DOVOLENÁ A VÝLETY NA MOTORCE PO EVROPĚ
• Okruh pro kochače
• Okruh pro poznávače
• Okruh pro brusiče kufrů a kolen
• Okruh pro vaši skupinu - na míru dle přání (Rakousko, Slovinsko, Itálie, Bosna, Černá Hora)
• Doprava osob a motorek na místo, strava, ubytování a technický servis zajištěny
www.evropanamotorce.cz
Super čtení. Jako bych četl knihu. Na psaní i focení máš talent.
Parádní cestopis a nádherné fotky, díky za inspiraci.
moc pěkné počtení a k parádní fotky
perfektne fotky...
Moc pěkné, dávám palec nahoru
Super cestopis a skvělé fotky
Nádherný fotky!
... ty vieš , že čitateľ z Tvojich fotiek niečo má . Pamätám si mnohé tie miesta . Zdravím.
Moc se mi líbí vaše cestopisy Ale fotky přímo miluju
Ach ANO..ano. Přesně takhle si to představuju a přesně takhle to také časem udělám. DÍKY za inspiraci.
Tak tak... Ve Švýcarech se mi líbí právě ty diametrálně odlišné oblasti. Ono taky není zábavný zírat tejden na ledovce a je fakt, že tam většina cest je slepých - končí někde u lyžařských lanovek. Proto jsem byl rád za to, že za pár kilometrů můžeš být v mírných kopcích mezi statky, kde je to zase o něčem jiném. Takové to dolomitní prosmýkání bude skutečně asi jen kolem Andermattu (Furka & spol.). Ale rozhodně bych se nebál rychlosti. Podle mě je to celé fáma - neměří se téměř nikde a když už je radar, je před ním cedule. Letos jsem projel Švýcary na cestě do Pyrenejí oběma směry - pořád po okreskách - a nepotkal jsem snad jediného policajta. Všichni tam jedou podle předpisů, i motorky, a když uděláš nějakou prasárnu, ostatní troubí. Ale to je asi tak všechno, policajti zjevně nemají, koho by tam pokutovali... K večeru, když jsem byl už notně zoufalý z deště a zimy, jsem to pálil po švýcarské okresce 140 bez výčitek svědomí. Možná to bude tím, že si vybírám ty nejmenší silinice (nikoli off - to se tam asi fakt moc nedá).
V Itálii taky policajta nepotkáš a jezdím naprosto beze strachu dle libosti. Ale pokud bys mě dodržovat ty jejich padesátky i na silnici mezi vesnicema, nikam nedojedeš (spíš pod horama, směr jih...). Ve Švýcarech jsem měl dojem, že je rychlost omezena vždy a výhradně tam, kde to má smysl - končí s posledním barákem a ne na konci katastru obce dva kilometry za zástavbou... Ten záchvěv logiky a skutečného účelu se mi na tom líbí. Osmdesátka mimo město je samozřejmě generálně pitomost, ale na průsmyku, kde se chceš projet, by asi nehledal policajta nikdo, v žádné zemi.
Z cestovatelského hlediska je obří rozdíl v tom, že ve Švýcarsku se fakt nebojím nechávat věci na motorce a jít se projít s foťákem někam na kopec / k vodopádu. Někdy je fajn celej den nesedět v sedle. A motorku jsem takhle nechával i ve městě, lidi tam běžně nezamykají auta. V Itálii bych se takhle asi moc dobře necejtil.
To jen pro ilustraci těm, kdo nad Švajcem váhají... Rozhodně se nebojte silniční šikany!
Osobně mám ale stejně nejradši jarní Toskánsko...
Fotoškola pro motorkáře 4 - barvy.
Souhlasím, že každý fotograf má tendenci si scénu trochu potunit, aby byla více tak, jak si ji vysní. I vzpomínky si v hlavě trochu vylepšujeme... Ale protože s Photoshopem umím relativně prd, do větších akcí se fakt nepouštím. Jen je skutečnou pravdou, že dnešní výrobce HW v defaultu všechny zobrazovací prvky napálí tak, aby jejich podání působilo zářivěji, kontrastněji, veseleji (viz nekoukatelné oranžové ksichty lidí na přervaných televizích v jakémkoli elektru) a každá fotka z mobilu vypadala dobře. Ale jakmile se taková fotka profi vytiskne (resp. vyvolá na fotopapír), nedejbože ve velkém, je z toho průšvih a zklamání (malý dynamický rozsah čipu, žádný kontrast = mdlé, ploché a najednou nudné, jakoby zaprášené fotky)... Tím nemyslím tisk typu "fotokniha za stovku", kde je výsledek barevně naprosto náhodný - opět dle rozmaru výrobce tiskárny nebo nálady obsluhy, která ne/provádí třeba zcela základní tzv. linearizaci digitálního tiskového stroje... (po osmi letech v oboru tisku jsem viděl leccos). Své fotky tisknu leckdy na velké formáty, proto se zoufale držím normované veličiny, byť na displeji mého notebooku jsou též naprosto nekoukatelně přervané a můžou se tak jevit i ostatním...
......Všechny moje fotky jsou upravovány v barevném profilu sRGB na kalibrovaném EIZU...
Však v pořádku. Upravuj si fotky jak chceš a na čem chceš. Jen jsou dle mého přespříliš přepálené. A fakt to není mým monitorem, když přepálené jsou jen ty z tvého článku.
Tím nechci nijak srazit jejich obsah - jsou fakt krásné. Drtivou většinu těch míst jsem však viděl na vlastní oči. A realita je barevně mimo.
Co se týče Švýcarska, tak s tebou rozhodně souhlasím že malebnost je tam na extra vysoké úrovni. Jen motorkářsky je Švýcarsko na druhé koleji. Většina cest je v údolích. Většina je zadrátovaná a zaplotovaná, takže ke spoustě zajímavých atrakcí se vůbec nedostaneš. K čemu ti jsou desítky vodopádů, když je můžeš sledovat jen z nekonečné vzdálenosti?
Dále, ve ŠV je všude kam se podíváš nějaká stodola, statek, dům, rozeseté po celé krajině. Takže skoro pořád jedeš v režimu omezené rychlosti. Pořád značky. 50-80-50. Neužijěš si to. Radary nezmiňuji, s těmi jsem nikdy problém neměl. Ale jsou tam docela zhusta.
Italové jsou jiní. Žijí pospolu ve vesnicích a městech a mezi nimi jsou obvykle "neomezené" cesty. Takže si fakt užiješ lepších motorkářských zážitků než v celém Švajcu. Samozřejmě vyjímky jsou. Ten Sustenpass a Furka jsou fakt nádherný a jejich vrcholy jsou nirvána. Tam je omezení minimum. To je pouze v tvé hlavě - za každou zatáčkou stojíš a fotíš.
No, asi je to jen subjektivní pocit, ale prostě itálie u mě vede
> Seikos: Všichni fotografové se jistě pobavili ... Tak tedy pro info k fotkám, osvěta pro všechny - "přecolorovaný" se mohou zdát na koncovém zařízení uživatele, pokud má takto monitor nastaven. Například displeje Samsung jsou přepálené úplně všechny, z nich ty barvy vyloženě tečou.
Všechny moje fotky jsou upravovány v barevném profilu sRGB na kalibrovaném EIZU, což je definovaný barevný standard. Pokud zobrazíte fotky na kalibrovaném monitoru v tomto prostoru, budou OK. Většina běžných uživatelských zařízení se "snaží" zobrazovat v tomto prostoru, byť ve finále postrádají kalibraci - tedy výsledek je různý a uživatel vidí fotku tak, jak displej vyrobil výrobce - zkuste si zobrazit stejný web na 3 zařízeních vedle sebe, určitě budou vidět rozdíly...
Čili - nemá smysl "víc fotit a méně času trávit u Photoshopu". Pokud udělám 100 fotek místo jedné a žádnou nevyvolám v Adobe LR, bude výsledkem jenom 100 souborů RAW, které si nikdo na webu nezobrazí. Ani na EIZU. Nejsem si jist, jestli to bude k něčemu dobré
Předejdu též diskusi o "upravování" fotek obecně.Neupravená fotka z jakéhkoli digitálního zařízení neexistuje . Existuje pouze výsledná fotka, kterou upravil výrobcem definovaný obecný algoritmus - soft/firmware zařízení. Tzn. telefon / foťák si sám rozhodne, jak fotku upraví a z hrubých dat vyrobí jakýsi JPG. Fotografové většinou nespoléhají na algoritmus výrobce a musí tedy hrubá data upravit sami, například v legendárním Photoshopu.
Dolomity mám projeté též a nepochopil jsem, podle jakého kritéria tak hodnotíš, proti Švýcarsku nemám výhrady - silnice parádní, hory též, kultura / bezpečnost o level výš. Z celých Alp považuji Švýcarsko naopak za nejmalebnější.
škoda za ty "přecolorovaný" fotky. Možná víc fotit a méně času trávit u Photoshopu.
Švýcarsko dle mě motorkrářsky hrozný. I na fotkách je vidět (až na tn Sustenpass) že Dolomity jsou o dimenzi jinde
To čtení byla naprostá nirvána,ještě to tak zažít... Neskutečné fotky.
Ahoj, moc pěknej cestopis, hlavně chválím krásné fotky, které pozvednou náladu a v člověku probudí opět cestovatelského ducha. Dobré tipy na výlet, určitě se mi tvůj cestopis hodí až zase vyrazím do těchto končin. Zatím jsem částečně projel Rakousko a Itálii a je to opravdu nádhera, ale Švýcary asi budou ještě drobet lepší. Díky za zvednutí nálady a příjemné naladění, přeji Ti ať se daří a ať přibývají další nálepky na kufrech
K předchozím komentářům se těžko něco nového doplňuje...nádherně vystižená atmosféra. Kdo tam byl, cítí to o to víc...Co se fotek týká, tak nejsou schopny pojmout realitu, ta je o 100 procent lepší, ale tobě se to skoro povedlo Velmi oceňuju, že jsi si dal tolik práce s tím, aby jsi udělal něco kvalitního pro nás ostatní, vylepšil nám konec sezóny a vyladil nás do další.
Co se týká toho afrického pracovníka, tak jsme snad potkali jednu a tutéž osobu
Kolama dolů a třeba někdy v kopcích
Nechal jsem si přečtení na dnešní bouřkové odpoledne.
Velmi příjemné
Co cestopis, to kus originality, co foto, to kus profesionality. Není co dodat. Snad jen to, že stačí vidět tvůj nick v záhlaví cestopisu a člověk si rád uvaří kafe a sedne ke kompu, vědom si, že následujích pár minut bude opět stát za to. Dík moc.
Moc pěkné fotky...
A Varan šlapal bez problémů ... jako vždy...
krásný počtení a fotky super
Pekné fotečky
Až se podruhé narodim, chci byt v rodině blízko furka passu a jen tak kidat hnuj. Je tam moc krásně , proto volim alespoň závěr motosezony právě tam. Se psanim ti to jde a fotky taky, tak zas někdy , někde ,čau.
Moc pěkné počtení a foto je na výbornou . Taky se mi letos povedlo urvat 14 dní dovolené v kuse a projet hodně stejných průsmyků jako Tobě. Jenom jsem už nějak líný o tom napsat cestopis. Myslel jsem si, že mám Švýcarsko už celkem hodně projetý a jak vidím z Tvého cestování, tak si to musím ještě trochu doplnit o nějaké ty passy.
Díky za pohlazení pro duši i oko čtenáře.
Bohužel mě lepší komentář nenapadá...
Na XB se sedá stále se stejným nadšením, leč již téměř výhradně pouze v rámci lokálního café racingu
No paráda - co dodat...
...a Buell už nejezdí? Z Varana se asi těžko leze na něco kde fouká
Všichni asi budou chválit fotky a výhledy. Jsou myslím fakt profi. Co mne pohladilo, je atmosféra cestopisu, která s fotografiemi nádherně spolupracuje. Víc takových.
Díky za opravdu krásné počtení. Letos jsme pár míst navštívili stejných jako ty, takže jsem i pěkně zavzpomínal. Fotky jsou bezvadné a inspirující.
jak si tak prohlížím fotky ,něco mi na nich nesedí ... no jo stačí se mrknout na autora ... opět excelentní