Týmy Yamahy pro sezónu 2015

Kapitoly článku

Milwaukee Yamaha

Tým Milwaukee Yamaha funguje pod vedením majitele Shauna Muira. Ten spojil síly s Colin Appleyard Racing, aby v roce 2005 postavili tým v britském mistrovství superbiků (BSB). V roce 2011 získali titul s Tommy Hillem, jehož týmovým kolegou byl Michaelem Lavertym. Společně vyhráli deset závodů a celkem čtrnáctkrát byli na stupních vítězů. O rok později jel Hill s Japoncem Noriyuki Hagou a sezona to byla komplikovanější, když Hill obsadil třetí místo a Haga, který po většinu sezony bojoval s následky zlomeniny klíční kosti sezonu dokončil osmý. V roce 2013 jel s YZF-R1 James Ellison, který skončil čtvrtý a dvojnásobný australský šampion Josh Waters, jenž sezonu dokončil celkově čtrnáctý. Loni barvy týmu velmi dobře hájila dvojice Tommy Bridewell a Joshua Brookes, jenž ve finále obsadili v pořadí třetí a čtvrté místo. V sezoně 2015 pojede u Milwaukee Yamaha s komplet novou YZF-R1 zkušená dvojice Josh Brookes a Broc Parkes.
Závodní motocykly britského šampionátu superbiků jsou odvozeny od standardních produkčních modelů a jen mírně se liší od cestovních sportovních motorek. Známa je fráze – Vyhrát v neděli a prodat v pondělí. Výrobce musí příslušný model nejdřív homologovat a vyrábět stanovené množství silničních motorek. Obyčejně motorky musí mít stejný profil jako jejich cestovní protějšky v prodejnách, to znamená stejný vzhled jak ze strany, tak zpředu a zezadu. Navíc nejsou dovoleny žádné úpravy rámu.
Jednatřicetiletý Joshua Brookes pochází ze Sydney a je zkušeným superbikovým a supersportovým závodníkem. S Yamahou pojede v BSB druhým rokem a na svém kontě už má celkem čtyři vítězství, které získal v barvách týmu Milwaukee Yamaha. Celkem dvakrát sezonu britských superbiků dokončil druhý 2010 a 2012, celkově třetí byl v roce 2013. Joshua Brookes je dvojnásobným australským šampionem s tituly v třídách Superbike a Supersport z roku 2005 a zároveň nejrychlejším nováčkem v TT Isle of Man 2013.
Australan Broc Parkes pochází z Hunter Valley v Novém jižním Walesu. Byl žákem mistra světa Wayne Gardnera a je velmi úspěšným jezdcem národního šampionátu. Pro Yamahu závodil od roku 2005 do 2008 v mistrovství světa supersportů a v roce 2007 skončil druhý, když prohrál souboj o titul s Kenanem Sofuoglem. V roce 2013 vyhrál s Yamahou titul v australském mistrovství superbiků a rovněž závodil ve vytrvalostním mistrovství světa s rakouským týmem YART, kde pokračuje také letos.

Motocykl:

Model: YZF-R1
Motor: kapalinou chlazený, 4-T, DOHC
paralelní čtyřválec s náklonem dopředu, 4-ventil
Objem: 998ccm
Vrtání x zdvih: 79,0 mm x 50,9 mm
Kompresní poměr: 13 : 1
Maximální výkon: přes 157kW
Systém mazání: olejová vana
Typ spojky: mokrá, lamelová spojka
Palivový systém: vstřikování
Zapalovací systém: MoTeC M170 (control ECU)
Systém startu: elektrický
Převodovka: stálý záběr, 6-rychlostní
Sekundární převod: řetěz

Podvozek:

Rám: AL Deltabox
Přední systém odpružení: teleskopická vidlice, 43 mm
Zdvih předního odpružení: 120 mm
Zadní systém odpružení: kyvná vidlice
Zdvih zadního odpružení: 120 mm
Přední brzda: hydraulická dual disc, 320 mm
Zadní brzda: hydraulická single disc, 220 mm
Přední pneumatika: 120/70 ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika: 190/55 ZR17M/C (75W)

Rozměry:

Celková délka: 2,055 mm
Celková šířka: 690 mm
Celková výška: 1,150 mm
Výška sedadla: 855 mm
Rozvor: 1,405 mm
Váha s provozními kapalinami: 168 kg
Kapacita palivové nádrže: 24 litrů
Kapacita olejové nádrže: 3,9 litru

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist