renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sema
Vloženo 25.11.2009
Aktualizováno 1.6.2021
Zobrazeno 11 616x
HODNOCENÍ PROFILU OD 36 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Robustní adventure tourer, motorka postavená nejen pro dlouhé cesty. Má dostatek výkonu i pro delší silniční přesuny a ač je víc cestovní, než enduro, neztratí se ani mimo asfalt. A hodně toho uveze.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

První dojmy - Byl jsem nadšený z projevu boxer motoru a ze schopnosti podvozku žehlit nerovnosti. Nedostatky jako humpolácká převodovka byly pod mou rozlišovací schopnost.

Recenze

Nákup
Transalp je dobrá motorka a vozil mě spolehlivě, ale některé vlastnosti mi ne úplně vyhovovaly. No, možná jsem jen chtěl zkusit něco jiného. R1100GS jsem měl v hledáčku už strašně dlouho, fascinován koncepcí a provedením těchto strojů. A usoudil jsem, že čekat nemá cenu, strojů v dobrém stavu bude ubývat a ceny už příliš neklesají. Nakoupil jsem u Boba Holoubka (www.cestovniendura.cz), motorka vypadala dobře, jednání perfektní a rychlé.

Vybavení
GSo má z továrny ABS, FID (hodiny, teploměr. palivoměr a ukazatel zařazené rychlosti) a vyhřívané hefty, doplněny padáky, topcase Givi E42, originální boční kufry BMW Touring a něco málo drobností od Touratechu. GPS Garmin Zumo 500 přemontována z TA.

EDIT: sezóna 2011- tankvak Touratech a misto bočních origo kufrů hliníkáče BigHusky EVO3 33+40 (pozn. výrobce nosičů Holan bych nejradši praštil hasákem do lebky). Na konci sezóny pancéřové brzdové hadice Goodridge, v zimě 11/12 rychlospojky na benzínové hadice (kvůli sundavání nádrže, pod kterou je baterka).. Sezóna 2012-topcase Givi E45 s ocelovou plotnou.

Pneumatiky
-koupeno na Michelin Pilot Road, jako turistické ryze silniční gumy se osvědčily, životnost velmi slušná.
-v červnu 2011 před cestou do Albánie přezuto na Mitas E10. Názory na tyto gumy se liší, ale chtěl jsem si udělat názor vlastní. Mitasky svůj úkol splnily, byl jsem spokojen, snad jen jsem čekal trochu delší nájezd. Je ale pravda, že jsem ty gumy vůbec nešetřil.
- v září 2011 před Alpami přezuto na Metzeler Tourance. Tourancky odvedly to, co jsem od nich čekal, výborné na asfaltu a to i za mokra, zvládnou i nějakou tu suchou polňačku. Jinde je to s nimi trápení a já přeci jen občas z asfaltu sjedu. Najel jsem na nich 16000 km, životnost mě mile překvapila, u takto těžké motorky jsem čekal míň.
-v červnu 2013 přezuto na Mitas E-07. Mitas opět inovoval, zadní guma v šířce 150 je dvousměsovka. Pokud se skutečně zlepšilo chování za mokra, měla by to být pro moje použití ideální volba. No, jsem na to hodně zvědavý.
-taky jsem jezdil kombinaci Mitas E-10 vpředu a E-09 vzadu (dobrý do Albošky a podobných končin), a čistě silniční pryže Michelin Anakee III, které jsou super na asfaltu, ale není radno ho opouštět. (Já vím, je to rukama ... )
RECENZE
Stroji je vcelku jedno, jestli na něm člověk jede sám, nebo se spolujezdkyní a nákladem. Ať už se to týká jízdních vlastností, tak síly motoru. Příjemná je vzpřímená pozice řidiče za širokými řídítky. Velmi rychle jsem si zvykl na bavorské ovládání blinkrů a přijde mi to jako dobré řešení. Hůře dostupná je trojice tlačítek vedle tachometru, mrzuté hlavně u výstražných blinkrů.
Velká váha stroje je znát, ale jen při manipulaci na místě (nebo při zvedání ze země ) , jakmile se rozjedu, vodí se mi mašina krásně. Rozumná je spotřeba, která se pohybuje kolem 5,5 litru-jezdím sice turisticky, ale celkem svižně. V kombinaci s velkou nádrží z toho vyplývá dlouhý dojezd, proti Transalpu velké plus.
Běžný servis(myšleno výměna spotřebního materiálu a seřízení) se dá udělat i v slušně vybavené domácí dílně. Měl jsem i problém, se kterým jsem musel do servisu (ložisko v převodovce). Moc servisů, které se na hrochy specializují a umí je dobře není, tady jednoznačně vedou japonské značky. Já jezdím do Carservisu na Vinohrady.

Jízda mimo asfalt-byl jsem příjemně překvapen, na šotolinových a kamenitých cestách se mi jezdí dobře, hlavně díky zátahu motoru. Bláto nic moc, ale to se dá u takhle těžké motorky čekat. Světlá výška rozumná. Hodnotím to z pohledu turisty, který se rád projede po mizerných cestách v zapadlých horách, nejsem endurista.


Delší výlety
10 Rakousko, Slovinsko 1400 km
10 Rakousko, Německo 2500 km
10 okruh kolem hranic ČR 1100 km (I.část, zbytek dojedu jindy)
11 Albánie+tranzitní země 4100 km
11 okruh kolem hranic ČR 1800 km (II.část)
11 Alpy kolem Cortiny 2000 km
12 zase kolem hranic ČR 2000 km (dokončení akce s partou)
13 Slovensko 1400 km
14 Francie, Andorra a další 4500 km
14 Slovinsko, Itálie 1700 km
15 Balkán 3800 km
16 Albánie, Bosna 3500 km
18 Slovensko, Polsko, Maďarsko 2300 km
19 Bulharsko, Rumunsko 4200 km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alexander
alexander napsal 02.02.17 v 21:15

skvělá mašina

O.N.E.
O.N.E. napsal 22.03.16 v 19:41 10b.

Super Báwo Hezký fotky Ať ti to jezdí

findejs1310
findejs1310 napsal 19.03.16 v 08:01

Kvalitni stroj s dobrym chlapem v sedle
10b

datena
datena napsal 23.09.15 v 18:24 10b.

Moc hezká

mpanda
mpanda napsal 27.05.15 v 23:18 10b.

sice starší kousek, ale to neznamená že si nezaslouží 10b

Více komentářů



TOPlist