Eicma: Yamaha MT-07, SR 400, Tricity

Značka tří ladiček v pozvánce na tiskovku sebekriticky přiznala, že v posledních letech zrovna nehýřila čerstvými nápady a novinkami. Teď je ale všechno jinak - Yamaha is back. Právě teď začíná jeden z největších hráčů na motorkovém trhu psát novou kapitolu svojí historie s názvem Revs your heart. V nejbližších několika letech Yamaha slibuje zdvojnásobit počet nabízených modelů, a podle toho co předvedla v Miláně není důvod o tom pochybovat.

Eicma: Yamaha MT-07, SR 400, Tricity

Kapitoly článku

MT-07

Na další model z řady Dark side of Japan nás navnadil už videoklip, zveřejněný před pár dny. Na rozdíl od povedeného tříválce, použitého v modelu MT-09, se tentokrát pro změnu jedná o řadový dvouválec s objemem motoru 689 ccm. I tenhle nový agregát ale využívá koncepci Crossplane, tedy přesazení čepů klikové hřídele o 270°.
Parádní zátah od spodních otáček si pochvaloval i úřadující mist světa Jorge Lorenzo, který měl možnost novinku krátce před návštěvou Milána vyzkoušet a na tiskovce nešetřil slovy chvály. Sice mu moc něvěříme, že mezi jeho oblíbené kratochvíle patří testování motorů v nízkých otáčkách, ale na oficiální parametry se spolehnout určitě dá. Ty uvádí špičku výkonu 75 koní v 9 000, ale nejvyšší točivý moment 68 Nm už v 6 500 otáčkách.
Suchá hmotnost 164 kg slibuje snadnou ovladatelnost, 14litrová nádrž zase svědčí o tom, že a provozní náklady vyjdou vstříc mladým a začínajícím jezdcům. Pro ty, co zatím nedosáhnou na plnohodnotný řidičák, bude v nabídce i omezená verze s výkonem 35 kW. Fungl nová je asymetrická zadní kyvka, ve které se točí 10paprskový ráfek z lehké slitiny a dospěláckou gumou o šířce 180 mm. Vepředu je klasická stodvacítka a spolehlivý brzdný účinek mají na starosti 282 mm disky s čtyřpískovými třmeny.

Yamaha MT-09 Street Rally

Už zmíněná letošní novinka z řady Monster Torque si svými motardovými proporcemi doslova říká o pořádné driftování. Své o tom ví dokonce i legendární Valentino Rossi, který MT-09 v nové úpravě protáhnul na své flat-trackové dráze, a vyšperkovanou verzi Street Rally přivezl včera večer až na pódium.
Při pohledu na oplastovaná řídítka, přecházející plynule až do krytů rukojetí se prostě nejde ubránit dojmu, že designér našel inspiraci u plochodrážních speciálů, ale každopádně s ním bude velká zábava.
Street Rally se od základního modelu MT-09 dále liší krytem světla a nádrže, úzkým a rovným sedlem ve stylu supermoto, nebo tvarem stupaček. S laďákem Akrapovič určitě ostudu neudělá.

Yamaha SR400

Nádherná retro motorka z řady Sport Heritage se nakonec dostává i na evropský trh, ovšem za oběť padnul původní karburátor, který musel ustoupit emisním regulím a nechat se vystřídat elektronickým vstřikováním. Klasická nakopávačka ale zůstává na svém místě.
Stejně tak se ani po 35 letech nic zásadního nemění na vzduchem chlazeném jednoválci se dvěma ventily a rozvodem SOHC. Že je SRko častým základem pro nejrůznější přestavby si uvědomují i u Yamahy, když jej zařadili do dalšího pokračování projektu Yard build a nechali na ní vyřádit takové kapacity v oboru, jako jsou například dánští customéři Wrench Monkees - podívejte se na video v další kapitole článku.

Yamaha Tricity Concept

Úspěchy na trhu se skútry chce Yamaha rozšířit prostřednictvím projektu New Mobility - tříkolky, která by měla nalákat za řídítka i ty, kdo mají respekt z jedné stopy ale zároveň touží po efektivnějším způsobu dopravy po městě. Tricity se zatím představuje jenom ve formě konceptu, první kusy se však  na prodejnách objeví už v létě příštího roku.
Yamaha Tricity zaujme nejenom svěžím designem, ale určitě i atraktivní cenovkou, která se má vejít pod hranici 100 tisíc korun. Za stopětadvacítkového skútra s úložným prostorem na dvě přilby, bočním stojanem ve standardu a hlavně dvojnásobnou stabilitou předního kola to není moc. Tricity ani s jedním kolem navíc nijak výrazně neztěžkne - Yamaha se chce vejít do hmotnosti 150 kg.

Yamaha Xmax 125 / 250

Tříkolový koncept ale neznamená, že by Yamaha zanevřela na své populární jednostopé skútry. Oba menší XMaxy dostanou příští rok stejný moderní kabát, jako letošní novinka se čtyřstovkovým motorem. Společně s novou kapotáží přispěje k vyššímu komfortu jízdy také vylepšené odpružení a vestavěná opěrka na stupňovitém dvousedle, pod které se nyní vejdou dvě integrální přilby. Nová je digitální přístrojovka s rozšířenou nabídkou informací a příplatkové ABS.

Další novinky

V Miláně se představí ještě řada dalších, mírně inovovaných modelů. Velké cestovní enduro XT1200 prošlo modernizací motoru i podvozku s výsledkem snížení hmotnosti a zvýšení výkonu. V nabídce palivových map přibyl třetí režim D, na přístojové desce se nově objevuje ukazatel zařazené rychlosti a v základní výbavě najdeme dokonce tempomat.

Úplnou novinkou je model XT1200ZE Superténéré, který má oproti základní verzi navíc elektronicky nastavitelný podvozek, ovládaný na řídítkách. Tahle luxusnější varianta má dále v základní výbavě například vyhřívané rukojeti, zadní kufr, hlavní stojan nebo kryty rukojetí.
Král skútrů TMax bude příští rok ve speciální edici Bronze MAX se stylovými ráfky, dřevěným obložením přístrojovky, chromovým emblémem na přední masce a dalšími fajnovými detaily.

Yamaha XJR 1300 - Eau Rouge by Deus

Yamaha XJR 1300 - Project X by Deus

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist