Téma: Letmák vs. oboustraná kyvka.
 
3.2.2009 v 09:47
Kdo čemu dáváte přednost, výhody/nevýhody....
Mam Hondu VFR 400 R. Ta má letmo uložené kolo, stačí povolit centrální matici a kolo sundat . Vůbec nemusim řešit vyndávání osy nebo povolování řetězu a jeho následné dopínání . Prostě práce na 2 minuty .
Naproti tomu u Hayabusy (oboustraná kyvka) to dá pěkně zabrat hlavně při nasazováni kola, pak ještě s dopínáním řetězu....

Z dizajnového hlediska u mě vede letmák . Ale nehodí se to ke každému stroji. Viděl jsem to třeba u Hayabusy, ale neskutečně odfláknutý . Kyvka+kolo z Triumphu Daytona.
Ale u takový Ducati 916/1098 , BMW HP2 Sport .....

Oboustraný kyvky jsou taky krásný . Třeba leštěná z RSV, nebo R1, CBR RR....
Anketa: Letmák nebo oboustranou kyvku ?
Letmák
62%
42
Oboustraná kyvka
38%
26

2 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:55 | Nahoru | #1
DaweO2 má pravdu. Když Honda končila s RC 45 a nastupovala s SP-01, bylo o tom v MO (sportovní příloha Motorradu) pojednání. Výpočty, nákresy. V podstatě Hondy měly jen ´´prázdný´´ odlitek, bez vnitřních výztuh. Dukny S-R tím že mají kyvku jako příhradovou konstrukci, nemusí mít tak robustní konstrukci. Jiný příklad- T 148 autojeřáb. Prostorová konstrukce je vždy výhodnější rozměry, váhou. Další řešení by snad bylo udělat odlitek ve stylu, co má u kývačky 125 Mito evol zespodu. Podobně je řešen i rám u 125 Aprilie RS, Suzuki SV, Ya Fz-6. Prostě pavučinové výztuhy. Anebo řekněte panu Felgrovi, ten vidlici frézuje z plného materiálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:59 | Nahoru | #2
tomax> jiste, tak to je.
Obecne se da mluvit o analogii s prurezovymi cha-kami, momenty...to by nam mohl popovidat assassin...myslim ze se tim zivi?

(reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.

3.2.2009 v 11:59 | Nahoru | #3

tomax>DaweO2 má pravdu. Když Honda končila s RC 45 a nastupovala s SP-01, bylo o tom v MO (sportovní příloha Motorradu) pojednání. Výpočty, nákresy. V podstatě Hondy měly jen ´´prázdný´´ odlitek, bez vnitřních výztuh. Dukny S-R tím že mají kyvku jako příhradovou konstrukci, nemusí mít tak robustní konstrukci. Jiný příklad- T 148 autojeřáb. Prostorová konstrukce je vždy výhodnější rozměry, váhou. Další řešení by snad bylo udělat odlitek ve stylu, co má u kývačky 125 Mito evol zespodu. Podobně je řešen i rám u 125 Aprilie RS, Suzuki SV, Ya Fz-6. Prostě pavučinové výztuhy. Anebo řekněte panu Felgrovi, ten vidlici frézuje z plného materiálu.



ale jistě, principy a výhody příhradových konstrukcí jsou jasný, o tom se tu někdo nepře, já jsem šel do debaty kvůli něčemu jinýmu

edit: nic klucí musím do práce, třeba to ještě někdy rozšíříme tu debatu

Naposledy editováno 03.02.2009 12:02:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist