Na východe nič nového...

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

simekkuba (0) napsal 15.02.2021 v 18:59

Skvělý cestopis, ale hlavně ta motorka.. prostě dokonalá.

menzák (0) napsal 27.07.2019 v 14:58

Co dodat, prostě super aneb k... proti vodě utáhne tři lodě

Rajce2 (26) napsal 26.07.2019 v 12:51

Obří respekt ve vytrvalosti od psychické, přes fyzickou až po tu prdelní Neskutečný denní nájezdy, to by leckdo nedal ani po hlavních třídách.
Díky, že jsi to sepsal, věřím, že si to i ty sám čas od času po letech prečteš a zavzpomínáš s nostalgií i na ty nepříjemný zážitky.

PS: Víš, že ona kniha se u nás jmenuje "Na západní frontě klid."? To už by s východem a tvojí cestou moc jako parafráze nefungovalo

PS2: Obvykle se mi taky Slovenština čte hůř, ale na druhou stranu se mi ten jazyk líbí (hlavně z úst hezké slečny ) a tohle jsem přečetl jedním dechem.

mahuzs (0) napsal 01.06.2019 v 12:24

31Pavel (1) napsal 19.05.2019 v 23:39

Krásný článek, moc děkuju za tvůj krásný cestopis a budu se těšit na další. Měl bych jeden dotaz, psal jsi o nedostacujicich zrcatkach a jelikož jsem si pořídil stejný stroj, tak ti musím dát za pravdu, to Japonci fakt nedomysleli, prosím tě jakou alternativu sis pořídil, předem děkuju za odpovědět a přeju hodně zdaru při dalších vypravach.

severnigee (2) napsal 19.05.2019 v 12:04

Četl jsem to jedním dechem (asi jsem dýchal, ale nevím..), lovil jsem v paměti a luštil nápisy azbukou, seděl celé dny na úzkém sedle a teď, po dočtení jsem i dostal pořádnej motorkářskej hlad. Určitě jsem nestíhal tvoje schopnosti komunikace s úřady. Budeš pořádat nějaký doškolovací kurz? Mohl bys případně poskytnout slovníček nutných výrazů a jejich citlivé stupňování při efektivní komunikaci s uniformovaným orgánem?
Díky za napsání, které asi trvalo déle než moje čtení, a to jsem to četl fakt dlouho - a rád :)

Destroyer (237) napsal 19.05.2019 v 07:01

som sa cudoval preco si to do Ruska tak tlacil, tri dni na hraniciach pripravi o nervy takmer kazdeho. A ona v tom bola zena napokon! Od tej chvile mi zacalo byt vsetko jasne

Cihelka (0) napsal 18.05.2019 v 01:27

Respekt a dekuji,krásné.

pimcek (0) napsal 17.05.2019 v 19:23

Danlly (0) napsal 15.05.2019 v 10:23

Béďa17 (1) napsal 14.05.2019 v 20:26

Krásně napsané.Zajímavé zážitky s úřady a je vidět,že si umíš poradit. .Moc rád jsem si to přečetl.

majky72 (131) napsal 14.05.2019 v 18:35

Čo povedať, no ako vždy zasa parádny cestopis a super zážitok nielen tvoj ale aj pre nás čitateľov. Pre mňa aj dosť poučný, keďže tento rok plánujem návštevu Ruska tak som rád že som sa naučil jedno dôležité slovíčko . Je pravda že po prečítaní si Jets-ovho cestopisu a jeho problémoch na hraniciach som zvažoval či je to najlepší nápad, po tvojom trojdňovom story sa bojím čo len na Ruskú hranicu pomyslieť . Ale zasa ako ja vravím otočiť sa dá vždy, najhoršie je neskúsiť to a je pravda že v Rusku som ešte nebol takže som tam nič nechcené nemohol zanechať a na Kryme som bol ešte za Ukrajiny tak snáď ani odtiaľ na mňa nič nevyhrabú .

Ako to tak vidím ďalšie volné pokračovanie cestopisu bude mať názov "Na východe svadobná veselica" ...či ?

Inak niekedy ak budem krúžiť v okolí NM by som sa rád zastavil nazbierať nejaké info na cesty ak by ti nevadilo .

Meli (195) napsal 14.05.2019 v 16:09

Přiznávám že slovenština mne číst az tolik nebaví, ale destinace poměrně zajímavá. Především komentáře mne přesvědčily že to stojí za to... No musím souhlasit. Výborný cestopis. Nechápu jak si to dal bez mapy... já bych ani nevěděl na jaká města se ptát. Jinak vychvalujes Ukrajinu. Já byl dvakrát jen nakouknout a nevím. Ani po přečtení si neumím představit co je tam dál na těch rovinách zajímavého...

Ten pád mne mrzí, ale následky si holt musíš vyřešit sám

4JR (1) napsal 14.05.2019 v 12:10

Super, dobře jsem se bavil
Parádní cesta a možná až moc velká porce adrenalinu, hlavně na hranicích. Tu scénku s raioaktivním kontrabandem bych asi na tvém místě s čistejma gatěma neustál

fockewulf (14) napsal 12.05.2019 v 21:12

pecka,co dodat

Yngwie (3) napsal 12.05.2019 v 21:01

Díky za fanj počtení. Musel jsem to přečíst najednou. Dávám, chuj s tym, (EURO) +1*

HondaOK (2) napsal 12.05.2019 v 20:49

Ač cokoli ve slovenštině nečtu, toto jsem přečetl jedním dechem. Snad i proto, že jsem majitelem stejného stroje. Porce kolometrů, které jsi na dvěpade lámal jsou z mého pohledu obdivuhodné. Anna

Dan66 (74) napsal 12.05.2019 v 18:56

Nádherné . Díky

john-mcclane (15) napsal 12.05.2019 v 15:21+1

Ani nevím proč jsem otvíral cestopis s výpravou někam na východ, když na moto necestuji a kdybych cestoval, tak určitě ne na Krym. No udělal jsem to a po přečtení jedním dechem chci jediné. Co nejrychleji zahodit mé cafe a koupit nějaký cesťák. Ideálně do 500ccm. A jet na východ.
Až když jsem se dočetl k části s Annou, tak jsem pochopil tvou paličatost na ruské hranici. Skoro mi to až vehnalo slzy do očí. Těším se na další cestopis ... s Annou, nebo za Annou.

bruttopyr (396) napsal 11.05.2019 v 14:13+1

Díky moc za nádherný cestopis, rád si přečtu o východních krajinách, kam se asi nikdy nepodívám, protože... mám silnou alergii na BUZERACI a bumážky, které zde mají vybudovanou silnou (a nevymýtitelnou) tradici...
Palec nahoru za tvoji trpělivost!
Už se těším na další cestopis. A další lekci užitečných ruských slovíček!

Targus (429) napsal 11.05.2019 v 13:50

Brukev

Jsi prostě jinak založen, jinak vnitřně naladěn. Je to úplně stejné, co mi kdysi říkali lidi, kteří nechápali, jak můžu pořád točit Rusko s velkým autem. Minimálně 24 hodin na hranici, ale i tři dny cukání v koloně, rekord byl osm dnů na Užgorodu. Vyclení na vnitřní celnici den, dva, tři, ale i týden, anebo dva. Každý to fakt nedává.

MotoBjamboja (14) napsal 11.05.2019 v 07:53

Nejdříve jsem cestopis ani nechtěla číst a pochválit tu malorážku, mám pro ně slabost...nakonec jsem to přečetla celé, hodně se bavila, nejvíc jsem se smála v části o zrušeném ukrajinském přechodu...já v té chvíli bych už brečela neštěstím, který by vystřídal pláč nasranosti. Perfektně se to četlo, díky žes to sepsal musíš to mít v hlavě srovnané jinak než většina lidí

Brukev (850) napsal 11.05.2019 v 07:50

Já mám 25 dni dovoleny ... takže 3 dny na hranicích a úřadech vážně NE ... asi dostanu klackem... ale tohle nechápu .
Tobě a respekt za dobre nervy

momo71 (3) napsal 10.05.2019 v 23:12

Skvelé !!!

jaro27 (78) napsal 10.05.2019 v 15:44

Hej, na východe nič nového. Ale pre borcov jak si Ty. Myslím, že väčšina z nás, čo tam neboli, by si dobre rozmysleli, či policajtovi povedia to tvoje "čarovné slovíčko". Spomínam na troch Nemcov z minulého roku, akí boli šťastní, keď za obiehanie na plnej čiare ich zinkasovali každého po 50€. Bokom. Kľudne by zaplatili aj po 500. Hold, niekto je v Rusku ako doma (našťastie Nemci to nie sú )
Čítal som ten cestopis už skôr a keď som pôvodne zvažoval, či nespraviť nejakú cestu Ruskom (Elbrus...) so zachádzkou na Krym tento rok, tak si ma práve odradil, že to asi nebude to pravé. Ale zas každý má iný cieľ, všakže.
Dobré čítanie,

apach (3) napsal 10.05.2019 v 14:35

Hned po dočtení musím konstatovat, že tento cestopis patří k tomu nejlepšímu, co tady kdo o cestování na východ napsal. Bavil jsem se fakt královsky, díky za to. Jen si teď nejsem jist, zda je ta naše letošní cesta do Oděsy až tak dobrým nápadem. Ne každý umí cestovat na malé CRF takové dálky, posílat uniformy do háje s takovou grácií a ne každý udrží silniční motorku na rozmlácené skorocestě. Ale uvidíme, zážitek nemusí být pozitivní, hlavně, že je silný

pyro76 (5) napsal 10.05.2019 v 09:29+5

Šeci vedia, že na východ sa jazdí minimálne na 1200GS, v počte 2 motorky a viac, s mapou, záložnou mapou, GPS navigáciou a plánom + záložným plánom a v peňaženke vyčlenený budget na úplatky. Písalo sa o tom mnohokrát. A potom príde jeden, čo asi nevie čítať, vezme 250 a telefón z doby kamennej a vyrazí bez mapy posielať východných policajtov v "chuj".
Chape, máš ma na svedomí - o polnoci som si povedal, že druhú časť by bolo rozumné dočítať inokedy. A dopadlo to tak, že som šiel spať o tretej. TAKTO SA PÍŠE CESTOPIS!!! Chvíľami som slzil smiechom a pri babičke s malinami aj smútkom. Výborne napísané, teším sa na budúce dobrodružstvá.

dekel (30) napsal 10.05.2019 v 08:46

Obdiv a klobúk dole za takú cestu a pochvala za zaujímavý cestopis

Targus (429) napsal 09.05.2019 v 21:53

Noro

Takže upřímné díky za návrat do země, kde slovy Julia Fučíka "zítra již znamená včera" - přeloženo do češtiny, že včera snědli to, co měli na zítra.

Jo, užíval jsem si to možná víc, než ty v sedle. I ty staré, pomalé, smradlavé Kamazy, občas rozebrané podél cest, jako při generálce. Všechno se mi zas vybavilo.

Jinak podle tvých fotek vidím, že s kvalitou cest pokračují Ukrové zdárně směrem, který si vytkli už před třiceti lety. Stejně jako ti čím dál rozežranější důchodci. Čtrnáct stovek měsíčně - no neber to. A to mohla být ta stará chuděra ráda, že občas dostane aspoň to. Už jsem potkal pár takových, kterým řekli, že roky práce v kolchoze se jim do důchodu škrtají, protože proto.

Njn. tradice je tradice. Buďme rádi, že tam můžem, ale nemusíme jet na trip.
Takže kolečkama dolů a těším se zas na další cesťák.