bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NEW Yamaha MT-07
5.11.2013 v 00:06


Naposledy editováno 05.11.2013 00:08:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

22.3.2014 v 20:25 | Nahoru | #151

SuperSic58 píše: Dovi> tk svolávačka by ještě byla v pohodě, ale spíš kdyby tam byly nějaký raraši, ke kterejm by se výrobce nehlásil...

A co jinak řikáš na tu expanzku takhle dole? Je to myslíš obvyklý řešení? Měl sem za to, že musí bejt v nejvyšším místě vodního okruhu..


Doufej(me), že už i tyto první kusy budou v cajku - podle téch recallů to vypadá, že už pár let se Yamaze daří produkovat motky bez svolávaček, tak snad jim to vydrží.

A expanzka takhle dole není zas tak neobvyklá - třeba zrovna jedna z mých mašin to tak má... čoprkrujzry Honda Shadow ji mají "ukrytou" dole za motorem, je vidět při pohledu od kardanu, když se člověk pořádně ohne až k zemi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

22.3.2014 v 22:20 | Nahoru | #152
Dovi> Jak to ale funguje, že nepřeteče? Když si vemu princip spojených nádob... V čem je ten fígl?

NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 03:30 | Nahoru | #153
Yamaha

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 05:29 | Nahoru | #154
Když vezmeš hadičku, zavodníš a oba konce strčíš do hrnku s vodou a hadičku vedeš svisle nad hrnek, taky se nic nestane, dokud do ní neuděláš dírku. Okruh je celý zalitý kapalinou. Pak je jedeno, kde ho otevřeš, když je vstup a výstup trvale "zavodněn". Otázka je, co se stane až současně s nádobkou oddekluješ chladič, pak už možná poteče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 06:08 | Nahoru | #155

SuperSic58 píše: Dovi> Jak to ale funguje, že nepřeteče? Když si vemu princip spojených nádob... V čem je ten fígl?


"Fígl" bude nejspíš v tom, že mezi chladičem a expanzkou bude "obousměrný" přetlakově-podtlakový ventil, případně dva klasické "jednosměrné" ventily - jeden přetlakový a druhý podtlakový. A v případě dosažení výrobcem definovaného přetlaku v chladicím systému (při expanzi jeho obsahu) si trochu kapaliny "ubzikne" do expanzní nádoby. Naopak při chladnutí kapaliny a při snížení tlaku v chladicím systému si zase může chladič z expanzky trochu té nyní už zase chybějící kapaliny přicucnout a doplnit tak její množství do původního stavu.
Řekl bych, že podobně to bude řešeno třeba i u teplovodního vytápění budov, kde není neobvyklé umístění expanzky třeba až dole v suterénu u kotle.
Ale nejsem topenář, a tak pokud se mýlím, budu rád, když mě odborníci opraví nebo doplní.

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 06:52 | Nahoru | #156

oldy píše: Když vezmeš hadičku, zavodníš a oba konce strčíš do hrnku s vodou a hadičku vedeš svisle nad hrnek, taky se nic nestane, dokud do ní neuděláš dírku. Okruh je celý zalitý kapalinou. Pak je jedno, kde ho otevřeš, když je vstup a výstup trvale "zavodněn". Otázka je, co se stane až současně s nádobkou oddekluješ chladič, pak už možná poteče.


Jen pro upřesnění - celý okruh zalitý nebude, voda v přiměřeně (dostatečně) vysoké hadici poklesne a nahoře se vytvoří vakuum, takže i když nechtěně, vyrobil jsi atmosférický tlakoměr podobně jako kdysi Jan Evangelista Torricelli blahé paměti...

Ale to s tou na počátku zavodněnou hadicí běžně používají třeba zahrádkáři při samotížném přečerpávání vody z jednoho výše umístěného sudu do druhého níže umístěného - voda vytékající z dolního konce hadice vytváří v horním konci hadice menší podtlak (vůči atmosférickému tlaku vzduchu) postačující k tomu, aby voda tekla na začátku hadice pár decimetrů "do kopce" a hadice tak může být volně přehozena o horní okraj toho "horního" sudu (není třeba mít na spodku sudu žádný vývod). Čili nejvyšší bod hadice je výš než je výška hladiny horního sudu, ze kterého se voda hadicí přečerpává za pomoci gravitace a atmosférického tlaku vzduchu.


Tudíž tento příklad, to NENÍ toto zde diskutované řešení expanzní nádoby umístěné v dolní části uzavřeného (tlakového) chladicího okruhu Yamahy MT-07 nebo Hondy Shadow apod.


EDIT:
Striktně vzato, "poloviční" zjednodušenou obdobou té Tvé "zavodněné hadičky v hrnku" bys vlastně vyrobil původní Torricelliho kapalinový barometr (atmosférický tlakoměr - ideálně rtuťový), a obdobou jsou i v motorkářské branži běžně používané (a velmi přesné) hadicové tlakoměry potřebné při synchronizaci podtlaků u mnoha (ale ne všech) víceválcových motorů...

Naposledy editováno 23.03.2014 08:09:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 10:27 | Nahoru | #157

Dovi píše: "Fígl" bude nejspíš v tom, že mezi chladičem a expanzkou bude "obousměrný" přetlakově-podtlakový ventil, případně dva klasické "jednosměrné" ventily - jeden přetlakový a druhý podtlakový. A v případě dosažení výrobcem definovaného přetlaku v chladicím systému (při expanzi jeho obsahu) si trochu kapaliny "ubzikne" do expanzní nádoby. Naopak při chladnutí kapaliny a při snížení tlaku v chladicím systému si zase může chladič z expanzky trochu té nyní už zase chybějící kapaliny přicucnout a doplnit tak její množství do původního stavu.
Řekl bych, že podobně to bude řešeno třeba i u teplovodního vytápění budov, kde není neobvyklé umístění expanzky třeba až dole v suterénu u kotle.
Ale nejsem topenář, a tak pokud se mýlím, budu rád, když mě odborníci opraví nebo doplní.



Asi tam budou nějaký přetlakový/podtlakový vyfikundace. A na svým Shadowu tam tedy máš ty ventily ju? Nejsou součástí tý expanzky? Co sem si tuhle prohlížel MT v těch Varech, tk na tý expanzce byl nahoře nějakej bazmek, možná to bylo ono..

NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 10:30 | Nahoru | #158
Zde graf výkonu a točivého momentu MT-07

http://www.youtube.com/watch?v=GqJIzNI-P4w&feature=player_detailpage#t=96

Naposledy editováno 23.03.2014 10:33:09

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 10:36 | Nahoru | #159
Hodně zvláštní bastry





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 12:32 | Nahoru | #160
SuperSic58> Je to kit pro autoškoly
http://www.yamaha-z...l-doplnky-moto/10427

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 12:35 | Nahoru | #161

Luba86 píše: SuperSic58> Je to kit pro autoškoly
http://www.yamaha-z...y-moto/10427 [/quote]

Aha Nebo i pro nějaký stuntridery, když se často padá

Ty už ji máš taky?

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 12:38 | Nahoru | #162
Nějaký doplňky na MT 07 nevíte o něčem , např, krátký držák spz , padáky,záslepky rámu atd.

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 12:39 | Nahoru | #163
SuperSic58> V pátek bych ji měl mít doma ....

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 15:28 | Nahoru | #164

Luba86 píše: Nějaký doplňky na MT 07 nevíte o něčem , např, krátký držák spz , padáky,záslepky rámu atd.



origo padáky jsou děsný...

NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 17:15 | Nahoru | #165
kucí měla jsem v helmě asi tohle

hodím vám pak pár informací

2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 19:09 | Nahoru | #166
chtěli jste hodnocení, tak tady ho máte.

klik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

23.3.2014 v 19:45 | Nahoru | #167

Daart píše: chtěli jste hodnocení, tak tady ho máte.

klik



je to milášššek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 09:15 | Nahoru | #168

Bruneta píše: je to milášššek



Tak kolesškama dolu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 10:24 | Nahoru | #169
 

SuperSic58 píše: Asi tam budou nějaký přetlakový/podtlakový vyfikundace. A na svým Shadowu tam tedy máš ty ventily ju? Nejsou součástí tý expanzky? Co sem si tuhle prohlížel MT v těch Varech, tk na tý expanzce byl nahoře nějakej bazmek, možná to bylo ono..


Řekl bych, že z hlediska bezpečnosti by měl být minimálně aspoň ten přetlakový ventil součástí vlastního chladicího okruhu, čili hledal bych ho spíš někde u plnicího hrdla chladiče, na vývodu do expanzky.
Nebylo by myslím rozumný nechat ten vřelý okruh natlakovaný i včetně dlouhé tenké hadičky vedoucí až ke vzdálené expanzce a teprve tam to nějak řešit. Viz přiložený obrázek systému chlazení. Ale osobně jsem to na svém stroji ještě nějak blíž nezkoumal - nebyl zatím důvod, vše funguje, jak má.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 16:22 | Nahoru | #170
Dovi> Ale stejně mi furt nejde do hlavy, jak si to pak zase nasaje vodu zpátky z expanzky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 16:23 | Nahoru | #171

Daart píše: chtěli jste hodnocení, tak tady ho máte.

klik



ale holčičí motorka neee to zní pak divně, jako růžová Vespa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 16:35 | Nahoru | #172

SuperSic58 píše: ale holčičí motorka neee to zní pak divně, jako růžová Vespa

proto jsem tam psal ze je vhodna pro zeny a pro jezdce bez sportovnich ambic. tohle je spis na jezdeni do mesta nebo kratky vylety bez blbnuti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 17:22 | Nahoru | #173
 

SuperSic58 píše: Dovi> Ale stejně mi furt nejde do hlavy, jak si to pak zase nasaje vodu zpátky z expanzky


Nasaje si to (mrkni se nahoře na schéma, nalevo od hrdla chladiče na ty šipky v hadici k expanzní nádobě), jestliže se v chladicím okruhu vytvoří definovaný podtlak (menší tlak než je v expanzce). A k tomu dojde při chladnutí kapaliny v hermeticky uzavřeném chladicím okruku v případě, že si předtím zahřátý (a "natlakovaný") chladič ulevil a odfouknul něco kapaliny do expanzní nádrže.
Takže teď je v chladiči (resp. v celém chladicím okruhu) té chladicí kapaliny méně než bylo před odfukem, a to se posléze projeví při chladnutí - s klesající teplotou se v uzavřeném okruhu snižuje tlak.

Podmínkou je samozřejmě těsnost chladicího okruhu - pokud by např. chybělo nebo netěsnilo víčko na chladiči, přebytek chladicí kapaliny by při jejím zahřátí mohl tak maximálně přetéct přes hrdlo a dolívat bys to mohl vždycky při zastavení někde u potoka...

Dalším efektem toho uzavřeného chladicího okruhu je možnost dosažení většího než atmosférického tlaku v chladicím okruhu, a tím pádem i vyššího bodu varu než za normálních podmínek.
 

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 19:28 | Nahoru | #174

Dovi píše:  

Nasaje si to (mrkni se nahoře na schéma, nalevo od hrdla chladiče na ty šipky v hadici k expanzní nádobě), jestliže se v chladicím okruhu vytvoří definovaný podtlak (menší tlak než je v expanzce). A k tomu dojde při chladnutí kapaliny v hermeticky uzavřeném chladicím okruku v případě, že si předtím zahřátý (a "natlakovaný") chladič ulevil a odfouknul něco kapaliny do expanzní nádrže.
Takže teď je v chladiči (resp. v celém chladicím okruhu) té chladicí kapaliny méně než bylo před odfukem, a to se posléze projeví při chladnutí - s klesající teplotou se v uzavřeném okruhu snižuje tlak.

Podmínkou je samozřejmě těsnost chladicího okruhu - pokud by např. chybělo nebo netěsnilo víčko na chladiči, přebytek chladicí kapaliny by při jejím zahřátí mohl tak maximálně přetéct přes hrdlo a dolívat bys to mohl vždycky při zastavení někde u potoka...

Dalším efektem toho uzavřeného chladicího okruhu je možnost dosažení většího než atmosférického tlaku v chladicím okruhu, a tím pádem i vyššího bodu varu než za normálních podmínek.
 


(reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 19:31 | Nahoru | #175

Daart píše: proto jsem tam psal ze je vhodna pro zeny a pro jezdce bez sportovnich ambic. tohle je spis na jezdeni do mesta nebo kratky vylety bez blbnuti



Mě spíš přijde, že je Yamahou stavěná právě do role "na blbnutí" a zatáčkový bláznění. No uvidim, až se svezu. Sem zvědav na to sedlo, řikáš pohodlí nic moc?

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

24.3.2014 v 20:35 | Nahoru | #176

Ozzy_ píše: Tak kolesškama dolu ...



dík

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

25.3.2014 v 08:25 | Nahoru | #177

Daart píše: proto jsem tam psal ze je vhodna pro zeny a pro jezdce bez sportovnich ambic. tohle je spis na jezdeni do mesta nebo kratky vylety bez blbnuti



Ten test,co jsi na něj psal odkaz je takovej jalovej,stejně by to napsal kdokoliv,kdo toho o motorkách ví minimum. Pokud by ta motorka nebyla na blbnutí,tak je v podstatě k ničemu a je celkem zjevné,že pokud to někdo umí,a může to i vytočit,tak se na tom vyblbne celkem dost.Je to v rukách,ne v neschopnosti motorky. Na ježdění do města je skútr.

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

25.3.2014 v 10:11 | Nahoru | #178
very: Jak to neni SS pyco, tak TO preci neni na blbnuti ale max pro holky ne ?

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

25.3.2014 v 10:24 | Nahoru | #179

Ozzy_ píše: very: Jak to neni SS pyco, tak TO preci neni na blbnuti ale max pro holky ne ?

woe precijen jsou vhodnejsi nahace na blbnuti - Duke, Monster, ...

NEW Yamaha MT-07

25.3.2014 v 10:25 | Nahoru | #180
Ja nevim, ja na tom nejel, tak si necham komentare az do doby nez se to zmeni

Edit: Ale obecne na blbnuti tak jak ja si predstavuju blbnuti (uzky utazeny zatacky, atd) jsou vhodnejsi vsechny nahace nez SS delany za jedinym cilem, bejt rychlej v rychlejch zatackach na dromu ...

Naposledy editováno 25.03.2014 10:27:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist