globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneu v chladném počasí
Ahoj, mám dotaz ohledně tlaku pneu v chladném počasí. Zajímá mě, jak upravujete tlak, když se ochlazuje. Chápu, že když bude chladněji a ufouknu, díky většímu tření zahreji pneu rychleji, resp. víc. Jestli je to blbě, klidně mě opravte. Ale o kolik méně? A jak to upravujete v závislosti na teplotě. Řeším jak silnici, tak enduro.
Předem díky

E: Na silnici mám Metzeler M9RR, na enduro MCE 6 days extreme.
Bavíme se o teplotách - 10°C až + 10°C.

Naposledy editováno 31.10.2022 07:05:31

2 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneu v chladném počasí

31.10.2022 v 12:47 | Nahoru | #1
Tu píšu,"že se v tom nemáte vrtat,doktore" :
https://www.okruhari...jich-provozni-tlaky/

(reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

31.10.2022 v 16:03 | Nahoru | #2
Guzo> Tomu bych i rozuměl. Jenže oni výrobci tak nějak nepočítají s individuí, které se chystají jezdit v zimě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu v chladném počasí

31.10.2022 v 22:32 | Nahoru | #3

Guzo píše: Tu píšu,"že se v tom nemáte vrtat,doktore" :
https://www.okruhari...jich-provozni-tlaky/ .


Článek dobrý, ale ty popletené -i / -y tomu dost ubírají na důvěryhodnosti. A taky, že na začátku vyhlásí dogma (že tlaky jsou v návodu), aniž by naznačil, že se to na konci chystá trochu rozporovat.
Předepsané tlaky nejsou dogma, tlaky jsou kompromis. Kompromis pro nějaké zatížení, nastavení tuhosti pérování a tlumení, podle podmínek. To všechno by mohlo ovlivnit tlak dejme tomu +/- 10 % (u silniční gumy pro vyšší rychlosti), jenom by to bylo pro laiky asi zbytečně komplikované.
Pak jsou tu historické důvody. Vezmu rozměr 180/55 ZR17. První radiálka v tomto rozměru byla Pirelli MP7 v roce 1989, na Ducati 851. Pak se tento rozměr objevil na ZXR750, v roce 1992 na Fireblade. Všechny tyto supersporty mají suchou hmotnost 180 - 200 kg, tlak na zadku 2,9 bar. Takže kdokoliv další přišel s gumou stejného rozměru, musel zachovat vlastnosti té první, včetně tlaku. A všechny tyhle gumy by se měly používat na motorkách se suchou váhou 180 - 200 kg, s předpokládaným zatížením většinou pouze jezdcem, tj. váhou na zadku kolem 150 kg.
Ale používají se taky na motorkách pro turistiku, kde může být i 250 kg na zadním kole, taky s tlakem 2,9 bar, a tam je potřeba dobře číst návod, jestli tam není nějaké speciální označení konstrukce pro vyšší zatížení. Naštěstí jsou dneska GT gumy právě pro takové použití.
Ale je jedna vyjímka, a já nevím, jestli to není nějaká tisková chyba, která se rozšířila tak, že už to nejde napravit - Suzuki GSF 1200, 250kg cvalík (s plnou), má v návodu Michelin Macadam 90X M a žádnou jinou, tlak 2,5 bar . To M možná znamená, že Suzuki se zalíbil tento rozměr a nechali udělat pneumatiku pro těžkého Bandita, ale taky pro nižší tlak, snad kvůli pohodlí, nebo jim to tak při zkouškách vyšlo, že se při normální jízdě do 120 - 140 km/h ani s tímto tlakem tahle pneumatika nepřemáhala. Na GSF 1250 už je zase normálních 2,9 bar, ale s jinou gumou, od Dunlopu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist