BMW R1200R bylo to složité rozhodování, hromada peněz, ale jsem rád že jí mám. Najednou nemám tendence přemýšlet nad tím, jestli bych si neměl pořídit jinou motorku
První dojmy - První dojmy byly veskrze kladné. Uživatelsky velmi příjemná motorka. Mám jí třetí sezonu a neměnil bych.
Recenze
Rozhodování co koupit po předchozí motorce bylo docela těžký.
Chtěl jsem "klasickou nahatou motorku". Chtěl jsem něco na čem se bude dát pohodlně cestovat (i ve dvou), na co se daj pověsit kufry a jiný harampádí. Chtěl jsem kardan. Z uvedeného je jasný že tato kriteria člověku hodně zúží výběr.
Favoritem bylo K1200R a když se objevila K1300R měl jsem jasno. Chci tuhle raketu a hotovo. Domluvil jsem si půjčení a testovací jízdu. Všechno bylo perfektní a po slezení z motorky jsem jen nechápavě kroutil hlavou a mlel dokolečka tývole to je nářez ... Prostě perfektní.
Jenže pak se mi to po pár dnech v hlavě rozleželo. Kámoš mi půjčil straší R1150R. Sedl jsem si, nastartoval ... Dvouválec dal o sobě vědět. a já si projel několik naprosto pohodovejch km. Bylo to ono...
Motorka je koupena v Inveltu. Plná turistická výbava, ABS, ESA + další hromada nějaký elektroniky (dá se tomu věřit ???), vyhřivaný hefty, led blinkry, zadní nosič, turistické sedlo + madla, kufry, štítek, kryty válců ...
Máme za sebou první sezonu - cca 15 tis.km. Šlape jak hodinky. Doufám že tomu bude tak i nadále.
Překvapila mě mile hromada místa pod sedlem a pohodová jízda se spolujezdcem.
Perfektní ovladatelnost.
Na jaře jsem zainvestoval do vejfuku od Akrapoviče - ten zvuk co se linul z toho sériovýho mě nijak neuchvacoval.
Co mě překvapilo nemile byla v několika prvních tisících km veliká spotřeba oleje. Extrém byl snad 3/4 l na 1000km ! Naštěstí si vše sedlo a tento nemilý jev se vytratil.
Při debatách s majiteli motorek s těmito motory se jen začali usmívat a kývat hlavou. Tuto zkušenost mají za sebou snad všichni. Škoda že mi to nikdo neřekl předem - člověk pak nemusel mít neklidný spánek...
R1200R táhne, dvouvál se příjemně chvěje, podvozek drží a nepustí, jeho nastavení je díky ESA triviálně snadné, do zatáček padá jedna radost, na dálnici drží velmi slušný cestovní tempo (2 lidi, plně naložená 150-160 nonstop) šlo by jet i svižněji (tachometrově vyzkoušeno cca 220 a fakt to tam je dřív než by jste řekli borůvkovej koláč) ale fouká a za krkem bolí - ale to už se tak prostě na naháčích stává. Ani na brzdách dle mého nemůžete najít chybičku.
Občas se člověk rozhodne emotivně a ne podle toho co je na první pohled jasně nejlepší. No věřím že tahle volba pro mě byla správná. Chtěl jsem "klasickou nahatou motorku" a dokonalá raketa na dvou kolech je přeci jen něco jiného.
Dobrá volba
Nadherna nesmrtelna klasika
Vzkutku velka nadhera! Jednou bych si ji chtel alespon vyzkouset kdyz ne vlastnit je to muj velky sen - prozatim velmi nedostupny.
Preji mnoho stasrtnych km v sedle
Vzkutku velka nadhera! Jednou bych si ji chtel alespon vyzkouset kdyz ne vlastnit je to muj velky sen - prozatim velmi nedostupny.
Preji mnoho stasrtnych km v sedle 😉
moc pekny baworacek!! at dela radost 10b