bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Píchlé kolo
13.6.2011 v 12:54
Moje "píchací období" pokračuje! Včera jsem poprvé v životě píchl přední kolo u své motorky. Jel jsem na sraz asi 60km, doma před jízdou změřil tlak a vyrazil jsem. Tam jsem asi dvě hodiny poseděl a když jsem chtěl odjet, tak s motorkou nešlo hnout. Kouknu - přední guma prázdná! Když pomyslím, že jsem za posledních 14 dní 3x píchl jízdní kolo, 1x auto a teď tohle - to je opravdu pech, jak má být. Pak jsem si zpětně uvědomil, že jsem poslední kilometry cítil nějaké divné pnutí a chvění v řidítkách... Kamarád vytáhl kompresorek, kolo jsme nafoukli, odjel jsem domů bez problémů, doma změřil a guma držela. Ráno - prázdná. A teď to přijde. Co s tím dál? Dírka bude hodně malinká, ventilek je v pořádku. Jsou asi 2 možnosti - buď to opravím sám soupravou s knoty a lepidlem, nebo to nechám opravit v dílně. Opravář mě ale vyvedl z omylu, řekl mi, že oficiálně se gumy na motorkách nesmí opravovat! Když jsem namítnul, že mám tu soupravu na lepení, tak řekl OK, ta s knotama je dobrá tak na 90%, s tou pěnou do ventilku tak 50%, ale už mi gumu nikdo nespraví. Tak z toho nejsem teda moc chytrej. Kdyby byla guma hodně ojetá, neřeším to a koupím novou. Takže zkusím ji opravit sám, zase je to lepší v klidu u sebe v garáži, jak někde ve stresu na silnici, v duchu Suvorovova hesla "těžko na cvičišti, lehko na bojišti". Asi bude trochu problém najít dírku, protože bude malinkatá. Musím to asi nafouknout na vyšší tlak a potírat mýdlovým roztokem. Pokud se mi to povede opravit podle návodu v soupravě, bude mě malinko hryzat obava, že jde o přední kolo... Má někdo podobné zkušenosti?

Píchlé kolo

14.6.2011 v 16:38 | Nahoru | #31
řeším stejmý problém,měl jsem defekt,dírka po malém hřebíku,jel jsem do servisu a tam mi řekl,že gumy na moto se oficiálně neopravují,sice mi to opravil,ale na moje riziko.....no ale ted nevím,jesli se mám na tu opravenou gumu 100% spolehnout nebo je tam nějaké riziko?dík za seriozní odpovědi...

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

14.6.2011 v 16:50 | Nahoru | #32
co chceš slyšet, to, že se motopneu nesmí opravovat není nikde psáno, jediný co zákon píše je že je zakázano prořezávání pneu pokud k tomu nejsou určené tzn. řezat se mohou pouze pneu na nákladní vozy a to ještě pouze ty co mají z boku nápis Regroovable.

Vyjádření Dunlop jsem psal výše, opravdu zde ale záleží jen na tobě, buď té opravě věříš a jezdíš a nebo koupíš gumu novou, správně bych Tě měl nabádat k tomu abys koupil novou a ještě u mě , ale já osobně bych na tý pneu jezdil, pokud nebyla propíchlá z boku či napřechodu běhoun/bok, nedělá bouli atd... klíďo bych ji dojezdil.

K opravě zevnitř jen záplatou, i když u moto pneu to asi nebude takové jako u aut kde pneu vydrží několikrát násobně více km je tato oprava nedostatečná, guma sice neuniká ale původní dírou se dostává k ocelovému kordu voda a bordel a kord časem zrezne, shnije a povolí, u moto pneu se to pravděpodobně nestane protože ji dřív vyměníte.

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

15.6.2011 v 10:20 | Nahoru | #33
Ride ON gel:)

(reakce na) Píchlé kolo

15.6.2011 v 11:33 | Nahoru | #34
Nevím,co máš za motorku,ale předpokládám,že nemáš v kolech duše.Já ve všech svých strojích duše mám a když píchnu,oprava není problém.Proto bych vše řešil koupením duše.

(reakce na) Píchlé kolo

15.6.2011 v 11:52 | Nahoru | #35
Fugo> pokud je ta dirka malá tak se dá trošku lepidla dát i ze strany vzorku do té pneu a tak se tam voda nedostane, ale i kdyby se dostala, tak jak jsi psal jsou ty pneumatiky tak rychlé ojeté, že myslím že to nějak zreznout nestihne navic tam ani nejde moc vzduchu který je k rezavění taky potřeba ... takže bych se zkusil zeptat jeste jednou, třeba s tím má někdo zkušenost, docela mě to zajímá ... PROČ NEOPRAVOVAT MALÉ DÍRKY V PNEU LEPÍCÍ SADOU NA JÍZDNÍ KOLA ?

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

15.6.2011 v 12:01 | Nahoru | #36
Kámo to je jako kdybych já přišel do motoservisu a tam mě řekli, pane máte volný pístní kroužky a já jim na to odvětím na tak pod ně namotejte slabej zvonkovej, drát samo bez bužírky.

