Hledal jsem až jsem našel. Jsem vyšší postavy (193 cm) a hledal jsem slušnou motorku, která nepotrestá každou chybičku, je spolehlivá a pohledná. To všechno jsem našel v mojí Sjůzince Stromíkovi..
Výška jezdce: 193 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: jednoválec, slabší motor, pro mě malá motorka
Honda XL 650V Transalp: absence 6. kvaltu
První dojmy - Musím se přiznat, že co se týče velkých motorek, tak se mi do ruky Stromík dostal jako druhá motorka s vyšším objemem, a to ta první byla Yamaha z autoškoly, která už měla být třetí rok vyřazená. Předtím jsem jezdil na vlastnoručním revival Jawy 250/353 z roku 1957 - pojezdy do lesa a k rybníkům. A pak jsem se rozhoupal a koupil Stromíka K6. Motor mě překvapil svým zátahem odspodu a kultivovaností. Je čitelný a nechá se pěkně točit až dočervena, ale to obyčejně není potřeba. Podvozek jsem otestoval na nerovné pěšině a v areálu bývalé pískovny. Nutno podotknout, že na motokrosové dráze se Stromíkem jsem měl stejný pocit, jako bych byl v převlíkárně roztleskávaček - sice moc chcete, ale nejde to. Naopak polňačka přímo volá:"Obtiskni do mě ty kolíky!" A to je přesně to, co se Stromíkovi a mně nejvíc líbí - polní cesty a šotolina, ale podmínkou jsou vhodné pneu. Na silnici je to taky fajn, ale chybí mi trocha zábavy, což je ale jen můj osobní problém. Na první dojem to snad stačí, více v recenzi.
Motorku bych doporučil pro - Začínajícím a s větší postavou. Když na ni sednu, tak si připadám, jako bych seděl na gauči - je opravdu pohodlná.
Doplňky na motorce - Touratech - padáky, kryt motoru, přesunutý olejový chladič, ocelové stupačky, offroad blatník. Původně obuto TKC80, nyní silniční Bridgestone (cestování po silnici)
Recenze
Už je prodaný
Proč zrovna V-Strom?
Než jsem koupil mazlíčka od Suzuki, tak jsem měl tu čest pouze s nižší kubaturou, ale za to snad ze všech odvětví motosportu. Nejvíc mě oslovila cestovní endura kvůli univerzálnosti a mám z nich pocit, že jejich úkolem je přesun z místa na místo a je jedno, po čem zrovna jedete. Motokros je v těsném závěsu, protože se mi líbí, jak lehce tlumiče dokáží spolknout padlý strom v cestě nebo oranisko na poli. Po přečtení snad celého diskuzního fóra jsem i přes to, že ze sebe udělám blbečka, založil téma typu - Jakou motorku. Tady bych chtěl poděkovat všem, kteří se aktivně a konstruktivně zapojili do diskuze a pomohli mi vybrat Stromíka, protože od té doby co ho mám, jsem ani jednou nelitoval.
Trochu techniky
- Motor - i přesto, že se jedná o dvouválec, tak nepozoruju žádné vibrace v celém spektru otáček. Jediná neklidnost u mého kousku vzniká mezi 5000 - 5500 ot/m kdy se motor tváří jako děcko, které místo slibovaného bombonu dostalo salám. Naštěstí se těmto otáčkám dá bez problému vyhnout a při cestování po českých silnicích na šestku a podle pravidel do 110 km/h se Stromík pohybuje do 5000. Párkrát jsem ho potahal i do červeného, ale tam mu to nesvědčí a pokud někdo plánuje jezdit na doraz a ve vysokých otáčkách, tak bude brzo jezdit nahatý, protože ho takhle motorka vyžere jako Otesánek se spotřebou k deseti litrům. Při klidné jízdě se to přitom dá zvládnout cca za 4 litry.
- Brzdy - v hodně profilech ohledně Stromů se vykládá o brzdách, že jsou nedomrlé, líné atd. Já brzdy musím pochválit, protože mám pocit, že vždycky dokážu obě kola zabrzdit až do smyku, takže účinek mají a zároveň musím pochválit jejich dávkovatelnost. Pozn.: Strom je moje první mašinka a nemám zkušenosti s brzdami ostatních značek, takže nemám objektivní názor a nemůžu srovnávat.
- Podvozek - plně nastavitelný předek i zadek. A jeho charakteristická vlastnost? Klid a pohoda. Mám ho nastavený na tvrdší režim a přesto je pohodlný a spolkne i coulovou hadici, co má soused nataženou přes silnici ke své zahradě, a vám přitom jen poví, že pod kolama něco bylo, ale už je to v pořádku.
- Světla - na toto bych hlavně řekl: Kam se kolikrát hrabou auta. A to si nedělám srandu, protože když jezdím po tmě, tak se vždycky kochám tím, jak na silnici a okolí dokážu vidět důležité detaily.
- Palivo - v manuálu je psaných 95 oktanů a z vlastní zkušenosti doporučuju neexperimentovat s vyšším oktanovým číslem. Bláhově jsem chtěl dát Stromíkovi ochutnat kvalitnější benzin a místo toho jsem od něj dostal hrubší chod a lenost.
Ovladatelnost
I když Stromík působí dojmem velké a těžké motorky, opak je pravdou a pokud na něm jedete rychleji než 10 km/h, tak je mrštný a zábavný i ve městě mezi auty. Vysoký posez se hodí právě ve městě, kde mám přehled a vidím přes auta. Na druhou stranu i s tímto vysokým posezením jde Stromík krásně a poddajně do zatáček a není problém si ťuknout kolenem, když máte sportovní krev. Ovladatelnost se nezhoršuje ani s vyšší váhou zavazadel nebo přibalením batůžku.
Cestování
Mám za sebou cca 2000 km z toho víc jak polovinu ve dvou a Stromíka musím pochválit. Jak pro řidiče, tak pro spolujezdce je Strom spojením komfortu a přirozenosti, takže se dá v sedle vydržet i pár hodin v kuse, aniž by měl smrtelnou křeč v rukách a marně hledal ztracenou zadnici. I kvalty jsou pro cestování takřka ideální, takže Stromíka lze bez problému nazvat čistým cesťákem.
Pěknej stroj .
hm, kolega v barvě... tak ať dobře slouží
2:istonbike > Taky si myslím. Líbí se mi to i kvůli tomu, že se s Wee chci občas pustit i do nějakého toho terénu.
Add: ještě i rovnou sem hodím otázku: Mám ohnutou páčku zadní brzdy. Dá se to nějak narovnat, popřípadě jak na to, aby se nezlomila.
Drapáky a doplňky TT mu sluší
Budeš spokojenej, je to super stroj. Vítej v klubu Stromáků