renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník xBaryk
Vloženo 24.6.2011
Aktualizováno 18.3.2012
Zobrazeno 7 671x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa královna silnic, motocykl brázdící silnice bezmála sto let, pamatujíce naše pradědy, dědy, otce a nás - Ti všichni v ní nechali kousek sebe. Jawa - motorka s duší! Která umí potrápit, ale za práci se umí velmi ochotně odvděčit.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Recenze

Jawa, motorka všech Motorek a dvoutakt všech dvoutaktů

Shrnutí stroje:

Je to Jawa, nikdo po ní nemůže čekat propozice nových japonců, Kdo čeká, že se bude mít stroj který právě vyjel z továrny, s nejmodernější technikou, ať hledá motorku jinde.

Jawa taková nikdy nebyla a nikdy nebude.
To co dělá Jawu Jawou, je OBROVSKÁ DUŠE.
DUŠE jakou žádný japonec nikdy nemůže mít.


Podvozek:
Motorka v zatáčkách skáče, poposkakuje, kola sebou hází jak se jim zlíbí, zkrátka umí člověku dát na frak, pořádně ho vystašit, ale naopak i si ho získat.

Co bych vytkl?: Kyvná vydlice staré koncepce se dá nahradit za novější z modelu Tramp. S touto novou kyvkou, svezení na motorce bude daleko plynujejší a příjemnější, ovšem nesmíme zapomenout na to, že díky staré kyvce je jízda na motorce velmi zábavná, avšak jako úprava je to dobrá věc.

Brzdy:
Přední moderní dvoupístková brzda už brzdit umí, chcete-li ale zlepšení brzdového účinku - doporučuji Pancéřovou hadici, a hlavně dobré obložení, sám používám Goldfren S3 racing, a můžu potvrdit, že s tímto motorka brzdí kdy já chci. Avšak nesmíme zapomenout, že motorka stále váží 170
(s náplněmi cca. okolo)
a že japonské motocykly s přibližně stejnou váhou používají více-pístkové brzdové třmeny, takže nemůžeme čekat stejný nebo srovnatelný účinek.
Zadní bubnová brzda je bohužel staré koncepce, ale kdo čeká, že je to nedostačující, toho můžu rád vyvést z omylu: Při dobrém seřízení bzrdy, správné velikosti obložení, je tato brzda dostačující do městského provozu.
Při rychlostech do 50 km/h umí tato brzda brdzit, avšak kotouč to není, proto nemůžeme čekat rázovité brždění.
Při větších rychlostech je dobrým pomocníkem přední kotoučové brzdě. Využijeme ji i na mokru.
Z úprav bych zde doporučil upilování 1/4 obložení z jedné pakny. Pozor však na směr jízdy a na to kterou paknu pilujeme! Doporučuji i zaoblit náběhové hrany.

Motor: Opravdový unikát, maximální rychlost se pohybuje mezi 130-150 km/h, dle stavu motoru,a množství úprav, se sériovým strojem z něj dostaneme 140 km/h.¨
Motor točí do 6 tisíc, a od 4 tisích ( s dvoukomorovými výfuky) se probouzí.
U 4 tisíc se zapíná "forsáž" jen se za Vámi zapráší..
Výkon činí 17 kw, a kroutivý moment 30Nm způsobuje, že motor se vyrovná i moderním maloobjemovým motorkám z japonského průmyslu. Někdy až nechápu, co tahle 50 let stará koncepce motoru ze sebe dokáže vymáčknout, a jak umí člověka povzbudit, že tahle motorka stále dýchá, a nejen to, že žije!

Shrnutí na závěr:
Motorka projede vším. Je to opravdu motorka se srdcem na správném místě, mnohdy se mi zdá, že motor ožívá a říká mi co potřebuje, to už není motorka ale věrný a nejlepší kamarád na dlouhé roky.
Zdá se Vám, že tyhle nedostatky jsou špatné?
Naopak tyhle nedostatky tvoří Jawu Jawou, díky nim, a díky její duši, stále brázdí naše silnice, a také díky nim ji stále lidi mají a jezdí na ní.
Prostě a stručně tyhle všechny věci, které by někdo ohodnotil záporně na Jawu bez milosti patří. Kdo chce sterilní jízdu ať zvolí rejži.
Pro ty kdo chtějí motorku, která nezklame, svého jezdce doveze i za cenu svého života, kdo s ní chce zažít spoustu nádherných atmosferických chvil, kdo chce nejen motorku ale i přítelkyňi na dvou kolech, kdo je hrdý na to, že ji znají ve většině zemí a že s ní jezdil jeho praděda, děda, otec, kdo chce motorku kterou si snadno sám spraví - mám jedinou radu - Jawa 350 xxx/xxx Je výbornou volbou, volbou která ve Vás zanechá dojmy celý život, ale naoplátku si vezme kousek z Vás, a předá je své jawácké duši! Jděte do ní. Nebudete litovat!

Tedy moje koupě:

Po dlouhém snění, zhánění financí, informací, zhlédnutí xx počtu inzerátů, pro ni konečně jedu.

Tedy 18.6.2011 vstávačka a vyrážím pro ni z Brna do Opavy.
O půl desáté se konečně ocitám v Opavě.
Borec s ní stojí na nádraží, v tu chvíli mě zaplavil ještě větší "záchvat euforie" než kdykoliv dříve.
S borcem prohodíme pár slov, a hurá na motorku, asi pro můj zápal a nedočkavost, přehlédl jsem dost zásadní věc a to VAPE.
Jinak ale vypadala pěkně, až na svár kterého (pod airboxem, upevnění svorníkem vzadu nahoře) jsem si nevšiml.
Díky nedočkavosti.. jsem ji šel honem projet, drandil jsem místní silnice v Opavě, a motorka sloužila věru dobře, jela opravdu skvěle (soudě mých malých zkušeností).
"Super" říkám, vrátím se, s borcem sepíšeme smlouvu, a hurá na cestu domů!

Honem natankovat, v nádrži byli jen dva litry, co mě překvapilo, bylo to, že na tamních benzinkách jsem neviděl nic jiného než M2T (fuj fuj fuj) a jakýsi motul...
Natankoval jsem tedy 15l a dal jsem 0,6l toho divného oleje.

Tak a teď mě čeká cesta domů. No, moje logistické příprav byli takřka nulové, mapu jsem neměl(což způsobilo zajížďku na Polsko, místo na Brno ) , a nářadí též žádné.. V motorce tedy také nebylo... Což mi v tu chvíli nějak moc nevadilo.

Ptal jsem se lidí "ProsímVás, nevíte jak se dostanu na Brno"
A co mě dostalo bylo, že na severu opravdu moc lidí jak na Brno nevědělo.
Ale dostalo se mi rady, do Ostrav a na dálnici.
Tak jsem si to vzal k srdci a vyrazil.
Vesničkami, nádherná jízda až jsem se do Ostravy dostal, no dojel sem na dálnici a po asi hodině jízdy se stalo něco, co se stát nemělo.
Motorka udělala "prd prd brn brn prd, chcíp" a zaseklo se zadní kolo, v rychlosti 110km/h. "Tlamu" jsem nehodil, ustál jsem to, dodnes nevím jak .

Nastartovat nešla, tak jsem ji odtlačil na blízkou benzínku, kde Paní bohužel neměla ani klíč na svíčky, a servisák kterého znala nebral telefony, tak jsem 3 hodiny s motorku běhal na dvojku a snažil jsem se aby chytla.
Motorka byla hluchá, až pak když jsem ji odtlačil zpátky k benzínce, na sytič "zázračně chytla". Nahodil jsem všechny věci na sebe, vypadal sem asi komicky , a odjel.

Jenže asi po pěti kilometrech motorka začala vynechávat a cukat, až nakonec chcípla, říkám si "teplej motor, chytne znovu" taky, že jo. Ale po ujetí dalších 5 kilometrů to stejné, tentokrát už umřela nadobro.

Rozhodl jsem se tedy, že ji odtlačím do Olomouce.
Tlačil a tlačil až se se skoro utlačil , až mi jeden dobrý pán zastavil a zeptal se mě, jestli nepotřebuji pomoct.
Jeho pomoc jsem přijal, motorku jsme nechali stát na silnici, a projeli se do Olomouce, jestli není otevřený nějaký servis. A nebyl. Vše zavřeno, možná to bude tím, že byla sobota 19:00 ...
Ale zase díky mu, dal mi zavolat ( já měl skoro vybitou baterku, a navíc kredit, který jsem si dobíjel v pátek mi Vodafone nedobil, prý odstávka systémů...)

