Kolem hranic ČR, první část Čechy

V květnu 2022 jsme s mým nejlepším kamarádem Járou vyrazili na moto výlet, o kterém jsme mluvili už asi 5 let. Cílem bylo objet Českou republiku kolem hranic. Což se stalo během covidu celkem běžným cílem motorkářů. Vzali jsme si týden dovolenou a už od vánoc postupně šetřili. Bohužel Jára pak z rodinných důvodů musel být už ve čtvrtek odpoledne doma a inflace nám taky moc nepomohla. Nevadí! Ujedeme, co půjde a hlavně si to užijeme. Žijeme v Praze a padla volba vyrazit na sever a pak pokračovat proti směru hodinových ručiček. Pro majitele digitálek doleva. :) Taky jsme nechtěli tahat přeplněné motorky, takže ač oba rádi spíme venku a občas moto výlet se spacákem podnikneme, v tomto případně vyhrál hotel.

V pondělí ráno jsem tedy na svou Ducati Scrambler Desert Sled nabalil oblečení do tankvaku a elektroniku a nezbytnosti do batohu na záda a vyrazil vyzvednout kolegu. Ten již měl svou KTM 990 Adventure vzorně připravenou a podobně sbalenou, jako já. Propojili jsme interkomy a vyrazili ucpanou Prahou. Cesta nás vedla přes Mělník na oblíbenou krásnou trasu na Dubou. Jára měl pro tento výlet roli navigátora a já jel za ním a mohl se kochat okolím. Bohužel se úplně nepovedla cesta přes tradiční silnici č.9, a na Dubou jsme jeli vedlejší silnicí. Nikdy víc! Silnice byla dost rozbitá, úzká a vedla přes hodně vesniček, kde zrovna všichni sekali trávu. Plus jsme potkali i traktor, který nějaký čas nebylo kde předjet. Naštěstí se pak povedlo a mohli jsme si alespoň trochu vychutnat krásy Kokořínska.

První pauza pak proběhla na klasické MOLce nad Dubou, kde jsem rovnou natankoval jak motorku, tak sebe. Odtud dál jsme pokračovali směr Liberec. Byla to zajížďka, ale oba máme moc rádi výjezd kroucenými silničkami na Ještěd. (který motorkář ne?) Cestou jsme jeli i rychlostní silnice, což jsme si nějak extra neužívali, ale na couračku okreskami nebyl úplně čas. Na Ještědu bylo dohromady asi 10 lidí, neplatil se poplatek 100kč za výjezd – no prostě luxus! Doporučujeme návštěvu v týdnu. Člověk si to tam skvěle užije. Odtud jsme se část trasy vraceli po rychlostní silnici a pak jsme přes Rumburk a Šluknov dojeli do obce Lobendava. Dále jsme jeli po hodně úzké silnici do obce Severní a pak po šotolinové cyklostezce až do lesa. Tam se to již nedalo projet dál, tak jsme odstavili motorky na poli a po necelých dvou kilometrech jsme dorazili na Nejsevernější bod České republiky. Prodírat se lesem v horku v moto oblečení nebyl zrovna med, ale dosažení cíle byla dostatečná odměna. Chvíli jsme si odpočinuli, udělali nezbytné fotky a vyrazili zpět k motorkám.

To už bylo po šesté večer a bylo třeba řešit, kde dnes složíme hlavu. Dojeli jsme zpátky do Lobendavy, kde byl signál na telefonu a tam jsem našel penzion v Krásné Lípě. Navíc se nebe zaplnilo černými mraky, tak nebylo na co čekat.
Zaparkovali jsme u penzionu hned u náměstí a v tu chvíli začalo kapat. Domluvili jsme si parkování v podzemní garáži, hodili věci na pokoj a šli uklidit motorky. To už pršelo, takže jsme to stihli tak tak. Při objednávce ubytování jsem chtěl dvě jednolůžka, bohužel jsme však dostali pokoj s manželskou postelí. Naštěstí dost širokou, tak to šlo. Po sprše jsme ještě zašli na večeři do hotelové restaurace přímo v areálu. Tam obsluha docela vázla, ač jsme byli jediní hosti, ale pochutnali jsme si.