Nebude to dělat nějaký problémek?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1 reakcí na tento příspěvek Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: A proč? To je problém nabít jednu,a pak druhou? Já nabíjím 6 baterek. Jak to mám dělat? Naráz? Na tři dny připojím jednu,pak další a cyklicky to opakuji celou zimu...
Kurva smě předběhl!! Přesně, nechápu,že každej chce všechno hned.Taky mě doma stojí dvě motky,a todle mě nikdy nenapadlo. Prostě jeden den napojím jednu druhej den další.
Ale co je zima a některejm zamrzají mozky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
xtezeto píše: kup toto a máš klid 2*
O tom mluvime obe ale najednou nejde (neni dobre)napojit
titus píše: Kurva smě předběhl!! Přesně, nechápu,že každej chce všechno hned.Taky mě doma stojí dvě motky,a todle mě nikdy nenapadlo. Prostě jeden den napojím jednu druhej den další.
Ale co je zima a některejm zamrzají mozky
Ono to jinak bohuzel nejde.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
kulala píše: O tom mluvime obe ale najednou nejde (neni dobre)napojit
2 nabíječkyNaposledy editováno 03.12.2010 19:08:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
xtezeto píše: 2 nabíječky
Ježíš Marjá! Proč?
To je problém dobít jednu baterku a zejtra druhou?
Tady se fakt řeší cypoviny...
1 reakcí na tento příspěvek Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1 reakcí na tento příspěvek Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Tak to já taky tak chci. Koupím ještě 5 nabíječek a nebudu se starat.
Akurát mám trochu strach,těch kabelů,co tam bude...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
seikos píše: sakra, jste ze mě udělali úplnýho debila
blbost, dotaz je zcela legitimni. U Inteligentni nabijecky bych paralelni zapojeni nedoporucil, u proudoveho nabijeni pouze za urcitych okolnosti (podobne akumulatory v podobnem stavu), ale u napetoveho/udrzovaciho nabijeni to klidne zapoj paralelne (typicky ty male nabijecky, ve kterych je pouze mekky napetovy zdroj < 14V)
EDIT: jak se chova Optimate v udrzovacim rezimu nevim, ale pochybuju ze jinak, nez ze jen drzi napeti na cca 13.8V (neni velky problem zmerit), takze po nabiti obou by melo paralelni zapojeni v udrzovacim rezimu fungovat bezproblemove
Naposledy editováno 04.12.2010 01:11:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Skalda píše: blbost, dotaz je zcela legitimni. U Inteligentni nabijecky bych paralelni zapojeni nedoporucil, u proudoveho nabijeni pouze za urcitych okolnosti (podobne akumulatory v podobnem stavu), ale u napetoveho/udrzovaciho nabijeni to klidne zapoj paralelne (typicky ty male nabijecky, ve kterych je pouze mekky napetovy zdroj < 14V)
EDIT: jak se chova Optimate v udrzovacim rezimu nevim, ale pochybuju ze jinak, nez ze jen drzi napeti na cca 13.8V (neni velky problem zmerit), takze po nabiti obou by melo paralelni zapojeni v udrzovacim rezimu fungovat bezproblemove
Nevím, ale myslím, že pořád je lepší i při udržovacím nabíjení dvou baterií s úplně jinou kapacitou (nemluvě o jejich skutečném stavu) nabíjet třeba týden jednu a pak týden druhou než je zapojit paralelně. U "inteligentní" nabíječky jako je třeba Optimate se jedna z baterií samovolně dřív vybije, jenže napětí bude udržovat ta lepší z baterií, ta bude vlastně i dobíjet tu horší baterii a až když poklesne napětí u obou, tak se sepne nabíječka a zas to celý dobije. Jenže ta baterie s menší kapacitou bude nabitá dřív, takže se bude po dobu, co se bude dobíjet ta větší baterie, nepatrně, ale dlouhodobě přebíjet a přeci jen bude nepatrně plynovat a ztrácet elektrolyt. Takže to bude takový divoký, já bych to nedělal. A už vůbec nevíš, co s tím vším udělají přechodový odpory třeba na kontaktech (díky oxidaci během zimy), stačí ztráta pár desetin V a celá ta sestava se bude chovat absolutně nevypočitatelně!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1100Virago píše: charlie.vtx1800: Obávám se, že nemáš pravdu. Když budou akumulátory trvale vzájemně paralelně propojené, dojde po čase k rovnovážnému stavu a začne se to chovat téměř jako jeden akumulátor s vyšší kapacitou. Baterie s menší kapacitou nemůže být nabitá dřív - to by na ní bylo vyšší napětí, než na té druhé, ale to není možné, pokud budou kvalitně propojené. Navíc při udržovacím nabíjení bezpečným napětím k plynování nedojde, proud z nabíječky jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením.
takto je to spravně, když je maš zapojené paralleně, nemuže byt nabita jedna dřive než druha, proud se přeleva mezi nimy, a maji vždy oboje stjené napětí, a jak víme, u PB accu je stupeň kapacity přímo souvisí od napěti
1 reakcí na tento příspěvek Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Axel píše: jaky smysl ma ta "udržovaci nabiječka", na které budu mit baterku pichlou celou zimu??většinou, když jsem baterkou tak nějak lehce před zimou dobil, dal ji někam do stale teploty-cca 12-15°C(slep) a po zimě hodil do motky, tak točila jak vzteklá...A kdyby ne,tak bych ji třeba před fouknutím do motorky hodil na par par hodin na nabiječku..neni to lepší,než se celou zimu stresovat se zaplou nabiječkou??
