Předem díky
E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.
Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
Na AJP musíš napsat, na čem to jezdíš, máš Tubliss, bezdušové, normální duše nebo těžké duše? Dal bych 1.5 na silnici, na lehké dávám do pomalého terénu klidně 0.3 (Tubliss), na velké 0.8 (Bezdušovky).
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Šógun_ píše: Koudy01> A jaký to má smysl?
Nevim. Pisou 2,2 a 2,4. Tak to po zime fouknu. V lete k tomu dojdu a je tam 2,4 a 2,6. Tak to upustim. A na podzim naopak zase dofouknu
U motorek i u auta.
Naposledy editováno 31.10.2022 07:41:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
E: proto píšu, že mi jde o teploty - 10°C až +0°C
Naposledy editováno 31.10.2022 07:50:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
https://www.okruhari...jich-provozni-tlaky/
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
On na tom jazdí aj po snehu,tuším. Mu napíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Guzo píše: Tu píšu,"že se v tom nemáte vrtat,doktore" :
https://www.okruhari...jich-provozni-tlaky/ .
Článek dobrý, ale ty popletené -i / -y tomu dost ubírají na důvěryhodnosti. A taky, že na začátku vyhlásí dogma (že tlaky jsou v návodu), aniž by naznačil, že se to na konci chystá trochu rozporovat.
Předepsané tlaky nejsou dogma, tlaky jsou kompromis. Kompromis pro nějaké zatížení, nastavení tuhosti pérování a tlumení, podle podmínek. To všechno by mohlo ovlivnit tlak dejme tomu +/- 10 % (u silniční gumy pro vyšší rychlosti), jenom by to bylo pro laiky asi zbytečně komplikované.
Pak jsou tu historické důvody. Vezmu rozměr 180/55 ZR17. První radiálka v tomto rozměru byla Pirelli MP7 v roce 1989, na Ducati 851. Pak se tento rozměr objevil na ZXR750, v roce 1992 na Fireblade. Všechny tyto supersporty mají suchou hmotnost 180 - 200 kg, tlak na zadku 2,9 bar. Takže kdokoliv další přišel s gumou stejného rozměru, musel zachovat vlastnosti té první, včetně tlaku. A všechny tyhle gumy by se měly používat na motorkách se suchou váhou 180 - 200 kg, s předpokládaným zatížením většinou pouze jezdcem, tj. váhou na zadku kolem 150 kg.
Ale používají se taky na motorkách pro turistiku, kde může být i 250 kg na zadním kole, taky s tlakem 2,9 bar, a tam je potřeba dobře číst návod, jestli tam není nějaké speciální označení konstrukce pro vyšší zatížení. Naštěstí jsou dneska GT gumy právě pro takové použití.
Ale je jedna vyjímka, a já nevím, jestli to není nějaká tisková chyba, která se rozšířila tak, že už to nejde napravit - Suzuki GSF 1200, 250kg cvalík (s plnou), má v návodu Michelin Macadam 90X M a žádnou jinou, tlak 2,5 bar . To M možná znamená, že Suzuki se zalíbil tento rozměr a nechali udělat pneumatiku pro těžkého Bandita, ale taky pro nižší tlak, snad kvůli pohodlí, nebo jim to tak při zkouškách vyšlo, že se při normální jízdě do 120 - 140 km/h ani s tímto tlakem tahle pneumatika nepřemáhala. Na GSF 1250 už je zase normálních 2,9 bar, ale s jinou gumou, od Dunlopu.
Kdyby to bylo jak píšeš, proč mají různé značky (typicky Duc) při +- stejné hmotnosti různé tlaky? A to klidně o 5 desetin.
A ke Tvému druhému příspěvku. Přijeď, půjčím Ti auto do lesa s M+S pneu a můžeš mi ukázat, jak válíš na sněhu.
M+S je zrovna MCE 6 days a jako zimní ji asi neoznačíš.
Šógun_ píše: assassin> tam je smysl v rychlejším zahřátí pneu, resp. v tom že ji vůbec ohřeješ, ne?
A zkousels to merit? To upousteni tlaku za ucelem zahratimpneu se tyka i te offroad pneu?
Naposledy editováno 01.11.2022 02:03:42
2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí
E: u Off ne, ale zajímá mě, jak foukáte, když jezdíte v zimě
Naposledy editováno 01.11.2022 02:08:56
Šógun_ píše: Jen na malé okruhovce a to se nepočítá. Doteď mě nikdy nenapadlo jezdit přes zimu. Jen šlapačku v hale. Proto budu rád za info od znalých. Ale fyzika by měla fungovat pořád, ne?
E: u Off ne, ale zajímá mě, jak foukáte, když jezdíte v zimě
nevim, jak moc vypovidajici zkusenost to bude mit... ale ja tlaky u endura nemenim... asi jezdim nafoukanej vic, nez bych mel (v terenu) a min nez bych mel (kdyz jsem nahodou na ceste)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Neznám nikoho, kdo by to praktikoval. I ty největší drsňáci tady na fóru dávají motorku do garáže, když hrozí, že spadne sníh. Problémy jsou tři
1) zima pilota (dá se řešit, ale ne vyřešit)
2) přilnavost pneu a to dvojí
a) nedokážeš je pořádně zahřát
b) nikdy nevíš, kdy na cestě potkáš něco extra klouzavýho
3) všudypřítomná sůl, na kterou motorky nejsou stavěný a reznou jako prase (to je aspoň moje zkušenost s mojí motorkou)
Změny tlaku v pneu jsou až tvůj dvacátýpátý problém zimního ježdění, ale v principu prostě přijdeš k motorce, změříš tlaky a když se ti zdají moc nízký, tak dofoukneš. V zimě na silnici IMHO chceš jezdit tak nízký tlaky, jak to jen jde (kvůli přilnavosti).
Tohle nahoře platí pro silniční ježdění a vychází z mojí zkušenosti (jel jsem v zimě na silnici párkrát a je to VOSER A NEDOPORUČUJU).
Naopak enduro ježdění nemá ani jednu z výše uvedených nevýhod a v zimě je super. Tlaky bych řešil podle aktuální situace (prostě bych dofouknul na požadovaný tlaky těsně před jízdou). Pro účely transparentnosti ale musím napsat, že jsem na enduru pořádně nikdy nejel
Problém 1 a 3 mám vyřešený.
Se 2b) nic nenadělám, můžu zkusit maximálně předcházet a přizpůsobit tomu jízdu.
A 2a) je v řešení a jak to tak vidím, po zimě budu moudřejší. Ale pro jistotu tam stejně přidám padáky na všechno.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Aprilia 2,9. BMW někdy 2,9 bar (od R1200), jindy 2,5 (do R1150). Ducati se jako klíště drží 2,5 bar, někdy dokonce 2,4. Hondy 2,9 bar. Kawasaki 2,9 bar, ale k těžké ZRX 1200 píšou 2,5. KTM 950 / 990 2,4 - 2,5 bar. Guzzi V11 2,6. MV 2,9 bar. Suzuki jak na houpačce, jednou 2,9 bar, za pár roků 2,5. Triumph 2,9 bar, Yamaha taky tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Páčky Probrake Honda CB 1000R | WildOne | 16 | 3.4.2024 v 23:11 Lbj23 |
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R | mik119 | 7 | 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R | JARYN82 | 17 | 27.12.2023 v 13:44 Niki76 |
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R | VFR | 13 | 18.12.2023 v 22:12 storeman |