Tak jsem počkal až do 23:00 kdy pro mě přijeli, sláva .
Motorku jsme museli ale nechat v Olomouci, protože do auta se nevezla a my neměli přívěs...

Cesta domů byla vskutku vysvobozením po skoro celodenním tlačením motorky, určitě

Pro motorku jsme jeli až v pondělí, kdy se mi podařilo sehnat přívěs.

No dovezli jsme ji domů, a to nejhorší nás ještě čekalo
:
Elektrika, řekněme poněkud vypálená, (to byl hlavní důvod, proč jsem domů nedojel, i na jeden válec bych dojel,)
Usměrnovač, stator, vypálené kontakty, hnus velebnosti. Motor ? Zadřeno, při demontáží válců, jeden píst zůstal viset, protože je zřejmě zaseklý kroužek v jednom z kanálů..

Edit I(27.6.011): Tak ve válci nebyl zapadlý kroužek, nalil jsem trochu oleje, nechal promáznout, vzal za kliku, a ejhle válec šel ven..
Vzadu na motoru (pravý kartr-pravé víko) je svár.. uvidím zda s tím nebudou problémy.
Děkuji za rady zejména "Sofíi" a "C.J" ale i ostatním!,kteří mi asistovali radami na opravách, opravdu si toho cením.
Namísto opravy elektriky koupím Vapko, a bude. Je to asi rozumnější.
Dnes jdou válce na výbrus, tak v mezičase jdu na opravu (renovaci) zbytku.
Dodávám další foto.

Edit II (30.6.011) : Jako by toho ještě nebylo málo, tak díky silné vichřici, motorka hapala(Zakryl jsem ji celtou, protože je motor venku, ale to sem asi neměl dělat, protože se z ní stala plachta, a motorku jednoduše odvála.. )
.. takže je rozbitý zadní pravý blinkr...
Ale zítra jdu pro vybroušené válce a VAPE(Z-04), takže se těším.
Blinkr, no co dělat. koupím nový.
(Můj plán na koupi kulatého světla a štítku, holt bude muset počkat, s přední vidlicí, díky manžetám, které tam nechci také nevím, protože tam bude zřejmě stará reznoucí vidlice taky nevím...)
No, zkrátka, zítra bude pilný den

Edit III (27.7.2011) : Tak po krátké nemoci jsem opět zpět.
Dnes sem koupil zamykatelné víko nádrže, spínací skříňku, novou rozetu, (sekundární kolečko, jistící matku, hlavní matku, a řetěz mám, vše nové) takže budu měnit řetězovou sadu. + Zadní obložení.

--- Přidány nové fota motorky, a nové fota toho zadřeného pístu, původní fotky nezahrnují to nejvíc zadřené místo.---

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
xBaryk
xBaryk napsal 14.03.17 v 01:36

Přesně tak

DuroM
DuroM napsal 10.03.17 v 13:30 10b.

Tak to je sila uzil si si podstatne viac ako ja, ale laska je laska a kto raz miluje JAWu tak nejaka ta porucha ho nemoze zastavit..

DuroM

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 10.08.12 v 14:51

Pěkná motka dávam 10 bodu. Velké uznání za věrnost k české značce. Spoustu štastných km přeji.

xBaryk
xBaryk napsal 10.05.12 v 11:46

Díky!, no právě to je jeden z důvodů proč sem ho koupil.. Hele stálo kolem 300 kč, a kupoval sem ho u Vorla na proškově náměstí, takže koupit ho můžeš, je to super věcička

fistron
fistron napsal 10.05.12 v 10:57

nice ! :) ale uzamykatelný víko nádrže ? home edition nebo se dá koupit ? :) páč to by se opravdu hodilo. znám spoustu lidí co ti do nádrže nalejou pár litrů vody, jen aby si jim ve městě nedělal bordel... což můj názor není je to super stroj o krásném zvuku

Více komentářů



TOPlist