globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneu v chladném počasí
Ahoj, mám dotaz ohledně tlaku pneu v chladném počasí. Zajímá mě, jak upravujete tlak, když se ochlazuje. Chápu, že když bude chladněji a ufouknu, díky většímu tření zahreji pneu rychleji, resp. víc. Jestli je to blbě, klidně mě opravte. Ale o kolik méně? A jak to upravujete v závislosti na teplotě. Řeším jak silnici, tak enduro.
Předem díky

E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.

Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31

Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 30.10.2022 v 17:02 | Nahoru | #1
Celi se to točí kolem konstrukce a směsi běhounu dané pneu. U silničních radiálek sem to podfukoval povětšinou 2- max 3 desetiny, taky v závislosti profilu, u zadní. U diagonálek s větším výběrem zimních směsí a tvrdší kostrou je to jiná.De to podfouknout mnohem víc než radiálka.. Řešením je zkouška,u duší povolené ventilky..

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 30.10.2022 v 18:04 | Nahoru | #2
Na CB bych dal 2.5 dozadu a 2.3 dopředu.

Na AJP musíš napsat, na čem to jezdíš, máš Tubliss, bezdušové, normální duše nebo těžké duše? Dal bych 1.5 na silnici, na lehké dávám do pomalého terénu klidně 0.3 (Tubliss), na velké 0.8 (Bezdušovky).

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2022 v 17:16 | Nahoru | #3
No,je tu jeden člen Bubrak ZX10-R.
On na tom jazdí aj po snehu,tuším. Mu napíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2022 v 13:59 | Nahoru | #4
Šógun_> Hele, v teplotě pod nulou se nedá jezdit na motorce po silnici.
Neznám nikoho, kdo by to praktikoval. I ty největší drsňáci tady na fóru dávají motorku do garáže, když hrozí, že spadne sníh. Problémy jsou tři
1) zima pilota (dá se řešit, ale ne vyřešit)
2) přilnavost pneu a to dvojí
a) nedokážeš je pořádně zahřát
b) nikdy nevíš, kdy na cestě potkáš něco extra klouzavýho
3) všudypřítomná sůl, na kterou motorky nejsou stavěný a reznou jako prase (to je aspoň moje zkušenost s mojí motorkou)

Změny tlaku v pneu jsou až tvůj dvacátýpátý problém zimního ježdění, ale v principu prostě přijdeš k motorce, změříš tlaky a když se ti zdají moc nízký, tak dofoukneš. V zimě na silnici IMHO chceš jezdit tak nízký tlaky, jak to jen jde (kvůli přilnavosti).

Tohle nahoře platí pro silniční ježdění a vychází z mojí zkušenosti (jel jsem v zimě na silnici párkrát a je to VOSER A NEDOPORUČUJU).

Naopak enduro ježdění nemá ani jednu z výše uvedených nevýhod a v zimě je super. Tlaky bych řešil podle aktuální situace (prostě bych dofouknul na požadovaný tlaky těsně před jízdou). Pro účely transparentnosti ale musím napsat, že jsem na enduru pořádně nikdy nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2022 v 20:16 | Nahoru | #5
Šógun_> Mě by u tebe nebylo divné ani to, když bys na autě podhušťoval o půl atmosféry letní gumy na zimu, abys z nich udělal zimní.

Naposledy editováno 01.11.2022 20:21:42

Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 09:08 | Nahoru | #6
Pokud tu řešíš tlaky v pneu v zimě až tak moc tak si to vyzkoušej. Dej si minimum jeď se projet. Pak třeba upustit o 0,2 a zase kus ujet a sáhnout na gumy nebo si vzít teploměr a měřít s ním když to chceš až tak moc důkladně. Co si dnes neuděláš sám, to nemáš. Tyhle rady ostatních jsou povětšinou jen o tom co vyhovuje jim ale nemusí tobě. Párkrát sem jel na ledu a ve sněhu ale nijak sem tlaky v pneu neřešil. Co si na zimu pořídit hřebíky? Ale to už je fakt na led a sníh. Koupit si tu nastřelovací pistoli a nabouchat si to tam pokud jsi až tak velký střelec co jezdí i ve sněhu

2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 09:42 | Nahoru | #7
jezdim off prevazne v zime a jezdim stejne tlaky jako v lete, o nakym zahrivani pneu nemuze byt rec kdyz mas kola zaborena v blate co ma 4C

vetsina znamych co jezdi enduro jezdi mousse a tam se nastavuje tlak blbe ... tam si muzes max podle preferenci vybrat jakej mousse chces, kdo to resi extremne hodne, tak ruzne mousse vyrezavaji a skladaji ruzne tuhosti do sebe.. ale to muze byt beznemu smrtelnikovi ukradene...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist