budu si kupovat ktm 690 smc 2019,pokud snížím výkon z 55 kw na 35kw pomocí Alpha Technik bude stejná akcelerace?Děkuji
matoussko
Naposledy editováno 09.06.2020 17:11:42
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
Pleteš si pojmy s dojmy. Výkon motoru stoupá s otáčkami a přes 35kw se dostane až při určitých otáčkách. Předpokládám, že ta úprava funguje tak, že při otáčkách, kde má motor nižší výkon než 35kw, běží beze změny. Takže akcelerace je stejná do určitých otáček.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
viz kousek vejs, mene fyzikalne lec mozna lidsky srozumitelneji pise wajld..
..jedina cesta/finta jak dosahnot stejne akcelerace pri nizsim vykonu, za cenu nizsi rychlosti je zmenit sekundarni prevod ...ale to o tolik v praxi nepujde, da se jit +- zub, dva, pak uz to bude nekde o neco drhnout
E: aha, tak pardon, beru zpet, asi jsem wajlda trochu pecenil,... ted ctu ze placa pitomosti...
jo, platilo by to u napr. elektromotoru kterej ma kroutak maximalni v nulovych otackach a je bez prevdovky
spalovaci motor jednak moc neomezis tak aby bezel do urcitych otacek stejne, leda sproste na tvrdo otackovm omezovacem... spalovak "akceleruje" az v oblasti kdyz se dostane do optimalnich otacek, a na horni obalce techto otacek radis (tzn. drzis se kolem max. kroutaku),... kdyz motor nekde v pocatku teto oblasti otackama omezis (tzn v miste driv nez zacne kroutak zas padat neefektivitou) tak to jednak nebude stejny protoze ta kroutakova krivka je malokdy fakt "placata" a furt trosku roste, a i kdyby placata baly tak s tim bud nebudes schopnej radit vubec, nebo se z toho uradis k posrani jak rychle tam budes muset ty kvalty hazet... no, konec koncu muzes si to vyzkouset i bez omezovace
Naposledy editováno 09.06.2020 21:50:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
kerut píše: 312Michael>..jedina cesta/finta jak dosahnot stejne akcelerace pri nizsim vykonu, za cenu nizsi rychlosti je zmenit sekundarni prevod ...ale to o tolik v praxi nepujde, da se jit +- zub, dva, pak uz to bude nekde o neco drhnout
Ta finta je uplne jina, musis si jen urcit dodatecnou podminku a to spravnou konecnou rychlost na kterou se akceleruje. Ostatne z toho vyplyva ze ani zmenou prevodu stejnou akceleraci nedosahnes - zde mysleno v celem spektru otacek na jeden prevodovy stupen, protoze si zadnou dodatecnou podminku neuvedl.
Edit: viz prispevek od divocha vyse
Naposledy editováno 09.06.2020 21:48:18
Změna sekundárního převodu ti v tomto případě nepomůže. Sice umožníš motoru, aby pracoval ve vyšších otáčkách, ale tam je jeho výkon přiškrcen na stejný, jako je v těch nižších. Podařilo-li by se úpravci splnit podmínku omezení max. výkonu na 35kw při využití maximálního potenciálu motoru, znamenalo by to, že do určité hranice otáček poroste točivý moment a jakmile výkon dosáhne 35kw, bude točivý moment klesat tak, aby až do maxima otáček byl výkon právě 35kw. Pro takový motor je pomalejší sekundární převod neopodstatněný.
Edit: Je pravda, že pokud by úpravce udělal takto ideální úpravu výkonu, musel by mít motor elektrickou škrtící klapku.
Naposledy editováno 09.06.2020 21:55:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
stejny nebude samozrejme nikdy nic, vlivu bude kvanta.. minimalne uz jen to, ze konstrukce slabsiho stroje muze mit problem dvojnasobnej kroutak prenest na asfalt
>wilde ale prd, neumiznis motoru bezet ve vysich otackach, jen zmenis pomer otacky/sila na zadnim kole.. je to jako kdyz se rozjiszdis na dvojku nebo na jednicku, motor se toci stejne ale motorka se rozjizdi na dvojku líně, na jednicku svizneji.. kdz das jinej sekundar tak to mas jako by ses rozjizdel misto dvojky na jednicku ale viz nahore, nic nejde prehanet, kazdej stroj ma nejaky navrhovy parametry...
Naposledy editováno 09.06.2020 21:58:15
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace
Ve vyšších rychlostech = na vyssi kvalty uz neni tah tak velky a clovek si na plynu přehmatne - tam se ta propast prohloubí, protoze u skrcena verze neni kam pridavat.
Tzn v tvém ciste fyzikalnim modelu nejsou zapocitane tyhle detaily, jako je treba to, ze zdvih plynu je schvalne tak velkej aby neslo bez prehmatnuti dat plnej...
Jinak samo, pokud je pilot schopnej využívat potencial stroje - dost vykloubit ruku/prehmatnout tak je jasne, ze výkonnější verze bude akcelerovat vic.
no asi bychom se museli shodnout na tom kterou cast akcelerace mame na mysli.. pokud jde ryze fyzikalne o nejaky diferencialni usek mezi otackama X a Y na kroutakvy krivce v jednom prevodovem stupni, pak bude stejny, motor v danem okamziku samozrejme nepozna jestli ho chces tipnout az za dalsich +5000ot. nebo uz za +500ot,.. ale pokud pujde o akceleraci na nejakou rychlost, s razenim, celkove, stejny to nebude..
E: viz dat plnej, bavime se teda o 55 vs 35kW, ne o +200ps u motogp..
Naposledy editováno 09.06.2020 22:20:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
kerut píše: >wilde ale prd, neumiznis motoru bezet ve vysich otackach, jen zmenis pomer otacky/sila na zadnim kole.. je to jako kdyz se rozjiszdis na dvojku nebo na jednicku, motor se toci stejne ale motorka se rozjizdi na dvojku líně, na jednicku svizneji..
Ok, toto mi vysvetli, prosím Ťa, ja som si doteraz vždy myslel, že keď ideš nejakou rýchlosťou, tak máš na dvojke menšie otáčky ako na jednotke - tým pádom ak akceleruješ z v1 na v2, tak budeš mať v každom okamihu na dvojke menšie otáčky, ako sa motor točí rovnako?Pokiaľ viem, okamžitá sila, ktorá poháňa motorku vpred, sa (ak odmyslíme straty) rovná okamžitému výkonu delenému rýchlosťou (F = P / v). Ako by som to vypočítal, ak by som uvažoval časový úsek, neviem, ale v zásade to na jedničku akceleruje rýchlejšie práve preto, že má motor vyššie otáčky pri rovnakej rýchlosti, teda aj vyšší výkon. Aspoň tak tomu rozumiem ja.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
vlastne jako bys preskladal prevodovku a hodne zjednodusene udelal z 6ky 5ku, a tak dale az z 2 jednicku, a z jednicky jeste pomalejsi prevodovy stupen navic (pisu jakoby, nemusi to samozrejme odpovidat, ptrevodovky jsou poskladany ruzne.. )
s vyhodou ze ten motor (z pohledu motoru, ne okolni rychlosti) na otacky kde radis/kde to tahne roztocis drrive, protoze bude sice mensi okolni rychlost ale na ukor vetsi sily, takze to bude lepe akcelerovat... resp. rychleji se proradis k mensi maximalni rychlosti,.. kdyz das sekundarni prevod opacne do rychla (nebo treba v tomto duchu preskladas prevodovku, to je stejny), dostanes se sice na vyssi maximalku, ale budes ty prevodove stupne mezi prerazenim roztacet dlouho, protoze akcelerace bude horsi (podobne jako treba v aute, tam je akcelerace horsi zas kvuli podstatne vysi hmote)
uff.. doufam ze je to trosku srozumitelny, nejsem moc pedagog..
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
Zajímavé srovnání bylo kdysi u MZ 150. Existovala verze s 9 kW a 10,5 kW (jiné časování válce). Do asi 5500 otáček měla větší krouťák a tím i výkon ta slabší verze. Silnější ji překonala jen při provozu nad 5500 otáček a končila v 6500ot. Pokud ten s tou výkonnější chtěl tomu se slabší ujet musel točit nad 5500, při nižších otáčkách ujížděl ten s tou slabší verzí tomu se silnější. Někde na netu jsou i grafy těchto motorů.
pese píše: Teda docela by mne zajímalo, jak bude fungovat ten doraz plynu u elektronického plynu . Nevím sice jak u KTM, ale třeba u BMW od modelů s elektrońickým plynem (F800 GS od 2016) se škrtí jen přehráním software .... .
Jo sorry, nevsiml jsem si ze je to 2019. Ale v principu je to podobne, klapka co se otvira v sani se pri plnem otevreni rukojeti neotevre na max, ale jen treba na 70procent.
Maji to podobne i motorky s mechanicky ovladanou klapkou ale skrcene rovnou z vyroby - mechanickou klapku otevres na max, ale ty sekundarni ovladane jednotkou se otevrou jen na zcasti...
Stejne funguji mapy u starsich motorek - treba rain mapa. U novejsich s kontrolou trakce uz je to sofistikovanejsi...
...jako staveli se maloobemovy motorky (zavodni, 50ccm atd..) s hodne rychlostnima stupnema (7 a vic) ale myslim ze jet na tom muselo bejt docela peklo..
2 reakcí na tento příspěvek Snížení vykonu a akcelerace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
To by odpovídalo. Já měl pionýra a tam mi jich tak 11 chybělo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
Naposledy editováno 09.11.2020 21:48:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vykonu a akcelerace
HMS píše: mito7> To mělo asi 12+2 (split,range + crawler) ne?
jj melo to 7 kvaltu a "pulku" na nejakym dalsim ovladaci ala levej heft..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 690 SMCR veľký únik oleja [1, 2] KTM 690 SMC R | RR690 | 49 | 23.5.2024 v 06:59 metal82 |
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... | La_micka | 25 | 18.4.2024 v 13:49 strive |
Husqvarna SM 701, Gas Gas SM 700, K... Husqvarna 701 Supermoto, KTM 690 SMC R, Gas Gas SM 700 | Fíla-rider | 9 | 23.12.2023 v 14:52 MotoPeta |
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R | Majkee | 2 | 22.9.2023 v 18:10 MedWed |
KTM 690 SMC R - Servisní intervaly KTM 690 SMC R | krepy | 4 | 13.7.2023 v 08:41 Krautkopf |