globalmoto_kveten





Téma: Letmák vs. oboustraná kyvka.
 
3.2.2009 v 09:47
Kdo čemu dáváte přednost, výhody/nevýhody....
Mam Hondu VFR 400 R. Ta má letmo uložené kolo, stačí povolit centrální matici a kolo sundat . Vůbec nemusim řešit vyndávání osy nebo povolování řetězu a jeho následné dopínání . Prostě práce na 2 minuty .
Naproti tomu u Hayabusy (oboustraná kyvka) to dá pěkně zabrat hlavně při nasazováni kola, pak ještě s dopínáním řetězu....

Z dizajnového hlediska u mě vede letmák . Ale nehodí se to ke každému stroji. Viděl jsem to třeba u Hayabusy, ale neskutečně odfláknutý . Kyvka+kolo z Triumphu Daytona.
Ale u takový Ducati 916/1098 , BMW HP2 Sport .....

Oboustraný kyvky jsou taky krásný . Třeba leštěná z RSV, nebo R1, CBR RR....
Anketa: Letmák nebo oboustranou kyvku ?
Letmák
62%
42
Oboustraná kyvka
38%
26

2 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:46 | Nahoru | #31
Tak hlavne to ma vyznam i zavodniho bike ,protoze u zadniho letmeho kola ti zastane rozeta i brzdovy kotouc na naboji a vymena za mokrou gumu je otazka jedne minuty. U obycejneho cestaku je to vylozene marketing,aby to bylo co nejpodobnejsi GPecku.
Jezdil jsem i na Gilere,ktera mela letmo i predni....opravdu zvlastni pocit

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:48 | Nahoru | #32

Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)



no vidíš takže se nakonec v celku shodnem Rád končím debatu ve znamení shody Jen bylo nutné si to vyjasnit trochu detailněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:49 | Nahoru | #33

spalovac>Tak hlavne to ma vyznam i zavodniho bike ,protoze u zadniho letmeho kola ti zastane rozeta i brzdovy kotouc na naboji a vymena za mokrou gumu je otazka jedne minuty. U obycejneho cestaku je to vylozene marketing,aby to bylo co nejpodobnejsi GPecku.
Jezdil jsem i na Gilere,ktera mela letmo i predni....opravdu zvlastni pocit



ale podobna modifikace jde udelat i na klasicke vidlici... kdyz kouknes na endurance zavody tak tam povoli matku, vytahnou osu a vytahnou kolo... brzda a rozeta zustavaji na miste... nandaj novy kolo ...

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:52 | Nahoru | #34
assassin> to mas pravdu ...na vlastni oci jsem to jeste nevidel.foto by nebylo

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:53 | Nahoru | #35

Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)



Ty učíš na VŠ ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:54 | Nahoru | #36
spalovac> rozeta a brzdový kotouč v jednom? :\ to jde?

2 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:55 | Nahoru | #37
DaweO2 má pravdu. Když Honda končila s RC 45 a nastupovala s SP-01, bylo o tom v MO (sportovní příloha Motorradu) pojednání. Výpočty, nákresy. V podstatě Hondy měly jen ´´prázdný´´ odlitek, bez vnitřních výztuh. Dukny S-R tím že mají kyvku jako příhradovou konstrukci, nemusí mít tak robustní konstrukci. Jiný příklad- T 148 autojeřáb. Prostorová konstrukce je vždy výhodnější rozměry, váhou. Další řešení by snad bylo udělat odlitek ve stylu, co má u kývačky 125 Mito evol zespodu. Podobně je řešen i rám u 125 Aprilie RS, Suzuki SV, Ya Fz-6. Prostě pavučinové výztuhy. Anebo řekněte panu Felgrovi, ten vidlici frézuje z plného materiálu.

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:55 | Nahoru | #38

karf>spalovac> rozeta a brzdový kotouč v jednom? :\ to jde?



Jde, maj to hlavně americký stavby na H-Déčkách...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:56 | Nahoru | #39

karf>spalovac> rozeta a brzdový kotouč v jednom? :\ to jde?



u toho co myslel spalovac je rozeta a kotouc na jednom naboji.. ne v jednom... ale videl jsem i "rozetu" soucasne jako kotouc.. ale na nakem HDcku a nebyla to klasicka rozeta ale remenice ozubeneho remenu... a brzdic byl jen upraveny aby mezi nej prosel takhle tlustej "kotouc"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:59 | Nahoru | #40
tomax> jiste, tak to je.
Obecne se da mluvit o analogii s prurezovymi cha-kami, momenty...to by nam mohl popovidat assassin...myslim ze se tim zivi?

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:59 | Nahoru | #41

tomax>DaweO2 má pravdu. Když Honda končila s RC 45 a nastupovala s SP-01, bylo o tom v MO (sportovní příloha Motorradu) pojednání. Výpočty, nákresy. V podstatě Hondy měly jen ´´prázdný´´ odlitek, bez vnitřních výztuh. Dukny S-R tím že mají kyvku jako příhradovou konstrukci, nemusí mít tak robustní konstrukci. Jiný příklad- T 148 autojeřáb. Prostorová konstrukce je vždy výhodnější rozměry, váhou. Další řešení by snad bylo udělat odlitek ve stylu, co má u kývačky 125 Mito evol zespodu. Podobně je řešen i rám u 125 Aprilie RS, Suzuki SV, Ya Fz-6. Prostě pavučinové výztuhy. Anebo řekněte panu Felgrovi, ten vidlici frézuje z plného materiálu.



ale jistě, principy a výhody příhradových konstrukcí jsou jasný, o tom se tu někdo nepře, já jsem šel do debaty kvůli něčemu jinýmu

edit: nic klucí musím do práce, třeba to ještě někdy rozšíříme tu debatu

Naposledy editováno 03.02.2009 12:02:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:01 | Nahoru | #42

assassin>karf>spalovac> rozeta a brzdový kotouč v jednom? :\ to jde?

u toho co myslel spalovac je rozeta a kotouc na jednom naboji.. ne v jednom... ale videl jsem i "rozetu" soucasne jako kotouc.. ale na nakem HDcku a nebyla to klasicka rozeta ale remenice ozubeneho remenu... a brzdic byl jen upraveny aby mezi nej prosel takhle tlustej "kotouc"



Jak jsme nedávno debatovali o brzdách, tak jsem se podíval na ty Švédský ISR a tam maj přímo rozetu a její součástí je brzdovej kotouč ! Jak to je když člověk má mazat řetěz ?! Podle mě se mazat nesmí jinak by to zasralo brzdový obložení...
Jak to tedy je ???

Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:06 | Nahoru | #43
spalovac: treba od PVM:
kolo1

kolo 2

kolo3

kolo4

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:12 | Nahoru | #44

Dawe02>tomax> jiste, tak to je.
Obecne se da mluvit o analogii s prurezovymi cha-kami, momenty...to by nam mohl popovidat assassin...myslim ze se tim zivi?



da se to tak rict:) ja bych tu teorii moc nerozvijel, stejne se v tehle debate da splachnout argumentem ze "honda to tak dela, tak to si assassin a dawe mysli ze jsou chytrejsi nez inzenyri od hondy?"

1 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:12 | Nahoru | #45
Fotky pekne,ale to je system JAWA...to znam.

Cekal jsem neco sofistikovanejsiho....rozeta zustane i s kotoucem na naboji a ty vymenis jen kolo.

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:14 | Nahoru | #46
Orgovany> Nejlepsi bylo pouzit bubnovou brzdu v kombinaci s rozetou....nad tim uz jsem premyslel.

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:25 | Nahoru | #47

Orgovany>assassin>karf>spalovac> rozeta a brzdový kotouč v jednom? :\ to jde?

u toho co myslel spalovac je rozeta a kotouc na jednom naboji.. ne v jednom... ale videl jsem i "rozetu" soucasne jako kotouc.. ale na nakem HDcku a nebyla to klasicka rozeta ale remenice ozubeneho remenu... a brzdic byl jen upraveny aby mezi nej prosel takhle tlustej "kotouc"

Jak jsme nedávno debatovali o brzdách, tak jsem se podíval na ty Švédský ISR a tam maj přímo rozetu a její součástí je brzdovej kotouč ! Jak to je když člověk má mazat řetěz ?! Podle mě se mazat nesmí jinak by to zasralo brzdový obložení...
Jak to tedy je ???



no je to na stavby chopperu .. kde se naky extra mazani retezu a extra brzdeni zadni brzdou neresi... navic z retezu odstredivou silou spis bordel lita ven nez aby se dostal ke stredu "kotouce"

proste to stejne najdes nejspis na stavbach customu ktery se vozej na vleku po vystavach:)

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 12:26 | Nahoru | #48

spalovac>Fotky pekne,ale to je system JAWA...to znam.

Cekal jsem neco sofistikovanejsiho....rozeta zustane i s kotoucem na naboji a ty vymenis jen kolo.



jj, je to vsechno na tenhle zpusob, konstrukcni reseni se kus od kusu lehce lisi.. ja nasel fotky tohodle:)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 16:07 | Nahoru | #49

Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)



lol cvicis u nas na FSI pruzinu a uz si odbornik na kyvky? hh

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 16:08 | Nahoru | #50

Valmont>Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)

lol cvicis u nas na FSI pruzinu a uz si odbornik na kyvky? hh



pokud jsi kolega, směješ se právem, pokud jsi výše postavený tak taky, pokud jsi ale student tak sis právě posral život

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 16:17 | Nahoru | #51

Valmont>lol cvicis u nas na FSI pruzinu a uz si odbornik na kyvky? hh



Necvicim pruzinu, zato validuji automobilove soucasti pro testy dle ISO 16750, tak se uklidni ty LOLe
Ale muzes nam povedet cim se zabyvas ty

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 17:03 | Nahoru | #52

ilMedvědGuzzini>pokud jsi kolega, směješ se právem, pokud jsi výše postavený tak taky, pokud jsi ale student tak sis právě posral život


můžem uzavírat sázky, jestli přestoupí do Plzně

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 17:30 | Nahoru | #53
Dawe02> Tak to me za par let mozna budes taky ucit.

Kdosi uz to tady psal. Klasicka kyvka bude urcite technicky vhodnejsi ale malokerej strelec je tak dobrej aby ho to nejak omezovalo. Navic letmace se asi davaj spis na cestaky (krome ducati u ktery je to proste tradice) a na tech se taky bezne na kolinko nejezdi.

Me se letmac libi. Treba monsteru 1100 moc slusi. Klidne bych to bral.

Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 18:01 | Nahoru | #54
Letmák na mým Báwu má výhodu, že nemám boční kufry vytelený do boku jak třeba KTM ADV. Další výhoda pohodlný přístup k výměně zadního kola. Mimo jiné se mi líbí. Ale navýhoda je, že trpí ložisko v kole, ale s tím se musí počítat.

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 18:18 | Nahoru | #55

Valmont>Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)

lol cvicis u nas na FSI pruzinu a uz si odbornik na kyvky? hh



obavam se ze si se netrefil

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 18:51 | Nahoru | #56

ilMedvědGuzzini>Valmont>Dawe02>han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být

To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.

A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.

Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)

lol cvicis u nas na FSI pruzinu a uz si odbornik na kyvky? hh

pokud jsi kolega, směješ se právem, pokud jsi výše postavený tak taky, pokud jsi ale student tak sis právě posral život



hh prozradim vam ze sem student a mam radost ze tu pruzinu necvici uff tak nemusim met starost o zapich

Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 18:52 | Nahoru | #57
Mě se letmák líbí, nejen proto, že ho mám, ale už jsem měl možnost ocenit i praktickou stránku věci při výměně gum. Je to fakt záležitost dvou minut a po nasazení kola je i vycentrováno .Šponung řetězu je obdobně jednoduchá záležitost. Pohled na kolo nerušený kyvkou je taky zajímavý a komu vrtá v hlavě pevnost- asi by to musel být hodně velkej střelec, aby poznal rozdíl mezi dnešním letmáčem a banánovou kyvkou. A další věc- trochu odbočím k bicyklům- přední kolo uložený na jednom rameni, jako to dělá Canondale, působí nezvykle a přece to funguje. U motorek by se taky pár exemplářů našlo ( ELF honda, Yamaha GTS ), jenže původně šlo v tématu o zadek, ne ?

Letmák vs. oboustraná kyvka.

6.4.2011 v 00:42 | Nahoru | #58
to mluví za vše...



Naposledy editováno 06.04.2011 00:44:01

Letmák vs. oboustraná kyvka.

6.4.2011 v 00:44 | Nahoru | #59

Letmák vs. oboustraná kyvka.

8.9.2014 v 21:41 | Nahoru | #60
Hele kamos koupil CB1000R a je problem najit kde mu vymeni gumu vzadu na letmaci vc vyvazeni v Praze. Muzete pls nekoho doporucit?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist