renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 R (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dejbáj
Vloženo 7.10.2015
Aktualizováno 24.8.2020
Zobrazeno 8 974x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nemá chybu !!! Moto do města, kolem komína, pro pěkné sportovnější svezení i dlouhé cesty - ty doufám přijdou v létě, zatím za den max. 370 km po Čechách.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Stratos Auto (Praha 9-Prosek) - Prodejce Štěpán Semerád je jistota - kupoval jsem u něj druhou motorku a nikdy žádný problém. Funguje tak, jak by si každý přál, aby fungoval jeho stroj - je rychlý a spolehlivý :-)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 RS: Příliš mě neoslovil design, i když má určitě více cestovatelských kvalit. Naháč je naháč a rozhodně se na něm dá s pár doplňky 2x do roka vyrazit na delší cestu.

První dojmy - Motor s charakterem, skvělá ovladatelnost, spousta elektronických fičur. Hlavně tu sportovní složku výrobce s novým modelem slušně vylepšil ...

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo bude dost jezdit. V garáži je jí škoda :-)

Doplňky na motorce - Téměř veškeré pakety, co byly v nabídce:
Bezklíčové startování, Řadicí asistent PRO, Paket výbavy Komfort, Chromovaný výfuk, Vyhřívané rukojeti, TPC (kontrola tlaku v pneumatikách), Paket výbavy Touring, Dynamická ESA, Palubní počítač PRO, Příprava pro navigační systém, Cruise control, Hlavní stojánek, Zadní nosič, Držáky kufrů, Paket výbavy Dynamic II., DTC - kontrola trakce, Denní svícení, Hlavní světlomet PRO, Režim jízdy PRO, Sportovní štítek přední kapotáže, Bílé LED blinkry, Návod k obsluze - CZ, Chris Pfeiffer Edition Paket, Čirý kryt nádrže

Aktuálně jsem instaloval kryty hlav válců Touratech - na některých fotkách už jsou vidět.

Dále čekám na objednané vyšší sedlo - 82 místo 79 cm, trošku vyšší origo plexi, topcase - časem i boční kufry na cestování.
22.10.2015: Vyšší origo plexi už je tam ... funguje skutečně o dost lépe, než to základní.
23.10.2015: Originál BMW topcase. Vyšší sedlo řidiče, tedy místo standardních 79 cm nově 82 cm, což je o trošku sportovnější posed s váhou více na řídítka, ale zároveň nemá člověk tak zalomené nohy. No a přechodně na podzimní/jarní počasí jsem tam dal blastery z GS - vím, že to nevypadá příliš sexy, ale v teplotách pod 8 stupňů to dost pomáhá ...
Novinky pro sezónu 2016: Zima byla dlouhá, tak jsem měl čas přemýšlet a zapracovat na vzhledu, na techniku jako takovou asi nemá zatím smysl šahat. Už když jsem ji kupoval, měl jsem myšlenku na změnu barvy z původní bílé. Tu mi pomohli realizovat kamarádi z Chameleoncar.cz. Fólie na plastech je od Arlonu, barva Gunpowder. Podařilo se mi sehnat i nekřesťansky drahé originál samolepky na nádrže. Dále jsem instaloval černý padací rám od SW Motech, přední masku Wunderlich s polepem stejnou fólií, zrcátka Paaschburg & Wunderlich, zlaté páčky V-trec a blatníček zadního kola Puig.

Recenze






Než jsem koupil, měl jsem možnost jí vyzkoušet jednou krátce na jaře na testovacím dnu, pak ještě týden před konečným rozhodnutím na 3 hodiny. Je pravda, že jsem o ní začal snít už po té první dvacetiminutovce, i když jsem měl tou dobou teprve půl roku starou F700GS, se kterou jsem neměl důvod být nespokojen, nicméně jarní zkouška eRka mně nedala spát. Myslel jsem, že to určitě vydržím ještě rok, ale když se rychle našel solidní kupec a Štěpán Semerád jednal rychlostí blesku a navrch přihodil dobrou slevu, podařilo se mi během jednoho dne 10.9.2015 prodat "starou" včetně převodu, koupit novou a hned s ní odjet z autosalonu.





Protože na servisu bylo plno, musel jsem si hned objednat termín na záběhový servis, což znamenalo najet tisíc km za pár dní, tak jsem jezdil a jezdil. A byly z toho jedny z nejhezčích cest do práce, často i přes 100 km, i když to mám jinak jen 20 km. Po záběhu už jsem se podíval nad 5,5 tisíc otáček, a tam teprve začíná ta správná zábava.
Za necelý měsíc jsem tedy najel skoro 2 tisíce km a snad už k ní můžu říct pár postřehů. Ten hlavní je, že ať hledám, jak hledám, tak za jedinou slabinu motorky by se zatím dal považovat jen stav české silniční sítě. Ale to asi platí pro většinu motorek.
Základní seznámení s ní už máme za sebou a teď se snažím pronikat do tajů různých nastavení - ESA, ABS, kontrola trakce, palivové mapy atd. Nastavení USER pak umožňuje si vše navolit zcela individuálně. O motoru toho není třeba příliš psát, od 2,5 tisíc využívá mohutného krouťáku, takže umožňuje jízdu na pohodu a nad 5 tisíci pak i slušnou střelbu. Co u něj stojí za zmínku, je příjemný brzdný efekt motoru při zaklapnutí heftu (to jsem letos v Itálii záviděl všem GSákům, já se při zatáčkách směrem dolů málem ubrzdil).
Asi nejvíc mě překvapila skvělá ovladatelnost a maskování váhy už od minimálních rychlostí. Problém proto není ani město. Zkusil jsem i jízdu s manželkou a žádný problém, skoro jsem na ní i občas zapomněl. Stačilo jenom přepnout na displeji na dvě "helmičky".





Příjemně mě překvapilo při delší jízdě (cca 3 hodiny v kuse), že mě nebolí na rozdíl od F700GS krční obratle, byť bych si tipnul, že by to spíš mohlo být horší. Posez je velice příjemný a uvolněný.
Z praktických věcí - úložný prostor se limitně blíží nule - pod sedlo spolujezdce se vejde návod, lékárnička a vesta. Servis kromě záběhu jsem nijak nevyužil, neb závada se dle očekávání nedostavila.
Spotřeba je okolo 5 litrů, takže spořílek.





A nakonec ta nejvíc návyková věc - řadící asistent PRO neboli quick shifter. To prostě nemá chybu; kromě jedničky všechno bez spojky nahoru i dolů (tam si dá i sám meziplyn). Kdo nezažil, neuvěří. Můžete řadit hlavně dolů později a máte tak daleko víc času na všechno kolem.
No a po těch pár týdnech bych si těžko zvykal na klasický klíček, bezklíč je bezstarost ...
Další postřehy přidám ...
Komu se podařilo dočíst až sem, tomu děkuji a doufám, že třeba i někomu pomůžu v nějakém tom těžkém osobním rozhodnutí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Shadowfax
Shadowfax napsal 04.03.20 v 06:52 10b.

No užasný stroj anikdy bych si nemyslel že ta šedivá může být takhle pěkná Já jsem ho nejdřív taky vyzkoušel i když trochu náhodou (na BMW dnech byl na NINE-T veliký nátřesk tak na mě nezbyl ) a po vnitřním boji s mou spořílkovskou polovinou taky čerstvě pořídil. No a spokojenost veliká. Už se těším v létě na Sardinii.

stenlej
stenlej napsal 10.08.19 v 11:10 10b.

Krásná, zvlášť se mi líbí ta barva Gunpowder, vypadá to moc dobře. POradíš mi prosím, kde se dají sehnat ty originální polepy?

novaciny
novaciny napsal 03.06.19 v 20:11 10b.

čau, super úprava! chci se zeptat: kde si koupil ty zrcátka?

Piki
Piki napsal 04.02.17 v 18:12

Ten zvuk boxeru když jedete kolem mé garáže v Bachmačské sousede je super...

Monsterius
Monsterius napsal 29.04.16 v 23:48 10b.

Ta barva nema chybu

Více komentářů



TOPlist