Týmy Yamahy pro sezónu 2015

Kapitoly článku

Yamaha Factory Racing Yamalube

Michele Rinaldi-led Yamaha Factory Racing Yamalube Team patří mezi motokrosovou špičku už víc jak čtvrtstoletí a za tu dobu úspěšně spojili tovární úsilí s talenty jezdců jako Donny Schmit, Bob Moore, Andrea Bartolini, Stefan Everts a David Philippaerts aniž bychom vyjmenovali všechny ty, kteří jen ochutnali Grand Prix vítězství nebo umístění na stupních vítězů s technologiemi YZ a YZ-F italské skupiny se sídlem v Parmě. Jen tři roky po spojení s Yamahou vznikla vývojová divize Yamaha Rinaldi Research and Development (YRRD) s počátečním úspěchem v podobě zisku světového titulu 250ccm v roce 1992. Od roku 1995 produkuje vývojové a výzkumné centrum závodní kity, které pomáhají jezdcům v dalších kategoriích jako MX2, MX3, WMX nebo EMX. Naposledy to byl titul mistryně světa, který získala Kiara Fontanesi v sedle Yamahy YZ250F.
Prvním jezdcem týmu je talentovaný Jeremy Van Horebeek, jenž první triumf v seriálu Grand Prix slavil ve své třetí sezoně. Sezona 2012 byla jeho nejvyrovnanější, když v kategorii MX2 získal celkem deset umístění na stupních vítězů a vzhledem k tomu, že dosáhl věkového stropu musel přestoupit do MXGP. V roce 2013 byl pevnou součástí první pětice nejlepších a sezonu uzavřel skvělým vítězstvím týmu Belgie v motokrosu Národů v Německu. Tento úspěch byl odrazovým můstkem pro premiéru s Yamahou, kterou absolvoval v roce 2014. Následovalo dvanáct umístění na stupních vítězů z toho jedenáct v řadě a první vítězství, které pětadvacetiletý Jeremy Van Horebeek zaznamenal v České republice. Sezonu 2014 Belgičan uzavřel celkově druhý, když nestačil pouze na Itala Cairoliho a to jel závěr roku s bolestivým zraněním kotníku.
Druhým jezdcem v sedle YZ450FM je Romain Febvre. Nebojácný a stylový Francouz vytvoří pro letošní sezonu společně s Jeremy Van Horebeekem velmi silnou sestavu tří ladiček s cílem bojovat o mistrovský titul. Třiadvacetiletý Febvre jako teenager dával přednost Supermotu, ale pak u něj vyhrál motokros, což demonstroval vítězstvím v evropském šampionátu 2011. Odtud už byl jen krok do seriálu Grand Prix. V roce 2012 byl v MX2 celkově dvacátý a hned v prvním kole sezony 2013 získal své první umístění na stupních vítězů. V roce 2014 skončil v celkovém hodnocení na třetím místě. Během sezony vybojoval dvoje pole position, troje umístění na stupních vítězů a premiérové vítězství v závodu, jehož dosáhl v Brazílii.

V prvním podniku sezony MXGP, který se jel pod světly v Kataru, zajel Belgičan Jeremy Van Horebeek na celkové páté místo, Francouz Romain Febvre byl celkově šestý.

Motocykl

Model: YZ450FM
Motor: kapalinou chlazený, 4-T, DOHC, 4-ventil
Objem: 449,7ccm
Vrtání x zdvih:: 97.0 mm x 60.8 mm
Kompresní poměr: 13.8 : 1
Systém mazání: olejová vana | hydraulická spojka
Typ spojky: mokrá, lamelová
Palivový systém: vstřikování
Systém zapalování: TCI
Systém startování: elektrický
Převodový systém: stálý záběr, 4-rychlostní
Sekundární převod: řetěz

Podvozek

Rám: dvojitý kolébkový
Přední systém odpružení: Upside-down telescop
Zdvih předního odpružení: 310 mm
Zadní systém odpružení: kyvná vidlice
Zdvih zadního odpružení: 315 mm
Přední brzda: hydraulická single disc, 270 mm
Zadní brzda: hydraulická single disc, 220 mm
Přední pneumatika: 80/100-21
Zadní pneumatika: 110/90-19

Rozměry

Celková délka: 2,170 mm
Celková šířka: 825 mm
Celková výška: 1,280 mm
Výška sedadla: 965 mm
Rozvor: 1,475 mm
Váha včetně provozních kapalin: 104 kg
Kapacita palivové nádrže: 7 litrů
Kapacita olejové nádrže: 0,9 litru

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist