Týmy Yamahy pro sezónu 2015

Kapitoly článku

Standing Construct Yamaha

Relativně nový tým MXGP Standing Construct zaznamenal výrazný úspěch v roce 2013, když jejich holandský závodník Glenn Coldenhoff vyhrál první zlato ve FIM Grand Prix na Matterley Basin ve Velké Británii. Belgická stáj zaměřila pozornost na podporu jezdců a v kategorii MX2 má své místo díky obrovskému potenciálu, který svým jezdcům nabízí.
Prvním z jezdců je Švýcar Valentin Guillod, který v devatenácti letech absolvoval premiéru v mistrovství světa MX2, ale pak udělal krok zpátky a závodil v evropském seriálu EMX250. Jeho mise v evropském šampionátu byla stoprocentně úspěšná, čímž pro rok 2014 získal místo v týmu Standing Construct. Loni tak zaznamenal své první umístění na stupních vítězů v České republice a podruhé v Mexiku. V roce 2015 je poprvé továrním jezdcem a zároveň absolvuje poslední sezonu MX2, protože již dosáhl maximálního věku třiadvaceti let, takže tuto třídu bude muset po skončení sezony opustit.
Druhým jezdcem týmu je Belgičan Julien Lieber, který má za sebou pět let zkušeností se závoděním v prostředí světového seriálu. Poprvé byl továrním jezdcem už v roce 2013, ale tehdy si zranil koleno a půl sezony zůstal mimo závodění. V roce 2014 změnil tým a připojil se k Standing Construct s nímž pokračuje také letos znovu v pozici továrního jezdce.

Kemea Yamaha Racing

Tým Kemea Yamaha Racing nastupuje do světového šampionátu FIM MX2 2015 s dvojicí talentovaných závodníků Benoitem Paturelem a Damonem Graulusem. Jedním z klíčových členů týmu pod vedením Hanse Corverse je bývalý vítězný jezdec Yamahy v seriálu Grand Prix Marnicq Bervoets, který má na starosti vývojový program jezdců.
Prvním jezdcem týmu je Francouz Benoit Paturel, jenž letos vstupuje do Grand Prix jako smluvní jezdec na období dvou sezon. Francouze objevil a vyškolil bývalý mistr světa Jacky Vimond, který Paturela dostal do Grand Prix v roce 2012 a od tohoto okamžiku získával zkušenosti v národních šampionátech motokrosu a superkrosu.
Druhý jezdec Damon Graulus předvedl své kvality v posledních dvou letech. Řada lidí vidí ve dvacetiletém Belgičanu vycházející hvězdu a možného následovníka jezdců jakými jsou Kevin Strijbos, Clement Desalle nebo Jeremy Van Horebeek. V minulosti měl smůlu na zranění, nicméně vstupem do týmu Kemea Yamaha Racing pro něj začíná nová éra.


Motocykl

Model: YZ250F
Motor: kapalinou chlazený, 4-T, DOHC, 4-ventil
Objem: 250ccm
Vrtání x zdvih:: 77,0 mm x 53,6 mm
Kompresní poměr: 13.5 : 1
Systém mazání: olejová vana
Typ spojky: mokrá, lamelová
Palivový systém: vstřikování
Systém zapalování: TCI
Systém startování: bez startéru
Převodový systém: stálý záběr, 5-rychlostní
Sekundární převod: řetěz

Podvozek

Rám: dvojitý kolébkový
Přední systém odpružení: Upside-down telescop
Zdvih předního odpružení: 310 mm
Zadní systém odpružení: kyvná vidlice
Zdvih zadního odpružení: 315 mm
Přední brzda: hydraulická single disc, 250 mm
Zadní brzda: hydraulická single disc, 245 mm
Přední pneumatika: 80/100-21
Zadní pneumatika: 110/90-19

Rozměry

Celková délka: 2,170 mm
Celková šířka: 825 mm
Celková výška: 1,280 mm
Výška sedadla: 965 mm
Rozvor: 1,475 mm
Váha včetně provozních kapalin: 105 kg
Kapacita palivové nádrže: 7,5 litrů
Kapacita olejové nádrže: 0,9 litru

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist