Expedice Garda 2012 5.5.- 12.5.2012

Cíl naší první letošní expedice byl jasný již od zimních měsíců. Chtěli jsme navštívit jezero Garda v Itálii a prozkoumat důkladně jeho okolí. Ubytování jsme si zajistili týden před odjezdem nad jezerem ve městečku San Zeno di Montagna.

Sobota 5.5.2012

Den D nastal. Čekám na příjezd Luboše. Domluvená SMS oznamující jeho výjezd nepřichází. Posílám SMS, volám, nic se neděje. Nezbývá nic jiného než čekat. V 6 hodin dle domluvy Luboš slavnostně přijíždí. Jsem nepřipraven. Zjišťujeme, že SMS poslal, ale někomu úplně jinému. V 6:30 vyrážíme, je slunečno a dobrá nálada. Cestou se chceme zastavit u Louise v Regensburgu. Přijíždíme do Regensburgu k obchodu a zjišťujeme, že je zavřeno. Otevírají až od 9 hodin. Alespoň tedy dotankujeme vzhledem k tomu, že cena benzínu je lepší než na dálnici. Pokračujeme dále směrem na Mnichov. Začíná poprchávat a já jsem se rozhodl, že sjedeme z dálnice, abychom oblékli nepromoky. Je to bezpečnější a nebudeme se zde plést. Sjíždíme, ale jak po chvíli zjišťujeme, jsme na další dálnici. Nezbývá než pod prvním mostem zastavit. Oblékám nepromok a Luboš si mě zábavně natáčí na kameru. Jedeme dál a na nejbližším sjezdu sjíždíme a otáčíme zpět a jedeme na naši dálnici směr Mnichov. Přestává pršet, objíždíme Mnichov po okruhu a sjíždíme na Gmund, následuje Jenbach. Cesta je zatím skvělá. Za Jenbachem začíná opět pršet a mé navigaci se nelíbí, že jsem neodmáčkl průjezdní bod, takže mi i po 20 km hlásí, abych se vrátil. Je to prostě TOM TOM (jak jsem zjistil, k odmáčknutí průjezdního bodu je potřeba asi 5x kliknout na display?!?). V dešti trochu kufrujeme.  Nepodařilo se nám najet na plánovanou cestu na Brenner. Chtěli jsme jet po silnici č.108. Tak snad někdy příště.  Jedeme tedy po staré Brennerské. Sotva jsme přijeli na Brennerskou cestu, tak přestává pršet. Na Brenneru stavíme a tankujeme plné nádrže, cena benzínu je výborná. Je 14 hodin. Pokračujeme mimo dálnici směr Garda. Za Vipitenem stavíme na sváču. Průjezd Trentem je divočina, spleť betonových nájezdů, sjezdů, výjezdů a přejezdů. V Roveretu stavíme u benzínky. Před námi je černá stěna. Čekáme, až se přesune jinam, abychom mohli pokračovat.  Je 17 hodin. Po půl hodině přestává pršet, pokračujeme dál a po chvíli přijíždíme na Gardu. Celou cestu byla pěkná kosa mezi 13 a 15°C. Odbočujeme od Gardy a zbývá nám posledních 10km do cíle. Stoupáme do kopce a začíná pořádně pršet, kapky jako koruna, silnice je místy tak úzká, že to vypadá jako bychom vjeli někomu na dvůr jeho domu. Přijíždíme k hotelu v 19 hodin. Ve 20 hodin jsme ubytovaní a odpočíváme ve vytopeném pokoji na posteli. Byl to náročný den.

Trasa:
Polerady – Cerhovice – Regensburg – Mnichov – Gmund – Jenbach – Wattens – Mutters – Brenner – Vipiteno – Brixen – Bolzano – Trento – Rovereto – Nago Torbole – San Zeno di Montagna  885 km

