globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skútr 750 nebo moto
Ahoj, rád bych si vybral motorku, ale vůbec nevím, kde se odrazit.

Přecházím ze skútru 125ccm poté, co jsem si udělal A.
Papíry jsem si dělal proto, že 125 ccm na okreskách je za hranou toho, co považuju za bezpečné.

Z 80% budu jezdit do práce z práce, cca 50 km/den mix město/meziměsto.
Nad to bych rád semtam udělal cestu 200-300 km, do budoucna i delší.

Z toho mi vyplývá, že chci něco užšího, obratnějšího do městských kolon a zároveň pohodlného na cestování, takže naháče spíš ne.
Nehledám nic na blbnutí ani trhač asfaltu, ale slušný odpich na bezpečné předjetí rozhodně uvítám.

Mou velmi omezenou a lajckou úvahou jsem došel k tomu, že bych dost možná byl správná cílovka pro zde velmi kontroverzní NC/forza750/X-ADV. Alespoň myslím. Ale nerad bych se upnul pouze k jedné značce/modelu, chtěl bych toho vyzkoušet víc.

Mohli byste dát tipy na modely, které by toto zadání +- plnily? Další věc je, že měřím 190 cm a třeba autoškolová Z650 mi přišla moc malá, nevím jak bych se tam složil.

Nejspíš se tu snese poprask, že vlastně nevím co chci, je to pravda. Přesto moc děkuju za tipy.

Naposledy editováno 17.08.2023 16:06:36
1 2

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2023 v 16:38 | Nahoru | #1
ja si koupil taky 21dni po udelani ridicaku skupiny A motorku HONDA NC 750 X a jsem spokojeny zatim po 3rokach co ji mam...zatim me to dovezlo kde chtelo a vzdy jsem se vratil domu v pohode...zatim bez poruchy zadne

17.8.2023 v 16:43 | Nahoru | #2
zdar, mam v garaži a občas jezdím na piaggio mp3 500ccm. do města naprosto super a na dalnici bez problemu zvladne cestovku 130+ .jsi za plexi a tak bez problému se dá jezdit od nějakých 5stC. není to sice golďas, ale to jsme jinde, že? jízdně se mě líbí i burgman - sílu motoru si můžeš zvolit a hlavně - jsi schován za plasty jak na mp3 a taky to jede. to vybírání je pakec co?

17.8.2023 v 17:11 | Nahoru | #3
Ještě bude dobrý když zmíníš co unese tvoje peněženka...
Tohle by ti asi pasovalo líp, než MT nebo Tracer 7 : https://www.motorka...r-9-900-1877067.html

17.8.2023 v 17:21 | Nahoru | #4
Ja už som sa k tej motorke nikdy nedostal, ale poteš ma, že si ju kúpiš.
Yamaha Fazer 8. Výkonná, ľahká, polokapotáž. Čiže splní aj cesty do práce, aj výlety, aj dovolenku s kuframi. Alebo niečo podobné ako TDM900, Z750S či iné z toho obdobia. Z novších, v kľude Tracer 900.
Skútru by som sa asi vyhol, to budeš tak obmedzený na tú cestu do práce a možno raz za mesiac tých 250km. Motorka ti dá aj zvuk, čo ťa bude baviť jazdiť každý deň tých 250km.

17.8.2023 v 17:24 | Nahoru | #5
Já tu NC měl asi dva roky, a řek bych, že je to ideální motorka přesně na to, co popisuješ. Nečekej žádnou střelu ani drtivý enduro, to fakt ani omylem. Ale spolehlivýho dělníka, spíš skoro "služku". Na dojíždění za prací ideální, zvládne bez potíží i normální dovolenou , prd žere a když dáš kufry, odstěhuješ s ní půl baráku naráz. Akorát všichni adorujou automat, ten já neznám, nějak mi ty automaty nesedí. Měl jsem manuál.
A na ty místní brepty se vyser, je to normální motorka jako milion jinejch

17.8.2023 v 21:09 | Nahoru | #6
Na jih i západ od nás, jsou pro takovou kombinaci užití zcela běžné maxiskútry. Co si myslí ostatní neřeš. T-max, Burgman, X-Adv, Forza, MP3 530 a pod., BMW 650GT...

18.8.2023 v 05:33 | Nahoru | #7
Honda NC nebo raději Yamaha Tracer, má lepší motor,

18.8.2023 v 06:53 | Nahoru | #8
Třeba já jsem kdysi jezdil na 500 skůtru do práce 33 tam, 33 zpět, teď to občas jedu na Stelviu. Na Stelviu se samozřejmě líp svezu, ale nic nenaložím. Na skůtru zas byla jízda ne úplně pohodlná, ale zvedl jsem sedadlo, naložil hadry na převlečení, nákup. O co měl skůtr větší užitnou hodnotu, o to je stelvio zábavnější. Dneska jezdím na moto jen dovolený a do práce už autem.
Na jízdu primárně do práce + sem tam dovolená bych šel do XADV. Viděl jsem, seděl jsem, ale nejel. Kamarád to má a super spotřeba a docela to i jede. Takový trochu od všeho. Úložnej prostor je taky v pohodě. Chtít koncepci moto, tak nc750x. O Forze 750 jsem četl dost, ale na ježdění mě přijde lepší to XaAdvčko.

Naposledy editováno 18.08.2023 06:54:36

18.8.2023 v 07:16 | Nahoru | #9
Nenapsal jsi,kolik do toho chces vrazit,tak se budu drzet pri zemi a zkus se mrknout na Gilera GP 800. Je to neco mezi skutrem a raketou. To by ti mohlo vyhovovat.

18.8.2023 v 07:32 | Nahoru | #10
Kolik toho tady jezdi? Nic a nic a ma to svuj duvod. Toto nebylo kdo vi co, ani kdyz to byla novinka. Kdysi jsem po tom slintal, ale je to jen zajimavy, nic vic.

18.8.2023 v 07:51 | Nahoru | #11
oldyno> mel to znamy a chvalil to,ja s tim zkusenost nemam. Napadlo me to jako alternativa,kdyz chce nekdo neco mezi skutrem a motorkou,aby to bylo levnejsi nez adv.

18.8.2023 v 08:53 | Nahoru | #12
No jo, když autor vlákna chce něco užšího a obratnějšího do města skřížit s něčím na pohodlné cestování.
Jednoduše,nic takového není. Je jen otázka jestli ten kompromis bude více do města nebo cestování. Takže buď o něco větší skútr nebo menší motorka (rozumněj kubaturou) . Z toho vychází zřejmě bestseller šetřílků NC nebo něco takového ve stylu cendura.
Asi ideální řešení je návštěva bazaru nebo půjčovny matorek aby dotyčný zjistil " vo co go".

Naposledy editováno 18.08.2023 08:55:39

18.8.2023 v 11:16 | Nahoru | #13
Nenapísal si rozpočet.

A čo iné cestovné endurá, tie si skúšal? V podobnej cenovej kategórii napr. V-Strom alebo Versys, alebo napr. o kúsok drahší Tiger. S Tvojou výškou nebudeš mať problém s tým, že by si nemohol došlapnúť, obratné sú dosť, a dobre sa na nich cestuje. Síce nemajú 20l kufor zabudovaný v moto ako NC, ale keď si dokúpiš kufor dozadu, tak to bohato stačí a ako bonus sa tam vmestia aj väčšie helmy.

18.8.2023 v 12:04 | Nahoru | #14
Po autoškole bude NC dobrá. Dobře se ovládá, motor je měkkej. Třeba Strom 6,5 má ve srovnání s ní občas cukavý reakce a je znát vyšší těžiště.

Víš co, nekupuješ to nafurt a když to nerozbiješ, tak na pozdějším prodeji moc neproděláš.

2 reakcí na tento příspěvek Skútr 750 nebo moto

18.8.2023 v 12:11 | Nahoru | #15
Rozpočet jsem nenapsal schválně, trochu jsem se to snažil ohraničit tím návrhem X-ADV, což je celkem ranec na můj vkus. Jinými slovy, můžu zaplatit, když to bude dávat smysl, ale se dvěma malými dětmi já těch výletů opravdu v následujících letech moc neudělám, proto to Enduro píšu tak opatrně, aby to nedopadlo, že se budu den co den prodírat městem na Africe jako kráva jen proto, že bych moc rád jezdil na výlety, na které ale jezdit nemám kdy :). Takže ano, Endura se mi líbí moc, mnohem více než naháči a sporty, ale o jeho využití bohužel přesvědčen nejsem. Co ale vím je, že bych rád jezdil do práce na moto jaro, léto, podzim, takže nějaká ta ochrana před nečasem je důležitá.

Jinak děkuji všem za tipy, NC je jasné, tam tuším výhody i nevýhody, jen jsem si všiml, že to nemá žádný dealer poblíž Brna jako testovací kus. Stejně tak ADV tak není, jen Forza. Tak možná bazary. A paradoxně ten X-ADV má papírově skoro metr šířky, což nechápu, z videí mi to tak rozhodně nepřijde.
Tracer 7 je sympaticky úzký, 9 vypadá samozřejmě líp, ale chtělo by to vyzkoušet, kouknu do PEMM. Stejně tak okouknu T-Max, ale co jsem se koukal, asi ho teď nemají.
Tigera jsem dneska náhodou viděl cestou do práce, pěkný kousek, ale v koloně si pěkně postál, v Brně to s uličkami pro motorkáře moc nefrčí, já na Aprilii a ještě jeden forzák jsme se protáhli.

18.8.2023 v 12:23 | Nahoru | #16
Jestli to chceš primárně na dojíždění do práce, tak vem nějaký skůtr. Ten uložný prostor pod sedlem je k nezaplacení a taky se nemusíš starat o řetěz. Myslím že by stačil i Honda ADV350, který je i cenově docela dostupný
X-ADV má nevýhodu, že to je převlečená motorka s automatem a tudíš pohon řetězem.

Naposledy editováno 18.08.2023 12:29:39

18.8.2023 v 13:25 | Nahoru | #17
Inkvizition> no a naopak - jestli budeš brát novou, tak bych se na NC naopak vyprdnul, protože po postupným zdražení se dostala do cenový hladiny, kde jsou i mnohem lepší motorky

18.8.2023 v 13:35 | Nahoru | #18
callowsick> O tom nepochybuju, například?

18.8.2023 v 20:32 | Nahoru | #19
Inkvizition> asi jsem to nemířil na konkrétní konkurenci, spis na to, ze za těch 215 jsou k mání motorky treba s lepsima brzdama ( to je jedna za slabin NC), nebo vyšším výkonem.
NC bylo na začátku stavěný jako motorka za super cenu a je to někdy pořád poznat, ačkoli cena mezitím vyskočila o nějakejch 80tis.

Není vůbec špatná, jen za plnou cenu už člověk může víc vybírat.

19.8.2023 v 07:35 | Nahoru | #20
callowsick> Takže například? Ale jo, díval jsem se, kolem dvou kil se toho dá sehnat docela dost...

19.8.2023 v 18:18 | Nahoru | #21
Anti> tak třeba MT07

20.8.2023 v 22:35 | Nahoru | #22
Zmínil bych i novou Hondu CB500X. Kolega ji nedávno pořídil jako první motorku, výšku má podobnou. Motorka nezáludná a spolehlivá. A myslím, že i zábavnější než NC.

23.8.2023 v 22:14 | Nahoru | #23
Asi si to na nějaké fakt motorce nejdřív zkus, nějakou delší jízdu, jestli to je opravdu co hledáš.
Nepopiratelná devíza maxiskútru je pohodlí - mega sedlo, uvolněná pozice a opravdu velkorysá ochrana proti větru. To na motorce najdeš obtížně (nebo jsi mimo obratnou kategorii)

Naposledy editováno 23.08.2023 22:14:53

23.8.2023 v 22:39 | Nahoru | #24
Skútr 750 ccm bych bral ale ne Hondu Ta se mi vůbec nelíbi a asi bych na tom nejezdil ani kdy by mi to dali zdarma. Typově mi sedí styl Burgmana od Suzuki, čekal jsem že ze staré 650 udělají update na 750 ale místo toho to úplně zazdili kvůli emisím, zazdili to i u BMW, Gilery i Aprilie a skončil i Silverwing 600 od Hondy.

