renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 800 Big (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rico
Vloženo 20.5.2008
Aktualizováno 20.5.2008
Zobrazeno 6 855x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Největší sériově vyrábený jednoválec na světě, pro mě naprosto vyhovující kombinace schopnosti cestování a průchodnosti terénu

Recenze

Po prodeji mé bývalé motorky - KLR600, jsem hledal něco, co mě, případného spolujezdce a hromadu bagáže, dokáže přepravit až na konec světa. Zároveň jsem si s KLR oblíbil ježdění v lehčím terénu a nechtěl jsem se téhle super zábavy za nic na světě vzdát. V úvahu připadala Afrcia Twin, Super Tenere a BIg. XRV poskytuje na cestování delší servisní intervaly (10.000km) což by bylo super, ale bohužel si drží cenu dost vysoko. XTZ nabízí nejvýkonnější motor, krásný dakarský vzhled (stejně jako XRV), ale ač byla favoritkou, od její koupě mě stále odrazovala tolik diskutovaná spotřeba. Poslední Big v mých očích trošku pokulhával za předešlíma dvěma ve vzhledu a bál jsem se životnosti takto velkého jednoválce (800ccm). Ovšem po rozhovoru s cestovatelem Radovanem Jirků, který na svým Bigovi procestoval snad všechny možné i nemožné státy a kontinenty, mi byly mé pochybnosti o výdrži vyvráceny. Pro koupi taky hrála cena u nás prodávaných Bigů, která je podstatně nižší nez prodávané Afriky. V neposlední řadě se naskytla výhodná koupě jednoho Biga z Klatov za velmi dobrou cenu a v nadstandartní výbavě.

Svého Biga mám zatím 9 měsíců a zatím máme spolu najeto kousek přes 2500km bez jediné vážné závady. Na silnici se chová cestovatelsky příjemně a po vytočení nad 5tis se dokáže pořádně rozparádit. terén jsem zatím zkoušel jen výjimečně - sem tam polní cesta, louka, pole, lesní cesta - a nepřisel sem na nic co by mi na něm vadilo. Dokonce ani vyšší hmotnost mi v těhlech "režimech"jízdy nevadí. Pokud můžu DR srovnat s KLR, tak KLR byla určitě živější, zatahovala více v nižších otáčkách a radostněji se vytáčela. Celkově mi přišla dravější, ale to je především tím, že BIG má stejný výkon a podobný krouťák jako KLR, jen je proste o 50kg těžší. Oproti tomu na BIGa se pohodlně naskládáme dva a ještě zbyde místo:) Máme kam dát bagáž a ani po delší cestě necítím závažnější změny na svém pozadí. A co je oproti KRL úžasné - natankuji plnou a pres 300km se můžu na benzínky jen smát. Pokud to shrnu, BIG je krásný cestovní parníček, co se dokáže rozparádit, jen je ho třeba víc točit. Ale takle trápit to obrovské srdíčko je mi líto. Nicméně pro mé klidné proplouvání krajinou (jezdím do 100-110km/h) mi plně vyhovuje.

Co se týče provozních nákladů, je to naprostá pohoda. Nejnižší spotřebu jsem mel 5,2l, ale to byla hodně fotrovská jízda (čti: hodně kochací). Na druhou stranu nejvyšší spotřeba se držela na hranici 6l, to jsem již BIGa neustále vytáčel a taky trápil v terénu, kde je spotřeba logicky vyšší. Dá se říci, že v průměru jezdím za nějakých 5,6l naturalu 95 na 100km. Servisní interval je každých 6000km a mění se při něm olej (2,7l), je dobré seřídit ventily, zkontrolovat vyvažovací a rozvodový řetízek a vyčistit / vyměnit vzduchový filtr. Tento servis je možno v pohodě udělat doma, já ale mám obě ruce levý, proto to nechávám na servisu, kde za to vše platím zhruba 4 litry, ale za to mám čistý svědomí, že jsem nic nezanedbal. A ono se to jednou může vrátit. Spotřeba oleje je u takto velkého vzducháče různá, závisí na způsobu užívání ale i na okolní teplotě. V manuálu je doporučeno používat olej o hustotě 10W-40, ale většina BIGařů doporučuje používat olej určený pro vyšší teploty. Osobně jsem najel 1000km na Castrol 10W-40 při spotřebě 4decky na 1000km, po výměně za Castrol 20W-50 se zatím spotřeba (po 800km) jeví jako nulová. Nechám se ovšem překvapit jak to bude vypadat až nastanou pravá letní vedra. Svíčka výjde na 130,- a potřebujeme dvě. Pro tak velký jednobuch je lepší použít kvalitnější řetězovou sadu, ta vychází na 4000, sada pneumatik Mitas stojí kolem 3000,-( když slyším kolik stojí kámoše sedlající silniční stroje třeba jen zadní pneumatika,musím se mát:).

Můj Bigouš je vybaven padacími rámy, hlavním stojanem, vyšším plexi a vyšším sedlem. Dál je osazen kufrem Kappa 46l a dvojicí bočních kufrů Hepco & Becker Junior 30l. Občasně nasazuji na nádrž tankvak Loizo Enduro malé (velké by příliš omezovalo rejd). Použít je třeba připevnění pomocí přísavek a popruhů (kovová nádrž je schovaná pod plasty).

A jak jsem psal na začátku že se mi ze všech „dakarských“strojů líbil nejméně..po těch několika měsíců jsem si jeho vzhled doslova zamiloval. Především jeho zobák a křivka sledující sedlo – nádrž – zobák, to je nádhera!





Hodnoty:

Obsah: 779 ccm

výkon: 50 / 6600

kroutící moment: 59 / 5400

pohotovostní hmotnost: 225 kg

Zdvihy: 240 / 220

Výška sedla: 860 mm

Palivová nádrž: 24l (5,5l rezerva)

Max. rychlost: 167 km/h

Zrychlení: 0 - 100km/h: 5,8 s

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Adry
Adry napsal 09.11.09 v 16:55

Krásnej koráb pouště at ti dobře slouží dávám 10B

Delta
Delta napsal 22.06.09 v 16:53

pěknej kousek

VlaHa
VlaHa napsal 28.09.08 v 12:45

Ahoj,vystřídal jsem už hodně motorek včetně BIGa ke kerýmu jsem se opět vrátil,tak že už mám druhýho,a múžu ti poradit jesli klr byla živější jak říkáš,tak vyhod orig vejfuky a uvidíš ten spodek,Klr a jiný 6kový endura se s tím vúbec nedaj rovnat,já nyní mám 64 koní,a k tomuhle údaji se přiblížíš pouhou výmněnou koncovky,tak hodně zdaru

Piwell
Piwell napsal 30.05.08 v 18:19

Ahoj. Moc pekny povidani. Ja taky zvazoval Biga, XTZ a XRV. XRV jsem ale taky zavrhnul kvuli cene. O Bigu jsem premyslel velice dlouho, design me taky zezacatku moc neoslovil, ale pak jsem se do ty masiny uplne zamiloval a strane se mi libi. Kamos ho ma. Nakonec ale vyhralo XTZ kvuli dvema valcum a vykonu. Spotreba u XTZ, jak majitele uvadi, je totiz relativni pohadka. XTZka jsou od vyroby nastaveny na moc bohatou smes a zerou tudiz hodne. Ovsem doporucuje se presadit jehly v karburatorech, ochudi se to, masina lip bezi na volnobeh, min zere a jede uplne stejne. Zni to skoro neuveritelne, ale je to tak. Ja to zkusil udelat taky a sel jsem o 2 litry dolu, jede to stejne a teplota porad stejna. Motor na volnobeh bezi lip. To, co jsem jezdil za cca. 7-8 litru driv ted jhezdim za 5-6, z cehoz prumer sviznejsi jizdou mam 5,4l. Je to fakt prijemnej stroj. Nicmene proti Bigu je to takovy uhlazenejsi, Z Biga cisi ta naprosta originalita, je to prukopnik, suveren, je moc krasnej a ten charakter 800ccm jednobuchu je k sezrani. Ten syrovej posun hmoty vpred na dvouvalci proste neni ...

HonzaMarx
HonzaMarx napsal 27.05.08 v 19:39

Krasna motorka a hezkej popis, dal sis s tim praci a hodne lidi to potesi Bi Biga uz jsem mel a znovu o nem uvazuju, je to jedna z mala motorek, ktera se dostane opravdu pod kuzi. At to jezdi a bez nehod!

Více komentářů



TOPlist