bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 690 SMCR veľký únik oleja
5.11.2023 v 16:22
Vlastním KTM 690 SMCR ročník 2019. Pri jazde s ladeným výfukom, sa mi stráca olej vo veľkom množstve. Bavíme sa aj o 0,3l na 200-250km. Obyčajná ladená koncovka od Arrowu bez catu a homologizácie.
Pri sériovom výfuku je všetko oukej, za posledných 2000 km žiadny únik oleja, proste všetko ako má byť - VIACKRÁT ODSKÚŠANÉ.
Laďák bol na motorke od +- 2500km, bez akejkoľvek úpravy palivovej mapy atď.
bola
Obávaná kompresia ventilov je paradoxné úplne v poriadku + spravila sa aj diagnostika - bez závad.

Doplnenie: olej menený každých 2000km, 10w50 rovnako aj značka a typ oleja podľa manuálu, vzduchový filter skontrolovaný, sviečky menené začiatkom roka...

Viete mi poradiť čo by mohol byť problém? Mohla by pomôcť napríklad iná homologizovaná koncovka výfuku, napríklad taký Remus, ktorý dáva výrobca?
Omotorku som sa staral nadštandartne.

Nemám problém investovať do opravy, no rád by som vedel čo to môže byť, poprípade od čoho sa odraziť.


Naposledy editováno 13.11.2023 11:06:33

Blokovaní uživatelé: Krautkopf
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

6.11.2023 v 11:04 | Nahoru | #31
RR690> Ať si neucvrkneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

6.11.2023 v 13:02 | Nahoru | #32
Krautkopf> teraz vážne, načo hráš zo seba zbytočne debila keď nemáš ako poradiť a ešte si myslíš, že si zaujímavý? pred 50tkou by si už mal mať rozum

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

6.11.2023 v 15:56 | Nahoru | #33
RR690> Zdar, tak já bych byl v hodnocení zdejšího kolegy Krautkopfa opatrnější. Už mnohokrát tady ukázal, že ví a umí poradit. To že jeho styl psaní někdo nepochopí na první dobrou, není jeho problém.

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

6.11.2023 v 16:30 | Nahoru | #34
rg250> čauko, v poriadku, rovnako nie je ani môj problém, že od začiatku nemal čo napísať, ale chcel byť silou mocou zaujímavý s debilnými a ironickými poznámkami, takže jeho vizitka, nie moja...každý rozumný človek nemá za potrebu komentovať príspevky týmto spôsobom ak v danej téme nemá čo poradiť ak by to bol opak, napíše to aj normálnou formou ako ostatní chalani za čo im veľmi pekne ďakujem

Naposledy editováno 06.11.2023 16:31:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

6.11.2023 v 19:44 | Nahoru | #35
RR690>
Já právě předpokládám že origo má katalyzátor ve výfuku. Pokud jsi dal nehomologovaný laďák, tak bude určitě bez katu! Zvlášť pokud je o polovinu lehčí.

Pokud odstraníš katalyzátor(ve tvém pripade vymeníš výfuk), změníš tím protitlak v motoru a rozhodíš složení výfukových plynů, které pak jednotka kompenzuje například tím, že jede pořád jakoby na sytič. Proto bude vyšší teplota ve válcích a s tím spojené větší spalování oleje.
Řešení už jsem ti psal:přehrát palivovou mapu.

Dá se to ověřit bezkontaktním teploměrem. Vsadím se že s laďákem budou mít svody u motoru větší teplotu než s originál výfukem. Proto ti taky někdo radil kouknout na barvu svíčky. Pokud bude bílá, tak je směs chudá a je to tak jak jsem říkal.

Ohledně úpravy jednotky můžeš zkusit kontaktovat uživatele X-tra-x , určitě ti k tomu řekne víc.

A teď otázka do pranice Proč tam ten nehomologovaný laďák musíš mít, když je to na Pikaču??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

7.11.2023 v 08:53 | Nahoru | #36
Fueltank> ďakujem za odpoveď a odbornú ranu, cením si to

Len mi nejak hlava neberie, že ten laďák išiel 8tis km úplne napohodu a toto zrazu? Nemal som ani žiadnu spotrebou oleja, vôbec nič.... výrobca udával, že je odladený a dokáže šľapať so sériovou mapou, čo bola donedávna pravda :D rovnako som teraz našiel homologizovaný výfuk, ktorý je bez KATU, ten sa dokupuje dodatočne ak chceš a vsunie sa dnu do výfuku...výfuk spĺňa homologizáciu pokiaľ v ňom máš dbkiller...ak ho vyberieš tak už homologizáciu nespĺňa - bez ohľadu na KAT...je zas pravda, že môj Arrow žiadny dbkiller nemá :D
Pre mňa to je už španielska dedina

na každej jednej motorke som mal ladený výfuk a dokonca aj na tejto nejakých 8tis. km...sériovka je naprd a paradoxne keď som čítal fóra, viac sa to prehrievalo so sériovým, ale tak nevidím až tak do toho...no môj postreh bol rovnaký, smrdelo mi to o dosť viac keď som dojazdil so sériovkou :D alebo mi to iba udrelo do nosa kvôli tomu, že to bola iná vôňa, neviem teraz

Naposledy editováno 07.11.2023 08:54:31

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

7.11.2023 v 09:10 | Nahoru | #37
moc si nedokazu predstavit jakym zpusobem je tohle mozne. takze pokud vyloucime chybu mereni a spatne pozorovani experimentu - s jednim vyfukem ok, s druhym neOK... tak pak uz stejne nezbejva nez nejake slozite mereni a pecliva kontrola vseho, coz je stejne mimo moznosti laika.
tzn bud se smirit s jezdenim se seriovym vyfukem, se spotrebou oleje a nebo najit nekoho kdo bude ochotnej se tim zabyvat, bude to stat prachy a klidne taky na nic neprijde.

ja bych asi zacal tim, ze bych oddech motoru zavedl ne do sani ale do nejakeho catchtanku a sledoval co se tam deje pri jednom a druhem vyfuku. Taky bych na to nejspis nahodil datalogger a zalogoval si teploty a AFR pres WB lambdu ve vyfuku. No a samo taky bych si prvne zjistil jestli to ma nejake eko-udelatory ve vyfuku / sani - system sekundarniho vzduchu atd. tohle je stejne potreba poresit aby ta vyse zminena mereni davala nejake rozumne vysledky.

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

7.11.2023 v 11:43 | Nahoru | #38
Za mně je to tlakem ve válci, tím ladakem nemají odchozí plyny odpor a teplotou a směsí jsi nacal stírací kroužek na pístu, možná by pomohlo změnit viskozitu oleje ,15w40 nebo vrátit vše do původního stavu

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

7.11.2023 v 12:10 | Nahoru | #39
jinak pokud to zere pres litr oleje na 1000km, myslim, ze uz by to viditelne kourilo a svicka bude jako bota ... s tim ze by i docela odchazela...

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 00:32 | Nahoru | #40
Zkusil bych zda nejsou tvrdé/popraskané stírací břity pro dříky výfukových ventilů, možná tím že jsi dal otevřenou koncovku se zvedla jejich teplota a stírátka to nevydržela a s otevřenou koncovkou jsi změnil načasování/velikost podtlakové vlny díky čemu to může tudy přisávat olej.

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 06:08 | Nahoru | #41
No já jsem to pochopil tak, že i teď když mu to žere s laďákem olej, tak po výměně za originál to olej nebere. Takže se to nedá hodit na poškozené kroužky.

2 reakcí na tento příspěvek KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 10:03 | Nahoru | #42
Já mám teorii - třeba ten laďák má tak dobrý odtah spalin, že to vlastně ten olej vycucává z pod pístu.

Jinak je to tedy zajímavý problém a jsem zvědav jestli přijdeš na to čím je to způsobeno.

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 10:14 | Nahoru | #43
Bugs> Podobná teorie mě taky napadla a už jsem ji tu i napsal ale celé do toho hází vidle konstatování že prvních 8 tisíc km s tím laďâkem nebyl problém.
Po převatování se rozhodne parametry nezmění tak že to začne chlastat jak prokopnutý. Teda esli při tý repasi potajmu nevypadl nějaký restriktor

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 10:14 | Nahoru | #44
Bugs> jakoze by vytvarel ve vyfukove fazi vetsi podtlak nez tam je behem sani?

