Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Bavím se, bavím. Názorů tu padla spousta, ale zapoměli jste ještě přidat, že někteří konzervují moto tak, že jí přikryjou hadrama namočenýma do nafty...
TO: Filip T: Je jasný, že není pro dobré startovat mašinu při mínus 20. Taky je nutno nechat jí běžet než se pořádně prohřeje (klidně 15-30 min) a vrkání plynem až ke konci! S tou kyselinou, při nedostatečně prohřátém motoru, máš pravdu. Ale občas si protiřečí i odborníci. Např. kdy měnit olej? před, nebo po zimě? Čet jsem toho dost na tohle téma.<br />
Kde je pravda, to vi jen panbu, lidi muzou poskytnout jen nazory a argumenty. Nekdo horuje pro obcasny nahozeni v zime, nekdo je proti, nekdo doporucuje plnou nadrz nekdo prazdnou, nekdo igelitovej pytel, jinej zas postrikani grafitovou vazelinou ve spreji...... Neboj, pokud bude masina v dobre vetrany garazi, nijak ji neublizis, kdyz ji prikrejes jen proti prachu. Jinak jeste odlehcit pneumatiky - zadni kolo ve vzduchu a drevenejma spalikama pod motorem nebo vidlema treba jeste odlehcit predni. Co je ale HLAVNI a co tady jeste nezaznelo - zajistit proti zlodejum!
Kdybych byl hovado a zimoval moto venku tak bych si to koupil.Ale jelikož moto je můj život mám jí v dobře tepelně izolované netopené větrané garáži.Stojí na koberci zachumlaná v ložních hadrech umytá vyčištěná a spinká.Karbece vypuštěné,baterka venku.Občas jak kutim tak si zatopím tak je v teplu.Do olačky bych jí nedal nemohla by dýchat.
já bych řek, že pod tim igelitem to bude horší než když jí jen přikryješ. A to nemluvim o tom , že mašinu každejch 14dní protočím a že by se mi chtělo jí vždycky zase slíkat a oblíkat do pláštěnky ......
To Luigi: za 1500 za zimu to neni spatna cena, ale treba v Praze to asi bude drazsi - cenik na webu ma jen MCH: "Motocykl nad 600ccm=1000,-" ZA MESIC! No a ten pytel odhaduju 4-5 sezon vydrzi...
FilipT: Krátké natočení motoru a nasledné zchladnutí je skutečně blbost. Vše podstatné (a uzavřené) je chráněno olejovým filmem. Při delším stání stačí motor protočit "klikou" a je po problémech.
no je to urcite lepsi, nez zimovat ve vlhku, ale proc nevyuzit moznosti zazimovani u prodejce za 10,-Kc/den (autorizovany prodejce Honda) a zima mne tedy vyjde taktez na 1500,-, ale v suchu a teplu
Jasne, vsechno co testujem, mam doma, uz mam 5 garazi plnejch ;--) Jinak co se tyce obcasneho prohrati a rozhybani motorky pres zimu, existuje taky nazor, ze "pokud se motor delsi dobu neprohřeje, zůstává v něm zkondenzovaná vlhkost která vytváří se zbytky nedokonalého spalování (karbonem) kyseliny naleptávající kovové plochy v motoru. Nejhorší je v tomto směru krátké nastartování studeného motoru a následné odstavení na delší dobu." Je to vec nazoru - tezko to nekdo z nas laboratorne prokaze - ale uz jsem to slysel od dostatecne duveryhodnejch fachmanu... ale to je na jinou diskuzi.
To je ale zase jednou hovadina. 2x do měsíce přídu, nakopnu, nechám zahřát do sepnutí větráků, vrknu párkrát plynem abych polahodil uším, dám cigáro, nechám vychladnout, pohladím, přikreju a fertig! Takovýhle kraviny, fuj!!!