Čekám kdo s čím novým vyleze ale mám bohužel dojem že kategorie klasických cestovních maxiskútrů už skončila, škoda, ten vizuální hybrid od Hondy mě vůbec nebere.

Pro mě to je ideální kategorie, jak jsem to poprvé kdysi viděl ve Španělsku na Kanárských ostrovech, tak v první sekundě jsem věděl že to je to co chci a to jsem před tím pár let jezdil na Jawě a bojoval s větrem, pak jsem to prodal a o žádné další motorce jsem ani neuvažoval že bych si ji snad ještě někdy pořídil.

Dneska mám dva Burgmany 400, obě funglovky koupené u nás, najetých mám na nich 200 tisíc kilometrů a furt mě to baví, do silnějšího bych šel určitě ale zatím nic není co by mě bralo na 100%, takže čekám co příjde,pokud vůbec něco příjde a zatím si užívám to co mám. Pokud ještě někdy motorku, tak něco jako BMW RT 1250 nebo GT 1600, kde na to ale vzít prachy a nekrást?

25.8.2023 v 22:17 | Nahoru | #25
maco> Koukám na to, ještě se celkem drží 550 CCM, tam je Yamaha, Kymco, Sym. Ale ta cena už je solidní. A že by se to dalo někde v okolí vyzkoušet, to nedá. Žádné předváděcí kusy, téměř ani skladovky. Bída s nouzí. Tak si říkám, že zmáčknu slzu a ještě chvíli asi budu věrný Aprilce, i když ty kopce tlačený i očima už mě prudí. Třeba se ještě něco objeví.

28.8.2023 v 15:48 | Nahoru | #26
Inkvizition> Tak vlézt na korejské přibližovadlo, nevím co by mě k tomu muselo donutit Yamaha mě designově taky moc nebere, poslední tmax je spíš horší než ty dvě předchozí verze, málo místa pod sedadlem a ten lauf trčící do nebe je přímo odporný a cena 390 tisíc v moji přijatelné verzi je taky dost ujetá.

Letos jsem do toho novějšího Burgmana nechal namontovat italský variátor a spojku od Malossi a už to trošku jede a ještě zvažuju že bych nechal přehrát software na řídíci jednotce bez Power Commanderu a výkonově bych měl dostat skoro na úroveň tmaxu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto

29.8.2023 v 07:58 | Nahoru | #27
1. věta karburátorová: jakýkoliv zásah do nastavení karburátoru vede ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby a kouřivosti motoru.
2. věta karburátorová: jakýkoliv pokus o uvedení do původního stavu jest zásahem ve smyslu 1. věty karburátorové a vede k dalšímu snížení výkonu a zvýšení spotřeby!
(pro pobavení, ale ono to s el. vstřikováním nebude jinak)

Jinak samozřejmě díky za tip. Stále si říkám, že když už si dělám plné A, tak brát 400 je škoda, ale praktická stránka věci mě dost možná ještě obrátí.

29.8.2023 v 16:26 | Nahoru | #28

Inkvizition píše: maco> Vždycky mě pobaví, když někde čtu zvýšení výkonu a snížení spotřeby v jedné větě, vybavují se mi pak slavné věty karburátorové .
(pro pobavení, ale ono to s el. vstřikováním nebude jinak).

Nedá mi to, a tak musím reagovat. Ty věty karburátorové patří do kategorie bezmezné důvěry v to, že výrobce vyrobil stroj s maximálním ohledem na výkon, Což samozřejmě není pravda. Faktem ale je, že výrobky se spalovacím motorem se vyrábí jako sladěný celek a pokud se zásah provede jen na karburátoru/vstřikování, platí první věta karburátorová.

31.8.2023 v 14:26 | Nahoru | #29

Vyzkoušej si toto A pak nám dej vědět, jestli máš funglovku nebo jetou

31.8.2023 v 20:29 | Nahoru | #30
Ivos> tu mám vyhlédnutou já, tak ne že mi ji někdo čapne!
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
ovčí kůže na sedlo motorky Honda X-ADV Dubsa66 17 12.4.2024 v 21:03 Malp
Honda X-ADV Honda X-ADV HonzaeR 14 28.3.2024 v 14:54 stifa
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1