Mam Hondu VFR 400 R. Ta má letmo uložené kolo, stačí povolit centrální matici a kolo sundat . Vůbec nemusim řešit vyndávání osy nebo povolování řetězu a jeho následné dopínání . Prostě práce na 2 minuty .
Naproti tomu u Hayabusy (oboustraná kyvka) to dá pěkně zabrat hlavně při nasazováni kola, pak ještě s dopínáním řetězu....
Z dizajnového hlediska u mě vede letmák . Ale nehodí se to ke každému stroji. Viděl jsem to třeba u Hayabusy, ale neskutečně odfláknutý . Kyvka+kolo z Triumphu Daytona.
Ale u takový Ducati 916/1098 , BMW HP2 Sport .....
Oboustraný kyvky jsou taky krásný . Třeba leštěná z RSV, nebo R1, CBR RR....
2 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Obecne se da mluvit o analogii s prurezovymi cha-kami, momenty...to by nam mohl popovidat assassin...myslim ze se tim zivi?
tomax>DaweO2 má pravdu. Když Honda končila s RC 45 a nastupovala s SP-01, bylo o tom v MO (sportovní příloha Motorradu) pojednání. Výpočty, nákresy. V podstatě Hondy měly jen ´´prázdný´´ odlitek, bez vnitřních výztuh. Dukny S-R tím že mají kyvku jako příhradovou konstrukci, nemusí mít tak robustní konstrukci. Jiný příklad- T 148 autojeřáb. Prostorová konstrukce je vždy výhodnější rozměry, váhou. Další řešení by snad bylo udělat odlitek ve stylu, co má u kývačky 125 Mito evol zespodu. Podobně je řešen i rám u 125 Aprilie RS, Suzuki SV, Ya Fz-6. Prostě pavučinové výztuhy. Anebo řekněte panu Felgrovi, ten vidlici frézuje z plného materiálu.
ale jistě, principy a výhody příhradových konstrukcí jsou jasný, o tom se tu někdo nepře, já jsem šel do debaty kvůli něčemu jinýmu
edit: nic klucí musím do práce, třeba to ještě někdy rozšíříme tu debatu
Naposledy editováno 03.02.2009 12:02:27