globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
3.12.2010 v 17:01
Ahoj. Stojí mi v garáži 2 motorky vedle sebe. Jena má 18Ah a druhá 10Ah baterku. Obě to jsou obyčejné údržbové baterky. Mohu po nabití baterií tyto následně propojit navzájem a pak na Optimate4?
Nebude to dělat nějaký problémek?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

4.12.2010 v 11:40 | Nahoru | #1

Skalda píše: blbost, dotaz je zcela legitimni. U Inteligentni nabijecky bych paralelni zapojeni nedoporucil, u proudoveho nabijeni pouze za urcitych okolnosti (podobne akumulatory v podobnem stavu), ale u napetoveho/udrzovaciho nabijeni to klidne zapoj paralelne (typicky ty male nabijecky, ve kterych je pouze mekky napetovy zdroj < 14V)

EDIT: jak se chova Optimate v udrzovacim rezimu nevim, ale pochybuju ze jinak, nez ze jen drzi napeti na cca 13.8V (neni velky problem zmerit), takze po nabiti obou by melo paralelni zapojeni v udrzovacim rezimu fungovat bezproblemove


Nevím, ale myslím, že pořád je lepší i při udržovacím nabíjení dvou baterií s úplně jinou kapacitou (nemluvě o jejich skutečném stavu) nabíjet třeba týden jednu a pak týden druhou než je zapojit paralelně. U "inteligentní" nabíječky jako je třeba Optimate se jedna z baterií samovolně dřív vybije, jenže napětí bude udržovat ta lepší z baterií, ta bude vlastně i dobíjet tu horší baterii a až když poklesne napětí u obou, tak se sepne nabíječka a zas to celý dobije. Jenže ta baterie s menší kapacitou bude nabitá dřív, takže se bude po dobu, co se bude dobíjet ta větší baterie, nepatrně, ale dlouhodobě přebíjet a přeci jen bude nepatrně plynovat a ztrácet elektrolyt. Takže to bude takový divoký, já bych to nedělal. A už vůbec nevíš, co s tím vším udělají přechodový odpory třeba na kontaktech (díky oxidaci během zimy), stačí ztráta pár desetin V a celá ta sestava se bude chovat absolutně nevypočitatelně!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

4.12.2010 v 12:02 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800: Obávám se, že nemáš pravdu. Když budou akumulátory trvale vzájemně paralelně propojené, dojde po čase k rovnovážnému stavu a začne se to chovat téměř jako jeden akumulátor s vyšší kapacitou. Baterie s menší kapacitou nemůže být nabitá dřív - to by na ní bylo vyšší napětí, než na té druhé, ale to není možné, pokud budou kvalitně propojené. Navíc při udržovacím nabíjení bezpečným napětím k plynování nedojde, proud z nabíječky jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 25 2.6.2024 v 10:37 combust
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist