S MZtou do Estonska

Daniel_čezeta (0) napsal 21.05.2021 v 11:25

Krásné počtení... díky

Carotele (0) napsal 10.06.2019 v 16:39

Super cestopis, smekám před Tebou i před eMZetou…

xstreetfighter (4) napsal 02.06.2019 v 15:30

Ahoj, já tě tady nebudu poučovat, protože nejsem ani češtinář ani filozof, ale moc jsem se pobavil a zavzpomínal na naší dovolenou minulý rok do Litvy a Lotyšska, kde nikdo nikde neměl problém s angličtinou. Navštívili jsme zhruba to samé co ty, jen navíc jsme byli ve Vilniusu, doporučuji. A před 3mi roky jsme absolvovali celé pobřeží v Polsku, kde naopak nikdo neumí anglicky a nerozumí ani česky. Snad jen poblíž hranic. Infrastruktura v Pobaltí přesně jak si popsal, kdy po stavbě jede kamion, Porsche, obytňák, osobák a všichni jsou úplně v klidu. To u nás už by se defenestrovalo a věšel by se ministr...

Targus (429) napsal 31.05.2019 v 14:18

raid

Řekl bych, že s tím zničením Vlčího doupěte máš pravdu, to bych si určitě nedovolil rozporovat. Mám dokonce dojem, že Wolfschanze se ničilo na Vůdcův přímý rozkaz.

Targus (429) napsal 31.05.2019 v 14:11

myrryn

Njn. před 30 a více lety nám cpali rusismy, dnes zase anglismy. Každá doba nese svou pečeť.
Btw. zajímavé je, že si jako "kemp" nikdo nedovolí označit sovětské gulagy - tedy pokud vůbec ví, "vo co gou", abych byl světový.
Jinak moji předkové bydleli na území přičleněném k Reichu (Těšínsko), takže cedili krev za Ádu v dresu Wehrmachtu a jeden, který se nechal zajmout u Stalingradu, pak dokonce šel pěšky domů až z Rotterdamu, kam ho tam dovezla loď ze sovětského zajetí...

raid (45) napsal 31.05.2019 v 14:05

Targus - no možné to je, nejsem chemik ani střelmistr. V podvědomí jsem to měl zaparkované takto.
Každopádně to zničili sami Němci ještě před příchodem RA.

myrryn (28) napsal 31.05.2019 v 13:50

Targus
Diky za vysvětlení méně chápajícím. Ono tupé přejímání anglických termínů (asi známka světovosti) leckdy zní až pejorativně, zvlášť jde-li proti zavadeným výrazům. O angličtině mě opravdu nikdo nemusí poučovat. A navíc toto téma se mě hodně osobně dotýká - pocházím v přime linii z Lidic.
Proti dílku samotnému celkem nic, nevybočuje z toho, co je tu obvyklé.

myrryn (28) napsal 31.05.2019 v 13:50

Targus
Proti dílku samotnému celkem nic, nevybočuje z toho, co je tu obvyklé.

Targus (429) napsal 31.05.2019 v 13:35

adoid

Cesťák není až tak špatný, až na pár věcí, pramenících z neznalosti.

Kdo pojede letos do PL a nezná to tam, nechť v období hladu a žízně pátrá po nápisu BIEDRONKA., případně po obrázku stylizovaného sluníčka sedmitečného. Jsou to slušně zásobené obchody s potravinami a s cenami poměrně příznivými. Na Kauflandy a spol. zapomeňte.

Tohle je první cesťák, co jsem tu četl, kdy se chtěl někdo v Polsku mermo mocí furt domlouvat anglicky.
Mamma mia, ještě že jsem stará puška a nevyrábím takové blbosti.
Naprostá většina Poláků nad třicet vám bude rozumět, pokud budete kdákat tak, jak vám zobák narostl. To jest hezky pomalu a srozumiteloně česky. Ti mladší už jsou bohužel taky postižení anglinou. Vcelku vznikají komické situace, když oni lámou anglinu a já na ně česky nebo polsky.
Pro nevěřící Tomáše:
oběd - obiad
nocleh - nocleg
peníze - pieniadze (čti piňondze)
benzín - benzyna
jídlo - jedzenie
cesta - droga (srov. české "dráha")
motorest - zajazd
nehoda - wypadek
jedna noc - jedna noc
den - dzień (čti džeň)

Čekám, kdo získá prvenství v užití angličtiny na Slovensku...

Targus (429) napsal 31.05.2019 v 13:13+1

Hlupák a puffybodie

Existuje něco, co je označováno pojmem "konotace".
Proto bych se přikláněl při označování koncentráků v běžné mluvě českým jazykem užívat zaběhlý výraz. Přece jen jde o alespoň minimální projev úcty k zavražděným. Míchat do toho angličtinu mi nepřijde adekvátní, neb prozatím není v ČR jazykem úředním.

raid

V době WWII. se na obou stranách ffronty užívaly varianty trinitrotoluenu (TNT). Ekrazit je něco jiného, byť vzhledově podobného, a je mimořádně nebezpečný, pokud se z něj reverzně začně vylučovat kyselina pikrová.

535xv (27) napsal 31.05.2019 v 11:11

Sodomie na nudapláži - tak to by byla síla !

dafikk (45) napsal 31.05.2019 v 07:52

Chlapče...pěkný výlet Trošku je to napsáno jako by to psal 12ti letý kluk,ale má to své kouzlo
Nebudu jako hnidopich zkoumat sloh a osnovu Mám rád takové jakoby náhodné cestování a situace s tím spojené A "dederonka emzeta" by také zasloužila pochvalu.
Ať se vám daří oběma

puffybodie (390) napsal 31.05.2019 v 06:31+1

myrryn> nez zacnes poucovat, tak si napred neco zjisti. V anglictine se to nazyvalo concentration camp a protoze dnes se i spousta cizich slov prebira i do dalsich vyznamu, tak kemp neni nutne jen misto pro stany a karavany. Navic to neni ani nic noveho, jak slovo kempovat, tak slovo taborit se i tady v CR pouziva uz desitky let v naprosto stejnych vyznamech. Uplne stejne by se nekdo mohl rozcilovat, ze ty tomu chces rikat tabor, protoze to si nekdo predstavi, ze tam jedou deti na dovolenou a legraci

raid (45) napsal 30.05.2019 v 19:36+1

parádní cesta na MZ Dokonce bych řekl, že do Pobaltí je lehká motorka ideální, na velké se tam člověk dost často nudí a pokud sjede z hlavních tahů, tak i bruslí (na šotolině)
A k tomu Vlčímu doupěti. Prý to vyhodili do vzduchu sami Němci. Prý do každého bunkru naložili 10 tun ekrazitu. Zní to logicky, Rudá armády měla při postupu jiné starosti, než aby plýtvala výmušninama na tohle místo, která navíc nedobývali, už bylo opuštěné a nebyly to bojové objekty. Z mého pohledu návštěvníka by ta hovadská obrovitost bunkrů daleko víc vynikla, kdyby Poláci vykáceli ten prales, co tam teď roste. Ovšem to bychom toho po nich chtěli asi moc.
Každopádně cestopis skvělý a držím palce k dalším jízdám na MZ. DDRóní byli sice velcí cestovatelé (hlavně směr Balaton), nicméně o něčem takovém, co předvádíš Ty, se jim, a asi ani výrobci, nejspíš nezdálo

R08ert (0) napsal 30.05.2019 v 19:04

děkuji za další zábavný a inspirační cestopis na MZ

Milan1963 (272) napsal 30.05.2019 v 16:56

Pěkný cestopis. Taky jsem byl tam co ty, před 4 roky. Deník v Kundě ale nebyl...anebo jsme špatně hledali. Na MZ je to výkon.

kuba350 (1) napsal 30.05.2019 v 16:16

To ulomený kolečko z převodovky v kundím deníku neni z pionýra, ale z kejvačky Sám sem ho tam nechával

Hlupák (0) napsal 30.05.2019 v 11:49-2+2

Prosím pana myrryna o vysvětlení rozdílu mezi kempem a táborem. Mě to nepřijde nějak urážlivé.

myrryn (28) napsal 30.05.2019 v 11:02-7+5

Promiň, ale nazývat koncentrační tábor kempem může jen hlupák.

majky72 (131) napsal 30.05.2019 v 10:20

Len mala oprava bunkre su zničene lebo ked sa postupujuca červena armada dostala na par kilometrov k nim nemci do nich umiestnili nalože a odpalili ich

BurnesOldman (4) napsal 30.05.2019 v 06:35+1

Libore jako vždy SUPER, když to čtu mám sto chutí koupit ten Dederonskej zázrak a příště jet s tebou