Přesně!
Taky nechápu,proč má někdo potřebu nechávat celou zimu na nabíječce baterku.
Dělá to někdo v sezóně,když jezdí?
Permanentně to mít připojený v zimě,tak i v létě ne? Takže dojet z vyjížďky a šup,fofrem do nabíječky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: Přesně!
Taky nechápu,proč má někdo potřebu nechávat celou zimu na nabíječce baterku.
Dělá to někdo v sezóně,když jezdí?
Permanentně to mít připojený v zimě,tak i v létě ne? Takže dojet z vyjížďky a šup,fofrem do nabíječky!
A tím že mám baterku napíchlou na zdroji mě právě vůbec nestresuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1100Virago píše: charlie.vtx1800: Obávám se, že nemáš pravdu. Když budou akumulátory trvale vzájemně paralelně propojené, dojde po čase k rovnovážnému stavu a začne se to chovat téměř jako jeden akumulátor s vyšší kapacitou. Baterie s menší kapacitou nemůže být nabitá dřív - to by na ní bylo vyšší napětí, než na té druhé, ale to není možné, pokud budou kvalitně propojené. Navíc při udržovacím nabíjení bezpečným napětím k plynování nedojde, proud z nabíječky jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením.
Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak by u aut, kde jsou dvě baterie v paralelním zapojení byly ty baterie spojené trvale. Dvě baterie jsou třeba u menších chlaďáku, kde jedna baterie je normálně pro potřeby auta a druhá slouží pro napájení chlaďáku při vypnutým motoru (aby se nevymlátila startovací baterie). Ovšem i při zapnutým motoru nejsou obě baterie připnuty trvale, ale ta pomocná je připojována jen při dobíjení a po svém dobití je zase úplně odpojená, i když motor dál běží - takže to asi bude mít nějaký důvod. Navíc - baterie s menší kapacitou by měla mít i menší vnitřní odpor, takže přes ní bude protékat větší proud, tudíž se musí nabít dříve. I to bezpečné napětí je o něco větší než vlastní napětí baterie, takže k určitému přebíjení té slabší baterie bude docházet. Ta nabíječka vyhodnocuje protékající proud při určitém napětí a při poklesu protékajícího proudu pod určitou úroveň (= plně nabitá baterie) se úplně vypne. Pak sleduje pokles napětí a při jeho poklesu pod určitou úroveň se opět zapne - a tak furt dokola. Proto tvrdím, že buď ta baterie s menší kapacitou bude vlastně trvale přebíjená, nebo ta s větší kapacitou nebude plně dobíjená - podle toho, jak to ta nabíječka vyhodnotí.
Prasárna. Soustava se bude chovat jako baterka o kapacitě 28 Ah. Záleží na typu nabíječky Optimate, tyto inteligentní modely by mohly zjistit /a asi taky zjistí/ přechodový odpory v propojení a vyhodnotit to jako vnitřní vadu jediné baterie, za kterou nabíječka celou soustavu pokládá. Navíc baterie o menší kapacitě nebude udržovaná, ale zřejmě trvale přebíjená se všemi důsledky z toho plynoucími. Pokud chceš vyhodit minimálně tisícovku za novou baterku, možno chvátat. Určitě se to vyplatí.
Pakli chceš "destruktivní údržbu" obou akumulátorů ještě více urychlit, prohoď póly na obou baterkách. Bude to hotový během pár minut, pouze musíš mít při tom kuklu na sváření a stačit utéci z garáže, asi to bouchne a bude stříkat kyselina. Možná taky bude třeba volat hasiče...
Ale dosti legrace. Celé počínání mi připomíná chlápka u nás v domě, kterému cosi přivezli v několika krabicích. Těžkých. Dodávka odjela, maník aby nemusel třikrát do patra, vzal dvě krabice najednou. Jak se narovnával, prdlo mu v zádech a vylítla mu plotýnka. Deset tejdnů na neschopnosti strávil belháním o francouzských holích. Hlavně, že to chtěl mít hned
Naposledy editováno 04.12.2010 15:40:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Mimochodem - a teď se přiznám, že v tomhle si jistý nejsem, jen mi to logicky vychází - není to tak, že menší vnitřní odpor bude mít právě akumulátor s větší kapacitou? Matně si vzpomínám na středoškolské měření vnitřního odporu pomocí poklesu napětí při známé zátěži - a ten pokles bude u akumulátoru s vyšší kapacitou menší a tím pádem i menší vnitřní odpor.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 25 | 2.6.2024 v 10:37 combust |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 | Milzno | 10 | 10.8.2023 v 09:22 mta |