PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Hodnocení motorky
Nalezeno 37 záznamů


Obecné

Motocykl mám: Nový
Pořizovací cena: 86 900 Kč (helma v ceně) ; současná cena 66 000Kč
Silné stránky

+ koncepčně jednoduchý čtyřtakt se slušným výkonem
+ živost motoru ve vyšších otáčkách
+ sice "tvrdší", ale jinak povedená 6ti-stupňová převodovka
+ slušná spotřeba (při pohodovém cestování i pod 2,7 l a při rajtování do 3,7 l)
+ tuhý a pěkně zpracovaný rám
+ jízdní vlastnosti a ovladatelnost
+ účinné a dobře dávkovatelné brzdy
+ univerzálnost
+ odolnost
+ vybavenost
+ použité komponenty uznávaných značek
+ vysoký a příjemný posez
+ celkem příjemný zvuk
+ v rámci možností pohodlí pro spolujezdce
+ originální design
+ přijatelná dostupnost dílů
+ dostatečný výkon světlometů (hlavně dálkové)
+ značné využití LED místo žárovek
+ dobrá pověst výrobce
+ český původ

Slabé stránky

- "zranitelnost" použitých zadních blikačů
- komplikovanost a náročnost některých servisních operací vlivem špatné nebo nulové přístupnosti (např.: kontrola ventilové vůle, vzduchový filtr)
- protivně velký zásah automatického sytiče po startu "polovychladlého" motoru
- chrastící řetěz na nerovnostech a při podtočení motoru
- nízko položená řidítka pro terenní využití
- pískající brzdy (hlavně ročník 2009)
- trochu mdlý projev motoru ve středních otáčkách
- malá rezervní zásoba paliva signalizovaná občas "zlobící" kontrolkou
- upevnění některých plastů
- neprobarvené plasty
- klidnějším jezdcům nemusí vyhovovat tvrdé odpružení, točivý charakter motoru, či trochu víc "supermotardovsky" klouzavé pneu
- ne zrovna ideální madla pro spolujezdce
- na slunci málo viditelné kontrolky
- nešťastně řešené vedení kabelu snímače rychloměru
- "dětské bolístky" a drobné nedokonalosti (alespoň u 1. modelového ročníku)

Moje úpravy

* zvýšení řidítek o 43mm
* předělání a vylepšení rolny řetězu
* přepracování stopek zadních blinkrů
* lepší zakrytování řetězu pro omezení jeho znečistění od pneumatiky
* 12V zásuvka
* vyztužení plastů u madel spolujezdce
* prodloužené zpřevodování (na cestování)
* odstranění systému sekundárního spalování vzduchu ( PAIR valve )
* výměna pneumatik za univerzálnější Sava MC32
* blastry (Acerbis Uniko + duralové výztuhy vlastní výroby )
* montáž čidla mazání
* delší lanka plynu a spojky
* topcase Kappa K30B / taštička Acerbis ToolBag + nosič vlastní výroby
* přesná kalibrace tachometru
* LED parkovačka
* + dalších pár dolaďovaček
...většina viz. deník

Motor

Spojka
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Průběh výkonu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Vibrace
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Převodovka
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Mechanická hlučnost
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Zvuk
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Spolehlivost
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Spotřeba paliva l/100km 3
Spotřeba oleje l/1000km méně než 0,02

Podvozek

Možnost nastavení
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Těsnost tlumičů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Tuhost rámu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Typ rámu - ocelový dvojitý uzavřený trubkový
- přední USD vidlice Marzocchy, průměr 40mm; zdvih 170mm;
- zadní vidlice z Al slitiny; svařována; bez přepákování; pružící a tlumící jednotka Sachs; zdvih 190 mm; možnost přesazení centrálu a zvýšit tak sedlo

Jízda

Sport
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Město
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Cestování
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Terén
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Zázemí

Ceny náhr. dílů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Ceny servisu
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Servisní síť
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Dostupnost dílů
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Nabídka doplňků
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Servisní intervaly
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Terén

Výška
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Ochrana motoru
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Skoky
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Cestování

Pohodlí jezdce
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Možnosti uchycení zavazadel
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

Obecné

Moje závady 0 km - Vytržený přední úchyt sedla z nádrže (zřejmě vina prodejce)
=> oprava závitovým futrem

0 km - Drobně se mastící vidlice
=> bezplatná výměna gufera

3000 km - Povolený a ztracený šroub držící kryt řetězu
=> výměna za nový

3200 km - Tekoucí nádrž vlivem vady v místě úchytu bočního plastu
=> zavařeno

4200 km - Utržené očko pro pružiny na stojánku
=> opraveno a zesíleno

4200km - Poškození "paraboly" předního světla teplem od žárovky parkovačky
=> opraveno a žárovka vyměněna za LED

9500 km - Naprasklý úchyt výfuku
=> zavařeno a zesíleno

16000 km - Proskřípaná duše v zadním kole (pomalu ucházela)
=> výměna za menší duši

16300 km - Porucha čidla stojánku (následkem dřívějšího poškození při pádu)
=> čidlo vyřazeno z činnosti a odmontováno :-)

17500km - Tekoucí palivový kohout (podtlakový ventil) kolem kabelu čidla rezervy
=> kohout opraven

18000km - Prasklé spojkové lanko
=> výměna za nové

23500km - Ztracené sklíčko ze zadního světla => nákup nového světla

23700km - Tekoucí nádrž v místě úchytu bočního plastu => nádrž zavařena a nainstalované nové závitové futro

23700km - Tekoucí palivový kohout (podtlakový ventil) kolem kabelu čidla rezervy (podruhé)
=> kohout opět opraven

23750km - Ulámaný kabel od čidla tachometru => výměna (naletování) nové části kabelu v místě poškození a vylepšení vedení

Sport

Úpravy motoru - doladění volnoběhu :-)
- rychlejší sekundární převod
Úpravy podvozku ...nesmysl, je dokonalej :-)
Úpravy brzd. systému Jen lehká změna nulové polohy pedálu a páčky. A místo záběru páčky. Jinak jsou perfektní :-).


TOPlist