globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: AJP PR7 650 rally
16.6.2017 v 23:04
Vše o PR7 - Ahoj, už máme prodáno několik kusů a spousty vlastních zkušeností, recenzí od zákazníků ... rádi odpovíme na všechny dotazy, at už technické či z provozu po půl roce zkušeností.....


Naposledy editováno 16.06.2017 23:05:35
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AJP PR7 650 rally

18.2.2020 v 21:17 | Nahoru | #61
erbe> Já bych se chtěl zeptat zda jsi vezl sebou jenom základní nářadí nebo jsi se nějak speciálně vybavil. Co jsi vezl sebou za náhradní díly a jaké jsi cestou potřeboval vyměnit. Je to přeci jenom nová neodzkoušená motorka. Co olej ten jsi kupoval cestou podle toho jaký měli? Pneumatiky, nechce se mi věřit že by je tam měli skladem. To jsi měl předem domluvenou výměnu? Jinak jsi velký hrdina a PR7 dávám palec nahoru že to vydržela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AJP PR7 650 rally

19.2.2020 v 07:34 | Nahoru | #62
Ládínek.> no, nová neodskúšaná motorka... je na trhu od 2016, rovnako ako nová Afrika. Je nová Afrika nová neodskúšaná motorka? A čo presne je na nej nové a neodskúšané? Motor od ešte od pôvodnej švédskej Husqvarny má už skoro 10 rokov a stále prechádza vývojom (inak by zomrel rovnako ako Minarelli 660 od Yamahy). Aktuálne ho vyrába SWM a používa okrem nich ešte CCM a AJP. Detskými chorobami teda už dávno netrpí a neviem ani historicky o žiadnom, ktorý by zlyhal fatálnym spôsobom. Vidlica, tlmič sú identické aké už roky používa napr. Beta v top enduro modeloch. Elektroniku to okrem vstrekovania žiadnu nemá, takže čo presne je tam nové a neodskúšané? Snáď len brzdy sú (na mojom staršom modeli, nový má už Brembo) menej zvučnej značky.

Čo sa týka náradia a dielov. Náradie som so sebou viezol to isté ako na akúkoľvek dlhšiu cestu mimo Európy. Malú golu, kliešte a pár špeci veľkostí napr. kvôli vypuštáku. Dielov som viezol viac ako bolo nutné, ale to bolo dané len tým, že od severného Bajkalu som sa dlhodobo pohyboval vo veľmi slabo obývanej oblasti s minimálnym moto zázemím. Mal som so sebou teda aj také veci ako palivové čerpadlo, vstrek, piestiky brzdových valcov, regulátor a pod. Ale v princípe všetko drobnosti. Výhoda motorky je tá, že všetky spotrebné diely a napr. aj ložiská sú normalizované a dajú sa zohnať v hociakom motoshope, obchode s ložiskami a pod. To znamená, že v Rusku v akomkoľvek väčšom meste nie je problém vyriešiť 99% problémov ktoré môžu nastať.

No a konkrétne čo som musel meniť. 6x olej, vždy som na mieste zohnal Motul 7100. Nulový problém, to majú všade. Olejové filtre, niekde boli skladom, niekde nie. Pár som ich mal so sebou pre istotu. Nebol problém. Predné brzdové obloženie, Kúpené na mieste v Krasnojarsku. Preventívne som menil aj reťazovku po 20000km v Krasnojarsku, pretože som nevedel odhadnúť jej životnosť a bol predomnou najnáročnejší 8500km bez asfaltu dlhý úsek. Zo spotrebných vecí všetko. Pneumatiky rovnako vo väčšom meste nie je problém zohnať. Aby som mal také ako chcem, nie také ako budú zrovna skladom, som mal objednané dopredu a čakali ma v Krasnojarsku a Jakutsku. Jednu zadnú gumu som kupoval cestou neplánovane v Barnaule. Toto je rovnaké ako u nás. Koľko obchodov drží skaldom presne také pneumatiky ako človek v ten moment chce? Preto aj Rusi objednávajú cez internet. Gumy aj všetok servis som si menil a robil sám.