Ježišmarjáááááá, tak tohle je ta největší blbost, co jsem kdy viděl. Když zavoláš do 10 minut, dostaneš k tomu zadarmo pytel speciální WS-vaty, kterou vycpeš nádrž, aby Ti v ní přes zimu nehrkal benzín.<br />
<br />
Na druhou stranu je to super nápad. Věřím, že pár jednodušších jedinců s to koupí a výrobce se bude celou zimu popadat smíchy za břicho, jak s nima vydrbal.<br />
<br />
Lidi, dejte se proboha dohromady
1500 korun ? <br />
za tohle ? <br />
když nebudete lenoši a dáte koňa pořádně do pucu než ho dáte ke spánku - tak na tom budete líp <br />
Když ho vyčistíte opravdu precizně určitě si všimnete případných oděrků či jiných nedostatků a můžete je ihned řešit - za 1500 se dá pořešit docela dost věcí - no a kdyby nebyl žádnej problém tak ušetřené peníze můžete na jaře výhodně investovat - třeba do benálu - za ty prachy se dá udělat opravdu dlouhá vyjížďka <br />
"Marjapano to soo dneska vechetávky - hegeletové petel na koňa" <br />
V pytlíku bude určitě obyč. Silikagel (dává se do krabice k novým k botům, ale dá se koupit i ve větším samostatně Ale to provedení, to opravdu stojí zaprd. Horst měl mnohem promyšlenější systém!
Super velkej kondon na mašinu .Me je na prd,a mašina v garáži zimu přežije.Zimovat nebudu,každy tyden,14dní,prohřeju motor,a na jaře sem z5t mezi prvnímy
BoB přesně.Obalím hadrama dám do vytápěné garáže, jednou za měsíc ji nakopnu ať se trosku probere ze zimního spánku, pokochám, zakryju a jsem u ní zase za měsíc nebo na jaře.A to ze vysavač má malej podtlak tak jak kterej.Ten uzel je ale hroznej.za 1500 to mohli ojebat míň
jen bych dodal.BTW Ten pytel stejně nezebrání zimě. A vlhkost vzduchu si můžete změřit i v vyhřáté místnosti,a zjistíte, že tam je třeba taky na 40%. Jak říkám zastrčit do garáže, plachtu aby se na to neprášilo a případně nekapalo a je to.
No, ne že bych neměl rád svého dvoukolového miláčka ... ale tohle se mi zdá krapet přehnané.. pokud je schovaná aspoň v garáži a přikrytá plachou tak si myslím, že tu zimu to vzdy přežije. Nedělejme z toho zase takovoké slečínky Protože teď to je jen pytlík ..a příští sezónu někdo zase pro změnu vymyslí, ževlastně nejlepší je ji rozložit a dát do tepla v domě A hlavně v užších prostorech nevím jak bych tu 200kg hračku na bočním stojánku do toho oblíkal a pokud by se mi to už podařilo ..tak v ten moment jak bych to položil zpátky na tyhadlo tak by se to prodřelo.
To Headman a Ondros - Nedostane, je to fest utazeny, podtlak vytvorenej vysavacem je nepatrnej a za hodinu se stejne temer vyrovna s okolim. Vycucnuti ma za cil jen "trochu" zmensit objem vzduchu, ne totalne. Pak uz vzduch nema duvod nikam putovat a vymena vlhkosti s okolim jen prolinanim je miziva. Pokud by to nekomu presto prislo jako riziko, muze pres zavazany hrdlo pytle pretahnout igelitku a znovu prevazat, pripadne jeste hrdlo zabalit smrstovaci folii...<br />
No ten zmuchlanej konec s tou páskou tak to je snad aby humor neopadl ne? To jako že se tam ta vlhkost nedostane?I když je tam ten pytlík s těma srac...a? To je pro me zajímavější příspěvek od HejtmaMa.Hovez XL 1000V
ahoj ze zvědavosti by mě zajímaly tvé zkušenosti po letech a jestli stále balíš na zimu???
Lubiks
Bavím se, bavím. Názorů tu padla spousta, ale zapoměli jste ještě přidat, že někteří konzervují moto tak, že jí přikryjou hadrama namočenýma do nafty...
Měli jsme taky takový vysavač ,ale už zemřel.pytel mám plnej koulí a tak nejlepší je asi deka.
