globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co na to naše národní hrdost ?
13.1.2015 v 18:25
Ahoj lidi!

omlouvám se zde všem kamarádům motorkářům, kterým jsem kdysi dávno slíbil přivézt ukázat FGR 2500 V6.....a nepřijel.
...ono totiž toho testování, a čím se chlubit, od roku 2010 zase tolik nebylo (v roce 2010 - 0km, v roce 2011 - 0km, v roce 2012 - cca 200km, v roce 2013 - cca 8200km, v roce 2014 - 0km)
Stacionární brzda FGR, co vím, tak ještě v listopadu 2014 nefungovala....a tipuju, že nefunguje ani dnes...

Co na to naše národní hrdost?

Daniel Tichý, bývalý (a jediný) testovací jezdec FGR 2500 V6 Midalu






1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 08:35 | Nahoru | #61
DanFunSun: píšeš tu hodně zajímavé a interní informace. Chápu tvoje rozčarování, ale trochu se obávám,aby se to tady nakonec neobrátilo proti tobě

Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 09:21 | Nahoru | #62
DanFunSun> aha, já našel jen dotace 9mil na motor přes fgr. Že dostali dalších 32 na motorku přes FPOS mi uniklo.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 09:50 | Nahoru | #63
Dane> Darmah ma pravdu..., skoro bych rekl, ze jsi se pustil na tenkej led.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 10:42 | Nahoru | #64
Dane, to co jsi napsal o Midalu včera večer jsi měl napsat už v úvodu. Já třeba zas vím, že strej Felgr už před dvouma rokama u úzkém kruhu přátel prohlásil, že s tím projektem šlápl vedle. Doufal jsem ale, že to nějak dotáhnou aspoň k těm 6ti kusům. Tobě držím palce, bo si myslím totéž co Sleeper.

Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 11:06 | Nahoru | #65
Já myslím, že kdo nic nemá (obrazně - prostě "co si na něm vezmou?"), tomu nemají co sebrat. Takže bych to tak neprožíval, pokud jde o nějaký vynášení informací.

Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 13:13 | Nahoru | #66
Já myslím, že bylo daleko více projektů, ze kterých nevzešlo ani to málo, co z tohoto a dotací to dostalo daleko více, takže to mi ani tak neva...A to že to bylo ekonomicky non-sense tak to se dalo asi předpovědět. Podobně dopadl teď ten Horex (nebo jak se to jmenovalo) taky v krachu.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 14:50 | Nahoru | #67

DanFunSun píše: dewwil> ...ten Testovač-redaktor jsem já.

Velmi se omlouvám i všem, které jsem tenkrát v tom fóru utíral, projekt jsem obhajoval... jsem na tom jel, jsem věděl, že to musí jít dovypiplat.... no až vloni jsem pochopil, že vůle udělat dobrou motorku a tu nabídnout světu tu není...
...tunel je tu



Hele v pohodě, mě se to nijak nedotklo, já si myslel o Midalu svý Jako moto se mi to líbí, to kolem ní a jejího vzniku už ne...

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #68

zdenekp píše: Doufal jsem ale, že to nějak dotáhnou aspoň k těm 6ti kusům.



Třeba ještě uvolní do prodeje 6 kusů luxusních těžítek na koberec do kanceláře

Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #69
Nejake dotace me lito neni, penize se daji vzdycky vyuzit na neco lepsiho...Ale ta motorka se me opravdu libi a doufal sem, ze se jim povede udelat a vychytat aspon tech par kusu. A to ze to zabalili me mrzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 20:17 | Nahoru | #70
Darmah> ..žádnou dohodu o mlčenlivosti jsem s Felgrama nepodepsal...

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 20:38 | Nahoru | #71
SLEEPER> je toho víc, co o FGR a jejich hospodaření vím....

...je mi vcelku jasný, že se jim tyto informace nemusejí líbit.....no mě se nelíbí, že by měla být banda lhářů a tunelářů v balíku a oslavována jako pilíř českého motocyklového sportu.

Každej někdy na tomto světě skončíme, pravdou je, že kdy a kde si vybíráme... já pouze vrátil podpásovku, co jsem obdržel od nich. Pokud se FGR přičiní o můj konec - bude to můj nový začátek

Jsem z října 1976 - ohnivý drak - tak raději shořím v boji, než abych vyhasnul ve sluji...

...ale nejraději to ještě pár let odložím

Naposledy editováno 03.12.2015 17:31:19

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 21:54 | Nahoru | #72
Ozzy_> ...nezlobím se na Tebe - nejsem závadnej
Čtyřletým čekáním se nechlubím - spíše se snažím upoznit motorkářskou veřejnost, co je to to FGR ve skutečnosti zač.
...v roce 2011 se jelo pouze pro natočení videa - motor vylučoval olej horem dolem, řadička se jedním směrem nevracela.. vpodstatě se na tom nedalo normálně jet. Si říkám tak jo. Přes zimu to doladí a na jaře 2012 jedu. Jupíí. Normálně jsem se těšil. Na živobytí jsem si vydělával jako OSVČ a něco jsem si u FGR přivydělal jako řidič autobusu, kuchař, zahradník a mechanik při MMČR. Vozil jsem Káju Haniku po závodech, leštil mu motorku, měnilgumy a trénoval s ním po odpoledních jízdu na jednokolce a po zadním na kole - problém nebyl.
V roce 2012 jeli FGR MS Moto3 a předělávali fabriku. Já byl stále živ spíše ze svého podnikání, no zkusil jsem Midalu 2x projet... jsem zjistil, že se nic nezměnilo.
To už mě trochu zarazilo, no říkal jsem si, že zkrátka na to neměli zkrz účast v MS čas a prostor. Ještě pořád jsem toužil se na hotový, cca 240 koňový V6 motorce svízt... Felgr mě na jaro na Midalu testování zval, tedy jsem na jaře 2013 zase přišel.
V roce 2013 jsem od jara u Felgrů okukoval cože se vlastně děje, že se nic neděje... jinou práci přijímal, bo mzdu jsem potřeboval...no v srpnu jsem se naštval...a pomocí svého počítače a Ignitech programu jsem kostrbatou palivovou mapu upravil/vyhladil - motorku rozpohyboval. Že Felgr uvidí že umím a nahradím Petráčka staršího co má to na starosti jsem doufal...aby jsme zajeli do Ignitechu mapu dle brzdy doladit jsem tlačil - pak stalo se a já oněch 8200km do konce podzimu nalítal. Hromadu nedostatků jsem zjistil, to všechno sepsal, dva motory na to jsem potřeboval... na jaro 2014 jsem se těšil....vždyť přeci z MPO to musí hlídat, ta motorka už konečně pojede jsem si říkal.
Když jsem potom v roce 2014 viděl, že zase nic, tak od srpna už jinou práci jsem měl - Felgrům, kde okna jsem brousil a harampádí z místa A na místo B stěhoval...jsem sbohem dal.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 22:09 | Nahoru | #73
Tak kdybys to takhle napsal hned do prvniho prispevku, tak jsem si ten svuj canc odpustil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 22:22 | Nahoru | #74
Ozzy_> vpoho Ozzy - kritiku mám vlastně rád - pokud je správně uchopena, tak je ku prospěchu věci...

snad brzy pořídím něco modernějšího svýho a nebudu Tě muset po Brně nahánět na půjčený motorce jako vloni
zdar!

Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 22:26 | Nahoru | #75
Nepochopím proč po takové porci práce není vůle to dorazit?A mě dotace na tyhle věci vadí.Neřekl bych že náš stát je tak bohatý aby mohl sponzorovat milionářské manýry...

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

16.1.2015 v 22:50 | Nahoru | #76
Nezlobte se na mě, ale mě bylo od začátku jasný že je to nesmysl, 2,5 l motorku od neznámý firmy z čr za několik mega si nikdo nikdy nekoupí ty prachy se měli vrazit do vývoje nějakýho motoru kolem 500 ccm a 50 koní co by se dal za rozumný peníze prodávat a lidi by ho měli rádi, tohle je nesmysl a jasnej tunel už od prvního písmenka, všichni kdo to upekli by měli momentálně sedět za katrem ale to bysme asi chtěli moc.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

17.1.2015 v 09:06 | Nahoru | #77

DanFunSun píše: Darmah> ..žádnou dohodu o mlčenlivosti jsem s Felgrama nepodepsal...


OK, chtěl jsem ti jenom naznačit, že to co tu píšeš si mohou přečíst i ONI
Jinak si myslím co ostatní, je to klasický tunel jak podojit dotace, ale furt je to pakatel oproti tomu co se nasypalo do Jawy a taky hovno. Za to se v tomto státě sedět nechodí
Jinak ti přeji ať už je líp, holt každá zkušenost je k něčemu dobrá.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

17.1.2015 v 11:51 | Nahoru | #78

Majklos píše: Nezlobte se na mě, ale mě bylo od začátku jasný že je to nesmysl, 2,5 l motorku od neznámý firmy z čr za několik mega si nikdo nikdy nekoupí ty prachy se měli vrazit do vývoje nějakýho motoru kolem 500 ccm a 50 koní co by se dal za rozumný peníze prodávat a lidi by ho měli rádi, tohle je nesmysl a jasnej tunel už od prvního písmenka, všichni kdo to upekli by měli momentálně sedět za katrem ale to bysme asi chtěli moc.


podpis do kamene! Po "listopadovém plyšáku", jsem byl jen cca 3 roky zaměstnancem, jinak sám na sebe - a je to někdy náročné, nemám dluhy, a nikdy mi nikdo nedal ani HALÍŘ dotací. Jestli tady někdo tvrdí, že je mu to jedno, co se za dotace vyhodí oknem/spálí v kamnech/narve do bachoru milionářům - měl by vrátit občanku. Mělo by taky konat státní zastupitelství a v téhle, a podobných kauzách dostat "pašáky" do tepláků. Za těch pár biliónů, co se u nás "postrácely", čili skončily na soukromých účtech, bychom se neskládali ve sbírkách na invalidy a podobně... a měli bychom se jako třeba v Rakousku.

Co na to naše národní hrdost ?

17.1.2015 v 14:16 | Nahoru | #79
Aspon podle mojich informaci, kdy jeden clovek je pritelem Felgra vim asi tolik, ze Midalu je jednoduse pomnicek a sen, ktery si ten clovek splnil za nase penize. O nejaky vyrobe se nikdy neuvazovalo. Felgr je skrt a skrblik, kterej ani neni ochotnej zaplatit na trvalo schopnyho konstruktera a to pritom nema problem jit do MS proti kterymu rocni plat jednoho cloveka neni nic. Takze proto vzdycky necha za pul darma Kreuze nakreslit jeste na prkne nejakej paskvil a pak to dodelaj studaci za suchy z nosu, pripadne treba JHV Engineering. On motor Midalu jen tak mezi nama teda neni zadnej zazrak, Kreuz si nevim jakym zpusobem vytvoril okolo sebe gloriolu, buhvi co to neni za konstruktera, pritom jsou to obludne a obskurni konstrukce, viz. tragicka VN 450 nebo i Midalu. Pritom mame tady v republice daleko schopnejsi lidi, treba byvale konstruktery z Divisova, co delali typ 870, byvale Pragovaky apod., kteri by to dokazali lepe.

Co na to naše národní hrdost ?

17.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #80
htdost nic, jen vztek , že zas někdo srábnul lehce prachy a nikde nic

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 00:56 | Nahoru | #81
Jindra a Dan: Vás je v týhle republice škoda...

Naposledy editováno 18.01.2015 00:57:46

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 09:03 | Nahoru | #82

DanFunSun píše: Ozzy_> vpoho Ozzy - kritiku mám vlastně rád - pokud je správně uchopena, tak je ku prospěchu věci...

snad brzy pořídím něco modernějšího svýho a nebudu Tě muset po Brně nahánět na půjčený motorce jako vloni
zdar!



Za tebou se svezu vzdycky rad Pokud te vubec uvisim

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 09:35 | Nahoru | #83

laďa-prášil píše: Jindra a Dan: Vás je v týhle republice škoda...

To mela byt ironicka poznamka? ...v tyhle republice jsou lidi(rozhodne nemyslim sebe), ktery konstruovali motory o kterych si vy myslite, ze je navrhoval zapadni nadclovek. Kreuz to rozhodne neni, tomu jedndoduse ujel vlak a dneska se jednak konstruuje jinak a jsou tu daleko zkusenejsi osoby na poli konstrukci motocyklovych motoru, nez on. Nemusis mi verit, jen porovnavam to, co mam moznost videt jako konstrukter.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 10:20 | Nahoru | #84
Jindra650> bez ironie, vážně, tak to je dobře že tu jsou Já s průmyslovkou do toho nevidim, tak jsem si myslel, že tu jsou jen penzisté z výzkumu jawy,čz kteří do 4T moc nedělali, pak profesoři na spalovací motory obecně a nakonec všeobecné konstrukční kanceláře co dělaj od sekaček, přes motodíly, po obráběcí stroje. Jestli se tu někdo zajímá a specializuje na moderní motocyklové (vysokootáčkové) motory a podvozky super. Pan Molcar má pěkný fotky na FB.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 11:13 | Nahoru | #85
Ja su ešte mladé a blbé, ale čo stojí na výrobe dvoch ks motoriek 64 mega CZK, ked polovica vecí je kúpená a druhá polovica vyrobená trieskovým obrábaním na CNC strojoch, ktoré tá firma už vlastnila?

Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 13:41 | Nahoru | #86
Bledemon - trochu odbočím. Nevím kdo je pan Molcar. Tak jsem mrknul na ten Facebok a na jeho úvodní stránce je foto motorky Praga. Za ní stojí pár chlapů. Druhý z levé strany je pan Schmid z Litomyšle, o němž vím, že na projektu 4T motoru Praga dělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 18:25 | Nahoru | #87
jean192> Několikaletý vývoj určitě do desítek milionů půjde. Nejde jen o díly ze kterých je motorka vyrobená. Platí se práce lidí (konstruktéři, technologové...), výpočetní technika, software, prototypové díly, zkoušky, homologace, testování , reklama. Ano lze namínout, že firma už je vším potřebným vybavená, ale během několikaletého vývoje dochází k obnovování techniky a tak. Nechci se nikoho zastávat, protože vím, že v téhle zemi se prostě krade a já dotyčné neznám tolik abych se mohl postavit na jejich stranu. Nicméně mě hodně štvou i lidé kteří vidí cizí úspěch a hned za tím hledají problém podle hesla On má víc než já, takže krade.

(reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 19:29 | Nahoru | #88
bledemon> Kdyz uz tady padlo jmeno jednoho z kolegu, tak treba on je jednim z tech, ktere jsem mel na mysli. To, ze neni o tehle lidech slyset jeste neznamena, ze nejsou a je tu jeden jediny guru pres motory, ktere si lide radi predstavuji jako velke kormidelniky, kteri nad vykresem motoru rozdavaji rozkazy a padaji z nich takova moudra, ze vsichni padaji na kolena. To same je i postava p.Pudila, ktery se podle me zase az prilis glorifikuje. Ma nepochybne zasluhy a zvladnul toho opravdu hodne, ale zainteresovanych lidi je v konstrukci daleko vic a mnohdy aspon treba v Jawe to fungovalo tak, ze vsechny patenty a vynalezy publikovali stale ti sami lide jako zaby na prameni, aniz by meli zasluhu. V Cechach se konstruuji(pripadne spolupracuje) pro zahranicni zakazniky casti nebo kompletni motory do motorek, aut, nakladnich vozu, male ale i treba velke stacionarni motory. Podvozky motorek krom toho co je znamo od FGR a dalsich nevim, nase firma nema takove odborniky.

1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?

18.1.2015 v 19:41 | Nahoru | #89
Havi, zkoušky a homologizace sa nerobila a výpočetní technika snáď už bola. Vzhľadom na to, že na tej motorke nie je nič inovatívne a prevratné, tak neviem, čo by tam také vyvíjali. Šak na tom motore nie je nič také výnimočné, akurát že má 6 valcov a veľký objem. Otáčky točí jak bežný autový, výkon má tiež jak motor z auta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?

19.1.2015 v 08:50 | Nahoru | #90

Jindra650 píše: To mela byt ironicka poznamka? ...v tyhle republice jsou lidi(rozhodne nemyslim sebe), ktery konstruovali motory o kterych si vy myslite, ze je navrhoval zapadni nadclovek. Kreuz to rozhodne neni, tomu jedndoduse ujel vlak a dneska se jednak konstruuje jinak a jsou tu daleko zkusenejsi osoby na poli konstrukci motocyklovych motoru, nez on. Nemusis mi verit, jen porovnavam to, co mam moznost videt jako konstrukter.



Ano, samozřejme.

1. Jesti někdo píše: Na projektu se podílelo 42 českých firem a dvě zahraniční. Bez částečné dotace od Ministerstva průmyslu a obchodu by byl tento projekt nemyslitelný. Prototyp FGR prošel na první pokus homologačními zkouškami. Již v letošním roce začala výroba nulté série šesti motocyklů s termínem dokončení v roce 2012. Každý kus bude sestaven na zakázku dle přání majitele, který si bude moci vybrat typ ráfků, barevné provedení, verzi pro jednoho, či dva jezdce, a další prvky, díky kterým bude z jeho MIDALU ještě větší unikát a každý kus bude originál. Cena stále není určena, neboť nejsou dohodnuty konečné ceny nakupovaných komponentů, hovoří se však o částce okolo 80 000 Eur, což je na takto výkonný a kompletně v Čechách konstruovaný zázrak naprosto adekvátní částka. Dostanete za ní moderní design, ty nejkvalitnější materiály a technické postupy, obří výkon a zároveň pohodlí a funkčnost v jednom harmonickém celku. MIDALU díky svému motoru a konstrukci prostě nemá konkurenci. To je holý fakt.
........... a přitom to dopadne jak dopadlo, je to jen hodně slov, ale plány jsou jaksi nenaplněné. Je to špatně a je to škoda, pro důvěryhodnost i jaksi škoda peněz z dotací. Ale tak se prachy u nás promrdávají, kam se člověk podívá.

2. Z toho vyplývá, že pokud je někdo výborný testovací jezdec a nemá co testovat, měl by najít příležitost venku, kde to funguje, nebo zařídit testovací středisko. Nebo testovat něco jiné. Dnes ovšem často personalisté sledují, co kdo píše na sociálních sítích, takže už nic testovat nespíš nebudeš, aspoň pro výrobce. Těžko ti někdo svěří metlu, když si přečte tvoje příspěvky.
3. Co se týče konstruování v čr, jako laik si dovolím tvrdit, že pokud jde o moto, skončily naše možnosti motorem J350 638, vše co je nad,je nad naše možnosti a nic nedoženeme, protože není kdo by to kupoval v dostatečném množství.

Nejsme schopni v čr vyrobit ani skutr 50 a smějeme se čínapičočína.

Najít jednoho člověka, který nakreslí motor, asi nebude takový problém, jak sehnat každý rok 1000 lidí, co to koupí.

Každý kus bude originál. U nás to jinak nejde. Máme problém vyrobit dva stejné

Kecy prdy beďary a dotace. Jawa, Blata, Fgr... a stovky jiných dotovaných, tisíce lidi, jejichž práci platí úřady práce. Normální člověk se musí ptát: jak to, že se to neposere? Nebo jak dlouho to může vydržet.

Legrační čtení Jawa: Dobrý den, předpokládáme, že informace o motocyklu začneme uvolňovat v roce 2013/2014 a to v době, kdy bude připravena sériová výroba. Nechceme se dopustit stejné chyby, jako u Sportardu, kdy byl motocykl představen, ale sériová výroba byla pozdržena a na nás se, zcela oprávněně, snesla vlna kritiky za to, že motocykl stále není dostupný k prodeji.
Dá se říct, že jeden sportard vyšel finančně možná milion, možná dva, nikdo se neptá Jak je to možné????
Fgr - Beru snahu o sport, fabrika vypadá pěkně, asi je schopná dělat věci. Otázka je, kolik vyšel tento kus?

V podstatě je to škoda slov, fungujete v mnoha oborech a nejde to změnit. Až to jednou skončí, otázka, kde budeme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak dopadl ten česky šestivalec...? FGR 2500 V6 Midalu svprd 4 1.5.2015 v 11:49 banda1250
Skutečné "prodejní úspěchy" midalu?... FGR 2500 V6 Midalu rrss 26 14.10.2012 v 07:15 rrss
jak je to s touhle Motorku? FGR 2500 V6 Midalu httpband 7 11.10.2012 v 21:49 laďa prášil
České Motorky Blata 125 Motard, Jawa 660 Sportard/Adenium, FGR 250... Pajas22 18 11.5.2012 v 14:39 Pajas22
Midalu [1, 2, 3, 4] FGR 2500 V6 Midalu teamwhd 113 1.11.2011 v 21:03 miligen


TOPlist