Takze som zvedavy, ze kolko taka "divna tycka" stoji nova
buxino>Jak tak na to koukam, tak ten kardan vidim vic jak nevyhodu
Mozno niekomu sluzi "cely zivot" motorky, ale ked sa dobre dojebe (rozlomi, praskne, rozbije hrusku a pod.), tak to moze clovek zrovna kupit novu motorku
Ked sa aj tym najbrutalnejsim sposobom znici retaz, tak sa vymeni retaz, rozeta... namasti sa modrina na lytku a ide sa dalej
Vsechno ma svoje. Ale taky mam radsi retez, kardan ma vahu a ztratu vykonu. Navic mi mazivo odletujici od retezu krasne motorku konzervuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
Je to presne ako to tu už niekto pisal.Ma to svoje vyhody ale aj nevyhody.No stale si myslim,že reťaz je na tom horšie ako kardan
fotky pěkný teda, hlavně ty guzziny
existujou na tyhle kardanový kříže nějaký speciální maznice? je to docela nedostupný.
co třeba nechápu, tak ural má kradanový kříže na náho side úplně holý - žádný zapouzdření - po dvou letech a 15tis km normálně vyrezly.
fotky nejsou moje, ale vypadalo to stejně
jen 4 ruský těsnění 600, nějakej spešl kříž s maznicí přes tisíc a pak jsem dostal typ na kříže za 25 doláčů z aut
Naposledy editováno 09.08.2010 19:04:26
1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
Lepšia vec je už radšej pouvažovať o domontovani maznice
ale příjemně mě potěšilo, že tyhle kříže jsou tak univerzální a jde bez problémů sehnat za těch krásnejch 25 dolarů sakum prdum celej - při tý ceně už se to fakt nevyplatí repasovat, když je to levnější než ty 4 gumy, který to sežere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
Dawe02>Nerekl bych. Podle objektivnich cisel urcite ne.
Co jsou to objektivní čísla?
A navic je to taka divna, lehka litina... Typicky vyplod konzumnej spolecnosti - pokazi sa, zahodis a kupis nove.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
BMW je podle vseho velmi na vysi, to poznas uz jen podle naroku ktere klade na sve dodavatele...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
jinak tady se všichni supi slétají... a pomalu mají radost z cizího neštěstí jen aby si rejpli na ono "spolehlivé BMW" ... stovky Bavoráků jezdí bez problému mají stovky tisíc km bez poruch... i této by se pravděpodobně preventivní výměnou ložiska dalo zabránit... fakt mi to přijde ubohost takhle rejt... ikdyž na m.cz mě to ani tolik nepřekvapuje...
Naposledy editováno 10.08.2010 07:23:09
1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
A k té bezúdržbovosti: zase nesmíme skákat na každý marketingový kec. Ložisko je pořád jen ložisko, gufero a olej také (nemyslím, že gufero a olej jsou ložiska :)). Tím chci jen říct, že vše má svou životnost a vše je třeba kontrolovat. V případě kardanu na 12GS celkem snadno a rychle. I na tuto závadu mohla mít údržba vliv.
Jinak tenhle kousek železa stojí cca. 725USD, takže i kdybych to měl měnit každých 65tkm (jakože věřím, že nebudu) oproti výměnám řetězovek to nevychází nijak hůř. A starám se o to 10-20x méně často než o řetěz.
Ale všechno má svý, takže to neberte jako dogmatickou obhajobu majitele BMW. Také bych si dokázal zanadávat :)
Dawe02>BlackSabbath> teba warranty returns, zero km claims a vesmes vsechny kvalitativni ukazatele v SCC db.
BMW je podle vseho velmi na vysi, to poznas uz jen podle naroku ktere klade na sve dodavatele...
To je zajímavé. Co takhle slyším a občas se k něčemu náhodou nachomítnu, tak lidi dost nadávají třeba právě na 1200GS. Je teda pravda, že to vůbec nijak nesleduju, tyhle motorky jdou mimo mě...
1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
1 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
novej>Prostě jsem po 30000 vyměnil olej v hrušce a znovu ho vyměním po dalších 30. O údržbě kříže manuál nemluví, myslím že to byla prostě vada materiálu. Nedávno jsem dělal ložiska na předních kolech u Picassa a jedno vydrželo 2 měsíce a druhý 3. upozorňuju že to byli SKF a v servisu mi řekli - bohužel asi nějaká špatná várka.
Tak nám to pak taky nafoť a stěžuj si. Ono je strašnej problém vyměnit v tom olej společně s motorem jednou za rok. Nebo ušetříš sto korun?
carlos38>Kdyby se v tom měnil pravidelně olej, tak se to nemůže stát....
Odbornik promluvil
Kardan neni ulozeny v oleji, takze nejak neni v cem menit olej A udajne nema ani zmysel promazavat kriz, zvlast, ked ma klby zalisovane a nejsu tam zadne segrovky, ci jak sa to vola...
V hruske je mozne olej menit a ten meneny byl, ale mylsim, ze hruska na hornu cast kardanu velky vplyv nema.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
dr.Sagar>Zajímalo by mě, jestli víte o někom jiném, komu se přesně toto stalo? Za sebe: já ne.
Midlochovi se vysypala hruška na R1200S ale vzhledem k tomu kolik gées jsem viděl letos v itálii tak ty 2 případy mi teď připadají jako statistická chyba
btw: předloni se tu K7 chlubil přetrženým řetězem...narvaným do karteru takže to chtělo novej motor
hold jsou to jen stroje no
Ať Ti to brzy zase jezdí!!!
karf>Midlochovi se vysypala hruška na R1200S ale vzhledem k tomu kolik gées jsem viděl letos v itálii tak ty 2 případy mi teď připadají jako statistická chyba
btw: předloni se tu K7 chlubil přetrženým řetězem...narvaným do karteru takže to chtělo novej motor
hold jsou to jen stroje no
I když je to jiná závada, tak pod toto podpis. Také kvůli hrušce jsem s tím přestal jezdit off.
2 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska
K tomu BMW - pochybuji, že se ten kloub vymrdal takhle najednou. Ten musel mít vůli už při výjezdu na dovolenou. Bohužel si to musí majitel rozebrat a zkontrolovat před cestou sám, v servise se ti na to vyserou, maximálně ti naúčtujou kontrolu, kterou stejně nedělali.
Já mám starou rejži s dosluhujícími díly, které se nevyplatí měnit, protože jen za cenu těch nových dílů bych si koupil 2 stejné zachovalejší motorky, tak poslední roky před zahraniční dovolenou vždy vyndám motor, rozpůlím a celý prohlídnu, zda ty špatné díly ještě další rok vydržej. To už je sice trochu extrém, někdo jiný by čtvrt století starý vrak, co má přes 200.tis.km, dávno hodil do šrotu, ale i u nového stroje jsou nutné kontroly, zda se někde nerozvíjí porucha, když potřebuji s 99,9% spolehlivostí dojet na dovolenou a zpět.
Kardan versus řetěz: co uděláte, když umře řetězovka někde v Rusku, na Ukrajině, nebo na Balkáně? Novou tam neseženete, pokud nevezete sebou náhradní, jste v prdeli. Na smrt řetězu stačí, když vám mezi řetěz a rozetu skočí kámen, jak se stalo třeba Hošťálkovi. Pokud to dojde tak daleko, že řetěz rupne, tak v polovině případů se namotá na řetězové kolečko v motoru a rozláme karter. Vše má svoje výhody a nevýhody, na delší cesty dávám přednost kardanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
U-Joint: CarQuest #111/1-0300 w/grease zerk fitting
U-Joint Sidecar driveshaft (with grease zerk): Precision 341, NEAPCO 1-0300, Spicer 5-111X, WESCO 201-581 or AMGAUGE 581
a k preventivním prohlídkám jsem docela skeptickej - pokud tomu člověk nerozumí, tak těžko bude vědět, na co se zaměřit a jaký vůle jsou provozní a jaký už na servis. já to třeba nepoznám - proto si motorku nechávám servisovat. stejně tak to maj počítám majitelé bmw - ne každej se v tom vrtá jako Ty a rozumí jako Ty, tak není moc co by vlastně kontroloval..
Naposledy editováno 10.08.2010 15:13:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska
To je bohužel přirozený důsledek trendu posledních 15 let, kdy do učňáků na servisáky nechoděj chytří kluci, které baví se vrtat v motorech, ze kterých by časem byli ti dobří fachmani, co své práci rozumí. Každý kdo zvládne vůbec něco studovat, toho rodiče honěj do studií, ať má pokudmožno jakýkoliv titul, nebo aspoň průmku. Na servisáka se pak choděj vyučit jen ti nejblbější zoufalci, kteří se nedostali na žádnou průmku a nezvládli ani strojařský učňák. Prostě přirozený důsledek společenského postavení mechaniků na úrovni těsně nad uklízečkama. Jenže ta technika motorek a aut je dnes hodně náročná, pokud nemá jen měnit olej, tak bych to srovnal s požadavky na vzdělání zdravotních sester. Ty dnes musejí mít půlku vejšky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |