PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sema
Vloženo 25.11.2009
Aktualizováno 4.9.2014
Zobrazeno 7303x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Robustní adventure tourer, motorka postavená nejen pro dlouhé cesty. Na silnici stíhá i mladším strojům, mimo asfalt jede pomalu, ale nezastavitelně. Kdo ji má rád, řekne, že umí všechno. Komu se nelíbí, řekne, že umí všechno, ale nic dokonale.

Více fotografii

První dojmy - Naprosto nadšený ze siláckého projevu nízkootáčkového boxer motoru a stejně nadšený ze schopnosti podvozku žehlit nerovnosti jsem byl ihned ochoten odpustit nedostatky typu humpolácká převodovka...

Recenze

Nákup
Transalp je vynikající motorka, ale nějaké drobnosti mi na něm vadily. Ale čím ho nahradit? Já měl jasno, R1100GS jsem měl v hledáčku už strašně dlouho, koncepce a provedení tohoto stroje mě prostě fascinuje. A usoudil jsem, že čekat nemá cenu, strojů v dobrém stavu bude ubývat a ceny taky závratně neklesají. Motorky jsou to sice postarší, ale poctivě dělané. Nakoupil jsem u Boba Holoubka (www.cestovniendura.cz), motorka ve skvělém stavu, veškerá dokumentace, jednání perfektní.

Vybavení
GSo má z továrny ABS, FID a vyhřívané hefty, doplněny padáky, topcase Givi E42, originální boční kufry BMW Touring a něco málo drobností od Touratechu. GPS Garmin Zumo 500 přemontována z TA.

EDIT: sezóna 2011- tankvak Touratech a misto bočních origo kufrů hliníkáče BigHusky EVO3 33+40 (pozn. výrobce nosičů Holan bych nejradši praštil hasákem do lebky). Na konci sezóny pancéřové brzdové hadice Goodridge, v zimě 11/12 rychlospojky na benzínové hadice. Sezóna 2012-topcase Givi E45 s ocelovou plotnou.

Pneumatiky
-koupeno na Michelin Pilot Road, jako turistické ryze silniční gumy se osvědčily, životnost velmi slušná.
-v červnu 2011 před cestou do Albánie přezuto na Mitas E10. Názory na tyto gumy se liší, ale chtěl jsem si udělat názor vlastní. Mitasky svůj úkol splnily, byl jsem spokojen, snad jen jsem čekal trochu delší nájezd. Je ale pravda, že jsem ty gumy vůbec nešetřil.
- v září 2011 před Alpami přezuto na Metzeler Tourance. Příště ještě zkusím nějaké křížence (K60 Scout nebo E-07).
-v červnu 2013 přezuto na Mitas E-07. Tourancky odvedly to, co jsem od nich čekal, výborné na asfaltu a to i za mokra, zvládnou i nějakou tu suchou polňačku. Jinde je to s nimi trápení a já přeci jen občas z asfaltu sjedu. Najel jsem na nich 16000 km, životnost mě mile překvapila, u takto těžké motorky jsem čekal míň. Mitas opět inovoval, zadní guma v šířce 150 je dvousměsovka. Pokud se skutečně zlepšilo chování za mokra, měla by to být pro moje použití ideální volba. No, jsem na to hodně zvědavý.

RECENZE
Stroji je celkem jedno, jestli na něm člověk jede sám nebo se spolujezdkyní. Ať už se to týká jízdních vlastností, tak síly motoru. Příjemná je vzpřímená pozice řidiče za širokými řídítky. Velmi rychle jsem si zvykl na bavorské ovládání blinkrů a přijde mi to jako dobré řešení. Hůře dostupná je trojice tlačítek vedle tachometru, mrzuté hlavně u výstražných blinkrů.Výborná věc je FID.
Velká váha stroje je znát, ale jen při manipulaci na místě, jakmile se rozjedu, vodí se mi mašina krásně. Rozumná je spotřeba, která se pohybuje kolem 5ti litrů-jezdím sice turisticky, ale celkem svižně. V kombinaci s velkou nádrží z toho vyplývá dlouhý dojezd, proti Transalpu velké plus.
Běžný servis(myšleno výměna spotřebního materiálu a seřízení) se dá udělat i v slušně vybavené domácí dílně. Měl jsem i problém, se kterým jsem musel do servisu (ložisko v převodovce). Servisní síť není přiliš rozvinutá, tady jednoznačně vedou japonské značky. Výhodou je zase promptní dodávání náhradních dílů.

Jízda mimo asfalt-byl jsem příjemně překvapen, na šotolinových a kamenitých cestách paráda, hlavně díky zátahu motoru. Bláto nic moc a chce to moc nezpomalovat, pak se markantně projevuje váha. Podle mého názoru si tenhle stroj zaslouží označení cestovní enduro.


Cestování
10 Rakousko, Slovinsko 1400 km
10 Rakousko, Německo 2500 km
10 okruh kolem hranic ČR 1100 km (I.část, zbytek dojedu jindy)
11 Albánie+tranzitní země 4100 km
11 okruh kolem hranic ČR 1800 km (II.část)
11 Alpy kolem Cortiny 2000 km
12 zase kolem hranic ČR 2000 km (dokončení akce s partou)
13 Slovensko 1400 km
14 Francie, Andorra a další 4500 km
14 Slovinsko, Itálie 1700 km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sema
Sema napsal 21.06.14 v 19:15

_GAS_ >Díky

_GAS_
_GAS_ napsal 19.06.14 v 16:22

Je fajn vidět, že někdo taky rád spíš cestuje a užívá si života, než šlechtí stroj krytkami krytek = Touratechem s nejdelším výletem do Horní dolní.

Fakt pěkný počtení i prohlížení fotek na Tvém Rajčeti.

h.merlin
h.merlin napsal 22.05.14 v 00:32 10b.

Hezká mašinka na fajn cestování. Pěkný komentáře, fajn práce. Hodně kilometrů na pohodu

Více komentářů



TOPlist