gbox_leden



Norway 2015

Kapitoly článku

9. DEN - 25.7. - N, DK

nájezd: 399.4 km

místo přespání: N 57° 27.212', E 10° 4.154'

spaní: spíme v Lukášově stanu

cesta: norská E6 + trajekt Larvik-Hirtshals

počasí: ráno slunečno (20-22°C), odpoledne opět déšť

místa:

  • olympijská hala ZOH 1994 v Lillehammeru

Ráno je krásné a teplé. Svítí na nás, hřeje, přes noc nepršelo, takže jen osušit stan od rosy a po snídani vyrazit. Máme k dispozici malou přírodní "koupelnu" v podobě pramenu, prýštícího ze skály u silnice. Čistíme si zuby, opláchneme se, tak se mi to líbí. :)

Čeká nás kousek šotoliny dolů do údolí k mostu a pak celý den už jen dálnice E6 až do Larviku. Po cestě opět začíná zlobit dobíjení, jinak se nic extra neděje.

Náhodou jsme narazili na odbočku do městečka Lillehammer, kde stojí hala ze zimní olympiády roku 1994. Uděláme si fotku a vracíme se zpátky.

Pomalu se dává do deště. Soudíme, že z toho bude jen pár kapek a nebereme si nepromoky. Této chyby litujeme až po nalodění na trajekt. Průtrž nás totálně promáčela a tak po příjezdu do Dánského Hirtshals musíme najít suché místo ke složení hlav.

Na trajektu všechny pobavíme roztláčením motorky. Ukurtovat stroje a zajít si na něco do lodního bufetu, nic víc, nic míň.

Na trajektu je zpočátku velmi hekticky. Ovšem za chvíli se lidi uklidní, my usedáme a večeříme. Cesta trvá asi 3 hodiny, na lodi je teplo a venku bouří.

Dánské břehy o moc lepší počasí nenabízejí. Fouká vítr, prší a je tma (napětí stačí jen na mžourání hlavního světla, takže nic moc). My jsme stále totálně promoklí a tak zkoušíme kemp přímo v přístavním městě Hirtshals. Nemají volnou chatku. Mno, stanovat můžeme kdekoliv a zadarmo. :)

Kousek na jih po dálnici a rychle nacházíme místo k přespání na louce, daleko od silnice a v závětří. Dokonce se nám podařilo dostat do spacáků sušší a tak jdeme brzy spát. Za následující dva dny chceme dojet domů. Předpověď říká, že zítra budeme mít slunečno, tak uvidíme.

 

10. DEN - 26.7. - DK, D

nájezd: 670.0 km

místo přespání: N 52°28.547', E 10°38.786'

spaní: spíme v Lukášově stanu

cesta: 2/3 dálnice, 1/3 okresky

počasí: větrno, velmi větrno a s občasnými přeháňkami

místa:

  • muzeum větrných mlýnů u městečka Gifhorn

Ráno vstáváme do mírného mrholení. Igelitky v botách aby alespoň nohy zůstaly v relativním suchu, jsou už běžnou praxí. Všechno je sice navlhlé, ale rozhodně jsme na tom lépe než včera.

Cesta Dánskem a částí Německa probíhá i přes pohyb po dálnici pod vlnou naprosto šíleného až iracionálního větru. Nedá se jet moc rychle, protože poryvy postrkují naše stroje napříč pruhy zcela podle libosti. Potřebujeme toho ujet hodně, chceme se konečně v létě trochu ohřát. :D Ale hlavně chceme utéct tomu neustálému dešti.

V Německu sjíždíme z dálnice, trochu se provětrat po okreskách. Místo na přespání nacházíme snadno, navíc krátce po tom, co jsme minuli moc zajímavě vypadající muzeum větrných mlýnů. Bylo-li by dalšího rána počasí přívětivější, mohli bychom si tam ještě zajet, tak uvidíme.

Spíme na plácku mezi poli. Komáři kupodivu žádní, takže krom Německého piva maříme i zbývající zásoby. Zítra bychom měli dojet domů. Pokud sem tedy ráno nenajedou traktory a nezaorají nás. :D

 

11. DEN - 27.7. - D, CZ

nájezd: 531.8 km

místo přespání: doma

spaní: v postýlce :)

cesta: dálnice, v ČR od Prahy pak okresky

počasí: deštivo, slunečno, deštivo, slunečno, kroupy

místa:

  • domov

Co dodat? Poslední den cesty. Víra v lepší počasí se minimálně v Německu nevyplňuje a tak míříme nejrychlejší cestou ku Praze.

Drážďany, Ústí nad Labem, Lovosice a už svištíme k domovině. Samozřejmostí je zastávka "na shake" v McDonald's a krátká pauza, protože se naše sedací části ze včerejška asi ještě zcela nevzpamatovaly. :)

Praha. Tady se vždycky alespoň trochu seknu a zajedu někam, kam nechci. Dnešek není výjimkou, ale naštěstí se tady už celkem vyznám. :D Máme dobrý čas a tak navrhuji nejet do Kolína po dálnici, ale pod Českobrodské.

Mno, už v Běchovicích jsme stáli v koloně a to by mi ani tolik nevadilo, jenže nás dohnal obrovský bouřkový mrak, který přecházíme slovy: "Tomu ujedeme."

Nepromoky zůstávají v kufrech a na nás jakoby vylévali jeden kbelík vody za druhým. Prudký déšť se nás drží jako klíště a Pražská honorace v zánovních Mercedesech se zřejmě vody bojí a tak jede velmi, velmi pomalu. My mokneme a mokneme. Nakonec pár aut předjíždíme i přes déšť, jenže jsme si nepolepšili. Zhruba někde u Plaňan se k dešti přidávají kroupy. My už jsme promočení na kost, takže dostáváme ještě ledovou masáž. Ještě, že máme helmy!

Jsme tu, znovu na místě činu. Čerpací stanice Agip na Zálabí. Z rukávů nám tečou čůrky vody, jako ostatně asi ze všeho, co máme. Požádali jsme jeden cyklistický pár, schovávající se před deštěm, o závěrečnou fotku a mizíme se domů sušit. Tohle byl ale zážitek! :)

 

Slovo závěrem, především k pneumatikám DUNLOP TrailSmart

Pneumatiky, které mi na tuto cestu věnovala společnost Dunlop, ve spolupráci se serverem Motorkari.cz se na cestách jednoznačně osvědčily.. Všechny pryže srovnávám se svými oblíbenými MITAS E-07 a tak se srovnání s nimi nevyhnou ani tyto.. ;)

1. Design pneu vypadal dobře už když mi je přivezli speditéři.. Motorce sluší, přestože mě s nimi připomíná super-motard.. Vzorek je příjemně hluboký, směr poddajná, bočnice pěkně graficky vyvedené..

2. Tvar je oproti Mitaskám jsou výrazně kulatější a to bylo znát na silnici i v terénu.. V prvním jmenovaném případě motorku odlehčily a při sklápění do zatáček zklidnily a zpřesnily odezvu podvozku.. V případě druhém byl dopad smíšený.. Na polních cestách odvedou svoji práci dobře, na horším povrchu jsou pak neklidné.. Po návratu z cest jsem vzal prázdnou motorku pár krosových tratí a na jejich obhajobu musím říct, že jsem si jejich sníženou adhezi užíval.. :D

3. Jízda na silnici byla skvělá! Suchá, mokrá, teplá, studená, zkrátka každá cesta s asfaltovým povrchem je na těchto pneu radost.. Rychle se zahřejí, pěkně drží teplotu i když okolní teplota padá pod 10°C.. Z kraje do kraje se s nimi motorka překlopí bez zadrhávání, plynule, čitelně a rychle.. Otestovány i v průtrži, 12°C, při předjíždění ve 100km/h s plně naloženým strojem na cca 5cm vrstvě vody a naprosto bez ztráty kytičky! V terénu odvede pryž jen tolik, kolik je nezbytně nutné.. Je-li sucho a podloží není sypké, je to ok.. To i suchá tráva je s nimi sjízdná (dezénové drážky jsou přes celou šíři pneu).. Je-li mimo silnici mokro, tak se stojí.. Ale kdo by po těchhle bačkůrkách chtěl víc? ;)

4. Výdrž vzorku jsem sice konkrétně nezměřil, ale věřím, že půjde k 15 000km, takže se bude podobat kilometráži tvrdších Mitasek.. To ale ukáže až čas.. :)

5. Komu bych gumy doporučil? Pilotovi na cokoliv, co vyžaduje 100% výkon na asfaltu a bezpečný záběr na suchých polních a lesních cestách a stezkách, kde není kamení a písek..

6. Díky za ně! :)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):


TOPlist