reline_unor



Do Rumunska a zpět na Moto Guzzi V85 TT

Kapitoly článku

S Ducati 950 jsem měl již dostaveníčko v roce 2017, takže jsem tak trochu tušil do čeho jdu. U Ducati si zaslouží každopádně velkou pochvalu. Z celého projektu této menší verze Multistrada dokázali v „S“ verzi vymáčknout maximum. Jestli tehdy šlo o rozumný kompromis za přijatelnější peníz, tak po úpravách, které přišly v roce 2019 na trh, byl tento motocykl pasován do role maximálně vybaveného stroje v menším objemu, jaký si jen dokážeme představit v porovnání s Multistradou 1260 S.

Podobné vymoženosti, suprová ovladatelnost, a navíc ve srovnání se silnější sestrou s cenovkou o sto tisíc níže. Je třeba vědět, co přesně od takového stroje této kategorie očekáváte. Pokud totiž hledáte opravdový univerzál, možná budete až překvapeni, o jak sportovní motocykl se jedná, a navíc jak rád kouše především asfalt. Již při prvním usednutí a pár metrech vám bude určitě jasné, že tohle snese jakékoliv srovnání, ale jedno je jisté, jde to opravdu rádo především za plynem a nový elektronický podvozek dokáže sportovní charakter ještě více podpořit na příslovečné zmačknutí čudlíku.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na motocyklu je vyšší usazení. Vpředu je již podle předem navrženého konceptu Multistrada širší příď, a to nejen opticky, ale k zádi se vše zužuje, nicméně pro jezdce je sedlo velice pohodlné a široké, vyrobeno z neklouzavého materiálu. Na můj vkus je usazení možná až trochu hodně dopředu na nádrž, ale je to samozřejmě podle výšky jezdce a jak to každý má poskládané. Multistrada je v základu vybavena docela fešnou koncovkou výfuku, její plochý tvar tu však není náhodou, ale je přizpůsoben především tak, aby šlo snadno namontovat boční kufr.

Jako jezdec máte vše dokonale pod kontrolou, sedíte za širšími řídítky, vše máte přehledně před sebou na 5“ barevném TFT panelu a schovaný jste za docela slušným jednou rukou dobře mechanicky ovládaným větrným štítem. Mezi hlavní přednosti motorky patří slušně fungující semiaktivní podvozek.

Brzdy na daný typ stroje a hmotnost dostačují maximálně, ale trochu byly třmínky vpředu při dobržďování na kotouče v nižších rychlostech hlučnější. Motor o objemu 937 ccm a výkonu kolem 113 k při 9000 ot./min. je podle očekávaní na tento typ motocyklu a hmotnost kolem 207 kg raketa, ale trochu ho nestíhá pobrat převodovka, kde se vám občas může stát, že skočí falešný neutrál. Ale možná jsem jen lempl a chtělo by to více km v sedle, nicméně chválím slušně fungující „quickshift“. Opravdu návyková záležitost.

Výkonově je to do 2500 ot./min. trochu nudný, aby potom kontinuálně táhla až k 5000 ot. /min., kde se probudí do zběsilé bestie, která vás neúnavně táhne vpřed. Motocykl disponuje vzhledem k povaze „S“ verze velkým množstvím elektroniky a širokou paletou nastavení. Při jízdě samotné potom jen rychle volíte intuitivně požadovaný přednastavený režim. V porovnání s V85TT jde o výrazně živelnější stroj, což je u Moto Guzzi dáno jednak trochu nižším objemem motoru 853 ccm, ale také podstatně nižším výkonem kolem 80 k při 7750 ot./min.

V85TT tak razí poněkud klidnější vlnu cestování. Sedlo je o chlup níže konkrétně ve výšce 830 mm a je o trochu širší a pohodlnější. Navíc v prostoru jezdce je vybaveno pro lepší vymezení i opěrkou. Stejně jako na Ducati zde máme centrální panel, ale o trochu menší než na Ducati, o velikosti 4,3“. Bez problému ale uvidíte veškeré údaje, které potřebujete. Za příplatek lze dokoupit i BT modul, kde potom můžete vše propojit s telefonem a na panelu sledovat základní navigační pokyny a ovládat telefon, ideálně pokud máte vše spojeno i s náhlavní sadou do přilby. Oproti Ducati lehčí kritiku snese v základu ne příliš vysoké plexi, kdy na vás v případě deště proudí opravdu hodně vody. Nicméně za příplatek lze samozřejmě vše vyřešit. Fajn na delší cestu vzhledem k objemu je zcela jistě 23l nádrž. V suché hmotnosti je na tom V85TT podobně jako Ducati, zde konkrétně máme 208 kg váhy. Pocitově je vše přívětivé, zkrátka pohoda na dvou kolech. S motocyklem jsem toho přes Rumunsko a zpět natočil 3253 km.

 

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

Ducati Multistrada 950 S:
+ motor
+ nová elektronická výbava a vychytávky „S“ verze
+ DQS- rychlořazení


Ducati Multistrada 950 S:
- pro mě osobně sedlo táhlo jezdce poněkud více dopředu
- možná až přes příliš vyhraněno na silnici


Který model byste si vybrali vy?

  1. Hlasováno: 25x
  2. Hlasováno: 38x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 1.5 Kč
atv1 přispěl 1.5 Kč
zabl přispěl 1.5 Kč
Petr7474 přispěl 1.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz


TOPlist