Neděle 6.5.2012

Vstáváme a naše první pohledy směřují na oblohu. Neprší. V plánu máme odpočinkový den a tak plánujeme trasy. Dnes pojedeme do Sirmione a Sala. Chceme něco krátkého, tak do 200km. V 11:30 hod vjíždíme do Sirmione. V Sirmione jsem již byl, tak ho trochu znám a můžu před Lubošem dělat machra. Sirmione procházíme celé a na závěr dáváme výbornou zmrzlinu.  Poslední část prohlídky města jsme zaměřili na hledání WC, které nakonec nacházíme na parkovišti za 0,5 €, ale když musíš, tak musíš. Jsme v půli naplánované trasy. Je teplo, tak pokračujeme v tričku. Najednou od jezera začal foukat chladný vítr, je nám zima a máme hlad. Zastavujeme na opuštěném parkovišti, kde nám jako stůl poslouží betonová kostka. Luboš vyndává vařič. Požádal mne, abych rozohnil ještě ten můj. Hlásím, že vařič mám, ale bombu ne, protože mi ráno řekl, že jedna bomba stačí. Budeme tedy vařit na jednom vařiči “Zbojnickou baštu“ a vřetena. Když Luboš řekl vřetena, tak jsem trochu znejistěl, protože jsem si uvědomil, že jsem dnes vlastně sebou nic nevzal. V tu chvíli si uvědomujeme, že vlastně máme chuť na chleba. K obědu jsme si dali ještě Birell a po obědě i kávu. Spokojeni pokračujeme do městečka Salo a začíná mrholit, všude kolem nás má obloha černou barvu. Stavíme u benzínky a čekáme, až se to celé přežene. Salo je krásné, jsem tu poprvé. Procházíme ho po promenádě, děláme pár foto, na chvíli pozorujeme turnaj šermířů a míříme zpět k motorkám. Jedeme zpět do hotelu. Stavíme v supermarketu a kupujeme si Lambrusco a pivo. Pak ještě tankujeme levnější benzín za 1,768 €. Asi 5 km před příjezdem do hotelu se strhne průtrž mračen. Nemáme nepromoky, takže jsme rázem durch, ale dojeli jsme.

Trasa:
San Zeno di Montagna – Affi – Peschiera del Garda – Sirmione – Desenzano del Garda – Salo - San Zeno di Montagna 145 km

Pondělí 7.5.2012

Dnes jedeme do Verony přes Roveretto. Máme naplánovaný okruh stažený od Louise. Nahráváme ho do našich navigací Garmina a Tom Toma. Jdeme na snídani a v 10 hodin vyrážíme podél Laga do městečka Torbole a dál na Roveretto. Za Torbole chce Garmin odbočit a Tom Tom ne. Jedeme podle TomToma šplháme do hor, až cesty začínají být spíše pro enduro, než pro naše cesťáky a místy jedem po cestách na šířku motorky. Konečně přijíždíme do Roveretta. Dál jedeme po pěkné zatáčkovité cestě na Passo Pian d´ Fugazze. Pak nás navigace zase posílají každého někam jinam. Pokračujeme podle Garmina. Po několika slepých úsecích naplánovanou trasu vzdáváme a jedem nejkratší cestou do Verony. V 16 hodin obědváme a v 18 hodin slavnostně přijíždíme do Verony. Následuje prohlídka města. Ve 20 hodin odjíždíme na hotel. Na hotelu znovu kontrolujeme trasu a zjišťujeme, že trasa naplánovaná od Louise měla trvat 7 hodin. Tak to se nám moc nepovedlo. Na zítřek ale budeme určitě lépe připraveni. Ve 21.30 jdeme na pivo. A aby byl den dokonán, zjišťujeme, že paní domácí má zavřeno. Takže žízeň jdeme raději zaspat.

Trasa:
San Zeno di Montagna - Nago Torbole – Pannone – Castellano – Rovereto – Brandellen Vali – Reocaro Therme – Valdagno – Montecchio Maggiore – Verona - San Zeno di Montagna 256 km

Úterý 8.5.2012

Dnes máme po včerejšku naplánovaný odpočinkový den, trasa má mít jen zhruba 200 km. Chceme jet přes Monte Baldo do Trenta a pak po méně známé avšak vysoce hodnocené silnici na Monte Bondone, Vezzano, Vigo Lomaso na Riva del Gardu. Dnes jsme se u snídaně nepřejedli jako včera. Vyjíždíme v 10 hodin, počasí je OK a cesta super.  Jet přes Trento je zážitek, trochu jsme si zakufrovali za Trentem, protože nám navigace zase každému podávají jiné informace, i když jsme do nich nahráli JEDNU OPRAVDU STEJNOU TRASU!!!!!!!!! Na to jsme už ale zvyklí. Celý den byl krásný a nakonec jsme projeli vše, co jsme projet chtěli a vše si pořádně užili. Zjistili jsme, že přejmuté trasy a plánování tras v programu Tyre je k ničemu.
Vrátili jsme se zpět k papírovým mapám a plánování cesty v programu od Garmina. Tom Tom je prostě mimo hru.

Trasa:
San Zeno di Montagna – Caprino Veronese – Spiazzi – Peri – Chizzola – Prada – Mori – Pannone – Castellano – Trento – Lasino – Vezzano – Vigo Lomaso – Tenno – Riva del Garda - San Zeno di Montagna 251 km

Středa 9.5.2012

Dnešní den byl úžasný, téměř jsme nejeli rovně. Začali jsme plánovat, tak jako dříve vše sami a s převzatými naplánovanými trasami jsme zřejmě nadobro skončili. Začali jsme trasu po hřebenu pohoří Monte Baldo a přes Mori jsme se vrátili ke Gardě, dále jsme pokračovali na Lago di Ledro. Úžasná cesta byla i k  Lago d´ Idro. Pak jsme zkusili slepou silnici na Magasu, kde jsme také poobědvali. Následovala cesta k Lagu di Valvestino a zpět na Gardu. Za Gargagnem jsme opět vystoupali nad Gardu, kde jsme vše završili opět jako celý den spoustou zatáček.  Následovalo dotankování, zmrzka a nákup ve Sparu.

Trasa:
San Zeno di Montagna – Caprino Veronese – Spiazzi – Fontechel Brentonico – Mori – Nago Torbole – Storo – Idro – Magasa – Gargnano – Tignale – Tremosine – Limone sul Garda - San Zeno di Montagna  276 km

Čtvrtek 10.5.2012

Od hotelu odjíždíme v 10 hodin. Jedeme na Arco po silnici 45 BIS do Trenta, zde jak zjišťujeme přijíždíme na nám již známý (ale navigacím neznámý kruháč) a přejíždíme po magistrále Trento do Vigola, úžasné výhledy na vinice, krásná cesta, slunce svítí. Pokračujeme okolo jezera Caldonazzo směrem na Levico Therme. Pak děláme malou přestávku na odpočívadle u městečka Caldonazo. Na odpočivadle chce italský důchodce vyměnit naše BMW za jeho zemědělskou tříkolku. Po osvěžení plechovkovým Radlerem pokračujeme na Cappellu, Chiesu přes Passo del Semo na Le Fratte do Arstera. Po přejetí Passo di Xomo jsme před St.Antoniem na pěkném odpočívdle spáchali v 15 hodin oběd. Po obědě jsme pokračovali na Valli Reocaro, Valdagno a okolo Verony zpět na ubytko. Do hotelu jsme dorazili v 19 hodin.

Trasa:
San Zeno di Montagna – Arco – Trento – Caldonazzo – Carbonare – Passo Xomo – Passo Xon – Valdagno - San Zeno di Montagna  295 km

Pátek 11.5.2012

Vstáváme v 7 hodin, abychom měli dost času na přesun k domovu. V 7:30 jsme šli na naši “oblíbenou“ snídani sestávající celý týden ve složení 4 housky, 4 kolečka salámu, 2 plátky sýra a 1 briož. Je pravda, že jsme si mohli vybrat ještě z několika druhů marmelád (2) a náhražky nutely. Koláč byl na tácu celý týden. No byli jsme rádi, že už se na to žrádlo nebudeme muset dívat, natož ho jíst. V 7:30 prohlásila paní domácí, že jsme EARLY. V 8:30 odjíždíme za krásného počasí. Jedeme přes Arco, Trento na Cortinu a chceme si projet Marmoladu Rondu. Cesta z Trenta do Cortiny přes Passo Pordoi je úžasná, vinice, lesy, zatáčky, krásné výhledy, suprová silnice, upravená městečka no prostě paráda. Zato Marmolada je pro nás zklamáním. Špatná kvalita silnic, hustý provoz. Po přejetí Italsko Rakouských hranic tankujeme a nakupujeme v marketu. Benzín je o 7,50 kč levnější než v Itálii a potraviny stojí polovinu. Je to šok. Parkoviště je plné Italů. Cestu k domovu volíme přes tunel Felbertauern a platíme nekřesťanských 10 € stejně jako auta. Jedeme ještě dále k Zell am See a zde si domlouváme ubytování za 25 € a jako bonus získáváme každý jedno pivo.

Trasa:
San Zeno di Montagna – Arco – Lavis – Segonzano – Calavese – Ziano di Fiemme – Moena – Canazei – Arabba – Cortina d Ampezzo – Caldazo di Cadore – Federavecchia – Lago di Misurina – Dobiaco – Lienz - Matrei in Osttirol – Walchen 458 km

Sobota 12.5.2012

Snídáme v 7:15 a jedeme směrem na Passau. Krátce po odjezdu za Zell am See začíná pršet, a tak jdeme do nepromoků. Prší nám celou cestu domů a k tomu se mi ještě porouchal interkom. Jak jsme začali, tak končíme. Je 14 hodin přijíždím domů, Luboš kolem 15 hodiny.