1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
SuperSic58 píše: Dovi> Ale stejně mi furt nejde do hlavy, jak si to pak zase nasaje vodu zpátky z expanzky
Nasaje si to (mrkni se nahoře na schéma, nalevo od hrdla chladiče na ty šipky v hadici k expanzní nádobě), jestliže se v chladicím okruhu vytvoří definovaný podtlak (menší tlak než je v expanzce). A k tomu dojde při chladnutí kapaliny v hermeticky uzavřeném chladicím okruku v případě, že si předtím zahřátý (a "natlakovaný") chladič ulevil a odfouknul něco kapaliny do expanzní nádrže.
Takže teď je v chladiči (resp. v celém chladicím okruhu) té chladicí kapaliny méně než bylo před odfukem, a to se posléze projeví při chladnutí - s klesající teplotou se v uzavřeném okruhu snižuje tlak.
Podmínkou je samozřejmě těsnost chladicího okruhu - pokud by např. chybělo nebo netěsnilo víčko na chladiči, přebytek chladicí kapaliny by při jejím zahřátí mohl tak maximálně přetéct přes hrdlo a dolívat bys to mohl vždycky při zastavení někde u potoka...
Dalším efektem toho uzavřeného chladicího okruhu je možnost dosažení většího než atmosférického tlaku v chladicím okruhu, a tím pádem i vyššího bodu varu než za normálních podmínek.
Dovi píše:
Nasaje si to (mrkni se nahoře na schéma, nalevo od hrdla chladiče na ty šipky v hadici k expanzní nádobě), jestliže se v chladicím okruhu vytvoří definovaný podtlak (menší tlak než je v expanzce). A k tomu dojde při chladnutí kapaliny v hermeticky uzavřeném chladicím okruku v případě, že si předtím zahřátý (a "natlakovaný") chladič ulevil a odfouknul něco kapaliny do expanzní nádrže.
Takže teď je v chladiči (resp. v celém chladicím okruhu) té chladicí kapaliny méně než bylo před odfukem, a to se posléze projeví při chladnutí - s klesající teplotou se v uzavřeném okruhu snižuje tlak.
Podmínkou je samozřejmě těsnost chladicího okruhu - pokud by např. chybělo nebo netěsnilo víčko na chladiči, přebytek chladicí kapaliny by při jejím zahřátí mohl tak maximálně přetéct přes hrdlo a dolívat bys to mohl vždycky při zastavení někde u potoka...
Dalším efektem toho uzavřeného chladicího okruhu je možnost dosažení většího než atmosférického tlaku v chladicím okruhu, a tím pádem i vyššího bodu varu než za normálních podmínek.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 | Ne-uron | 3 | 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron |
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 | Drediiik | 13 | 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf |
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 | michal629629 | 7 | 2.1.2024 v 19:28 nevo7 |
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... | Inkvizition | 40 | 20.11.2023 v 17:56 Ivos |