bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klouže spojka i po výměně spotřebáku
22.10.2016 v 17:43
Ahoj, prosím o radu.

Problém: Klouzající spojka kolem 6tis. Ot/min (papirově otačky s nejvyšším krouťákem)

Začalo se dít delší dobu po tom, co jsem začal lít motul 5100 jaso ma2 10w40 (dříve motka jezdila na motorex formula 10w40). Tehdy ojedinělé úkazy, ale postupně se to hořšilo.

Provedeno:
1. Změna oleje na liqui moly street. Asi 3 výměny oleje. Nepomohlo. Dále se zhoršovalo.

2. Výměna lamel a pružin (ebc). Původní první dvě lamely byly více ojete, ostatni celkem ok.

3. Výměna plechů.

4. Výměna oleje za motorex formula 15w50. Zatím jen jednou. Zdá se že nepomáha.

Lanko vůli má.

Co mohu dále udělat?
Četl jsem tu někde o přebroušení třecích ploch spojkového koše p100kou? Nějaké bližší rady k tomuto úkonu? Nebo zkusit dát podložky pod pružiny?

Naposledy editováno 22.10.2016 18:24:20
Předchozí
1 2
Následující

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

22.10.2016 v 19:48 | Nahoru | #1
Těžká rada Všechno nové, ale jestli si to dobře pamatuju, tak se ten poslední plech nebo lamela dá dat blbě.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

22.10.2016 v 19:57 | Nahoru | #2
API specifikace pro olej je splněna? Každý se tam snaží dát "to nejlepší pro motor" a pak kloužou spojky

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

22.10.2016 v 20:47 | Nahoru | #3
Co pružiny? Nejsou vytahané? A co lamely/plechy? není jeden plech třeba jiný a umístěný špatně? spojkový koš není vymačkaný?

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku

22.10.2016 v 20:48 | Nahoru | #4
Také používám Motorex Formula 4T (10w40) a zatím vše OK.

E: Olejem to asi nebude. Spousta majitelů používá Motul 5100 a tento problém nemá.

Naposledy editováno 22.10.2016 20:53:30

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

22.10.2016 v 23:58 | Nahoru | #5
tdm> ano poslední lamela se podle manuálu osazuje jinak, mám to tak, ale i kdyby to bylo špatně, tak by to snad ani nemělo mít vliv na prokluz.

cb> já už jsem v tyhlety moderní řídké oleje do starých vran ztratil důvěru... naposled jsem tam chtěl nalít motorex four stroke (nizsi spec. jaso) ale v servise mi to rozmluvili, že prej ať dám alespoň Formula. Je fakt, že dřív na to jezdila a nebyl problém, ale dřív jsem taky netahal tak jak dnes...

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 00:05 | Nahoru | #6
syrr> pružiny jsou také nové. Je fakt, že EBC tu sadu prý nemá uplně stejnou, jako je originál. Pružiny by snad měly být kratší a tvrdší, ale to jsem jen pochytil na zahraničním webu, třeba je to blábol. A nakonec nejsem první ani poslední, kdo dal sadu tohodle výrobce a na špatné reference jsem nenarazil.

Dalši zajímavostí je, že v originále je první a poslední lamela obložena papírovým materiálem, nikoliv korkovým. Proč - to netuším. Ale ještě jsem nenarazil na sadu druhovyroby s takovýma lamelama.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 06:52 | Nahoru | #7
Ta poslední lamela vliv má. Na SV 650 už jsem to po majiteli kutilovi opravoval. Páka spojky má vůli? Víko spojky jsi dal na těsnění nebo na silikon? Více už mě nenapadá ale ty plechy bych nezdrsňoval.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 08:01 | Nahoru | #8
http://img.motorkari...k/2016-08/226271.jpg

tá poslední lamela (nejblížší) má být akorá osazena v jiné vodící drážce... ale význam tohoto mi uniká.

Těsnění nové, silikón ne.

Vyzkouším tedy podložit pružiny.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 09:04 | Nahoru | #9
ty nové lamely-namočil jsi je na noc do oleje,nebo jsi je rozbalil,namontoval a jel projet?

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 12:51 | Nahoru | #10
24 hodin namočené v novém oleji

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 13:25 | Nahoru | #11
Jeste vymen lanko.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 13:26 | Nahoru | #12
znám případ kdy si montér nedá pozor na značky na koši a na přítlačáku a ten pak nezapadá do drážek vnitřku . zatoč řídítky jestli má lanko vůli ve všech polohách

Naposledy editováno 23.10.2016 13:29:19

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 17:17 | Nahoru | #13
Já 3x rozebral spojku než jsem přišel na to čim to je, dával jsem nový plechy,lamely,tvrdší pružiny a furt to klouzalo,nakonec se ukázalo že byly vyjeté drážky (ne moc velké ale stačilo to) ve vnitřním koši jak se dává první lamela na obrázku číslo 13087 tak na to mrkni



Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 18:59 | Nahoru | #14
Lanko je cajk.

Fidlous: Diky za tip, mrknu na to.

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 19:01 | Nahoru | #15
mimochodem obrousil jsi to nebo jsi dal nový vnitřní koš?

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 19:52 | Nahoru | #16
FILODENDRON> souhlas 5100 mě to udělala na zx9r taky... tak jsem vzal jedny lamely a nechal je obložit keramikou a dal silnější pružiny.. od té doby pokoj.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 19:54 | Nahoru | #17
Mrkni i na venkovní koš (č.13095) tam jsem taky měl nadělané záseky. Lehce jsem to přelízl pilníkem přímo v motoru. Není to přesné, ale pomoci to může.

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

23.10.2016 v 19:55 | Nahoru | #18

reeva píše: mimochodem obrousil jsi to nebo jsi dal nový vnitřní koš?

Sehnal jsem na inzerci jiný použitý ale OK

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku

24.10.2016 v 16:21 | Nahoru | #19
Narazil jsem v manuálu ještě na jeden servisní úkon, který lze provést, mohl by mít na chod spojky vliv a jemuž jsem dříve nevěnoval pozornost. Potřebnou součástku jsem objednal. Až dojde, otevřu to, mrknu na stav drážek unašeče spojkových plechů (unašeč lamel vím že je OK), udělám fintu fň, testnu a napíšu.

Zatím to nechám obestřené tajemstvím, pro teď věřím, že to pomůže. Nerad bych, abyste mi zkazili radost, zkazím si ji případně pak sám

Naposledy editováno 24.10.2016 16:24:35

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

24.10.2016 v 16:32 | Nahoru | #20

reeva píše: Narazil jsem v manuálu ještě na jeden servisní úkon, který lze provést, mohl by mít na chod spojky vliv a jemuž jsem dříve nevěnoval pozornost. Potřebnou součástku jsem objednal. Až dojde, otevřu to, mrknu na stav drážek unašeče spojkových plechů (unašeč lamel vím že je OK), udělám fintu fň, testnu a napíšu.

Zatím to nechám obestřené tajemstvím, pro teď věřím, že to pomůže. Nerad bych, abyste mi zkazili radost, zkazím si ji případně pak sám



tak kdyz se v tom chces hrabat zbytecne, tak si to nech pro sebe, ale nemyslim si, ze je to moudre rozhodnuti :D

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

24.10.2016 v 18:22 | Nahoru | #21
Vyklop to. Nikdo ti radost kazit nebude .

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku

24.10.2016 v 20:35 | Nahoru | #22
No... v manuálu jsem se dočetl, že bych měl vyměnit podložku pod přítlačným talířem za sinější, což udělám, bude líp zabírat páčka, ale... to s prokluzem spojky nic společného nemá, už jsem si to uvědomil

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

24.10.2016 v 21:41 | Nahoru | #23
zdar , zkontroluj jestli maš vsech součástek správný počet a spravný rozměr jako o originalu.

mě jednou odkudsi poslali z eshopu spojkové pružinky velikostně sice stejné , ale pružinky měly o závit více , a tím pádem nešly stlačit jako origo. spojka zase nešla "rozpojit" a furt trochu zabírala.

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

25.10.2016 v 07:13 | Nahoru | #24

reeva píše: No... v manuálu jsem se dočetl, že bych měl vyměnit podložku pod přítlačným talířem za sinější, což udělám, bude líp zabírat páčka, ale... to s prokluzem spojky nic společného nemá, už jsem si to uvědomil

Teď přesně nevím, co to je za díl, ale pomoct by to mohlo i mohlo. Pak ještě pod poslední lamelou (nebo plechem) občas bývá talířová pružina, tak jestli si jí správně nandal.

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

25.10.2016 v 11:27 | Nahoru | #25
ještě jsem se nikde nedočetl, jestli jsi měřil tloušťku lamel a celé spojky

2 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku

25.10.2016 v 11:57 | Nahoru | #26
CB600> Talířová pružina tam není. Tou podložkou myslím pol. č. 92025 (92025/A) na předchozím obrázku.

"The shim" na následujícím obrázku.






Logicky by to vliv na přítlačnou sílu talíře mít nemělo.






focke> Jak se přesně měří "tloušťka celé spojky"? Jediné, co si myslím, že by mělo smysl porovnávat, je tloušťka standardní OEM lamely a tloušťka EBC lamely. Proměřím při další rozborce.

Včera jsem se koukal na délku pružin původních a jedné nové EBC (co mi zbyla; balení jich obsahuje 6). Délky jsou od oka shodné.
Zajímavé je, že TWR pro ZR7 vyrábí pružiny o délce 44.6 mm. Kdežto orginály by podle servisního manuálu měly v novotě měřit 41.9 mm. Jasně, kdo ví která pružina má jakou tuhost, takže to není nic až tak směrodatného.

Teď chci především zkontrolovat rýhy na vnitřním koši. Na vnější jsem koukal, ale mrknout na vnitřní mě nenapadlo, moje blbost.

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

26.10.2016 v 14:11 | Nahoru | #27

reeva píše: ............

Včera jsem se koukal na délku pružin původních a jedné nové EBC (co mi zbyla; balení jich obsahuje 6). Délky jsou od oka shodné.
Zajímavé je, že TWR pro ZR7 vyrábí pružiny o délce 44.6 mm. Kdežto orginály by podle servisního manuálu měly v novotě měřit 41.9 mm. Jasně, kdo ví která pružina má jakou tuhost, takže to není nic až tak směrodatného.

..........



Chyba je v pruzinach. Protoze ti poslali urcite na jinej typ. Jen tak pro srandu kralikum by ti neposlali 6 pruzin aby ti jedna zbyla. Takze to jsou pruziny do motorky, kde je jich 6 a tim padem budou slabsi.. a techto 5 slabsich pruzin tu tvoji spojku zkratka neudrzi. Zkus je zmerit, uvidis hned jake budou mit vlastnosti. Ale merenim od oka toho moc nezjistis....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

26.10.2016 v 15:23 | Nahoru | #28
reeva> celé spojky myšlena sestavená spojka, tedy hnací i hnané lamely-ale záleží, co je v manuálu.

(reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku

26.10.2016 v 19:36 | Nahoru | #29

fockewulf píše: reeva> celé spojky myšlena sestavená spojka, tedy hnací i hnané lamely-ale záleží, co je v manuálu.



jeste jsem se nesetkal s timto udajem... vzdy se meri tloustka lamel, krivost plechu a delka pruzin. V manualech jsou napsane servisni minima pro vsechny tyto tri casti.
Celej blok jsem zatim nikde jako servisni udaj uvedenej nepotkal. A aji u teto motorky je to napsane vsechno zvlast... Navic predstava, ze budu merit jen celej blok tak je tam takova chybovost pri mereni, ze je to udaj uplne k nicemu. A pokud to merim po castech tak je irelevantni kolik ma celej blok. Ale jak uz jsem psal... tady je chyba v pruzinach... nikde jinde...no mozna jeste v tom mereni od oka :) Snad nebude i dotahovani momentu od lokte :D

Klouže spojka i po výměně spotřebáku

27.10.2016 v 06:45 | Nahoru | #30
Sada pružin EBC (CSK117) má šest kusů. protože je určena i pro motocykly Kawa ZX6-R(R) a nějakou hondí 4kolku
Sada pružin TRW Lucas (MEF138-6) má taky šest kusů, protože je určena pro Kawa Zephyr 750 (stejný motor jako ZR), ZX-9R - Ninja, ZRX - R
EDIT: Vesrah sada pružin pro ZR-7 (SK-424) = 5 ks.

Jediná jistota asi budou OEM pružiny. I když ty TWRka se mi svou větší délkou také zamlouvají. A prý jsou o 10% tužší ne originál, ale do jaké míry je to jen obchodní blábol... kdo ví

Zatím všem díky za diskuzi.
Zítra chci jet do Brna, tak se k rozborce dostanu až příští týden.

Naposledy editováno 27.10.2016 06:55:01
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist