globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Píchlé kolo
13.6.2011 v 12:54
Moje "píchací období" pokračuje! Včera jsem poprvé v životě píchl přední kolo u své motorky. Jel jsem na sraz asi 60km, doma před jízdou změřil tlak a vyrazil jsem. Tam jsem asi dvě hodiny poseděl a když jsem chtěl odjet, tak s motorkou nešlo hnout. Kouknu - přední guma prázdná! Když pomyslím, že jsem za posledních 14 dní 3x píchl jízdní kolo, 1x auto a teď tohle - to je opravdu pech, jak má být. Pak jsem si zpětně uvědomil, že jsem poslední kilometry cítil nějaké divné pnutí a chvění v řidítkách... Kamarád vytáhl kompresorek, kolo jsme nafoukli, odjel jsem domů bez problémů, doma změřil a guma držela. Ráno - prázdná. A teď to přijde. Co s tím dál? Dírka bude hodně malinká, ventilek je v pořádku. Jsou asi 2 možnosti - buď to opravím sám soupravou s knoty a lepidlem, nebo to nechám opravit v dílně. Opravář mě ale vyvedl z omylu, řekl mi, že oficiálně se gumy na motorkách nesmí opravovat! Když jsem namítnul, že mám tu soupravu na lepení, tak řekl OK, ta s knotama je dobrá tak na 90%, s tou pěnou do ventilku tak 50%, ale už mi gumu nikdo nespraví. Tak z toho nejsem teda moc chytrej. Kdyby byla guma hodně ojetá, neřeším to a koupím novou. Takže zkusím ji opravit sám, zase je to lepší v klidu u sebe v garáži, jak někde ve stresu na silnici, v duchu Suvorovova hesla "těžko na cvičišti, lehko na bojišti". Asi bude trochu problém najít dírku, protože bude malinkatá. Musím to asi nafouknout na vyšší tlak a potírat mýdlovým roztokem. Pokud se mi to povede opravit podle návodu v soupravě, bude mě malinko hryzat obava, že jde o přední kolo... Má někdo podobné zkušenosti?
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

13.6.2011 v 13:07 | Nahoru | #1
Na Tvém místě bych pozbíral hřeby na dvoře před Tvou garáží ale jinak samozřejmě je to voprus mít takovou kejdu.

Píchlé kolo

13.6.2011 v 13:07 | Nahoru | #2
nedostal se mě do rukou žádný materiál, že by se motopneu nesměla opravovat, samozřejmě záleží na míře poškození ale pokud je v normě tak proč ji neopravit, dej kolo do vody a uvidíš kde utíká, nezapomeň zahýbat ventilem pokud je gumový, lidi jej často nemění i když by se měnit měl při každé de/montáži pneumatiky, no a pokud jsi jel na měkký, doporučil bych ji preventivně zout a zkontrolovat i zevnitř zda není rozválená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 13:32 | Nahoru | #3

šakal78 píše: Na Tvém místě bych pozbíral hřeby na dvoře před Tvou garáží ale jinak samozřejmě je to voprus mít takovou kejdu.



moje řeč

Co jsem kde četl o lepení,tak všichni, kdo opravovali gumu pomocí knotů,tak ji dojeli bez problémů.Osobní zkušenost však nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:09 | Nahoru | #4
Čičin> Hřebíkama před garáží to opravdu není, u horáka je to vždycky ostrý kámen, u auta to bylo někde na dálnici mezi Prahou a Plzní a u motorky fakt nevím. Pokud najdu tak malou dírku, tak to zkusím s knotama, snad budu mít štěstí v neštěstí. Díky za rady.

2 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:15 | Nahoru | #5
Co je to za nesmysl, gumy se přece lepí běžně. Samozřejmě záleží na poškození - velikost defektu a kde, ale že by někdo odmítl u nás spravit slyším prvně. Zatím jsem takové zvěsti slyšel jen o pošucích v rakousech...

Nebo je to zase nějaká novinka?

Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:15 | Nahoru | #6
Jednoznaceně kvalitní knot a pak v klidu dojezdit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:15 | Nahoru | #7

1155 píše: Čičin> Pokud najdu tak malou dírku, tak to zkusím s knotama, snad budu mít štěstí v neštěstí.

Zanes to do servisu, kde to opraví pořádně. Tím, že to budeš dělat knoty z malé dírky musíš naprosto zbytečně udělat pořádnou díru, aby tam knot vlezl – gumu ničíš víc než je nezbytně nutné. Taky nemusíš přesně trefit úhel, pod jakým je pneumatika poškozena. V sevisu to udělají pořádně a nemusíš se bát dalšího poškození.

Na knoty od pneuservismanů nic moc hezkého neuslyšíš, daleko spíše upřednostňují nafouknutí antipichem na nouzové dojetí do servisu a pak kvalitní opravu...

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:21 | Nahoru | #8

jirin.sv píše: Na knoty od pneuservismanů nic moc hezkého neuslyšíš, daleko spíše upřednostňují nafouknutí antipichem na nouzové dojetí do servisu a pak kvalitní opravu...


No tak podle mého gumaře je tohle kravina největší.
Pneu do který byl uz nastříkán antipich pak už knotem neopravíš, protože to pres tu sračku nezvulkanizuje.
Stejně by se ta pneu musela zout, díra vybrousit (zvětšit), obrousit vnitřek pneu..
Antipich možná jako nouze největší, ale pokud je jiná možnost, tak sprej ne.

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:22 | Nahoru | #9
jirin.sv> jediný s čím se dá souhlasit je ten úhel průpichu.

Antipich ano, vyloženě miluju když to vybleje z pneu do stroje a já to čistím .

Jistě občas je pro knot třeba udělat dírku větší než původně byla, to ovšem pro opravu z vnitřku pneu hříbkem také takže zase nesmysl.

Knot by měl být brán jako dočasná oprava, po té se má opravit z vnitřku pneu hříbkem, ale ještě nikdy za mnou do servisu nikdo nedojel, že by chtěl knot vyndat a dát hříbek takže asi tak.

Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:28 | Nahoru | #10
dva_hrnce + Fugo> Mám to ze 2 různých zdrojů, ale zase tady jsou 2 názory proti.

Že antipich je svinstvo je jasné, a že ten, kdo to čistí u toho asi dost prská taky. Ale když je díra malá, tak je přece zbytečné ji zvětšovat více než je úplně nezbytně nutné a třeba i nedej bože pod špatným úhlem?

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:32 | Nahoru | #11
ok, jaký je tedy plán, jak opravíme malou dírku?

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:38 | Nahoru | #12

Fugo píše: ok, jaký je tedy plán, jak opravíme malou dírku?

Gumu zout, zkouknout poškození, pak samozřejmě díru zvětšit podle potřebného hříbku (ale když je vidět druhá strana, tak je jasné, že se to udělá šetrněji a přesněji), dodat hříbek a hotovo.

Takto mi to bylo tlumočeno v servise a přijde mi to osobně celkem logické .

Pokud má motorku doma a nepotřebuje to řešit operativně na cestě a někde nouzově dojet, tak mi prostě přijde tam cpát knoty nebo antipich zbytečné.

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #13
Aha, tak to jsme si nerozuměli pravděpodobně ve velikostech dírky, samozřejmě i knoty se dělají dle různých dírek a dle toho je aplikujeme stejně jako hříbky, logicky nemá smysl díru zvětšovat víc než je potřeba.

Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:45 | Nahoru | #14
pokud má moto doma, tak je určitě lepší sundat kolo a dovézt do servisu na opravu hříbkem.

Jinak na cestě jsem tam vždy dal knot, úhel moc neřešil a pneu dojezdil do plátna.

Neříkám že je to tak nejsprávnější, ale vždy to zatím fungovalo

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:50 | Nahoru | #15

Fugo píše: Aha, tak to jsme si nerozuměli pravděpodobně ve velikostech dírky, samozřejmě i knoty se dělají dle různých dírek a dle toho je aplikujeme stejně jako hříbky, logicky nemá smysl díru zvětšovat víc než je potřeba.

Jasně, ale třeba v těch nouzových cestovních sadách je většinou velikost jen jedna a u toho přípravek něco jako vývrtka na pročištění a zvětšení díry. A ten úhel jsem zmiňoval kvůli tomu, že jsem měl třeba u auta zapíchlý tenoučký drátek pod úhlem dejme tomu 20° a zvenčí to samozřejmě moc poznat nebylo (po pravdě to ani moc neucházelo), a kdybych tam cpal knot, tak ho vcelku logicky budu dávat klasicky pod úhlem 90°, což by bylo dost vedle. Každopádně je to případ od případu .

Píchlé kolo

13.6.2011 v 15:14 | Nahoru | #16
Chlapi a když už jsme u těch knotů (taky už jsem je začal s sebou vozit), jak řešíte venku po opravě knotem dofouknutí? Vozíte bombičky se vzduchem, nebo nějakou minipumpu, nebo někoho zastavíte a požádáte o pomoc? Páč i když ty knoty už mám, tak jsem ještě nebyl schopnej si pořídit něco, čím bych to v případě použití dofoukl, tak se chci inspirovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 15:17 | Nahoru | #17

dj_hroch píše: Co je to za nesmysl, gumy se přece lepí běžně. Samozřejmě záleží na poškození - velikost defektu a kde, ale že by někdo odmítl u nás spravit slyším prvně. Zatím jsem takové zvěsti slyšel jen o pošucích v rakousech...

Nebo je to zase nějaká novinka?



Není to tak, pneu s rychlostním indexem "V" a výše se nesmějí opravovat jak auta tak motorky, že se to lepí je už věc druhá a z vlastní zkušenosti jsem se nesetkal, že by to někomu něco provedlo, ale lepit by se neměly (nesmí). Je mi jasný, že kdybych si píchl gumu co má ještě cca 50% vzorku tak si ji taky zalepím, ale ne knotem, ale použiju v pneuservisu běžně dostupné hříbky a vulkanizační lepidlo...

Jednou chtěl jeden týpek zalepit gumu na moto, po dohodě, že jsem ho nikdy neviděl a ani Babičku jsem nečetl, jsem mu ji zalepil, za dva měsíce byl u nás pro nové pneu a ta oprava v pohodě držela a guma byla už na plátno...

Píchlé kolo

13.6.2011 v 15:19 | Nahoru | #18
pokud vyloženě nekupuješ levnou sadu tak třeba od louise koupíš sadu knotů a aplikátorů (ten spirálový zvětšovač děr nevozím) i 3ks bombiček se šlaufkem, tím dofouknu pokud je pneu měkká, někdy se povede to podchytit včas (v HR na parkovišti koukám a kámoš měl v kole kamínek, ale kolo ještě nafouklé) a dofoukli jsme až na pumpě.

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 15:55 | Nahoru | #19
dj_hroch> Ten opravář mi ještě řekl, že v Itálii, když sám píchl, tak ho v 7 servisech odmítli (opravit), že prý je kvůlivá lehkosti gumy je tato tenká na vrcholu. Pak je na ní pochopitelně silný vzorek. Jak jsem slyšel, tak píšu.

Píchlé kolo

13.6.2011 v 17:09 | Nahoru | #20
Já jsem před zhruba 14 dny taky píchla přední kolo a u mě to vyřešil sprej na opravu defektu od Sheronu. Protože mě to ani nešlo nafouknout tak jsem tam nastříkala ten sajrajt a šup do pneuservisu, taky mi bylo řečeno, že by se správně opravovat neměla každopádně kolo sundat, natlakoval a přes 10 minut prohlížel pod vodou a nic. Na gumě taky neni vidět žádná díra nebo prasklina. Od tý doby s tím jezdim a neuchází a že by nějak nedržela nebo se chovala jinak to říct nemůžu. Jede přesně tak jako před píchnutím. Teď už to nějak psychicky vydržim do srpna a pak stejně kupuju novou sadu. Ale jak řikam, jede jako nová. Asi jsem natrefila na jedinej sprej na defekty v Plzni, kterej funguje

Píchlé kolo

13.6.2011 v 17:41 | Nahoru | #21

Píchlé kolo

13.6.2011 v 18:55 | Nahoru | #22
nevim jestli tam najdes dirku, spis bych to videl na netesnost u rafku,napr koroze nebo nejaka spina nebo mezi rafkem a ventilkem, kdybys mel defekt tak by ti to uslo asi driv

Píchlé kolo

13.6.2011 v 19:12 | Nahoru | #23
Já řešil píchlou gumu ZDE Poslechl jsem Fuga a nechal tam dát hříbek. V servisu řekli že to udělaj ale bez záruky. No a už jsem najel kolem 1000 km a bez problému.
Chytil jsem do zadní gumy roxor průměr 8 mm délka 15cm

Píchlé kolo

13.6.2011 v 20:00 | Nahoru | #24
Jestli to uchází kolem patky tak se to hleda blbě i pod vodou, ono to při vyšším tlaku drží a uchází to plýživým způsobem jen při jízdě.

Píchlé kolo

14.6.2011 v 08:23 | Nahoru | #25
Pánové, včera mi to nedalo, nafoukl jsem kolo, pak jarovou vodou a štetcem jsem podíral gumu a hledal bublinu. Otopčil jsem kolem 3x a nic. Pak jsem štětcem objížděl i přechod ventilek/ráfek - nic. No a pak jsem jen tak pro pořádek zajel štětcem přímo dovnitř ventilku - a bublina jako hrom! Špatný ventilek! Já vím, že si teď říkáte, že jsem ...no, nechci to raději ani říkat, ale na svou omluvu uvádím, že když se mi to na místě srazu v neděli stalo, tak jeden kamarád naslinil ventilek a řekl - dobrý, neutíká! No a já mu věřil. Všem se omlouvám, ale diskuse byla velmi plodná, hodně mě zaujal tmel OKO, který si asi koupím a naleju do všech kol, na kterých jezdím. Mně se určitě vyplatí. Já su tak šťastné...!

(reakce na) Píchlé kolo

14.6.2011 v 09:39 | Nahoru | #26

dewwil píše: Není to tak, pneu s rychlostním indexem "V" a výše se nesmějí opravovat jak auta tak motorky, že se to lepí je už věc druhá a z vlastní zkušenosti jsem se nesetkal, že by to někomu něco provedlo, ale lepit by se neměly (nesmí). Je mi jasný, že kdybych si píchl gumu co má ještě cca 50% vzorku tak si ji taky zalepím, ale ne knotem, ale použiju v pneuservisu běžně dostupné hříbky a vulkanizační lepidlo...

Jednou chtěl jeden týpek zalepit gumu na moto, po dohodě, že jsem ho nikdy neviděl a ani Babičku jsem nečetl, jsem mu ji zalepil, za dva měsíce byl u nás pro nové pneu a ta oprava v pohodě držela a guma byla už na plátno...



Mohl bys prosim uvest odkaz na legislativu ktera resi co se smi opravovat a co ne?
Diky

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

14.6.2011 v 10:17 | Nahoru | #27
legislativně to určitě není, je to jen doporučení některých výrobců, kupř. Dunlop uvádí, že na opravované motopneu je max. rychlost 120km/h, to samý je třeba nařízení/doporučení Michelin měnit vždy ventily ale ruku na srdce kdo si to nechá vždy vyměnit.

Píchlé kolo

14.6.2011 v 11:11 | Nahoru | #28
Lepit motopneu není problém, jen se nedoporučuje jakkoliv zvětšovat díru v běhounu. Takže nalepit zevnitř záplatu a je klid.

(reakce na) Píchlé kolo

14.6.2011 v 15:33 | Nahoru | #29

Fugo píše: legislativně to určitě není, je to jen doporučení některých výrobců, kupř. Dunlop uvádí, že na opravované motopneu je max. rychlost 120km/h, to samý je třeba nařízení/doporučení Michelin měnit vždy ventily ale ruku na srdce kdo si to nechá vždy vyměnit.



Tak, tak....

Píchlé kolo

14.6.2011 v 16:35 | Nahoru | #30
tak jsem si říkal, že když píchnu motogumu, a dirka je jen právě takhle malá jako píše zakladatel vlákna, že by se přeci uplně vklidu měla dát zalepit sadou na lepení jizdních kol. Pokud se to udělá dobře tak ty záplaty drží opravdu fest ...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq
Servis starších moto Táborsko Kawasaki ZR 7 m.z. 0 6.11.2022 v 12:00 m.z.


TOPlist