PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Danny350
Vloženo 6.8.2008
Aktualizováno 4.4.2011
Zobrazeno 2 346x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


česká Jawa, jediná motorka s kapotáží, takže nebylo co řešit

Výška jezdce: 999 cm

Recenze

Měl jsem ji od srpna 04 jako svou první a v době kdy jsem si ji kupoval jsem si najivně myslel, že tohle bude moje motorka a na té budu prostě jezdit...

Do podzimu jsem se už solidně otrkal a výkon zvlášť do kopce tak nějak přestával stačit a už jsem začal tušit že na tomhle asi dlouho nevydržím. Po nějakých dvou sezónách už přestalo stačit úplně všechno a nejvíc brzdy, protože už jsem tomu dával co to šlo, včetně odjezdů ze světel po zadním. Ale díky nedostatku financí jsem to prostě ještě musel vydržet. Sezóna 2006 byla ve znamení prvního pádu, kdy jsem na vlastní kůži poznal, že vyjeté koleje v asfaltu od autobusu nejsou ideální podklad na kryzové brždění v zatáčce. Odnesly to naštěstí jen přečuhující díly jako zrcátko, blinkr a páčka zadní brzdy. V zadu to zachránil rám na kufr a vepředu to pobraly řídítka bez výraznějších škod. Kapotáž ani škrábaneček. Takže oprava kladivo, černej autolak a asi 500 Kč za díly. Mně se zahojila spálená prdel zpod roztrženejch riflí jinak vše O.K. hlavně díky tomu, že nejelo nic v protisměru. Stejnou sezónu mě čekala GO motoru po 36.000 km což je myslím slušná porce. Nicméně to byla celkem pálka kór když se s tím svezla oprava převodovky a pár dalších drobností. Následující roky jsem zažil ještě dva pády, jeden po prasknutí predního kola v naštěstí pomněrně malé rychlosti s obdobnýma následkama jako v prvním případě, druhej po školácké chybě za silnýho deště, kdy jsem si chtěl přibrzdit na suchým pruhu pod mostem. Jenže on je asi vzorek pořád plnej vody a guma mokrá, takže stačilo malinko zmáčknout zadek a už sem se válel. Tentokrát to bylo s motorkou horší, o obrubník se zkřížily řídítka a šavle v brejlích. Naštěstí oprava opět za babku, kapotáž se mi nikdy nepodařilo ani škrábnout s výjimkou větrnýho štítku, ten to odnesl postupně úplně.

Základem úspěchu je vozit s sebou "spotřební" materiál což jsou u Jawy lanka (taky v závislosti na dobrým naohýbání), svíčky a pojistky. Bez toho vůbec nevyjíždět. Ona to není moc spolehlivá motorka.

Ale zas třeba při jízdě s japončíkem 125ccm má hodně navrch i když topspeed je podobná (max. jsem jel 140 ale to už opravdu jen dotknout rafikou a rychle zpět), předjíždění je daleko jednodušší a rychlejší. Optimální cestovní rychlost je tak do těch 110 km/h. Jo a taky je to rozhodně motorka pro jednoho, ve dvou a do kopce to je utrpení. Když vás předjíždí kloboučník ve 100vce škodárně, to by to člověk hanbou rači strhnul do kukuřice.

A v roce 2008 už přišla CBRka Fko, pro svou spolehlivost a nadání jak ke sportovnější jízdě tak k cestování, ale to už je úplně jiná písnička.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 11.05.16 v 11:26 10b.

Pro nás Jawaře i dnes parádní stroj...

-LOTR-
-LOTR- napsal 22.08.08 v 22:57

Tyhle kola miluji ač jsem o nich četl nejenom pochválení, ale na začátku 90 let kdy Avia začla montovat Turbo a Jawa tyto kola uběhlo spousta vody, stále se mi líbí...

KnightRaider
KnightRaider napsal 22.08.08 v 15:43

takovou sem ještě neviděl, ale líbí se mi

Více komentářů



TOPlist