Čekal jsem hodně dlouho,ale dočkal se !!!A myslím že se to i vyplatilo počkat.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: Nedostatek financí
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Nějak mi neseděl zkoušený kus
První dojmy - Dovolte abych se představil,jsem "DoktoR BIG" neboli enduro pro vyšší lidi,opravdu nic pro menší postavy,né že by s ním nemohli jezdit ale výška BIGa je znát a provádět nechtěné akrobacie třeba na semaforu při zastavení není fakt sranda :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro ty co vědí a chcou zažít více než jen jízdu po silnici
Doplňky na motorce - Od RD-Moto namontován padací rám,výfuky dominátor,12v zásuvka,menší žárovkové blinkry,hodiny
Recenze
Po 14.dnech ji už mám opravdu v ruce a vím co a jak.Jako každý velký buchar nemá rád podtáčení motoru,ale to jsem věděl už dříve a znal z podobných DR.Jinak DR 800 je pro mě moc fajn enduro,vím že jsou daleko lepší a výkonější.mi ale stačí.Doslova si užívám nových možností a moje cesty jsou teď asi 60% cesta a 40% vše mimo a lehčí terén.Na nějaké hopsání a drandění na MX trati to není,protože přední vidle je až žalostně měkká a stalo se mi že dostkrát už byla nadoraz a tento bouchavý zvuk nemám rád-tak se to v zimě pořeší hustším olejem a podloží se i pružiny.Navíc mě to skákání neláká (ikdyž vím že to to jde) a raději podnikám dobrodružné výlety po přírodě.Jedu si po silnici a když se objeví zajimavá polní cesta někam,tak je to pro mě velká výzva a musím prozkoumat,jo stává že často bloudím ale vždy se po čase domů dostanu třeba až za tmy.Můžu napsat že nesvítí až tak špatně,jasně každému sedí něco jiného,já měl už více svých moto i půjčených a není to taková hrůza,jezdil jsem v noci horší světla Tož zatím první poznatky,později zas doplním.
Opět si budu zvykat Jízda je jako na velbloudu a posed velmi příjemný,v lehčím terénu(zatím) se chová velmi dobře a jistě,na silnici jaké-koliv třídy jede taky dobře,mám obuty MITASky E-09 a dá se jet v pohodě a sebějistě okolo 120Km/h , pak už to plave ale dá se to,tak to vše prozatím,prožitky a zkušenosti budu průběžně doplňovat,tož tak zatím cestou-necestouPodzim 2013.Přední Mitaska E-09 Dakar se pomalu nebo spíše už rychle loučila se špunty a do terénu to s ní už nešlo.Od kolegy jsem dostal jetou ale stále použitelnou Continental TKC-80 a musím napsat že jen posun k lepšímu.Na cestě dobře vede a to i na mokru,ani moc nehučí.Dá se s ní jet hodně přes "kilčo" třeba cca 160Km/h a řízení je v pohodě a bez známek strachu že mi řídítka vypadnou z ruky.Tak samo i v terénu je jistější a čitelnější než E-09.Takže za mě dobrá volba a rozhodně mohu jen doporučit.
JARO 2014 Ani TKC není věčná a díky teplejší zimě a ježdění až do půlky Ledna i ta se sjela.Rozhod jsem se dát na zkoušku MITAS E-10,nebudu se rozepisovat více,zatím jen vím že je skoro jako ta TKC,jen do zatáčky se o něco rychleji sklání,dá se jet taky hodně rychle a řízení je v pohodě,i ve dvou se na ní dobře dá v zátěži spolehnout a drží stopu,jako negativu uvedu jen nízký profil vzorku od výroby tam byla výška špuntu 7mm,což je oproti E-09 která má nová 11mm o něco málo a uvidí se během sezony jak bude moc mizet ale v terénu i v blátě,na mokré trávě a podobně to s ní jde,taky hučí ale co,nakonec proč ne.Big dále jezdí na novém podvozku,vše repasováno a špatné nahrazeno novým.Zadek má novou tvrdší pružinu a vyčištěné a promazané přepáčko,předek má novou náplň olej Motul 15w,progresivní pružiny,jiné 12mm rozpěrky a nerovnosti žehlí naprosto parádně,taky dostal i nové gufera a harmoniky.Rozebralo se řízení a vyčistily a promazaly (důkladně a dost) ložiska v krku řízení.Nastříkaly se výfuky,kolo a svody,nasadila se nová řetězka zlatá od D.I.D,Brzdy mají taky nové náplně,přední dokonce nové desky a opravnou sadu těsnění ale jinak to vše je popsáno v deniku
Krásné staré kladivo i fotky z terénu!
Zdravím na Prajzskou.
Jedna z posledních pravých Dakarovek. Navíc asi v té nejhezčí barevné kombinaci. Dlouho mi ležel v hlavě, ale touha mít vždy po ruce větší výkon na silnici mne od něj odvedla do sedel strojů jako Varadero, XTZ atd.. Nicméně při pohledu na něj se mi vždy rozzáří oči a vzpomínky na nekonečné studování videí a fotek, kde profíci tyto stroje proháněli pouští neuvěřitelných 200 km/h a posílali skoky až do nebe
Pěkný
krásný bigouš
Pěkné... i ty fotky ! A tak 10 bodů.