podvozek a rám tu asi nemá cenu řešit Na obranu musím říci, že ty čínské motory jsou kupodivu docela spolehlivé! Všechny Yuki a další mají hlavně problémy se vším ostatním, ale motor je obvykle celkem v pořádku. Dokázal bych si představit s něčím podobným jezdit
Itall> mystifikuješ kolego Nevim, kde si vzal tu ocelovou kyvku, ale CRF 250L má hliníkovou Taky s tou hmotností seš vedle jak ta jedle, ta Honda je oproti Jawě 350 lehčí o 23 kg, ne o "nějakých 10", navíc výměnou koncovky to bude rozdíl už 27 kg, což je už pěkná porce. I tak ale je crfko docela těžký, ovšem jen na papíře. Do ruky je jako pírko, je skvěle vyvážený Oproti Jawce pocitově do ruky rozdíl propastnej
Jinak Zongshen motor mam v pitbiku, 160cc vzducháč a je to malej reaktor A dokonce má i plnohodnotnej oil filter Má najeto 65 mth a zatim žádná závada, chodí jak švýcary.
Poprvé jsem o této značce slyšel letos od kolegů z Anglie, kde je značka o něco víc profláknutá než u nás.
Měl jsem to štěstí, že jsem viděl AJP na vlastní oči právě v Kolíně. Na první pohled zpracování vypadá solidně a nejsou zde žádné zbytečnosti a za ty peníze může člověk získat slušnou motorku. Spolehlivost prověří až čas. Mě osobně tedy zaujal model AJP PR4 125.
Čistě teoreticky je to dobrý stroj. Když už tedy srovnáme s tou Hondou, která je ale podstatně levnější, to pozor, a je velmi renomovanou značkou: AJP má na 4T "civilizovaný" off-road opravdu přijatelnou hmotnost. To tedy Honda CRF250L nemá, nechť se na mě hondisté nezlobí, je zhruba o 10 kg lehčí, než Jawa 350...Je to dáno asi tím, že Honda není zcivilizovaný off-road, ale zoffroadizovaný levný cesťák. Vždyt motor je z CBR, ocelová kyvka atd. Rovněž výkon Hondy je nízký, AJP je na tom přecejen lépe. Pérování s většími zdvihy lze vidět jako výhodu. Takže za mě - celkem nic proti tomuto AJP, když si prohlédnu parametry a obrázek. To je ovšem málo, dále je svezení (asi dobré?), a pak bych nevěděl, co od toho mohu čekat ohledně spolehlivosti a životnosti, což je pro mě podstatné. Hodně. A k tomu Gasgasu, jelikož ho také ještě mám, ED 250 - zrovna dělám údržbu po 12000 km, bude tam tak 290 hodin. Vyměnil jsem už dříve píst a řetězovou sadu, nějaké menší věci jako duše, airfiltr, podložku krytu řetězového kola (rozbil ji přetržený řetěz od šroubu stojanu), ale jinak prakticky nic neřeším a jezdím (vyřešit jsem musel pouze "otevření motoru" na začátku, to stálo za to, neboť můj prodejce nebyl schopen a informace nedal ani neznal). Kdyby Gasgas dal více důrazu na dílenské zpracování (ten šroub na stojanu trhající řetěz a dalších pár menších věcí), pak bych mu nevytknul nic. Je to trochu škoda, bez té nutnosti dodělávání doma by to byla opravdu zlatá motorka.
jako prodejce AJP uvádíme :
- u rozvodového řetězu a ventilových vůlí se po daném intervalu doporučuje pouze kontrola.
- k olejovému filtru - jedná se o plnohodnotný screen filtr.
- brzdy AJP,které máte na motocyklu opravdu pocházely z továrny AJP
- oproti CRF se jedná o mnohem více off roadový stroj - už jen kuli hmotnosti a špičkovému podvozku ,důkazem je, že motocykl je v ostatních zemích pravidelně nasazován do závodů
DOMINATOR: jak už jsem v článku zmínil - Gas Gas 300 a tohle AJP je opravdu o něčem jiném - pokud si koupíš AJPéčko s plánem ho využít na to, na co je určený Gas Gas, budeš nespokojený stejně jako s Gasíkem, pokud ho budeš využívat jako AJP.
Skalik: máš pravdu, už jen podle technických popisů je jasno - Honda 143 kg, zdvihy pérování 250/240 mm; AJP 115 kg a 280/300 mm atd…
SXS 525: podle dovozce základ motoru pochází z Itálie (Piaggio?), vršek (válec a hlava) je ale už práce konstruktérů z AJP.
Martic: brzdy na téhle mašině jsou z dílen AJP, takže počítám, že i na té tvojí budou z téhle fabriky… O jakou motorku se jedná?
CR500: levnější 2ventilovou CRF250F? Asi myslíš CRF250L, ale i ta má čtyři ventily… Jinak s tebou souhlasím - 0 ventilů u dvoutaktu je nejlepší
Itall: více zkušeností z tímto pertinaxem? Uvidíme, třeba to dopadne - dovozce má v plánu i dlouhodobý test.
Cim mene ventilu tim u tereni moto na zivotnost motoru lepe(samozrejme 2t s 0 ventilu je nejlepsi :D ). Proto by asi AJP v rozhodovani mezi levnejsi 2ventilovou crf250f u mne sanci nedostala i kdyz bude zrejme jezdit lepe. Kazdopadne zminovany gas gas 300 2t byl z novych levnych endur asi nejlepsi ;)
No som zvedavý, či aj tu sa strhne vlna kritiky ako pri čínskych motoroch, lebo aj toto bude má výmenný interval 3000km Za tie peniaze trocha málo muziky, nie?
Martic: tam o výměně rozvoďáku nic nepíšou, jen kontrola
U motoru mě zaráží absence filtru, je tam jen sítko jako na čínskejch malorážkách... Tenhle motor by si průtokáč zasloužil CRF je o dost těžší ale zase o 25 papírů levnější A taky je otázka, jakej to bude držák a jak to bude prodejný, když je to prakticky "no name" značka Ale vypadá to moc dobře
Starší provedení se vzducháčem mi bylo sympatičtější díky jednoduchosti. Ale i tohle se mi moc líbí . Akorát se mi zdá interval výměny rozvoďáku dost krátký, stejně tak ty ventily.
Sic: Takový bajky se nedělaj, s papíry už vůbec ne, jen motokros 2T 250 KTM už tam, myslím, je. Jako jediná.
Itall: takový bajky se dělaj, ale to už je spíš soutěžní nářadí s nákladným servisem. Nicméně na silnici mají homologaci..
Je zajímavé, jak se taková konverzace dokáže přesunout k Jawě...nebe a dudy?
Ano, mám rád lehké a svižné motorky. Ideálně 95 kg bez paliva a výkon mezi 45 a 50 k při max. 8000 rpm . Zatím se nedá koupit .
Objektivní je porovnávat váhu bez paliva, jenže tu málokdo udává (třeba KTM ano). Pak je blíže pravdě tzv. "suchá" hmotnost, neboť náplně, kromě paliva, se váhově zas tak neliší. A nejméně objektivní je srovnávat pohotovostní hmotnost, neboť objem palivových nádržím se liší dost. V námi porovnávaném případě asi o 10 L. Samozřejmě, jestliže chceme zjistit skutečnou hmotnost motorky. Stejně mi to trochu nevychází, páč 10 L benzinu není 10 kg a pohotovostní váha vychází o 10 kg navíc rozdílná, než suchá. Přitom náplně oleje a chladiva v Hondě, podle mě, musí být těžší, než v třindě. Oleje v motoru bude nejspíš stejně nebo víc u Hondy, ve vidli totéž a navíc je tam chladicí kapalina. S těmi hmotnostmi je to zkrátka těžké. Muselo by se to zvážit.
Jesli ti přijde těžká tak si pořiď babetu ta má 55 kg
Já počítal pohotovostní hmotnost 167 vs 144
Ano, přesně tak to je, bledemone. SuperSic58 nějak neumí počítat. Stává se. O kyvku se nechci hádat, dnes jsem to mohl ověřit, páč Hondu 250 jsem měl zrovna v ruce, ale motárda. Je opravdu dost těžký.
jawa 350-640..149kg bez paliva, crf250L..136kg, rozdíl 13kg
mě se líbí i cena není špatná
Kdyby si tak 30%majitelů např.Sixdaysek koupilo tohle a zainvestovali radši do pořádnýho enduroškolení,tak by udělali líp...
berry111: brzdy AJP mám na Blatě 125, ale vím že jsou třeba i na Jawě 650. Tak mě právě zajímalo, jestli jde přímo o tuto značku.
Moc hezký endurko Kam se ser... Japonci.
Abych se přiznal, tento stroj je takové to střední enduro. Nemá cenu zde popisovat CFR 250 Hondu, která je tak akorát vhodná do lesa na hříbky Spíše toto AJP by se mělo srovnávat s Kawasai KLR 250 nebo Yamahou WR 250.
Kawasaki se spíše přibližuje pojetí CRF 250, kdežto WR 250 se přibližuje více ostrým strojům. O konkurenci KTM EXC 250 a jí podobné zase nemá cenu psát, lebo strojí přes 200 000 kč. Tohle je, dle mého názoru, výborný stroj a za rozumné peníze
Otázka je spolehlivost, dostupnost motorových dílů atd. Podvozek a rám tu asi nemá cenu řešit Na obranu musím říci, že ty čínské motory jsou kupodivu docela spolehlivé! Všechny Yuki a další mají hlavně problémy se vším ostatním, ale motor je obvykle celkem v pořádku. Dokázal bych si představit s něčím podobným jezdit
Itall> mystifikuješ kolego Nevim, kde si vzal tu ocelovou kyvku, ale CRF 250L má hliníkovou Taky s tou hmotností seš vedle jak ta jedle, ta Honda je oproti Jawě 350 lehčí o 23 kg, ne o "nějakých 10", navíc výměnou koncovky to bude rozdíl už 27 kg, což je už pěkná porce. I tak ale je crfko docela těžký, ovšem jen na papíře. Do ruky je jako pírko, je skvěle vyvážený Oproti Jawce pocitově do ruky rozdíl propastnej
Jinak Zongshen motor mam v pitbiku, 160cc vzducháč a je to malej reaktor A dokonce má i plnohodnotnej oil filter Má najeto 65 mth a zatim žádná závada, chodí jak švýcary.
Poprvé jsem o této značce slyšel letos od kolegů z Anglie, kde je značka o něco víc profláknutá než u nás.
Měl jsem to štěstí, že jsem viděl AJP na vlastní oči právě v Kolíně. Na první pohled zpracování vypadá solidně a nejsou zde žádné zbytečnosti a za ty peníze může člověk získat slušnou motorku. Spolehlivost prověří až čas. Mě osobně tedy zaujal model AJP PR4 125.
Čistě teoreticky je to dobrý stroj. Když už tedy srovnáme s tou Hondou, která je ale podstatně levnější, to pozor, a je velmi renomovanou značkou: AJP má na 4T "civilizovaný" off-road opravdu přijatelnou hmotnost. To tedy Honda CRF250L nemá, nechť se na mě hondisté nezlobí, je zhruba o 10 kg lehčí, než Jawa 350...Je to dáno asi tím, že Honda není zcivilizovaný off-road, ale zoffroadizovaný levný cesťák. Vždyt motor je z CBR, ocelová kyvka atd. Rovněž výkon Hondy je nízký, AJP je na tom přecejen lépe. Pérování s většími zdvihy lze vidět jako výhodu. Takže za mě - celkem nic proti tomuto AJP, když si prohlédnu parametry a obrázek. To je ovšem málo, dále je svezení (asi dobré?), a pak bych nevěděl, co od toho mohu čekat ohledně spolehlivosti a životnosti, což je pro mě podstatné. Hodně. A k tomu Gasgasu, jelikož ho také ještě mám, ED 250 - zrovna dělám údržbu po 12000 km, bude tam tak 290 hodin. Vyměnil jsem už dříve píst a řetězovou sadu, nějaké menší věci jako duše, airfiltr, podložku krytu řetězového kola (rozbil ji přetržený řetěz od šroubu stojanu), ale jinak prakticky nic neřeším a jezdím (vyřešit jsem musel pouze "otevření motoru" na začátku, to stálo za to, neboť můj prodejce nebyl schopen a informace nedal ani neznal). Kdyby Gasgas dal více důrazu na dílenské zpracování (ten šroub na stojanu trhající řetěz a dalších pár menších věcí), pak bych mu nevytknul nic. Je to trochu škoda, bez té nutnosti dodělávání doma by to byla opravdu zlatá motorka.
jako prodejce AJP uvádíme :
- u rozvodového řetězu a ventilových vůlí se po daném intervalu doporučuje pouze kontrola.
- k olejovému filtru - jedná se o plnohodnotný screen filtr.
- brzdy AJP,které máte na motocyklu opravdu pocházely z továrny AJP
- oproti CRF se jedná o mnohem více off roadový stroj - už jen kuli hmotnosti a špičkovému podvozku ,důkazem je, že motocykl je v ostatních zemích pravidelně nasazován do závodů
Jen pro doplneni. Motor je cinsky Zongshen 177MM
//img10.imageshack.us/img10/8246/zs177mm.jpg
konstruovany ovsem na 99,99% v Evrope. Urcite indicie vedou k lidem co delali motory Beta (jak OHC trial, tak DOHC enduro)
DOMINATOR: jak už jsem v článku zmínil - Gas Gas 300 a tohle AJP je opravdu o něčem jiném - pokud si koupíš AJPéčko s plánem ho využít na to, na co je určený Gas Gas, budeš nespokojený stejně jako s Gasíkem, pokud ho budeš využívat jako AJP.
Skalik: máš pravdu, už jen podle technických popisů je jasno - Honda 143 kg, zdvihy pérování 250/240 mm; AJP 115 kg a 280/300 mm atd…
SXS 525: podle dovozce základ motoru pochází z Itálie (Piaggio?), vršek (válec a hlava) je ale už práce konstruktérů z AJP.
Martic: brzdy na téhle mašině jsou z dílen AJP, takže počítám, že i na té tvojí budou z téhle fabriky… O jakou motorku se jedná?
CR500: levnější 2ventilovou CRF250F? Asi myslíš CRF250L, ale i ta má čtyři ventily… Jinak s tebou souhlasím - 0 ventilů u dvoutaktu je nejlepší
Itall: více zkušeností z tímto pertinaxem? Uvidíme, třeba to dopadne - dovozce má v plánu i dlouhodobý test.
Chtělo by to trochu více zkušeností s tem pertinaxem, ale je dobře, že je tu.
Cim mene ventilu tim u tereni moto na zivotnost motoru lepe(samozrejme 2t s 0 ventilu je nejlepsi :D ). Proto by asi AJP v rozhodovani mezi levnejsi 2ventilovou crf250f u mne sanci nedostala i kdyz bude zrejme jezdit lepe. Kazdopadne zminovany gas gas 300 2t byl z novych levnych endur asi nejlepsi ;)
SuperSic58: Nojo, pravda, asi jsem to blbě přečetl. S tím sítkem souhlasím .
Jinak, ty brzdy AJP dělá skutečně tato firma nebo je to jen shoda názvů? Mám AJP brzdy na motorce taky a měl jsem zato, že jde o jinou firmu.
No som zvedavý, či aj tu sa strhne vlna kritiky ako pri čínskych motoroch, lebo aj toto bude má výmenný interval 3000km Za tie peniaze trocha málo muziky, nie?
paci sa mi pohlad pod sedlo
Martic: tam o výměně rozvoďáku nic nepíšou, jen kontrola
U motoru mě zaráží absence filtru, je tam jen sítko jako na čínskejch malorážkách... Tenhle motor by si průtokáč zasloužil CRF je o dost těžší ale zase o 25 papírů levnější A taky je otázka, jakej to bude držák a jak to bude prodejný, když je to prakticky "no name" značka Ale vypadá to moc dobře
Starší provedení se vzducháčem mi bylo sympatičtější díky jednoduchosti. Ale i tohle se mi moc líbí . Akorát se mi zdá interval výměny rozvoďáku dost krátký, stejně tak ty ventily.
není ten motor nějaká recyklovaná 4t trial beta nebo tak něco ??
Zajímalo by mě porovnání s CRF 250L od Hondy, kdyby autor testu jen lehce zmínil, tohle se zdá daleko více off, ale je to pravda?
Díky
PS:za ty penize bych měl a mam rači GAS-GAS ec300