KTM 690 SMCR veľký únik oleja

8.11.2023 v 11:10 | Nahoru | #45
V teoretickej rovine. Ak chýbala vo výfuku vata, plyny sa tam mohli kľudne vyriť a nejaký protitlak tým vyrenim spôsobovať. Vychádzam z vlastnej skúsenosti, kedy bol výfuk prázdny a v strednom pásme motor pri pridaní strpol na chvíľku. Po novej vate ok.
Dal si novú vatu a usmernil si ich priamo von a máš lepší výplach + nejaké to opotrebenie. Ešte máš možnosť urobiť pokus, že z výfuku vyhodis vatu a skúsis tak.
Inak ak nedymis, tak bude niekde vytekať, kľudne z odvetrania ak má vývod von a pod. Lebo pri tej spotrebe oleja by to bolo poznať, minimálne pri pridaní na modro a za motorkou by ťa normálne stipali oči.

Naposledy editováno 08.11.2023 11:12:42

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

9.11.2023 v 08:26 | Nahoru | #46

RR690 píše: no neviem ako to je s katalyzátorom u týchto motoriek...je to ešte EURO 4, zvod tam je obyčajný a podľa mňa má KAT seriovka koncovka v sebe...


Jestli má nebo nemá koncovka integrovaný katalizátor poznáš podle označení.
é-čko ve čtverečku s číslem označuje homologaci a číslo kód státu která homologaci udělila.
za tímto čtverečkem s é-čkem následuje čtyřmístné číslo (číslo homologačního protokolu)
a následuje číslice v kroužku . 5 je katalizátor, 9 tlumič hluku.

Takže pokud má na koncovce 5 i 9 máš koncovku s integrovaným katalizátorem. Pokud jen 9 je to čitě jen tlumíč hluku.

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

9.11.2023 v 09:00 | Nahoru | #47

Fueltank píše:
Pokud odstraníš katalyzátor(ve tvém pripade vymeníš výfuk), změníš tím protitlak v motoru a rozhodíš složení výfukových plynů, které pak jednotka kompenzuje například tím, že jede pořád jakoby na sytič. Proto bude vyšší teplota ve válcích a s tím spojené větší spalování oleje.
Řešení už jsem ti psal:přehrát palivovou mapu.


Složení výfukových plynů snímá lambda sonda. Jak vyčíst on-line její hodnoty při běhu motoru nevím, ale....
I ten nejobyčejnější zaprděný autoservis byl za komančů vybavený analizátorem výfukových plynů. Nastavovaly se podle toho karburátory u všech Škodovek Žigulíků, atd... . Teď už to servisy nepoužívají, ale většinou to nevyhodily a když jo odnesli si to automechanici co začali dělat soukromě. Zjisti si který soukromník to má a změř si co ti leze z výfuku. Je to měření na 5min i se spuštěním mašiny. Vrazíš sondu do výfuku, změříš volnoběh pak párkrát vrkneš plynem a na displeji hned vidíš číslo jak bohaté nebo chudé to máš. Jestli ti to ukáže např 13,5 je to mírně bohatá směs, přes 15 chudá. Tabulkový ideál je tuším 14,7. Normálně se ladila směs na 14,1 - 14,4, ale pamatuji že pouliční závodní tuneři obohacovali i na 12,5.

(reakce na) KTM 690 SMCR veľký únik oleja

11.2.2024 v 11:24 | Nahoru | #48
RR690> Ahoj, dospěl jsi k nějakému řešení?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Husqvarna SM 701, Gas Gas SM 700, K... Husqvarna 701 Supermoto, KTM 690 SMC R, Gas Gas SM 700 Fíla-rider 9 23.12.2023 v 14:52 MotoPeta
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R Majkee 2 22.9.2023 v 18:10 MedWed
KTM 690 SMC R - Servisní intervaly KTM 690 SMC R krepy 4 13.7.2023 v 08:41 Krautkopf
Diagnostika KTM 690 Duke KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 SMC, KTM Duke ... wormi 6 19.11.2021 v 19:52 wormi


TOPlist