globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
15.5.2014 v 13:35
Zdravím
Zvažujem kúpu BMW F 800 GS, rok 2008. Zvyknem zísť z cesy na necesty. Zaujímalo by ma, ako je na tom táto motorka s pomalou jazdou. Trebárs, aká je rýchlosť na jednotke pri 2000ot/min. Poprípade iné hodnoty: rýchlosť motorky - otáčky - prevodový stupeň. Už by som si to potom prepočítal... Vie niekto poradiť?

Vďaka

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 18:36 | Nahoru | #62

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 19:40 | Nahoru | #63
IIIII> tyhlety fotky už jsem viděl x-krát, ta sada koluje po netu už pěkně dlouho, zkus prosimtě najít nějaký nový...a nejlíp něco s autentickym komentářem, takhle stažený z netu to fakt o ničem neodpovídá, když chceš - tak rozlámeš cokoliv.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 20:28 | Nahoru | #64
7 fotek a jedna F800gs, když vezmem kolik jich je vyrobených

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 20:59 | Nahoru | #66
Dave81> najdi si je sám,je jich na němcích plno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 21:28 | Nahoru | #67

IIIII píše: Dave81> najdi si je sám,je jich na němcích plno


A proč je mám hledat, ke spokojenosti je nepotřebuju. Já tě jen upozornil, že tohle viděl každej mockrát, protože to sem cpe každej moula, s tim díru do světa neuděláš. Jinak aspoň si přiznal, že to stahuješ z netu a reálně o tom víš prd.
btw: O čem tyhle fotky vypovídaj?

Naposledy editováno 18.05.2014 21:32:13

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

18.5.2014 v 22:21 | Nahoru | #68
je to držák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 09:42 | Nahoru | #69

Dave81 píše: btw: O čem tyhle fotky vypovídaj?



Vypovídají o tom, že díly jsou buďto poddimenzované nebo s výrobní vadou. Protože ale těch křupnutých zadních ramen u 1200 GS je poměrně dost, tipuji to na chybičku už při návrhu dílu.

A tuhle teorii nepíšu jen podle fotek z netu, osobně jsem jeden křupnutý kardan u 1200 GS viděl. Předcházel tomu lehký pád na šotolině, kdy motorka jela pár metrů bokem a zastavila se oběma koly o vyjetou kolej. 99% motorek by normálně odjelo po svých s odřeným padákem, tady to bylo o smutných očích a odtahovce.

Holt daň za ušetřené kilogramy

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 09:53 | Nahoru | #70

vilemx píše: Vypovídají o tom, že díly jsou buďto poddimenzované nebo s výrobní vadou. Protože ale těch křupnutých zadních ramen u 1200 GS je poměrně dost, tipuji to na chybičku už při návrhu dílu.

A tuhle teorii nepíšu jen podle fotek z netu, osobně jsem jeden křupnutý kardan u 1200 GS viděl. Předcházel tomu lehký pád na šotolině, kdy motorka jela pár metrů bokem a zastavila se oběma koly o vyjetou kolej. 99% motorek by normálně odjelo po svých s odřeným padákem, tady to bylo o smutných očích a odtahovce.

Holt daň za ušetřené kilogramy



Já se nebudu do krve hádat a obhajovat německý motorky. To, že kardan u 1200GS není zrovna díl, kterým by se mohli chlubit se ví. Umírající ložiska spoustě majitelům jsou toho důkazem. Naživo jsem křupnutou kyvku ještě neviděl, neříkám, že se to nemůže stát, ale chce to opravdu velkou ránu. To už je na majiteli ať se zamyslí k čemu ta motorka je a jak ji používá. To samý ty rozlomený 800vky - fotky nevypovídají o ničem, pokud je to bez komentáře jak k tomu došlo. A úplně nejlepší by bylo video.
Hodit sem pár fotek, který lítaj po netu a nikdo tady nevíme jak k těm závadám došlo (zda vůbec provozem) mi přijde naprosto uhozený na hlavu.

E: když třeba tohle chytře nafotíš, tak se toho taky chytí půlka republiky :)

Naposledy editováno 19.05.2014 09:59:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 09:56 | Nahoru | #71

ready1200 píše: tady videjko,kde jí teda dost dává,ale zase je vidět,co snese podvozek a gumy
akorát teda couravá 1 tam není,no,nemůžem chtít všechno


...až na to, že to není les, ale lesní cesta o kvalitě lepší než kdejaká trojka

Řešit motorku podle toho, jak umí jet na jedničku nebo dvojku na 0,4% terénu z celkového nájezdu je podle mě přeháňka, znám několik lidí s GS800 a v terénu s tím jezdí nesmysl-je to o gumách a co umíš(tréning)-řadit se dá i ve stoje, takže tedy problém nevidím.

Ono celkově mají lidi potřebu mít pořád lepší a lepší motorky na jejich styl jízdy, aniž by to bylo nezbytně nutné, kdysi se v terénu-i středním až těžším lítalo na TAčkách, XRVčkách, Tenerách, Dominech(a plno dalších, JAWU ani nezmiňuju, jelikož kdysi nic nebyloa co lidi byli schopni vyjet na panelkách, kde vedou laufy spodem a světlost je snad ještě horší než u VStroma...) a nikomu to nepřišlo jako něco super, dneska musí mít do terénu každý KTM, jinak si nevyjede ani na louku (teda podle toho, co čtu-bavím se o běžném Cenduro ježdění, ne nějakém hardcoru v lese nebo na cestách zdevastovanýma LKTčkama)

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 10:35 | Nahoru | #72
Tahle reklamní videa jsou pěkná na podívání, ale vypovídají hlavně o schopnostech jezdce a kameramana. Samotná motorka s tím nemá moc společného, chybí zde to nejdůležitější - životnost při tomto druhu zacházení. Pak to dopadne prasklým kardanem u 1200 GS, rozpůlenou 800 GS, apod. Nechci křivdit moderním baworákům, ale motorky ostatních výrobců prostě nemají problémy s podvozkem.

Proč se (cestovním) endurům starým desítky let se podobné fatální závady vyhýbají. Tehdy se prostě nepoužívaly tenkostěnné vysokopevnostní slitiny hliníku, které jsou bohužel dost křehké. Počítalo se s tím, že motorka prožije většinu času v reálném terénu, nikoliv ve vyasfaltovaných Alpách, Pyrenejích či garážích obchodních center.... :)

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 11:08 | Nahoru | #73

vilemx píše: Tahle reklamní videa jsou pěkná na podívání, ale vypovídají hlavně o schopnostech jezdce a kameramana. Samotná motorka s tím nemá moc společného, chybí zde to nejdůležitější - životnost při tomto druhu zacházení. Pak to dopadne prasklým kardanem u 1200 GS, rozpůlenou 800 GS, apod. Nechci křivdit moderním baworákům, ale motorky ostatních výrobců prostě nemají problémy s podvozkem.

Proč se (cestovním) endurům starým desítky let se podobné fatální závady vyhýbají. Tehdy se prostě nepoužívaly tenkostěnné vysokopevnostní slitiny hliníku, které jsou bohužel dost křehké. Počítalo se s tím, že motorka prožije většinu času v reálném terénu, nikoliv ve vyasfaltovaných Alpách, Pyrenejích či garážích obchodních center.... :)

myslím že to je jeden z důvodů proč má třeba nová ST kardan ale oboustranou kyvku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 11:31 | Nahoru | #74
fockewulf> Já si říkám kde se tehdy vlastně jezdilo na předválečných mašinách. Ty mají světlou výšku tak 10cm a aby nebyly moc pohodlný tak jsou to všechno hardtaily. Nějak si myslím že v té době moc kvalitních cest nebylo, naopak polňaček všude sousta.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 11:51 | Nahoru | #75
stráťa> jezdili na tom chlapi...ne přiblblí motosexuálové, co potřebují světlou výšku čtvrt metru aby projeli polňačku. Nic složitého bych v tom nehledal
btw-to už nemluvím o výkonu a krouťáku...

Naposledy editováno 19.05.2014 11:51:50

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 14:50 | Nahoru | #76
ja myslím že "chlapi" toho až moc nakecají a skutek utek chtel sem sem dat videjko ale ted mi to blbne tak snad vecer

Naposledy editováno 19.05.2014 15:06:56

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:12 | Nahoru | #77
milanek81> no tak na tom videu je opět nádherná placatá cesta, na které jsou jenom šutry na středu a sem tam kaluž....ale i tak na holku po 4 měsících asi dobré.

Tohle už je o něco jiná liga-velké šutry na písčitém podkladu do kopce-velmi výživné z vlastní zkušenosti

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:14 | Nahoru | #78
jo tohle byl vyzivnej usek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:32 | Nahoru | #79

milanek81 píše: ja myslím že "chlapi" toho až moc nakecají a skutek utek



Tohle tvé video milanek81 ale nemá s problematikou pomalé jedničky vůbec nic společného! Žádná motorka většinou nemá problém, jakmile jede nad rychlostí svižné chůze. Video ukazuje pro středo či západoevropana složitou offroadovou expedici, pro zbytek světa to je denní chleba jízdy na pole, pastvinu, na nákup, k doktorovi, apod. Holt každý má jiné měřítko.

Chleba se ale láme, když se musí jet-vést-tlačit kolem rychlosti chůze. Tady dost motorek vyhoří, u spojek to platí doslovně. Stačí půl kilometru hlubokých kolejí, velkých šutrů, koryta potoka, hlubokého bahna, strmý výjezd s nějakou záludností. Tady se pak třídí zrno od plev a pozná se výhoda pomalé jedničky nebo schopnost motoru zvládnout výrazné podtáčení při velké zátěži.

Naposledy editováno 19.05.2014 15:36:43

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:44 | Nahoru | #80
vilemx> jenže to, co ty popisuješ už není terén pro těžké cestovní endura...

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:50 | Nahoru | #81
Ano, není to terém primárně určený pro těžká = cestovní endura. Ale obávám se, že právě tomuhle se nevyhne nikdo, kdo sjede z asfaltu na Balkáně, Východě, v Africe. A proto by s tím výrobce měl počítat, což se ne vždy podaří.

Třeba kvůli úseku s hlubokým pískem skončila ta "herecká expedice" do Afriky. Jeden z nich se to bál projet rychle. Tak to tahal krokem přes spojku a domu jel na káře... Opravdu tyhle motorky nemusí umět jezdit pomalu?

Naposledy editováno 19.05.2014 15:59:41

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 15:57 | Nahoru | #82
to by mne teda zajímalo který endurko 650ccm a vic (a vlastne jakykoliv) ma tak kratkou jednicku aby slo bez spojky vodit vedle sebe ?? to snad nemá zadny

BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 16:51 | Nahoru | #83
Stačí se projet (tedy spíš rozjet) na XL/XR, XT/TT ze staré školy a pak třeba na "moderních" motorech v XT660, F650. Rozdíl je dost výrazný. A porovnávat třeba ochotu TA/AT k podtočení pomalou jízdou na hranici chůze vůči jiným dvouválům GS nebo LC8 vůbec nemá cenu. Samozřejmě že v jiných parametrech jsou ty nové motorky naopak nesrovnatelně lepší.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 17:16 | Nahoru | #84
Pokud si elektrikář tak tvá volba je jasná



BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 20:48 | Nahoru | #85
pět í- když dáváš nějaký fotky, prohlížíš to po sobě- F800GS má dva kotouče ve předu a drátový kola s obrácenou vidlicí a ještě k té druhé fotce- ten netrubkový rám sis taky mohl odpustit a gs je cestovní enduro a né kroska. Myslíš, že tvurce vlákna, když chce mět pomalou jedničku bude dělat desetimetrový skoky?

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 21:41 | Nahoru | #86
Vobec nehladam 10-metrove skoky, po polnych a pripadne lesnych cestach jazdim nie na cas, ale na pocit. A vacsina cies nepotrebuje enduro pneumatiky a kratku jednotku. Ale obcas sa stane, ze pride hoc len par metrovy usek, ktory by som bez enduro pneu a kratkej jednotky nepresiel. A dovolim si povedat, ze ak je ten usek do kopca, aj skusenejsi jazdci by mohli mat problem. Ak samozrejme nemaju problem hadzat motorku po zemi. Reklamne videa na GS800 ci Tiger 800 XC a ine podobne prezentuju motorky ako off-roadove. Ale ani na jednom som nevidel usek ako na videu od "fockewulf-a". A vsade to davaju "naplno". (a kto vie, ake maju rozety na natacanie) Ale ja nechcem lesom preletiet ako strela, ja si chcem tu cestu uzit v pomalom tempe. To mne sa zda, ze na taketo rychlovky by mali mat riadne endura, nie cendura. Do toho (trebars) Rumunska chcem dojst v pohode a potom ak zijdem z cesty, nechcem sa vracat koli bahnu, piesku ci tazkej sotoline do kopca. Chcem si to v pohode prejst. Nechcem si pokazit vylet koli "0,4%" cesty. Plne suhlasim s "wilemx-om", fakt je ta pomala jednotka az tak nepotrebna? Mozno mam peniaze na GS800, ale ak nevie jazdit pomaly, tak na nu este nemam skusenosti. Zbytocne sa hadat, ktora motorka je ako chybne spravena. Ak chcem skakat a sprintovat, kupujem krosku ci riadne enduro, ak chcem len sprint, nejake supersportove delo. Ja chcem pohodlie na asfalte a istotu mimo neho. Cestovne - Enduro.

Naposledy editováno 19.05.2014 22:00:47

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

19.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #87
jaro27> to video je moje a zastavil sem se tam jen proto ze jsem tam jel ve 2 a to uz fakt neslo - co se tyce zkusenosti s lety jsem asi trosku vymekl uz nedelam dovoleny ze kterych se pak musim tyden lecit a po dovo prodat motorku pro totalni dojebani nicmene po 2letec a 35000tis v sedle 800ky ti muzu s klidem rict ze je to vyborna motorka která splnuje moje požadavky na 95% a opravdu to poslední co by mne na ni vadilo je dlouha jednicka - tim nerikam ze nejsou motorky co by na jednicku neumeli lip ale proste to není potřeba - jak tu kluci psali vyhody/nevyhody prndani korytem potoka - kolipakrat za život to pojedes ? zato kazdym otocenim plynem budes mit pod sebou motor a ne 1V udejchance vždycky je to o kompromisu a třeba o alpovi vim ze fakt zvladne všechno a k ty moto mam respekt ale kdybych to kámošovi co ho ma nabidl vymenit moto vahal by asi tak 0,1sec projet se da všechno na vsem je to jen o srdci ale pokud mas moznost koupit si "drahou" hracku neváhej litovat neudes - tot ma rada

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

20.5.2014 v 08:08 | Nahoru | #88
jaro27> jak píše milánek81. Tvoje idey jsou, sory to slovo, ale úplně zcestné.

Nechápu, jak chceš jezdit rychlostí 13km/h na krátké jedničce, to je nesmysl-už jenom kvůli stabilitě motorky! Tím tuplem, když tu argumentuješ "několikametrovým úsekem"-to je kravina už úplně největší, mít motorku s jedničkou, která vyšplhá 80 stupňový kopec rychlostí šneka s nazutýma Céčkama od Mitasu aby si ujel 2000-5000km po asfaltu a pak mohl někde na polní/lesní cestě projet pár metrů bahnem?

Pokud chceš tak krátkou jedničku, že můžeš vedle motorky půl dovolené odchodit, protože máš třeba super nápady typu "projedu řeku korytem od pramene až tam, kde se vlévá do moře", tak si kup Rokona nebo BW350



Buď jsi trol a děláš si z nás prdel nebo jsi v terénu nikdy nejel nebo jel, ale jsi marnější, než já (a to já jsem věčný začátečník), protože je to právě rychlost(a z ní vyplývající momentum-hybnost), která ti pomůže překonat problematické úseky.

A jinak - neznám cenduro, ať už to je TA, AT, ST, Tiger, GSa nebo i DL aby středně náročný terén(což není koryto řeky, ani půl metrů bahna) při vhodném pneu neprojeli na 1 nebo na 2 včetně kopců s povrchem typu mokré listí, takže tvé obavy jsou opravdu zbytečné.

Podívej se schválně, s čím jezdí (podle mě už pacienti) na Krocanovi:


já tam vidím dokonce i dva Stromy, z nichž jeden je origo-a to už se jedná podle mě o terén těžký, tím tuplem na takové těžké jebky

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

20.5.2014 v 10:58 | Nahoru | #89
Nemam dovod si z niekoho robit prdel, normalne som chcel radu. Nezaujimaju ma fotky rozbitych motoriek, zaujima ma nazor niekoho, kto GS800 doverne pozna. Moje DAKUJEM patri "milankovi81". S KLE a tymto typom motorky, jazdim rok. Pred tym som cca 11 rokov nejazdil a pred tym MZ 251 a pod. Nemam problem povedat, ze v terene som neskuseny. A prave preto chcem poradit.
Teoria na jednotke: KLE500/2000ot/13,7km/h - Tenere/2000/15,4 - Transalp700/2000/17,5 - GS800/2000/19,3 - Tiger XC800/2000/20,1
Jasne, ze zalezi aj na motore. A pokial GS800 pustim na 1500ot, tak mam 14,5km/h. Ale aj KLE viem pustit na 1500 ot. To uz vydava zvuk jak jednovalec (tr-tr-tr-tr - necitaj rychlo a necitaj ani velmi pomaly ), ale z piesku som sa uz takto vyhrabal. A ked som pridal, tak koleso len hrabalo a moto sa nehybala. Preto je pre mna dolezite sa poradit, ako tie motorky jazdia pomaly.
Kazdopadne KLE nepredam, pokial nekupim nieco ine. Takze bez moto nebudem a nebudem ani pod tlakom kupit hocico, lebo sezona bezi. Zatial to vyzera na Tenere, ale nie som 100% rozhodnuty. Uvidim, co ku mne pride. Faktom je, ze za jazdenu GS800/2008 zaplatim ako za novu Tenere...
Dakujem vsetkym za prispevky (toho hitlera ste mi tam nemuseli davat ), zvlastne podakovanie "Dave81" za link na gearing commander.

(reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne

20.5.2014 v 11:09 | Nahoru | #90
jaro27> podle toho, co píšeš, tak si budeš muset přijít na to sám, že ježdění není o teoretických výpočtech otáček na jedničku z webu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 92 15.5.2024 v 11:25 TomasNBK
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS


TOPlist