Teda lidská hloupost je nekonečná Takovouhle hovězinu za 1500 korun?
TO: Filip T: Je jasný, že není pro dobré startovat mašinu při mínus 20. Taky je nutno nechat jí běžet než se pořádně prohřeje (klidně 15-30 min) a vrkání plynem až ke konci! S tou kyselinou, při nedostatečně prohřátém motoru, máš pravdu. Ale občas si protiřečí i odborníci. Např. kdy měnit olej? před, nebo po zimě? Čet jsem toho dost na tohle téma.<br />
Kde je pravda, to vi jen panbu, lidi muzou poskytnout jen nazory a argumenty. Nekdo horuje pro obcasny nahozeni v zime, nekdo je proti, nekdo doporucuje plnou nadrz nekdo prazdnou, nekdo igelitovej pytel, jinej zas postrikani grafitovou vazelinou ve spreji...... Neboj, pokud bude masina v dobre vetrany garazi, nijak ji neublizis, kdyz ji prikrejes jen proti prachu. Jinak jeste odlehcit pneumatiky - zadni kolo ve vzduchu a drevenejma spalikama pod motorem nebo vidlema treba jeste odlehcit predni. Co je ale HLAVNI a co tady jeste nezaznelo - zajistit proti zlodejum!
Kdybych byl hovado a zimoval moto venku tak bych si to koupil.Ale jelikož moto je můj život mám jí v dobře tepelně izolované netopené větrané garáži.Stojí na koberci zachumlaná v ložních hadrech umytá vyčištěná a spinká.Karbece vypuštěné,baterka venku.Občas jak kutim tak si zatopím tak je v teplu.Do olačky bych jí nedal nemohla by dýchat.
já bych řek, že pod tim igelitem to bude horší než když jí jen přikryješ. A to nemluvim o tom , že mašinu každejch 14dní protočím a že by se mi chtělo jí vždycky zase slíkat a oblíkat do pláštěnky ......
To Luigi: za 1500 za zimu to neni spatna cena, ale treba v Praze to asi bude drazsi - cenik na webu ma jen MCH: "Motocykl nad 600ccm=1000,-" ZA MESIC! No a ten pytel odhaduju 4-5 sezon vydrzi...
FilipT: Krátké natočení motoru a nasledné zchladnutí je skutečně blbost. Vše podstatné (a uzavřené) je chráněno olejovým filmem. Při delším stání stačí motor protočit "klikou" a je po problémech.
ten palec v pedchozim prispevku mel byt samozrejme nahoru --> takze
no je to urcite lepsi, nez zimovat ve vlhku, ale proc nevyuzit moznosti zazimovani u prodejce za 10,-Kc/den (autorizovany prodejce Honda) a zima mne tedy vyjde taktez na 1500,-, ale v suchu a teplu
Jasne, vsechno co testujem, mam doma, uz mam 5 garazi plnejch ;--) Jinak co se tyce obcasneho prohrati a rozhybani motorky pres zimu, existuje taky nazor, ze "pokud se motor delsi dobu neprohřeje, zůstává v něm zkondenzovaná vlhkost která vytváří se zbytky nedokonalého spalování (karbonem) kyseliny naleptávající kovové plochy v motoru. Nejhorší je v tomto směru krátké nastartování studeného motoru a následné odstavení na delší dobu." Je to vec nazoru - tezko to nekdo z nas laboratorne prokaze - ale uz jsem to slysel od dostatecne duveryhodnejch fachmanu... ale to je na jinou diskuzi.
To je ale zase jednou hovadina. 2x do měsíce přídu, nakopnu, nechám zahřát do sepnutí větráků, vrknu párkrát plynem abych polahodil uším, dám cigáro, nechám vychladnout, pohladím, přikreju a fertig! Takovýhle kraviny, fuj!!!
Balit masinu na zimu?? blbost!!! A kdyz jezdim i v zime to ji mam jako kazdy den vytahovat jo?? Bych se vysr....!!
A co bude přístě? Budeme mašiny balit do konzerv od tuňáka?
Ježišmarjáááááá, tak tohle je ta největší blbost, co jsem kdy viděl. Když zavoláš do 10 minut, dostaneš k tomu zadarmo pytel speciální WS-vaty, kterou vycpeš nádrž, aby Ti v ní přes zimu nehrkal benzín.<br />
<br />
Na druhou stranu je to super nápad. Věřím, že pár jednodušších jedinců s to koupí a výrobce se bude celou zimu popadat smíchy za břicho, jak s nima vydrbal.<br />
<br />
Lidi, dejte se proboha dohromady
1500 korun ? <br />
za tohle ? <br />
když nebudete lenoši a dáte koňa pořádně do pucu než ho dáte ke spánku - tak na tom budete líp <br />
Když ho vyčistíte opravdu precizně určitě si všimnete případných oděrků či jiných nedostatků a můžete je ihned řešit - za 1500 se dá pořešit docela dost věcí - no a kdyby nebyl žádnej problém tak ušetřené peníze můžete na jaře výhodně investovat - třeba do benálu - za ty prachy se dá udělat opravdu dlouhá vyjížďka <br />
"Marjapano to soo dneska vechetávky - hegeletové petel na koňa" <br />
April je jindy ne?
V pytlíku bude určitě obyč. Silikagel (dává se do krabice k novým k botům, ale dá se koupit i ve větším samostatně Ale to provedení, to opravdu stojí zaprd. Horst měl mnohem promyšlenější systém!
Super velkej kondon na mašinu .Me je na prd,a mašina v garáži zimu přežije.Zimovat nebudu,každy tyden,14dní,prohřeju motor,a na jaře sem z5t mezi prvnímy
BoB přesně.Obalím hadrama dám do vytápěné garáže, jednou za měsíc ji nakopnu ať se trosku probere ze zimního spánku, pokochám, zakryju a jsem u ní zase za měsíc nebo na jaře.A to ze vysavač má malej podtlak tak jak kterej.Ten uzel je ale hroznej.za 1500 to mohli ojebat míň
jen bych dodal.BTW Ten pytel stejně nezebrání zimě. A vlhkost vzduchu si můžete změřit i v vyhřáté místnosti,a zjistíte, že tam je třeba taky na 40%. Jak říkám zastrčit do garáže, plachtu aby se na to neprášilo a případně nekapalo a je to.
No, ne že bych neměl rád svého dvoukolového miláčka ... ale tohle se mi zdá krapet přehnané.. pokud je schovaná aspoň v garáži a přikrytá plachou tak si myslím, že tu zimu to vzdy přežije. Nedělejme z toho zase takovoké slečínky Protože teď to je jen pytlík ..a příští sezónu někdo zase pro změnu vymyslí, ževlastně nejlepší je ji rozložit a dát do tepla v domě A hlavně v užších prostorech nevím jak bych tu 200kg hračku na bočním stojánku do toho oblíkal a pokud by se mi to už podařilo ..tak v ten moment jak bych to položil zpátky na tyhadlo tak by se to prodřelo.
To Headman a Ondros - Nedostane, je to fest utazeny, podtlak vytvorenej vysavacem je nepatrnej a za hodinu se stejne temer vyrovna s okolim. Vycucnuti ma za cil jen "trochu" zmensit objem vzduchu, ne totalne. Pak uz vzduch nema duvod nikam putovat a vymena vlhkosti s okolim jen prolinanim je miziva. Pokud by to nekomu presto prislo jako riziko, muze pres zavazany hrdlo pytle pretahnout igelitku a znovu prevazat, pripadne jeste hrdlo zabalit smrstovaci folii...<br />
Není nad spolehlivé zaparkování v ložnici naproti postýlce
By mě zajímalo co ten podtlak udělá s benzinem, olejem, kapalinama všeobecně..?
Hlavně jsem zvědavej, jak do toho budu navlékat třeba LC8
No ten zmuchlanej konec s tou páskou tak to je snad aby humor neopadl ne? To jako že se tam ta vlhkost nedostane?I když je tam ten pytlík s těma srac...a? To je pro me zajímavější příspěvek od HejtmaMa.Hovez XL 1000V
Zadarmo drahý