Což se tedy skutečně stalo.

Doma si to tak opravit můžeš ale prostě všude ti řeknou co jsem napsal a už kvůli sobě tam daj knot či hříbek, jinak ta díra jde taky "jednodušše" zavařit termopresem, pak se to přebrousí a nepoznáš nic, jen na moto to opět nemá smysl, guma je slabá a deformace v termopresu na tuto pneu velká, ale nezkoušel jsem tak je možný že by to po nafoukání bylo ok.

Píchlé kolo

15.6.2011 v 13:42 | Nahoru | #37
Jen malej dotázek, mám v kolech i duše. Existuje na to něco,abych při píchnutí nemusel sundávat kola? Jinak na delší cesty si budu brávat asi nové duše. Antipich si myslím, že dušu nezalepí ani na nouzové dojetí...

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

15.6.2011 v 13:52 | Nahoru | #38
Jasný , kolo nacháš na moto, montpákama shodíš jednu patku pneumatiky, vytáhneš duši, budeš ji muset přestřihnout, no a novou zase přestřihneš protáhneš kolem vidle, slepíš, dáš do ráfku a pneu nasadiš zpět, pak to nafoukneš, zjistíš, žes to proskřípal a jedeš znovu.

bez sundání kola duši nevyměníš, můžeš zkusit různou chemii ale vždy bude záležet na míře poškození duše.

(reakce na) Píchlé kolo

15.6.2011 v 14:06 | Nahoru | #39
Fugo> to je mi jasné, že duši bez sundání kola nevyměním. Zajímá mě spíš, jestli neexistuje nějaký antipich i na duše. A nebo pak montážní pěnu, nafoukat do gumy a jedem :)

Píchlé kolo

15.6.2011 v 14:08 | Nahoru | #40
to fakt nevím, zkus kouknout na stránky Ultraseal zda je možná aplikace i do duše, pokud bys jezdil terén řeknu ano zde je možno místo duše dát mousse ale na silnici to nelze.

(reakce na) Píchlé kolo

15.6.2011 v 14:45 | Nahoru | #41

Fugo píše: Kámo to je jako kdybych já přišel do motoservisu a tam mě řekli, pane máte volný pístní kroužky a já jim na to odvětím na tak pod ně namotejte slabej zvonkovej, drát samo bez bužírky.

Což se tedy skutečně stalo.

Doma si to tak opravit můžeš ale prostě všude ti řeknou co jsem napsal a už kvůli sobě tam daj knot či hříbek, jinak ta díra jde taky "jednodušše" zavařit termopresem, pak se to přebrousí a nepoznáš nic, jen na moto to opět nemá smysl, guma je slabá a deformace v termopresu na tuto pneu velká, ale nezkoušel jsem tak je možný že by to po nafoukání bylo ok.



stále jsi mě ale neodpověděl na to proč, vím, že se to nedělá, ale nevím proč. Pístní kroužky nenahradíš zvonkovým drátem protože by tam neseděl a netěsnil tak dobre jako ty krouzky je měkej, roztrhnul by se a pak by udělal bordel ve válci, to je něco jiného ...

EDIT: Já netvrdím, že je dobrý nápad spravovat malé dirky v pneu sadou na lepení jizdních kol, ale zajímalo by mě proč spousta lidí tvrdí, že je to špatný nápad ...

Naposledy editováno 15.06.2011 14:46:12

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

15.6.2011 v 15:15 | Nahoru | #42
čoveče to s tím zvonkáčem se skutečně stalo kamarádovi na fichtlu před ca 20 lety, prostě nějakej jeho kámoš namotal zvonkovej drát (spíše tedy takovej ten slaboučkej) pod pístní kroužky s tím, že teď to pojede jak svině, a fakt jelo ale pak se to drblo

Jak jsem psal klidně si to tím flastrem oprav, u tý moto pneu tím, že ji sjedeš dřív než začne kord reznout neriskuješ téměř nic, ale pro mě je rychlejší ta dát knot a pro tebe to je levnější a když už to zase budu sundavat abych tam mohl dát tvou záplatu tak tam dám rovnou ten hříbek.

(reakce na) Píchlé kolo

15.6.2011 v 16:16 | Nahoru | #43
Fugo> tak jasný když seš profík, tak je jasný že tam dáš hříbek, když už to musíš sundat asi to bude držet líp než ta záplata na kolo. Říkal jsem si jen že když je ta dirka v pneu opravdu malá a už to máš doma, že by bylo asi lepší nalepit tam tu záplatu než tam kvůli knotu prorážet větší díru ... mám doma knoty i lepení na kolo takže kdybych píchnul můžu použít oboje (nemůžu nesundám to sám z ráfku ) jen jsem si říkal co by bylo lepší ...

Píchlé kolo

16.6.2011 v 00:09 | Nahoru | #44
Já jsem to spravoval na horskym kole jednou, tak že jsem vyhodil dušu a vystlal jsem to travou co jsem naskubal v lese Kdyz jsem to doma rozdelal, tak jsem nevěřil svým očím kolik se toho tam vejde.

Píchlé kolo

16.6.2011 v 07:11 | Nahoru | #45
zeber si sebou pumpičku a jak uvidiš že je měkka zastav a dofoukej mala dirka tě přeci nedostane ne

3 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

16.6.2011 v 10:49 | Nahoru | #46
Napište mi prosím někdo ak mám vyřešit píchlé kolo u 350 kg těžké motky na silnici.Ráfky drátové,v kolech duše.To nejde ani utlačit.Možnost zavolat si odtah znám.Tak co jiného navrhujete?

(reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 10:53 | Nahoru | #47
Swerige> myslím, že jsem viděl nějakou sračku jako je ultra seal ale do dušových pneumatik mělo by to zabránit uniku vzduchu talže by jsi pak nemusel řešit problém s píchnutím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 11:38 | Nahoru | #48
Swerige> navrhuju jinou motorku

(reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 12:26 | Nahoru | #49

dva_hrnce píše: Swerige> navrhuju jinou motorku



Když oni všichni z party s kterou jezdím mají to samé

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

16.6.2011 v 12:45 | Nahoru | #50
pro to se chci naučit sundat pneu použít tu lepící opravářskou sadu a potom zase zpátky nasadit jinak já mám po poslední zkušenosti aspoň tu pěnu a dost uvažuji že sebou budu nosit i náhradní duše

Píchlé kolo

16.6.2011 v 15:51 | Nahoru | #51
Hlavně si pak nech převážit kolo na vyvažovačce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 17:05 | Nahoru | #52

Muadek píše: pro to se chci naučit sundat pneu použít tu lepící opravářskou sadu a potom zase zpátky nasadit jinak já mám po poslední zkušenosti aspoň tu pěnu a dost uvažuji že sebou budu nosit i náhradní duše



A jak tu mašinu zvedneš,abys vyndal to kolo?

(reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 17:30 | Nahoru | #53
Swerige> ty nevoziš rezervu

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

16.6.2011 v 20:35 | Nahoru | #54
Přátelé,měl bych otázku:mám dušové pneumatiky a ještě jsem nikdy nepíchnul,ale jednou ta chvilka nastane tak se chci zeptat co se s tím dá dělat až příjdu k vyfouklému kolu?Ptal jsem se v servisu a tam mi poradili tak nějak divně,prý se s tím nedá dělat nic?Prej ty spreje co se prodávají na pumpách jsou určené jen pro bezdušové pneu.Tak kamarádi co s tím tedy?

(reakce na) Píchlé kolo

16.6.2011 v 21:43 | Nahoru | #55
Birell> Dnes jsem to řešili v servise. Známý volal dovozci antipichu a ten říkal, že teoreticky by se duše mohla tím antipichem opravit. Ale pokud bude velká díra, tak asi nic.Koukal jsem na tu prevenci ultraseal,ale nenašel jsem cenu. aby nebyla dražší,jak odtahovka a výměna duše :)

(reakce na) Píchlé kolo

17.6.2011 v 00:39 | Nahoru | #56

Swerige píše: A jak tu mašinu zvedneš,abys vyndal to kolo?



to ti musí podržet kluci z party

čech si vždycky poradí

Píchlé kolo

17.6.2011 v 09:38 | Nahoru | #57
Já píchnul 3x, pokažý zadní kolo. Pokaždý opraveno v pneuservisu za 150,- (dle zkušeností ne v každým pneuservisu berou kola na motorku). Kolo sem si samozřejmě sundal sám, a pak ho tam jen odvez.
Že by se nesměly kola na motorce opravovat sem ještě neslyšel - zřejmě lenost toho opraváře
To bych se z toho jinak asi vobkreslil, protože na jaře sem píchnul novou pneu, na který sem měl najeto 500 km.

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

17.6.2011 v 11:13 | Nahoru | #58
A co tam narvat duši? Sám jsem teď řešil dirku z boku pneu, koupil jsem duši a jezdí to stejně jak dřív.

Píchlé kolo

17.6.2011 v 11:18 | Nahoru | #59
u duše záleží na tom kde má ráfek díru pro ventil, pokud je uprostřed tak by tam duše šla pokud je ovšem někde mimo střed tak tam duše nesmí pokud nebude mít ventil také bokem, pokud tam dáš normální běžnou duši tak se bude skřípat až se jednou proskřípne a uteče.

Duši pokud je díra z boku, zase dle velikosti díry, pokud bude od špendlíku tak dobrý ale pokud bude větší tak duše bude mít tendenci se do díry cpát a jak se pojede tak bok ji bude skřípat až se mu to jednou povede a duše ujde, případně se díra ještě zvětší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píchlé kolo

17.6.2011 v 13:32 | Nahoru | #60
tomik.cesko> A nebo dát zevnitř pláště záplatu a pak duši, aby nedošlo k tomu co popisoval Fugo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq
Servis starších moto Táborsko Kawasaki ZR 7 m.z. 0 6.11.2022 v 12:00 m.z.


TOPlist