Co říct? Miláček, který už nepůjde z domu. Dokonalý zvuk, úžasný krouťák od spodních otáček, pohodlnost sama na cestování i výlety, design, který budí respekt, vcelku příjemná spotřeba.
Recenze
Moje první motorka byla Jawa 250 Panelka. Po ní jsme pořídili na cestování poněkud větší 350/640. Motorka dobrá na krátké projížďky a pokud možno ne ve dvou. Od roku 2005 jsem pracoval s myšlenkou pořídit si něco přeci jen většího a silnějšího. Začalo to tak, že kolega přišel s tím, že jeden známý má na prodej TransAlpa. V zimě 2008 jsem se tedy konečně rozhodl něco pořídit. Pořád jsem uvažoval o tom TransAlpu. A do toho přišel kolega s tím, že má v garáži tuhle hračku...
Musím přiznat, že se mi designově nelíbila tak jako TransAlp. Ale to vše vyvážil okamžik, kdy ji nastartoval a její velké jednokomorové srdce začalo tepat. A pak už stačilo nasednout a na 10 minut se jet projet a bylo rozhodnuto.
V dubnu 2008 jsme si tedy miláčka přivezli domů. Na rozdíl od minulé přitelkyně se mnou moje současná jezdí, takže první co bylo potřeba bylo pořídit jí něco na sebe a škopíček na hlavu. Na třetím výletě nám začala chybět možnost si pokecat a tak jsme začli koumat, jak postavit levně intercom... no... nakonec jsme koupili osbe Mouse a slouží už rok ke všeobecné spokojenosti. Jen jsme ho upravili přidáním konektoru a omezovacího rezistoru tak,. aby se v něm dal použít 9V akumulátor a dal se přímo v něm nabíjet, což doma děláme běžným 12V adaptérem do zásuvky a na cestách nabíjíme ze zásuvky na motorce během zastávek.
Za rok provozu se motorka jeví jako vysoce spolehlivá, pohodlná (i když po 400km v kuse už člověk taky neví, jak si má sednout) na cestování a výlety a schopná jet i po poli.
Báječně se cítí díky svému dlouhému a příjemně měkkému pérování na klikatých a ne úplně dokonalých horských silnicích a v kopcích. Tam si lze jízdu skutečně vychutnat. Na rozdíl od silničních motorek, jejichž piloti i spolujezdci se z vyjižděk po horách vraceli více či méně vyklepaní.
Motor příjemně táhne už od spodních otáček, i když je potřeba jej točit nad 3.000, protože pod těmito otáčkami má tendence škubat a kopat zpátky. To je ale dané tím, že má přeci jen pouze jeden válec.
V zatáčkách se chová příjemně stabilně (minimálně ve srovnání s Jawami), i když ve vyšších rychlostech dá celkem dost práce ji sklopit. Opět je to dané konstrukcí a vysokým těžištěm. Díky své světlé výšce si dokáže poradit i v terénu, i když bych s ní do skutečného terénu nejel, protože udržet v terénu na kolech téměř 1/4 tuny není žádná psina.
Jooo pan DoktoR Velky . Do kdy se BIGous vyrabel? Jen co mi na nem vadilo, kdyz jsem si ho pujcil, ze se moc zveda, ale to jsem mel i u maleho DRka. Kroutacek ma jinak excelentni
Je vidět že víš co píšeš,super napsané,s tím převážením máš recht,zničil jsem tak 2 kufry.
fak moc pěkny DR 10b
Moc pěknej,dobrá volba.Taky jsem nadšenej a souhlasím s tím terénem,tam je to makačka...Dokud to jede tak je to dobrý ale jak se zasaví,je konec
Parádní strojovna