Nebude to dělat nějaký problémek?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1100Virago píše: charlie.vtx1800: Obávám se, že nemáš pravdu. Když budou akumulátory trvale vzájemně paralelně propojené, dojde po čase k rovnovážnému stavu a začne se to chovat téměř jako jeden akumulátor s vyšší kapacitou. Baterie s menší kapacitou nemůže být nabitá dřív - to by na ní bylo vyšší napětí, než na té druhé, ale to není možné, pokud budou kvalitně propojené. Navíc při udržovacím nabíjení bezpečným napětím k plynování nedojde, proud z nabíječky jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením.
takto je to spravně, když je maš zapojené paralleně, nemuže byt nabita jedna dřive než druha, proud se přeleva mezi nimy, a maji vždy oboje stjené napětí, a jak víme, u PB accu je stupeň kapacity přímo souvisí od napěti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
1100Virago píše: charlie.vtx1800: Obávám se, že nemáš pravdu. Když budou akumulátory trvale vzájemně paralelně propojené, dojde po čase k rovnovážnému stavu a začne se to chovat téměř jako jeden akumulátor s vyšší kapacitou. Baterie s menší kapacitou nemůže být nabitá dřív - to by na ní bylo vyšší napětí, než na té druhé, ale to není možné, pokud budou kvalitně propojené. Navíc při udržovacím nabíjení bezpečným napětím k plynování nedojde, proud z nabíječky jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením.
Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak by u aut, kde jsou dvě baterie v paralelním zapojení byly ty baterie spojené trvale. Dvě baterie jsou třeba u menších chlaďáku, kde jedna baterie je normálně pro potřeby auta a druhá slouží pro napájení chlaďáku při vypnutým motoru (aby se nevymlátila startovací baterie). Ovšem i při zapnutým motoru nejsou obě baterie připnuty trvale, ale ta pomocná je připojována jen při dobíjení a po svém dobití je zase úplně odpojená, i když motor dál běží - takže to asi bude mít nějaký důvod. Navíc - baterie s menší kapacitou by měla mít i menší vnitřní odpor, takže přes ní bude protékat větší proud, tudíž se musí nabít dříve. I to bezpečné napětí je o něco větší než vlastní napětí baterie, takže k určitému přebíjení té slabší baterie bude docházet. Ta nabíječka vyhodnocuje protékající proud při určitém napětí a při poklesu protékajícího proudu pod určitou úroveň (= plně nabitá baterie) se úplně vypne. Pak sleduje pokles napětí a při jeho poklesu pod určitou úroveň se opět zapne - a tak furt dokola. Proto tvrdím, že buď ta baterie s menší kapacitou bude vlastně trvale přebíjená, nebo ta s větší kapacitou nebude plně dobíjená - podle toho, jak to ta nabíječka vyhodnotí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 25 | 2.6.2024 v 10:37 combust |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 | Milzno | 10 | 10.8.2023 v 09:22 mta |