Cestou som mal presne 2 závady, ktoré som musel riešiť. Obidve boli spôsobené mojou nedbanlivosťou. Prvá bol ulomený bočák. Uvoľnila sa skrutka a ja som bol lenivý ju dotiahnuť, takže sa vyvyklal a zlomil. Zavarené v prvej dedine po ceste. Druhá bola vytečená vidlica. Po náročnom, upršanom a blatistom dni som neočistil klzáky. V noci pršalo a ja osm sa spoľahol na to, že dážď spravil prácu za mňa. Nestalo sa tak a vidlica mi vytiekla. Guferá som mal, ale v textilných taškách sa mi ich pri pádoch podarilo zdeformovať a nedali sa použiť. Kúpil som až v prvom veľkom meste. Bohužiaľ to bolo 3000km vzdialené. Ale vyriešilo sa tiež. 50km pred domom mi praskla jedna špica v prednom kolese a pri detailnom čistení som našiel aj jednu v zadnom kolese. Samozrejme doma som našiel aj niekoľko ložísk čo si zaslúžili výmenu ale nič nebolo v kritickom stave. To je všetko. Na 42000km (celkový nájazd) a z toho tak 15 tisíc mimo asfalt si myslím celkom pohoda.

Koho zaujímajú podrobnosti, tak všetko v rátane servisu a problémov je spísané v cestopise u nás na motoride
motoride.sk/c/8820/kolyma-trip-2019-cast-1-altaj-bam.html
motoride.sk/c/8827/kolyma-trip-2019-cast-2-kolyma-a-cesta-kosti.html

Naposledy editováno 19.02.2020 07:37:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AJP PR7 650 rally

19.2.2020 v 21:24 | Nahoru | #63
erbe> Děkuji za vyčerpávající odpověď. Mám stejnou motorku a tak mě zajímá co si vzít sebou na delší cestu. Bylo potřeba seřizovat ventily? Na fotografii jsem viděl že jsi měl sebou přípravek na vyndání pružiny na vačce. Ještě bych se chtěl zeptat jaké pneumatiky bys doporučil na tak dlouhou cestu. S jakým vzorkem. Drapáky nebo spíše silniční vzorek s dlouhým nájezdem km. Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AJP PR7 650 rally

19.2.2020 v 21:52 | Nahoru | #64
Ládínek.> no ventily majú oficiálne kontrolu po 5000km a niektorým ľuďom sa hlavne prvých 20 tisíc dosť hýbali, preto som bral na to veci. Ja som robil jeden ventil pred odchodom - bol na spodnej hranici tolerancie. Potom kontrola pri 20000km a 2 ventily boli na hornej hranici tolerancie, tak som ich nechal tak (horná hranica nie je nebezpečná prevádzke). Kontroloval som to potom až doma pri 40000km a jeden bol znova tesne pod dolnou hranicou, ten som spravil a 2 zostali na hornej, tie som nerobil.

Gumy sú silne individuálna záležitosť. Záleží koľko kilometrov sa za aký čas, akým jazdným štýlom a v akých podmienkach najazdí. Premenných je toľko, že to si musí každý nastaviť podľa seba. Ja mám PR7 hlavne ako schopný stroj mimo asfalt, takže dávať na to hocičo menej agresívne ako E09 je podľa mňa škoda. Na cestovanie sa mi dopredu najviac osvedčila Mitas E05 a dozadu teraz cestou späť Mitas E12. E05ka dá v pohode 20000km a stále je dobrá, lepšia ako TKC80. Vzadu to vydrží menej. Doma okolo komína (Rumunsko a pod.) jazdím vpredu C17 a vzadu C02 a pod.

(reakce na) AJP PR7 650 rally

19.2.2020 v 22:36 | Nahoru | #65
erbe> Rumunsko a Ukrajinu jezdím každý rok na ostrých drapákách co vydrží týden. Když vidím místní jak jezdí na sjetých gumách tak klobouk dolů. Tak mě zajímají tvoje zkušenosti. Co vzít na dlouhou cestu.

2 reakcí na tento příspěvek AJP PR7 650 rally

2.4.2020 v 16:11 | Nahoru | #66
Je možné dát na PR7 stupačky pro spolujezdce na občasný převoz druhého (je to tam za co chytit)? Nemyslím "provizorní" prodloužení z předních stupaček, které se používají na kroskách, ale regulérní stupačky. Máte s tím nějaké zkušenosti? Pokud je to tam za co chytit, neznáte firmu, která by je byla schopna za rozumný peníz udělat? Kontaktoval jsem firmu https://www.axiis-ea.com/. Jelikož ale na PR7 ještě stupačky nedělali, tak za to chtějí cca 1000 eur, což za to opravdu nedám.

Díky za info.

Petr

(reakce na) AJP PR7 650 rally

2.4.2020 v 16:38 | Nahoru | #67
Vombat88> PR7 je oficiálne 1 miestna motorka. V TP je uvedený počet miest na sedenie 1, takže aj keby to šlo, tak tam nikoho voziť radšej nechceš. V prípade nehody by to mohol byť veľký problém. Je to daň za to, že je motorka bez ABS.

(reakce na) AJP PR7 650 rally

2.4.2020 v 16:42 | Nahoru | #68
Vombat88> Netvrdím že to nepůjde, ale:
a) nebude to tam jak chytit, alespoň ne snadno, vzadu je nádrž a nějaká trubka je tuším schovaná hluboko pod ni a není na to dimenzovaná, takže asi jedině nějakej pomocnej rám od uchycení předních stupaček
b) sice to na papíry nejezdí, ale motorka je homologovaná jako jednomístná, čili na TK dolů a může bejt problém i se všímavým fízlem
Čau, Tom

AJP PR7 650 rally

25.4.2020 v 18:39 | Nahoru | #69
@erbe, @TomElefant750, díky za odpovědi. Vím, že má v TP 1 osobu. Šlo mi opravdu jen o vyjímečný případ, kdy člověk potřebuje přejet ve dvou.

AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 11:31 | Nahoru | #70
Sršňotest

AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 12:35 | Nahoru | #71
Šršno slušnotest.
Je tu někdo kdo to famozní endoro má?

AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 12:38 | Nahoru | #72
Tady máš majitele i s jejich popisem a hodnocením:

https://www.motorkar...jp-pr7.html#majitele

AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 14:05 | Nahoru | #73
Milý Plho, v odkazu máš majitele PR7 první generace, Ladínek se ptá na druhou generaci která má drobný změny (co si pamatuju brzdy, odpružení, uchycení chladiče...)
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 14:06 | Nahoru | #74
Detailista Tom

(reakce na) AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 14:16 | Nahoru | #75
assassin> Tak to víš, když už jednou náhodou o něčem něco vím tak to musím prodat
Čau, Tom

(reakce na) AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 14:16 | Nahoru | #76
assassin> tak tie zmeny sú skôr kozmetického charakteru a skôr zvyšujú hodnotu stroja ako by menili nejakú jeho vlastnosť alebo charakteristiku. Žiadna zmena nie je tak zásadná aby si niekto užíval jazdu na novšej generácií ak ho staršia nezaujala a naopak.

1 reakcí na tento příspěvek AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 16:38 | Nahoru | #77
Kluci mě šlo v tomto případě o lidi co mají PR7. Udělat třeba sraz atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 16:43 | Nahoru | #78

Ládínek. píše: Kluci mě šlo v tomto případě o lidi co mají PR7. Udělat třeba sraz atd.


Obávám se že by to šlo i u tebe v obýváku, pokud by se bralo je PR7
Čau, Tom

(reakce na) AJP PR7 650 rally

17.6.2020 v 21:34 | Nahoru | #79
TomElefant750> Přesně, dva je málo 6 už je moc. Tak si pokecám alespoň s tebou. Konečně mi vysvětlíš jak plánuješ ty trasy.

AJP PR7 650 rally

6.7.2020 v 15:29 | Nahoru | #80
...když jsem svoji loni v dubnu přihlašoval, tak prý byla dvanáctá v ČR... takže normálně tuctová motorka
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlak v pneu v chladném počasí [1, 2] Honda CB 1000R, AJP PR7 Šógun_ 58 4.11.2022 v 17:21 Ariete


TOPlist